صادرات به ایتالیا

صادرات به ایتالیا

صادرات به ایتالیا

هدف از نگارش این محتوا ﺁشنایی شما با شرایط صادرات به ایتالیا و ﺁشنایی با لیست پرسودترین کالاها برای صادرات به این کشور مثل صادرات زعفران به ایتالیا و قیمت زعفران در ایتالیا و شرایط صادرات زعفران به ایتالیا و صادرات سنگ به ایتالیا و واردات به ایتالیا می باشد. ایتالیا یکی از مهم ترین و قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که از قدیم الایام تاکنون روابط دوستانه ای با ایران داشته است به همین دلیل صادرات به ایتالیا از گذشته تاکنون طبق روال همیشگی بدون کمترین مشکلی انجام می شود. این مزیت مهم سبب شد که در حال حاضر کشور ایتالیا به عنوان بزرگترین واردکننده ی محصولات ایرانی در سطح اروپا شناخته شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

بدون شک کسب این عنوان باید به دلیل مزایایی باشد. یکی از مهم ترین مزایایی که سبب شد صادرات به ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی ﺁسان تر باشد کم بودن تعرفه های گمرکی و صادرات این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی است به همین دلیل بازار ایتالیا در حال حاضر به یکی از پرسودترین بازارهای تولیدات ایرانی در کل اروپا است. علاوه بر این از آنجایی که بخش خصوصی کشور ایتالیا در چند سال اخیر رونق بیشتری گرفته و گسترده تر شده لذا این امکان را برای تولیدکنندگان کشور ما برای استفاده از فناوری های سطح بالا را فراهم کرده است. مثلا با گرفتن حق لیسانس این کشور یا آموزش های فناوری های جدید می توانند ارتقا پیدا کنند و روابط خود با ایتالیا را قوی تر و بهتر از قبل کنند.

صادرات به ایتالیا

از دیگر مزایای صادرات و داشتن روابط تجاری با ایتالیا این است که این کشور یکی از مهم ترین کشورهای اتحادیه ی اروپا می باشد که دارای انبوهی از موسسات مالی و اعتباری و بیمه ای معتبر است که این موسسات می توانند به عنوان یک معرف بسیار عالی برای تولیدکنندگان ایرانی در سطح اروپا عمل کنند. اهمیت صادرات به ایتالیا از آن جهت است که این کشور از قدیمی ترین و مورد اعتمادترین شرکای تجاری ایران محسوب می شود و قراردادهایی که این کشور با کشور ما در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی منعقد کرده است بسیار زیاد است. از طرف دیگر این کشور نقش بسیار زیاد و پررنگی در پروژه های صنعتی کشور ما نظیر پروژه ی احداث پالایشگاه و بندر شهید رجایی و احداث نیروگاه برق داشته است. موقعیت استراتژیک کشور ایتالیا از یک طرف و داشتن اشتراکات تاریخی با کشور ما و داشتن یک صنعت پرقدرت از طرف دیگر، سبب شده که این کشور روابط تجاری و اقتصادی زیادی با ایران در طول تاریخ داشته باشند و در طول تاریخ تلاش کردند که نیازهای یکدیگر را فراهم کنند.

یعنی هر چقدر که ما صادرات به ایتالیا داریم از آن طرف واردات از ایتالیا هم داریم. از جمله مهم ترین اقلامی که کشور ما به ایتالیا صادر می کند شامل فولاد، پسته، زعفران، انواع سنگ های ساختمانی و زینتی، متانول، کفپوش، پکیج های آبگرمکن، چدن و آهن، شیر و دیگر محصولات دامی و محلی، پوست و چرم و غیره می باشد. از جمله اقلام وارداتی از کشور ایتالیا می توان به محصولات دارویی، سوخت ها و روغن های معدنی، وسایل نقلیه و لوازم جانبی آن ها،دوربین های عکاسی و فیلم برداری و تجهیزات و لوازم جانبی ﺁن ها و دیگر تجهیزات نوری، محصولات پلاستیکی، سنگ های قیمتی مثل مروارید، آلومینیوم و مس، کفش، پوشاک مردانه و زنانه و اکسسوری های آن ها و غیره اشاره کرد.

صادرات سنگ به ایتالیا

سنگ از دیگر محصولات و کالاهای صادراتی پرفروش به ایتالیا است. کشور ما سرشار از معادن سنگ زینتی و باکیفیت و متنوع است به گونه ای که در حال حاضر 80 درصد از انواع سنگ های ساختمانی را خودمان در کشور می توانی تولید کنیم. تنوع و کیفیت و طبیعتا قیمت مناسب سنگ های ایرانی سبب شد که کشورهای زیادی خواهان و خریدار سنگ های ایرانی باشد که کشور ایتالیا یکی از بهترین خریداران سنگ ایرانی است. این مسئله سبب شد که کارخانه های ایرانی تمام سنگ ها را بر اساس استانداردهای روز اروپا تولید و به بازار عرضه کنند. از جمله مهم ترین و پرفروش ترین سنگ های صادراتی به ایتالیا می توان به سنگ های تراورتن و مرمریت و گرانیت اشاره کرد.

یکی از بهترین سنگ های صادراتی به کشور ایتالیا سنگ های مرمریت هستند که از کیفیت بسیار بالا و رنگبندی های بسیار متنوعی برخوردار است. البته این جمله به این معنی نیست که سایر سنگ های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند بلکه مانند این سنگ شناخته شده نیستند. در حال حاضر انواع سنگ های صادراتی کشور به دو صورت برش خورده یا همان اسلب و تایل و بدون برش یا همان کوپ از کشور خارج می شوند. عموما صادرات سنگ به ایتالیا به صورت کوپ یا همان بدون برش است. این نوع سنگ ها بعد از ورود به ایتالیا در همان کشور برش داده می شوند. از ﺁنجایی که صادرات سنگ به ایتالیا به صورت کوپ نوعی خام فروشی محسوب می شود و ارزش افزوده ای برای کشور حاصل نمی کند لذا مشمول عوارض می شود.

صادرات زعفران به ایتالیا

زعفران یکی از مهم ترین کالاهای صادراتی به کشور ایتالیا است. بر اساس آماری که گمرک ایران در زمینه صادرات زعفران ارائه نموده است ایتالیا یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی است که بیشترین حجم صادرات زعفران را به خود اختصاص داده است. به گونه ای که از سال 97 صادرات زعفران به ایتالیا با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است. طبیعتا صادرات زعفران به ایتالیا مانند صادرات به سایر کشورها تابع قوانین و مقررات و دستورالعمل هایی است و لذا تجاری که قصد صادرات به ایتالیا را دارند حتما باید از آن پیروی کنند ولی با این حال باز هم این قوانین نتوانستند از حجم صادرات این محصول به ایتالیا کم کنند چرا که زعفران ایرانی همیشه مورد استقبال تجار ایتالیایی است. بر اساس آماری که در خصوص زعفران صادراتی ایران ارائه شده است مشخص شده که زعفران ایران به بیش از 60 کشور دنیا صادر می شود که کشور ایتالیا رتبه ی هشتم صادرات را به خود اختصاص داده است و از بهترین مشتریان زعفران ایرانی است. این مسئله سبب شد که بازار ایتالیا از بهترین و پرسودترین بازارهای جهانی برای زعفران ایرانی باشد.

همانطور که میدانید زعفران ایرانی انواع مختلفی دارد و از مهم ترین زعفران صادرات شده به ایتالیا می توان به زعفران سرگل اشاره کرد. بر اساس آماری که از بازار ایتالیا گزارش شده این نوع زعفران در بازار این کشور بسیار پرطرفدار و پرفروش است لذا تجاری که قصد صادرات به ایتالیا دارند عموما این نوع زعفران را به این کشور صادر می کنند. همانطور که میدانید زعفران فقط جنبه خوراکی ندارد بلکه در صنعت داروسازی هم از این ماده شفابخش استفاده می شود. زعفران سرگل به دلیل رنگ و طعم و عطر بوی خاص که دارد همچنین به دلیل خواص بسیار زیاد خود از طرفداران زیادی در بازارهای جهانی به ویژه بازار ایتالیا برخوردار است. در رابطه با قوانین صادرات زعفران به این کشور باید متذکر شویم که معمولا برخی از زعفران های بسته بندی شده صادر شده به این کشور مشمول عوارض می شود. در واقع این عوارض بستگی به و نوع بسته بندی زعفران های صادراتی شما دارد.

عموما عوارض زعفران های فله ای با زعفران های بسته بندی متفاوت است. علاوه بر این تجار خصوصا تجار تازه کار در زمان صادرات به ایتالیا باید به این نکته توجه کنند که در زمان صادرات زعفران به این کشور حتما باید مجوزهای لازم اعم از مجوز سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور را اخذ کنند. از آنجایی که زعفران هم یک ماده ی غذایی و هم دارویی است لذا مجوزهای لازم برای صادرات ان متنوع می باشد. از دیگر مجوزهای لازم برای صادرات زعفران می توان به مجوزهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین اخذ گواهی قرنطینه دامی و نباتات اشاره نمود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید.

شرایط صادرات زعفران به ایتالیا

طبیعتا تجاری که قصد صادرات به ایتالیا خصوصا صادرات زعفران را دارند می خواهند بیشتر با شرایط صادرات زعفران به ایتالیا ﺁشنا شوند. در این راستا باید به این نکته توجه داشته باشید که صادرات زعفران به ایتالیا دارای مراحل مختلف و متفاوتی است که از جمله ی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت محصول یکی از مهم ترین نکاتی است که تجار در زمان صادرات به ایتالیا باید به آن توجه کنند. لذا نوع کیفیت زعفران صادراتی به بازار ایتالیا باید مهم ترین فاکتور برای صادرکننده و تجار باشد و حتما زعفرانی را به این کشور صادر کند که دارای بالاترین کیفیت است.
  • مورد دیگری که در زمان صادرات به ایتالیا باید به آن توجه کنید موضوع بازاریابی است. در واقع اگر می خواهید در امر صادرات زعفران به این کشور موفق باشید باید تمرکز خود را روی بازاریابی در بازار ایتالیا بگذارید. همان طور که ذکر کردیم زعفران ایرانی در مقایسه با زعفران سایر کشورها در بازار ایتالیا از محبوبیت بیشتری برخوردار است لذا خریداران و تجار ایتالیای حاضرند بها و وجه بیشتری بابت زعفران ایرانی بپردازند. به همین دلیل کافی است کمی بازاریابی و جذب مشتری در این بازار کنید بعد مشاهده می کنید که چه سود خوبی می توانید از بازار ایتالیا به دست آورید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی صادراتی را مطالعه کنید.

علاوه بر این تاجران زعفران خصوصا تجار تازه کار و شرکت های تازه تاسیس باید بدانند که کشور ایتالیا نیز مانند سایر کشورها در امر واردات کالا به کشور خود قوانینی تصویب کرده است که این قوانین شامل صادرات زعفران هم می باشد. از جمله قوانین ایتالیا برای صادرات زعفران به این کشور عبارتند از:

  • زعفران ها را هم می توانید به صورت فله و عمده و هم بسته بندی و خرده به این کشور صادر کنید.
  • بسته به وزن و نوع بسته بندی ها برخی از ﺁن ها مشمول عوارض صادرات می شوند.
  • زعفران های فله ای که دارای بسته بندی های بیش از 30 گرم هستند عوارض صادراتی شان بر طبق قانون 5 درصد قیمت پایه تعیین می شود.

قیمت زعفران در ایتالیا

مطمئنا قیمت زعفران در ایتالیا مهم ترین فاکتوری است که تجار ایرانی خواهان صادرات به ایتالیا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند. تجاری که قصد فعالیت و صادرات به ایتالیا را دارند باید بدانند که قیمت زعفران در ایتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد و لذا بسته به این عوامل متفاوت و متغیر می باشد. ولی اینکه به شما بگوییم قیمت این محصول در بازار ایتالیا دقیقا چقدر است اصلا امکان پذیر نیست. چرا که خود تولیدکننده ها بسته به مخارج و هزینه های خود هر چند وقت یکبار این محصول را به یک قیمت به تجار می فروشند. تولیدکننده بر اساس فاکتورهایی چون هزینه ها و دستمزد نیروهای انسانی و هزینه ی حمل و نقل و غیره قیمتی را برای زعفران خود تعیین می کند.

علاوه بر این خود شرکت ها پس از خرید این محصول را در بسته بندی ها با وزن های مختلف اعم از بسته بندی های 1 تا 10 گرمی و 10 تا 25 گرمی و 25 تا 50 گرمی و همچنین 50 تا 100 گرمی به فروش می رسانند. که طبیعتا قیمت زعفران بسته به مقدار آن متفاوت است. علاوه بر این قیمت زعفران بسته به این که زعفران را در ایران بخرید یا ایتالیا متفاوت است. چرا که قیمت زعفران در ایران به تومان محاسبه می شود اما در ایتالیا به یورو و دلار حساب می شود. برای اینکه اطلاعات دقیقی در این زمینه به دست آورید و از قیمت روز زعفران در ایتالیا باخبر شوید می توانید از کارشناسان خبره ای که در این عرصه فعالیت دارند مشاوره بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

صادرات به ایتالیا

واردات از ایتالیا

طبیعتا از آنجایی که کشور ایتالیا یک قطب اقتصادی و سیاسی اتحادیه اروپا است و روابط دوستانه ای با کشور ایران دارد می تواند بسیاری از نیازهای بازار کشور ما را تامین کند. این مزیت سبب شد که امروزه ایتالیا جزء کشورهایی باشد که بیشتری واردات به ایران را دارد. عموما واردات از ایتالیا و خرید از این کشور از طریق شرکت های بازرگانی صورت می گیرد که مشغول صادرات و واردات هستند. این شرکت ها این کالاها را خریداری می کنند و از طریق شرکت های حمل و نقل بین المللی وارد مرز گمرکی کشور می کنند.

پس از ورود این کالا به گمرک کشور، نوبت به شرکت های ترخیص کالا از گمرک می رسد. این شرکت ها از طریق حق العمل کار گمرکی و همچنین با استفاده از ترخیص کارهای خود این کالاها را از گمرکات کشور خارج می کنند. در حال حاضر کالاهای مختلفی از این کشور وارد ایران می شوند که از جمله مهم ترین آن ها انواع ماشین آلات صنعتی، محصولات شیمیایی، انواع پوشاک زنانه و مردانه و کفش می باشد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا