قراردادهای بین المللی

قراردادهای بین المللی

انواع قرار دادهای تجاری بین المللی 

انواع قراردادهای بین المللی  با توجه به روابط اقتصادی و تجاری فراوانی که امروزه در فضای بین الملل شاهد آن هستیم  رونق فراوان گرفته و در واقع نیاز مبرمی به آن در جوامع بین المللی احساس می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

زمانی که اشخاص حقوقی و یا حقیقی بخواهند با افرادی در خارج از یک مرز، قرار دادی را منعقد کنند ، مسلما از قوانین حقوقی بهره مند خواهند شد ولی این قوانین طی  یکسری قراردادهای تجاری بین المللی وجود خواهد داشت. در واقع اگر طبق قوانین، روابط تجاری وجود داشته باشد می تواند سند ضمانت کننده ای برای طرفین قرارداد باشد.

اگر معامله بر طبق قراردادهای بین المللی باشد در صورت بروز هر گونه مشکلی بر طبق قوانین بین المللی می توان معامله را فسخ نمود و حتی خسارت ناشی از آن را دریافت کرد. قراردادهای بین المللی دارای تنوع می باشد و حول محورهای مختلفی مطرح می گردند. بیشترین استفاده از قراردادهای بین المللی تجاری در زمینه واردات و صادرات کالا انجام می گیرد که ضامن انجام تعهدات طرفین باشد.

برای خرید و فروش بهترین کالاهای صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکول استفاده کنید. با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.                       

تعریف قراردادهای بین المللی 

قراردادهای بین المللی در صورتی منعقد می شود که یکی از طرفین تابعه خارج کشور باشند و یا محل انجام قرار داد در خارج باشد. بهتر ست قرار دادهای بین المللی یک تعریف حقوقی و یک تعریف اقتصادی دارد. آگاه بودن به قوانین در تنظیم متن قرار داد باعث می شود تا در صورت اختلاف ضرر و زیانی اتفاق نیافتد. قراردادهای بین المللی ممکن است در رابطه با خرید و فروش، جابجایی کالا، و ضمانت  نامه های مربوط به آن برقرار گردد. معامله و قرار دادی معتبر تر است که مسایل حقوقی بین آن به بهترین شکل در آن رعایت شود.

 

قراردادهای بین المللی

 

انواع قرار دادهای بین المللی شامل چیست ؟

تقسیم بندی های متعددی می توان برای انواع قراردادهای تجاری بین المللی در نظر گرفت مانند  قرار داد تدارکات، پیمانکاری، ساخت بهره برده داری و یا واگذاری و… ولی مهمترین آنها شامل قرارداد فروش، قرار داد حمل و قرارداد بیمه است.

قرار داد فروش 

می توان این نوع قرارداد را از قدیمی ترین قرارداد ها دانست. در این قرار داد یک طرف، کالا یا دارایی خود را به ازای دریافت پول و یا کالای دیگری با رعایت شرایط و قوانین موجود به طرف دیگر واگذار می کند. قراردادهای بین المللی نوع فروش  را می توان به صورت کلی به شکل شفاهی و کتبی تقسیم نمود. این قرارداد شامل قسمت هایی مانند موضوع معامله و شروط اصلی معامله، و بحث قیمت می باشد که از اصلی ترین بخشها به شمار می رود. یک قرارداد فروش داخلی شاید آنقدر پیچیدگی نداشته باشد ولی در سطح بین المللی شرایط ویژه ای دارد و باید برخی نکات را بر طبق قوانین  و رعایت مسائل حقوقی در نظر بگیرید.

قرار داد حمل

 حمل و نقل بین المللی کالا جابجایی و حمل و نقل کالا از یک کشور به کشور دیگر است. این عمل  با رعایت اصول و مقرراتی که درباره حمل وضع شده است انجام می شود. در قرار داد، نحوه جابجایی کالا مشخص می شود و در مواردی که مسئولیت به عهده فروشنده باشد قرار دادی با حمل کننده منعقد می شود.                                                         

قرار داد بیمه 

بحث بیمه برای قراردادهای بین المللی بسیار گسترده است و شامل بخش های مختلفی می شود ولی به صورت کلی می توان بیمه قسمت های مختلف قراردادهای بین المللی که شامل کالا، خدمات ارائه شده، صادارت کالا، حمل کالا می باشد. حتی بیمه به خساراتی که از عدم انجام تعهدات ایجاد شده نیز تعلق می گیرد.

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

انواع قرار داد بین المللی شامل چیست ؟

در نمونه قرارداد بین المللی فروش کالا چه بخش هایی دیده می شود؟

خرید و فروش بین المللی در صورتی انجام می شود که یکی از شرایط این معامله جریان داشته باشد یعنی یکی از طرفین تابعیت کشوری دیگر را داشته باشند و یا قرارداد در خارج از کشور بسته شود. موضوع قرارداد می تواند مواد اولیه یک کالا باشد و یا به صورت یک کالای تمام شده باشد. در قراردادهای بین المللی مشخصات طرفین قرارداد که شامل نام خریدار، نام فروشنده، نشانی دقیق می باشد از بخش های اصلی قرارداد به شمار می رود. از دیگر بخشها مشخصات دقیق کالا است که در قرارداد بسیار اهمیت دارد. تمام مواردی که باید در طی خرید و فروش بین طرفین رد و بدل شود در قرار داد ذکر می گردد. 

قراردادهای بین المللی

اصول تنظیم قراردادهای بین المللی چیست ؟

قراردادهای بین المللی از 12  بخش اصلی تشکیل شده است که شامل مشخصات دو طرف، موضوع ، بهای کالا ، مدت زمان قرارداد، چگونگی اجرای تعهد، اسنادی که فروشنده باید بفرستد، راه های ارائه خدمات، موارد فسخ، شیوه حل و فصل اختلافات، موارد عدم مسئولیت، تعداد نسخه های معتبر و تاریخ تنظیم قرارداد به صورت کلی قانون هایی که بر قرارداد حاکم می باشد.

از اصول اولیه تنظیم قرارداد مذاکره درباره مقدار کالایی که برای فروش است و زمان تحویل کالا و چگونگی پرداخت هزینه که به صورت حضوری و یا غیر حضوری انجام شود یا چگونگی پرداخت بهای معامله که به دو شکل ریالی و ارزی می باشد. از دیگر مواردی که لازم است در قراردادهای بین المللی به آن توجه نمود، چگونگی حمل کالا و چگونگی بسته بندی و همچنین اعلام زمان بارگیری می باشد.

پرداختن به اسناد حمل و نوع وسیله ای که باید کالا جابجا شود نیز از مسایلی است که در قرارداد به آن توجه می شود. توجه به نوع ترخیص کالای مورد معامله، تعهد در ارائه نقشه ها و دستور العمل ها و در صورت تغییرات ذکر آنها در قرارداد و درج هزینه ها و عوارض گمرکی و بیمه کالای خریداری شده از مسایلی دیگری است که  باید به آن توجه نمود. نوع زبان قرارداد و پیش نویس هم بسیار مهم است که در صورت عدم اطلاع از برخی بخش ها در آن قرارداد متضرر نشود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا