صادرات به کویت

صادرات به کویت

صادرات به کویت 

کشور کویت یکی از همسایه ی جنوب غربی ایران است که با بیش از 6 میلیون نفر جمعیت یکی از بازارهای در دسترس و با پتانسیل بالای صادراتی برای ایران به شمار می رود. به دلیل شرایط اقلیمی خشک این کشور, عملا کشاورزی در این کشور انجام نمی گیرد و اقتصاد آن متکی به نفت است.

اقتصاد نفتی و نبود تولید کشاورزی باعث شده است این کشور برای رفع نیاز شهروندان خود و تامین مواد غذایی، واردات این محصولات را در دستور کار خود قرار دهد. صادرات محصولات کشاورزی و غذایی ایران به کویت از مهم ترین جنبه های همکاری دو طرف به شمار می رود.

یکی از راه های صادرات به کویت از کشور ایران،که به طور سنتی و از طریق آب انجام می شد توسط سرمایه گذاران و تجار خوزستانی و بوشهری بود. ایران با کشور کویت توسط یک مرز آبی ارتباط دارد.با توجه به حضور این تجار متاسفانه هنوز این کشور از کالا های ایرانی خالی است پس باید تلاش کرد که صادرات به کویت به چندین برابر الان شود.در صورتی که علاوه بر تجار خوزستانی و بوشهری، تجار بسیاری دیگر در حوزه های گوناگون صادرات به این کشور عربی را انجام می دهند.

یکی از خصوصیت های مهم وخاص بازار صادرات به این کشور عربی رعایت نمودن استاندارهای این کشور عربی می باشد، که اکثرا بازار کویت تابع همین استاندارد های شورای همکاری در خلیج فارس است.

نحوه بسته بندی صادرات به کویت

باید تمامی کالاهایی که صادرات به کویت می شوند را بسته بندی مناسب کرد و بر روی آن ها با برچسب به زبان عربی گذاشته شود. 

آیا می دانستید در حال حاضر شرکت های کویتی پرداخت مالیات  انجام نمی دهند و معاف هستند و به دلخواه خودشان زکات آن را می پردازند؟ 

ولی شرکت هایی که تابعیت خارجی دارند و یا میزان سهامی که در این شرکت ها ثبت شده است خارجی باشد باید مالیات بر درآمد را پرداخت نمایند. 

لیست کالاهای صادراتی به کویت:

از نمونه کالاهای صادرات به کویت: زعفران، صادرات میوه به کویت،حیوانات، سیمان، فرش های بافتنی سنتی و کف پوش های زیبا، حلوا ماهی، بستنی، پیاز، صادرات سنگ به کویت، گچ، خشکبار،سقز، صادرات سیر به کویت،هندوانه و همینطور صادرات کاه به کویت می باشد.

شرایط صادرات به کویت

طبق قوانین گمرکی تعرفه واردات عموم کالاها از سایر کشور ها و طبق مصوبه متحد الشکل شورای همکاری در حوزه ی خلیج فارس، 5 درصد است.البته که تعرفه جهت دخانیات صد درصد می باشد.

وزارت بازرگانی فقط برای اتباع  کویتی،صنایع کویتی و همچنین شرکت های کویتی، کارت بازرگانی را می تواند  صادر کند.

یکی از موارد مهم جهت ترخیص محموله های تجاری ارائه گواهی مبداء به همراه سایر اسناد تجاری است. 

امکان ثبت شرکت در کشور کویت فقط از یک طریق انجام می شود یا باید تابعیت کشور را داشته باشید یا این که یک شخص کویتی با شما سهام دار باشد.

حداکثر سهام طرف غیر کویتی در صـورتی که شرکت مشترک ثبت شود در حدود 49 درصد است.

درج نمودن مشخصات محصول روی آن، ترکیبات محصول،اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده ی محصول، تذکرات مهم و ضروری مرتبط به مـصرف و یا نگهداری نمودن محصول

تاریخ تولید و تاریخ انقضاء محصول باید به زبان عربی قید شود.

در این کشور عربی اگر اتباع خارجی قصد فعالیت کردن تجاری و صادرات به کویت را داشته باشند باید از طریق یک تابعیت کویتی انجام شود.

یعنی در کل می توان گفت فقط شرکت هایی که در کشور کویت ثبت شده اند و یا شرکت ها کویتی هستند اجازه واردات به کشور را دارند.

صادرات میوه به کویت

این نوع از صادرات به کویت از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است زیرا کشورکویت از لحاظ تهیه نمودن مواد غذایی به سایر کشور ها وابسته است.و به همین دلیل صادرات به این کشور عربی از لحاظ میوه و تره بار می تواند جزئی از نیاز آن ها به مواد غذایی را برطرف کند.

همانطور که گفتیم نحوه صادرات به کویت این محصولات باید طبق استاندارد بازار این کشور عربی باشد زیرا این بازار دارای کیفیت بالایی است پس سعی کنید بسته بندی مناسب باشد.

قانون تابعیت کشور کویت نیز برای صادرات میوه به کویت الزامی است یا این که از طریق شخصی که تابعیت داشته باشد می تواند به شما کمک کند. 

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

قوانین و مقررات صادرات میوه به کویت

کشور کویت جزء کشور های عضو اتحادیه عرب است و کل کشور هایی که عضو این شورا هستند از لحاظ امور تجاری و گمرکی و استاندارد از سطح کیفیت بالایی برخوردار هستند،به همین علت تجار ایرانی زمان صادرات به کویت از حساسیت بیشتری نسبت به محصولات برخوردار شوند تا بهترین کیفیت در محصول و حمل و نقل را ارائه دهند.

کالاهایی که استاندارد اروپایی دارند خیلی سریعتر پذیرش دارند به همین دلیل صادرات میوه استاندارد شورای خلیج فارس را دارند به راحتی به کشور کویت وارد می شوند.

به خاطر داشته باشید کالاهایی که به کشور کویت صادر می کنید  با درج اطلاعات مربوطه روی محصولات به زبان عربی باشد ولی تاریخ را به میلادی قید کنید زیرا تاریخ در این کشور به میلادی است.

رقیب ایران در صادرات میوه به کویت کشور ترکیه است پس سعی کنید تمام سعی خود را در این زمینه بکنید تا از این رقابت عقب نمانید و گرنه بازار ارزشمند این کشور عربی به ترکیه متعلق خواهد بود.زیرا صادرات به کشور کویت نسبت به سایر کشور های حوزه خلیج فارس بسیار مشکل ساز است.

مزایای صادرات میوه به کویت

شاید به این فکر کنید چرا بین این همه محصولات و کالا ها تاکید بیشتر به صادرات میوه است!

به این دلیل این نوع از صادرات انتخاب می شود چون تولید آن نسبت به ماشین آلات و لوازم خانگی در کشور ارزان تر است، به همین دلیل سود آن نیز افزایش خواهد یافت. و هر سرمایه گذاری می تواند این صادرات را انجام دهد که با حداقل داشتن سرمایه می تواند فعالیت داشته باشد،در واقع می توان گفت این تجارت می تواند خصوصی هم باشد.

دلیل دیگر انتخاب این نوع از صادرات به کویت به دلیل بعد مسافتی کم که بین دو کشور وجود دارد هزینه های حمل و نقل را کاهش داده و بر سود خالص صادرات کویت می افزاید.

عدم پرداخت مالیات صادرات میوه یکی دیگر از این دلایل می باشد.

در این کشور عربی امکان این وجود دارد که ارز ریالی زمان خرید و فروش انجام شود که به دلیل وجود بانک های جهانی برای نقل و انتقالات تجارت را در این کشور بسیار راحت کرده است.

همانطور که می دانید تجارت و صادرات به کشور های حوزه خلیج فارس برای ایران بسیار سودمند است زیرا کشور ایران از خاک حاصلخیزی برخوردار است و بسیار مناسب جهت کاشت تره بار است به همین خاطر کشور های عربی از جمله کویت مجبور هستند با کشور ما وارد تجارت شوند زیرا از طرفی اگر بخواهند کالا ها و محصولات خود را از کشور های دیگری درخواست کنند به خاطر بعد مسافت طولانی و هزینه بیشتر برای آن ها سودمند نخواهد بود.پس باید طبق کیفیت درخواستی بازار این کشور عربی صادرات را انجام داد.

صادرات زعفران به کویت

ایران یکی از مهم ترین تولید کنندگان با کیفیت زعفران در جهان است که به علت قاچاق و عدم عرضه ی مناسب، صادرات بالایی را به کشورهای مانند کویت ندارد؛ نکته ی مورد توجه این است که با بسته بندی های شکیل و مناسب؛ و برنامه ریزی صحیح برای صادرات زعفران به کویت، می‌توان درآمد ارزی بسیار خوبی را با توجه به قیمت زعفران در کویت و بازار های خارجی برای کشور ایجاد کرد.

به طور کلی قیمت زعفران در کویت به علت تولید بسیار کم آن نسبتا بالاست و به همین علت می‌تواند درآمد خوبی را برای صادر کنندگان به ارمغان بیاورد.

بازار کویت

بازار کویت از قابلیت بالایی برای صادرات کالا و خدمات برخوردار است؛ از ویژگی های اصلی بازار کشور کویت کیفیت بالای محصولات و استاندارد بودن آنهاست؛ اگر می‌خواهید به بازار کویت وارد شوید باید محصولاتی با کیفیت و با استانداردی بالا را ارائه دهید؛ بسته بندی مناسب و برچسب گذاری به زبان عربی نیز اهمیت زیادی دارد و در فروش محصولات شما تاثیر گذاراست.

صادرات کالا از ایران به کویت بیشتر از طریق سنتی و توسط تجار خوزستانی و بوشهری انجام می‌شود، که با بهبود کیفیت و برنامه ریزی صحیح می‌توان مقدار این صادرات را به شدت افزایش داد. بخش عمده ی اقتصاد کویت حول محور نفت و گاز است و تجار کویت با نقدینگی ایجاد شده توسط فروش نفت و گاز، محصولات مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

حمل بار به کویت

بسیاری از بخش های حمل بار به کویت مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی خواهد بود و این می تواند بازار خوبی برای تاجران در این زمینه محسوب شود، در واقع تنها کمتر از یک درصد محصولات تولید شده در کویت به کشاورزی و محصولات غذایی مرتبط است که بیشترین آن را محصولات دریایی تشکیل می دهد. پس عملا با کمی اغراق می توان گفت که کویت از نظر غذایی به طور کامل یک مصرف کننده در جهان محسوب می شود و بازار خوبی برای انواع صادرکنندگان این حوزه ایجاد کرده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله حمل بار به کویت را مطالعه کنید.

صادرات عسل به کویت

جهت صادرات عسل به کویت شما نیاز به یک بازاریابی قوی در این کشور دارید. در واقع داشتن یک بازاریابی خوب و حرفه ای می تواند مشتریان و خریداران فراوانی را به سمت شما جذب کند؛ پس اولین قدم شما جهت صادرات عسل به کویت بازاریابی و پیدا کردن مشتری است. البته قبل از هر چیزی اقدام برای دریافت گواهینامه ‌های استاندارد، گواهی بهداشت، گواهی سازمان غذا و دارو و تاییدیه‌ های ارزش تغذیه ‌ای عسل، الزامی است.

خدمات باسکول

برای خرید و فروش بهترین کالاهای صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکولاستفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات سامانه باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا