حقوق ورودی کالا

حقوق ورودی کالا چیست؟

حقوق ورودی کالا

بسیاری از تاجران و بازرگانی که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت می کنند باید به خوبی در مورد نحوه محاسبه حقوق ورودی کالای وارداتی اطلاعات لازم را داشته باشند. در واقع باید بدانید حقوق ورودی کالا به این معنی می باشد که تاجر درصدی از سود کل کالاهای تجارتی خود را به اداره گمرک تحویل دهد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

بنابراین بر همین اساس تاجر و بازرگان باید به خوبی بتوانند این حقوق را محاسبه کنند تا آن را پرداخت نمایند. در این زمینه اگر اطلاعات زیادی نداشته باشند می توانند با مشاوران و کارشناسان مشورت کنند تا راهنمایی های لازم را از آنها دریافت نمایند.

در صورتی که شما حقوق ورودی کالا را پرداخت نکنید امکان دارد اجازه ورودی کالاهای صادراتی را به درون کشور نداشته باشید. در واقع باید بدانید این حقوق به نوعی مجوز برای وارد کردن کالاهایتان به شمار می رود. این حقوق را به خزانه کشور وارد می کنند که آن را به عنوان درآمدهای کشور به شمار می آوردند. میزان آن در هر یک از کشورها و برای هر یک کالاها متفاوت می باشد. روش تعیین کردن آن بر اساس سیاست های هر یک از کشورهای پیچیده است و آیتم های زیادی برای تعیین کردن ورودی هر یک از کالاها وجود دارد. 

حقوق ورودی کالا

آیتم های متنوع برای تعیین کردن حقوق ورودی کالا 

 اینکه شما چه میزان هزینه برای صادرات کالا باید به عنوان حقوق ورودی کالا پرداخت کنید بستگی به آن کالایی دارد که وارد می نمایید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که آیتم های بسیار زیادی برای تعیین کردن این حقوق وجود دارد و باید به آنها نهایت دقت و توجه را داشته باشید. در این صورت می توانید هزینه و حقوق آن دسته از کالاهایی که وارد شده است را پرداخت کنید. برخی از این آیتم ها که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. نوع کالا :

یکی از مهمترین و اصلی ترین عواملی که تاثیر زیادی روی حقوق ورودی کالا دارد نوع کالایی است که شما وارد کشور نموده اید. برخی از کالاها هستند که حقوق ورودی بالایی دارند، چرا که آنها در داخل کشور هم تولید می شوند. به این دلیل که تولید ملی را افزایش دهند حقوق ورودی آنها را تا حد بیشتری بالاتر برده اند که افراد بیشتر از کالای تولید شده داخل کشور استفاده کنند. در واقع باید بدانید یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که تعیین کننده حقوق ورودی هر یک از انواع کالاها می باشد این نمونه است. شما اگر می خواهید آنها را وارد کشور کنید امکان دارد که هزینه بیشتری از 4 درصد را به عنوان حقوق آنها پرداخت نمایید.

  1. تعداد کالا :

تعداد کالاهایی که شما وارد کشور می نمایید از دیگر مواردی است که روی حقوق ورودی کالا تاثیر دارد. در واقع این مسئله بسیار راحت است که شما برای درک آن هم به مشکل برخورد نخواهید کرد. در واقع باید بدانید که هرچه تعداد کالاهای وارد شده شما به درون کشور بیشتر باشد باید هزینه بیشتری را هم به عنوان ورودی کالا پرداخت کنید. 

  1. حجم کالا :

برخی از کالاها هستند که با وجود تعداد بالا حجم زیادی را به خود اختصاص نداده اند. در واقع برای حمل کردن آنها بار زیادی اشغال نشده است. آنها احتمال دارد که هزینه کمتری برای ورودی داشته باشند. البته این مورد هم بستگی به ارزش آن کالایی دارد که شما وارد کشور نموده اید. شما باید به خوبی این مورد را هم در نظر داشته باشید و سپس حقوق ورودی هر یک از انواع کالاهای وارداتی خود را پرداخت کنید.

  1. ارزش کالا :

ارزش کالاهایی که شما وارد کشور نموده اید یکی از دیگر آیتم هایی می باشد که روی حقوق ورودی کالا تاثیر زیادی دارد. در واقع شما باید بدانید ارزش این کالاها رچه که بیشتر باشد باید هزینه بیشتری را هم برای ورود آنها پرداخت نمایید. این مودر مهم را بهتر است به خوبی در نظر داشته باشید تا بتوانید هزینه وارداتی هر یک از کالاها را به درستی وارد کنید. 

  1. شیوه ارسال کالا :

شیوه ارسال کردن کالا از دیگر موارد مهمی می باشد که شما زمان پرداخت حقوق ورودی هر کالا باید به آن توجه داشته باشید. در واقع بهتر است بدانید آن دسته از کالاهایی که با سریع ترین روش ممکن یعنی با هواپیما ارسال می شوند حقوق بیشتری دارند و شما باید به خوبی در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشند. آن دسته از کالاهایی هم که با کشتی ارسال می شوند هزینه کمتری دارند. بنابراین بسته به نوع کالایی که شما دارید باید یکی از روش های ارسال را که برای آن مناسب است انتخاب کنید. این مورد هم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت داشته باشید. 

حقوق ورودی کالا

نحوه محاسبه کردن حقوق ورودی کالا چگونه است ؟

شما جهت انجام هر یک از خدماتی که مربوط به واردات کالا می باشد باید حقوق ورودی کالا را پرداخت کنید که این مود را برای شما به خوبی بیان نمودیم. هزینه های متنوعی وجود دارد که شما باید به عنوان تعرفه گمرکی پرداخت کنید و این هزینه شامل خدمات بسیار زیادی می شود. بدرقه کردن کالا، بارگیری کردن کالا، بیمه کالا و …. به عنوان تعرفه گمرکی می شناسند. 4 درصد حقوق به هر یک از کالاها حقوق می خورد که هر یک از بازرگانان و تاجران باید به خوبی آن را پرداخت کنند. سودی که شما از تجارت کالای خود به دست می آورید اهمیت بسیار زیادی دارد و باید  به آن دقت داشته باشید.هر یک از انواع کالاها ارش مشخص شده ای دارند، با روش خاصی ارسال می شوند و نوع آنها هم متفاوت است. این موارد روی حقوق ورودی آنها تاثیر زیادی دارد و در محاسبه آنها را در نظر می گیرند.  

نحوه محاسبه حقوق ورودی کالا را شما شاید به درستی نتوانید مشخص کنید. این هزینه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که شما شاید با آن عوامل آشنایی نداشته باشید. در این صورت بهتر است اطلاعات خود را در این مورد تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. دقت داشته باشید که هر یک از کالاها باید بر اساس اصول مشخص شده حقوق ورودی شان تعیین گردد. شرکت های بازرگانی در این زمینه تخصص بیشتری دارند و می توانند حقوق ورودی هر  کالا را تعیین کرده و به شما ارائه دهند. بنابراین بهتر است این مسئله را به آنها بسپارید تا با دقت بسیار زیادی حقوق ورودی هر کالا را برای شما تعیین کنند. هزینه ها و سودهای که به کالای شما تعلق می گیرد را آنها به خوبی بررسی می کند و بر اساس آن سود و هزینه می توانند میزان مبلغی را که باید برای حقوق  ورودی پرداخت کنید را به شما اعلام کنند.

محاسبه حقوق ورودی کالا توسط شرکت های بازرگانی 

در صورتی که محاسبه کردن حقوق ورودی کالا را به افراد کارشناسان بسپارید خیالتان راحت است که هر یک از مراحل به درستی اجرا شده و شما هزینه اصولی را پرداخت خواهید کرد. بنابراین شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید و به آن دقت زیادی نمایید. شما تنها باید به آن دسته از شرکت های بازرگانی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص بیشتری دارند و به صورت قانونی کارهای خود را انجام می دهند. در این صورت خیالتان راحت است که هرگز به دشواری برخورد نخواهید کرد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا