واردات تجهیزات پزشکی

واردات تجهیزات پزشکی

واردات تجهیزات پزشکی

در جهت ارتقا دادن کیفیت تجهیزات و کالاهای پزشکی، وارد کننده تجهیزات پزشکی باید مطابق مقررات اداره تجهیزات پزشکی اقدام کرده و قوانین و سلسله مراتب آن را در نظر گرفته و طبق آن ضوابط اقدام به وارد کردن تجهیزات پزشکی کند. بنابراین برای رعایت کردن ضوابط، وارد کننده تجهیزات پزشکی باید کد IRC داشته باشد. این کد بعد از تایید کارشناس اداره تجهیزات پزشکی به فرد وارد کننده نماینده شرکت و یا شرکت وارد کننده در زمینه تجهیزات پزشکی داده می‌شود. وارد کننده تجهیزات پزشکی بدون داشتن این کد، نمی‌تواند نسبت به وارد کردن تجهیزات پزشکی اقدام کند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

مراحل دریافت کد IRC

پشت سر گذاشتن مراحل گرفتن تاییدیه اداره تجهیزات پزشکی از طرف وارد کننده تجهیزات پزشکی، کاری دشوار و زمان‌بر است. آنچه از تجربه بر می‌آید نداشتن آگاهی از استانداردهای تجهیزات برای وارد کردن آن است. چنانچه اطلاعاتی اشتباه در این زمینه به افراد داده شود و یا پیگیری به موقع از طرف کارشناسان در این زمینه انجام نشود، یک انتخاب نادرست می‌تواند سبب طول کشیدن روند تایید شده و دست یافتن به کد IRC  را پیچیده‌تر کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت واردات را مطالعه کنید.

واردات لوازم پزشکی

تجهیزات پزشکی نقش تعیین کننده‌ای در سلامت جامعه دارد از همین رو قوانین سخت گیرانه ای در واردات کالا در گروه تجهیزات پزشکی وجود دارد. برای وارد کردن تجهیزات پزشکی مورد نظر به کشور، نیاز به شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی است زیرا تجهیزات مورد نیاز باید توسط افراد صلاحیت‌دار به کشور وارد و به بازار عرضه شوند. بنابراین آنچه که در این مورد ضروری به نظر می‌رسد تاسیس شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب حقوق ورودی کالا  را مطالعه کنید.

شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی در زمینه وارد کردن وسایل و لوازم پزشکی، عقد قرارداد با بیمارستان، شرکت، موسسات دولتی و غیر دولتی، پخش و توزیع لوازم مختلف، طراحی انواع برانکارد، توزیع محصولات پزشکی، خدمات پزشکی، اورژانس و لوازم جراحی‌های عمومی و غیره فعالیت می‌کنند. گاهی نیز شرکت‌های وارد کننده وجود دارند اما مستقیم وارد کار واردات نمی‌شوند بلکه نماینده‌ای را از طرف خود انتخاب می‌کنند که وارد کننده تجهیزات پزشکی است و کار واردات را انجام می‌دهد.

واردات تجهیزات پزشکی

شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی

شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی انواع مختلفی دارد. برخی شرکت‌ها به صورت مسئولیت محدود و برخی دیگر به صورت سهامی خاص هستند که هریک برای ثبت کردن، باید طبق قوانین، مدارک مربوط به آن را ارائه کنند. برای ثبت شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی سهامی خاص، نیاز به ۳ نفر عضو و ۲ نفر بازرس با حداقل سرمایه یک میلیون ریال و ۳۵درصد سرمایه که بایستی نقد پرداخت شود، می باشد. شرایط ثبت شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود وجود حداقل ۲ نفر عضو برای شرکت و داشتن حداقل سرمایه یک میلیون ریال و تعهد دادن برای پرداخت کل سرمایه است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت بازرگانی صادرات و واردات  را مطالعه کنید.

واردات تجهیزات پزشکی در قالب شرکت

وارد کننده تجهیزات پزشکی در قالب شرکت، پیش از اقدام در زمینه خرید و واردات لوازم پزشکی باید از اداره نظارت بر تجهیزات پزشکی مجوز دریافت کرده و اطلاعات و مدارک مربوطه را در سامانه ورود کالا و ترخیص اداره تجهیزات پزشکی ثبت کنند. اگر اداره کل تجهیزات با آن موافقت کرد، وارد کننده تجهیزات پزشکی می‌تواند اقدام به وارد کردن تجهیزات مورد نظر خود کند. در این مورد تنها شرکت واردات تجهیزات پزشکی که ثبت شده باشد می‌تواند تقاضای واردات در این زمینه را داشته باشد. یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت این است که برای صدور مجوز واردات تجهیزات پزشکی، کالای مورد نظر برای واردات، در کشور سازنده به فروش برسد و مورد استفاده قرار گیرد.

آمار واردات تجهیزات پزشکی

اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی پیش از صدور مجوز واردات لوازم پزشکی مشخصات تجهیزات مورد نظر را بررسی کرده و صلاحیت شرکت وارد کننده در زمینه تجهیزات پزشکی را اعلام خواهد کرد. شما می توانید مواردی دیگری را نیز وارد نمایید.

برای تاسیس شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی باید از مراجع صلاحیت‌دار در این مورد مجوز دریافت کرد. برای صدور مجوز جهت ثبت شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی باید مراحل زیر را انجام داد. برای درخواست ثبت شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی، باید ابتدا به سایت www.imed.ir مراجعه کنید و از قسمت سامانه تجهیزات پزشکی، آیکونی که به عضویت و ثبت نام شرکت وارد کننده اختصاص دارد را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، درخواست ثبت شرکت بدهید. پس از آن یک نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده و به آیکون دسترسی مجوز ورود و ترخیص از گمرک سایت مراجعه و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، مدارک خواسته شده را بارگذاری می‌کنیم؛ پس از بارگذاری مدارک، از سیستم یک کد رهگیری گرفته و پرینت می‌گیریم. بعد از آن پرینت و یک نسخه از مدارک بارگذاری شده را به اداره تجهیزات سازمان غذا و دارو در استانی که هستیم تحویل می‌دهیم. وقتی درخواست ثبت شرکت تایید شد، انبار شرکت بررسی شده و بر اساس دستورالعمل، بازرسی انبار انجام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب برگ سبز گمرکی را مطالعه کنید.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

برگه سبز گمرکی

واردات از دبی

ثبت سفارش کالای وارداتی

سود تجارت و واردات تجهیزات پزشکی

وارد کردن تجهیزات پزشکی به کشور، یکی از انواع تجارت است که سود قابل توجهی را به دنبال دارد از این رو وارد کننده تجهیزات پزشکی معمولا افراد یا شرکت‌هایی هستند که با سرمایه بالا وارد این کار می‌شوند. تجربه نشان داده است که اغلب وارد کننده های تجهیزات پزشکی، مشاغلی در حوزه مرتبط با پزشکی داشته و با این وسایل و کشورهای تولید کننده آنها آشنایی کامل دارند. آنچه که وارد کننده تجهیزات پزشکی را به این کار تشویق و ترغیب می‌کند سود آوری بالا در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و تعرفه پایین این وسایل به دلیل اختصاص دادن ارز دولتی به آنهاست. علاوه بر این، وجود بازار مناسب در زمینه وسایلی که در داخل تولید نمی‌شود و نیازهای مربوط به آن، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. بنابراین می توان گفت که به دلیل تقاضای بالا برای تجهیزات پزشکی، واردات آن نیز از سود بالایی برخوردار می باشد و بازار آن فعالیت مستمری دارد. معمولا تجهیزات پزشکی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، ترکیه و چین به ایران وارد می شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب مشاوره واردات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

آمار واردات تجهیزات دندانپزشکی

یکی از بیشترین آمارهای واردات لوازم پزشکی مربوط به واردات تجهیزات پزشکی می باشد، در واقع می توان از ایران به عنوان یکی از بازارهای مصرف در زمینه تجهیزات پزشکی به خصوص دندانپزشکی دانست، تقاضای بالا در این زمینه، می‌تواند وارد کننده تجهیزات پزشکی را ترغیب به وارد کردن کالا کند. برای وارد کردن تجهیزات پزشکی یا مواد اولیه دندانپزشکی نیاز به مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی می باشد، که شخص وارد کننده باید نسبت به دریافت آن اقدام کند، در غیر این صورت امکان واردات دستگاه های مورد نظر خود را نخواهد داشت.

وارد کنندگان پس از وارد کردن وسایل باید کار ترخیص کالاهای وارداتی را نیز انجام دهد. وارد کننده تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی باید لوازم وارداتی خود را از طریق گمرکاتی که اقدام به ترخیص کالاهای تجهیزات پزشکی می‌کنند انجام دهد. گمرک بندر عباس، گمرک خرمشهر، گمرک فرودگاه امام، گمرک سهلان، گمرک آبادان و گمرک ارومیه از جمله این گمرکات هستند. پس از انتقال تجهیزات به یکی از این گمرک‌ها، شخص یا شرکت وارد کننده با ارائه مجوز خود می‌تواند در این زمینه اقدام کند.

واردات تجهیزات پزشکی از چین

با وجود اینکه ایران در چند سال گذشته در راستای تولید انواع تجهیزات پزشکی پیشرفت زیادی داشته است و توانسته برخی از اقلام تولیدی را به کشورهای دیگر صادر کند، اما هنوز امکان ساخت و تولید انبوه برخی از انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در کشور وجود ندارد، به همین دلیل بخشی از تجهیزات مورد نیاز، از طریق واردات تأمین می‌شود. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، بخشی از واردات تجهیزات پزشکی از کشور چین تأمین می‌شود. چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان انواع تجهیزات پزشکی در جهان به حساب می‌آید و سهم زیادی در زمینه صادرات این اقلام دارد. بخش عظیمی از تجهیزات پزشکی موجود در ایران توسط کشور چین تأمین شده است. تمامی تجهیزات پزشکی وارداتی از چین باید توسط اداره کل تجهیزات پزشکی ایران، بررسی شود و در نهایت بعد از تأیید کیفیت و سلامت کالا، مجوز واردات آن صادر می‌شود، البته این قانون مختص واردت تجهیزات پزشکی از چین نیست و این فرآیند برای واردات تجهیزات پزشکی از تمامی کشورهای دیگر نیز باید طی شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید واردات جنس و کالا از چین را مطالعه کنید.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

اینکوترمز 2020 چیست؟

صادرات سنگ ساختمانی

واردات جنس و کالا از چین

واردات مواد اولیه ی دارویی

واردات دارو از آمریکا

واردات دارو از کانادا

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا