صادرات خربزه

صادرات خربزه

صادرات خربزه از ایران

صادرات خربزه و صادرات پوست خربزه در گروه صادرات صیفی جات و محصولات مزرعه، رشد مثبتی داشته است. مهمترین شهرهای ایران که در پرورش و تولید خربزه شهرت دارند شامل استان اصفهان، بخصوص شهر گرگاب، گیلان، خراسان و لنگرود است. حجم زیادی از خربزه صادراتی از این استان ها برای کشورهای مختلف آماده می شود. بیشتر از ۱۰ هزار تن خربزه صادراتی در هر سال از پایانه های گمرکی به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شوند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 صادرات خربزه از ایران به کشورهای روسیه، آذربایجان، افغانستان، عراق، کویت، عمان، امارات و آلمان انجام می گیرد. بازارهای کشورهای همسایه ایران برای خربزه صادراتی مکان بسیار مناسبی هستند. بیشتر از یک میلیون تن خربزه در مهمترین استان های پرورش دهنده این صیفی جات تولید می شود.

صادرات خربزه

استان خراسان، اولین و بزرگترین تولید کننده خربزه در ایران است که حدود ۵۲ درصد حجم تولید کشور را به خود اختصاص داده است. بهترین و مرغوبترین خربزه صادراتی از استان خراسان تامین می شود.

برای صادرات خربزه و  پوست خربزه، با گونه های مختلف این میوه آبدار و شیرین سر و کار داریم. اگر نامی از خربزه گرمساری، خربزه گرگاب، خربزه مشهدی، خربزه شاه آبادی، خربزه شیرازی، خربزه شهسواری شنیدید، به گونه‌ ها و ارقام مختلف این میوه اشاره دارد. البته ممکن است گونه های دیگری هم کشت شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه مطلب، درباره صادرات خربزه به عراق و روسیه صحبت می کنیم و سپس به صادرات پوست خربزه می‌پردازیم. در پایان هم به نکات مهم در این فرایند صادراتی اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت.

صادرات خربزه به عراق

یکی از مهمترین کشورهایی که صادرات خربزه از ایران به آنجا انجام می‌شود کشور عراق است. در منابع خبری، اطلاعات زیادی درباره ممنوعیت صادرات محصولات صیفی جات و میوه ها به کشور عراق منتشر شده است. از زمانی که کشور عراق در پرورش محصولات باغی و زراعی به استقلال و خودکفایی رسید، واردات بسیاری از گونه‌های میوه و سبزیجات را از کشور ایران، ممنوع اعلام کرد. صادرات خربزه هم یکی از این معاملات است.

در کنار صادرات خربزه به عراق، تجارت کاهو، خرما، هندوانه، پیاز، گل کلم، کلم و بادمجان، خیار و سیب زمینی هم به کشور عراق ممنوع اعلام شده است. این اخبار در سال ۹۸ منتشر شده و ممکن است در آینده مجدداً فرایند صادرات از ایران به عراق در این گروه مواد غذایی از سر گرفته شود.

صادرات خربزه به روسیه

یکی دیگر از مهم‌ ترین معاملات در گروه صیفی جات، صادرات خربزه به روسیه است. خربزه، محصولی است که به فصل تابستان مربوط می شود. صیفی جات، طرفداران زیادی در بازار کشور روسیه دارند.

تجارت انواع صیفی جات از ایران به روسیه رونق فراوانی دارد. بزرگترین شرکت های صادر کننده میوه، سبزی و صیفی جات در ایران با کشاورزان و باغداران، قرارداد طولانی مدت امضا می کنند تا همیشه بهترین محصولات کشاورزی و باغی صادراتی برای روسیه تامین باشد.

بازارهای روسیه برای صادرات خربزه بسیار مناسب هستند. کشور روسیه به طور کلی برای خرید میوه و سبزی تازه از ایران همیشه تقاضاهای قابل توجهی داشته است. با رشد کسب و کارهای گلخانه‌ای، پرورش خربزه و انواع دیگر صیفی جات در گلخانه هم امکان‌پذیر شده است؛ بنابراین فرصت بزرگی را فراهم می کند تا کشاورزان ایرانی، هم کسب و کار خود را توسعه دهند هم به درآمد بیشتری برسند.

صادرات خربزه به روسیه، یک منبع درآمدزایی بزرگ برای کشاورزان و هم برای کشور ایران محسوب می‌شود. هر اندازه بازرگانان روس سختگیری های بیشتری را برای خرید خربزه یا سایر صیفی‌جات داشته باشند، انتخاب بهترین و مرغوبترین خربزه  باید با حساسیت بیشتری از طرف شرکت های صادرکننده ایرانی انجام گیرد.

درباره صادرات پوست خربزه

در کنار صادرات خربزه، پوست خربزه هم بسیار پرطرفدار است. شاید تعجب کنید اما به واسطه خواص مفیدی که پوست خربزه دارد، تجارت آن در حالت خشک شده یک کالای مهم محسوب می شود. پوست خربزه سرشار از ویتامین c ویتامین B و A می باشد. همچنین حاوی مواد معدنی نظیر پتاسیم، فسفر و کلسیم است و خاصیت ضد سرطانی دارد.

تجارت پوست خربزه از کشور ایران در رتبه اول به کشور افغانستان انجام می شود. کشورهای تاجیکستان، لهستان، کانادا، هلند، بحرین و آلمان سایر کشورهایی هستند که متقاضی خرید پوست خربزه از ایران می باشند. پوست خربزه در حالت خشک شده برای صادرات، آماده و بسته بندی می شود. پوست خربزه خشک شده را معمولاً شبیه به چای به صورت دم کرده مصرف می‌کنند. خوردن دم کرده پوست خربزه برای سنگ کلیه و سنگ مثانه مفید است.

بزرگترین کشورهای تولید کننده خربزه کدامند؟

بزرگترین کشورهای تولید کننده خربزه شامل کشور چین در رتبه اول و کشور ترکیه در رتبه دوم می باشند. کشور ایران در تولید خربزه در جایگاه سوم در جهان قرار دارد. کشورهای مصر، هندوستان و قزاقستان، آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و گواتمالا در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌ اند.

از نظر تجارت خربزه، کشور ایران در جهان در جایگاه دوازدهم قرار دارد. مرغوب ترین خربزه در فصل بهار در شهرهای بوشهر و دزفول برداشت می شود. خربزه تابستانه در استان اصفهان، فارس، کرمان، شهر قزوین، گرمسار، یزد و گلستان پرورش داده می شوند. حدود ۲۵ گونه از ارقام مختلف خربزه در ایران کاشته می ‌شود که همگی جزو مرغوب ترین محصولات هستند.

صادرات خربزه

نکات مهم در صادرات خربزه

در صادرات خربزه و صادرات پوست خربزه باید نکات مهمی را همیشه مورد نظر داشته باشید. اگر به عنوان شرکت بازرگانی با کشاورزان و باغداران قرارداد می بندید، همه مراحل را در زمان خود انجام دهید. زمانی که خربزه از زمین برداشت می شود تا زمانی که برای ارسال آماده می شود، باید تحت نظارت کارشناسان صادرات باشد. وزن خربزه ها برای صادرات بسیار اهمیت دارد.

خربزه باید طعم و مزه شیرین داشته باشد و از نظر شکل ظاهری کاملاً سالم و متقارن رشد کرده باشد. مرغوب ترین خربزه قبل از اینکه برای صادرات بسته بندی شود، از نظر این ویژگی های ظاهری کاملاً بررسی می شود.

با ظهور دستگاه های سورتینگ میوه و صیفی جات، این کارها بسیار آسان تر شده است. به راحتی می توان یک سوله صنعتی بزرگ را راه اندازی کرد و دستگاه سورتینگ صیفی جات را در آن قرار داد. خربزه ها در داخل دستگاه سورتینگ قرار می گیرند و به این ترتیب خربزه های نامرغوب، جداسازی می شوند.

یکی دیگر از نکات مهم در صادرات خربزه، نحوه بسته‌بندی آنها است. خربزه ها معمولاً در جعبه های مقاوم یا کارتن های مقاوم بسته بندی می شوند. وزن بسته بندی های کارتنی مقوایی، بر اساس تعداد خربزه در داخل بسته محاسبه می شود.

استانداردهای بسته‌بندی خربزه توسط شرکت صادرکننده کنترل می شود. به طور متداول، شاید 2 یا ۳ عدد خربزه با توجه به ابعاد و اندازه آنها در داخل یک کارتن مقاوم باید قرار بگیرد؛ این شرایط، متغیر است و به وزن هر خربزه یا وزن کل جعبه کارتنی بستگی دارد.

کارهای دیگری که برای صادرات خربزه و پوست خربزه اهمیت دارند عبارتند از ارائه نمونه به مشتری خارجی؛ عقد قرارداد بلند مدت؛ تنظیم قرارداد برای انتقال پول نقد؛ فرایند بازاریابی مذاکره و فروش خربزه؛ آنچه مسلم است اینکه کنترل تمام این موارد بر عهده کارشناس بازرگانی در شرکت صادر کننده است. تجارت میوه و صیفی جات و سبزی، منبع خوبی برای ارزآوری برای ایران محسوب می‌شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا