صادرات به آذربایجان

صادرات به آذربایجان

صادرات به آذربایجان

صادرات به آذربایجان در طی چند سال اخیر روبه پیشرفت بوده است. کشور آذربایجان در طی این سالها با بررسی مشکلات و موانعی که وجود داشته اقدام به تغییراتی در قوانین بانکی و همچنین رفع موانع واردات و تبدیل سازمان های دولتی به خصوصی نموده است. از مهمترین خصوصیاتی که آذربایجان دارد می توان به تنوع محصولات کشاورزی و معادن گوناگون و انواع محصولات صنعتی اشاره نمود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

خدمات باسکول

برای خرید و فروش بهترین کالاهای صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکولاستفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت بازرگانی صادرات و واردات   را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

 

صادرات به آذربایجان یکی از بازار های مهم کالای ایرانی 

کشور آذربایجان یکی از همسایگان ایران است و از مهمترین بازارهای صادراتی ایران نیز به شمار می‌‌رود. زمانی که یک کشور اقدام به روابط تجاری با کشورهای دیگر می‌کند و شروع به واردات و صادرات می‌کند، نیازمند تغییراتی در برخی از سازمان های خود است تا روابط اقتصادی را تسهیل کند و موجب پیشرفت اقتصاد در کشور شود. صادرات به آذربایجان  در طی چند سال اخیر روبه پیشرفت بوده است. کشور آذربایجان در طی این سالها با بررسی مشکلات و موانعی که وجود داشته اقدام به تغییراتی در قوانین بانکی و همچنین رفع موانع واردات و تبدیل سازمان های دولتی به خصوصی نموده است. از مهمترین خصوصیاتی که آذربایجان دارد می توان به تنوع محصولات کشاورزی و معادن گوناگون و انواع محصولات صنعتی اشاره نمود.

مهم ترین کالاهای وارداتی آذربایجان

با این وجود صادرات به آذربایجان در مورد برخی از کالا ها و محصولات رو به افزایش است. با اینکه پایتخت آذربایجان از نظر منابع نفتی بسیار مورد توجه است و کشور ثروتمندی نیز می باشد ولی در بخشی از صنایع دارای کمبود می باشند و وارد کننده برخی از کالاها مانند صنایع نساجی، برخی از لوازم خانگی، اتومبیل و لوازم وابسته به آن از کشورهای دیگر می باشند. صادرات به باکو در سال های اخیر بیشتر شده است.

کشور ترکیه بیشترین صادرات را به این کشور در ‌زمینه صنعت ساختمان سازی و مصالح ساختمانی دارد و همچنین در صنعت پوشاک یکی از بازیگران اصلی در آذربایجان به شمار می رود. کشور آذربایجان علاوه بر ترکیه با کشورهایی مانند ایتالیا، آمریکا، فرانسه، اندونزی، هند، گرجستان و تایوان نیز روابط تجاری خوبی را دارند. در سال های اخیر ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای وارد کننده محصولاتی مانند سیب زمینی و مواد صنعتی مانند پلاستیک  و مواد متنوعی از پتروشیمی و خرما و دیگر کالاهای مورد نیاز آذربایجان بوده است و صادرات به این کشور در مورد این اقلام صورت می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قراردادهای بین المللی  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

صادرات به آذربایجان

 لیست محصولات صادراتی ایران برای صادرات به آذربایجان 

بازار هدف بسیاری از محصولات و کالاهای ایرانی آذربایجان می باشد و صادرات به آذربایجان در رتبه های برتر صادرات ایران می باشد. شرایط صادرات کالا و محصولات کشاورزی در مورد این کشور بسیار مطلوب است و با داشتن مرزهای مشترک و شهرهای مرزی ایران که دارای شرایط مساعدی برای ارسال انواع کالا می باشند، آذربایجان را در بین کشورهای دیگر در رتبه بسیار خوبی قرار داده است.

می توان گفت که استان های مرزی ایران یکی از مهمترین علت های ارز‌آوری به کشور می باشند. استان اردبیل محصولاتی مانند سیمان، و انواع محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، شیشه، لوله، کاشی و سرامیک و سنگ ساختمانی و…  از  لیست کالاهای صادراتی به آذربایجان می باشد. مقدار کالاهای صادراتی به آذربایجان هر سال افزایش می یابد و در سال 92 حدود 141 میلیون دلار ارزآوری به داخل کشور صورت گرفته است. با برطرف کردن مشکلات صادرات به آذربایجان می توان حجم صادرات را بیشتر نمود و در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی را داشت.

 

چه کشورهایی بیشترین صادرات را به آذربایجان دارند؟

به ترتیب کشورهای روسیه و ترکیه بیشترین صادرات به آذربایجان دارند و در رده های بعدی انگلستان و آلمان و چین واردکنندگان اقلام مختلف به کشور آذربایجان می باشند. روسیه با صادراتی با ارزش 1287 میلیون دلار بیشترین حجم صادرات را داشته است. کشورهای مانند ایران و فرانسه در رده های بعدی از نظر کالاهای وارد کننده به آذربایجان را دارند.

 

‏صادرات زعفران به آذربایجان

زعفران ایرانی از دیرباز در جمهوری آذربایجان محصولی شناخته شده است و در بین مردم آذری زبان به لحاظ رنگ و طعم و کیفیت بالا، بسیار مورد استقبال و توجه است

.با توجه رونق صنعت گردشگری و توریسم در جمهوری آذربایجان بیشتر گردشگران دیگر کشورها حین بازدید از بازار و ادویه فروشی های این کشور سراغ زعفران ایرانی را می گیرند و زعفران ایرانی محصولی شناخته شده و قابل توجه در این کشور است که معمولا به عنوان سوغاتی و یا در قالب تجارت چمدانی خریداری می شود.

این ادویه گران قیمت ایرانی در حال حاضر در قالب بسته های چند گرمی و گاهی فله ای در بازار جمهوری آذربایجان به فروش می رسد که برای جلوگیری از هرنوع سوء استفاده و امکان تقلب دز این محصول، صادرات زعفران ایرانی در بسته بندی هایی با نام  و نشان معتبر ایرانی و با مشخصات ترجمه شده به زبان های مختلف و با رعایت  استانداردهای لازم به فروش میرسد.

لازم به ذکر است که هم اکنون زعفران ایرانی به دیلیل مرغوبیت و همچنین همسایگی جمهوری آذربایجان با کشورمان عمدتا بصورت چمدانی به این کشور صادر می شود و باید افزود که با توجه به استقبال بسیار خوب و حضور فعال گردشگران در این کشور و رغبت آنها برای خرید این محصول نام آشنای ایرانی فرصت های بی بدیلی برای صادرات زعفران ایرانی به آذربایجان به وجود آمده است .

صادرات زغال به باکو

از دیرباز در ایران تولید زغال چوب به واسطه وجود جنگلها و باغات مرکبات در نقاط مختلف رونق فراوان داشته و امروزه به یک صنعت و تجارت بزرگ در بازار داخلی و خارجی تبدیل شده و فرصت بسیار مناسبی را جهت انجام تجارت خارجی برای فعالان داخلی این صنعت فراهم کرده است.

بازار کشور های همسایه ایران ، به دلیل داشتن استفاده های متنوع از زغال مانند پخت و پز ، گرمایش ، استفاده برای قلیان ، شرایط مساعدی را برای صادرات زغال دارا میباشد

قوانین صادرات زغال :

طبق قوانین و مقررات صادرات و واردات سازمان تجارت کشور جمهوری اسلامی ایران صادرات چوب به غیر از زغال چوب و هیزم تنها با ارائه مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و با رعابت قوانین موجود ممنوع نمی باشد .

نکته حائز اهمیت این است که صادرات زغال فشرده (قالبی) طبق مقررات صادرات و واردات توسعه تجارت ایران از این ممنوعیت مستثنی است

زغال لیمو، نوع مرغوبی از زغال است که از چوب درخت لیمو تهیه می‌شود. این زغال با دوام بوده و یکدست و آرام می‌سوزد. کاربرد اصلی آن برای قلیان است.

از ویژگی های زغال مرغوب تهیه شده از چوب درخت لیمو :

  • خاموش نشود و بدون باد زدن روشن بماند.
  • با دوام باشد.
  • دود نکند.
  • گاز و بو نداشته باشد.
  • جرقه نداشته باشد.
  • پرحرارت باشد.
  • خاکستر فراوان تولید نکند.

زغال فشرده (قالبی) امروزه صادرات زغال فشرده به صورت گسترده و فراوان به کشور های خارجی به خصوص همجوار و همسایه ایران صورت میگیرد که این محصول کاربرد های مختلفی مانند کبابی و قلیانی داشته و از دستگاه های مخصوص تولید زغال در تولید آن استفده می شود و از مواد اولیه ای درجه یک در فرایند تولید این نوع زغال استفاده می شود.

به دلیل بالابودن کیفیت زغال فشرده صادراتی امروزه کشور های مختلفی به خرید این محصول توسط کارخانه های ایرانی اقدام میکنند.

زغال های حبه ای در انواع مختلفی تولید میشوند و کارخانه های تولید این محصول با توجه  به دارا بودن دستگاه های مجهز می توانند این زغال ها را با توجه به نیاز بازار در ابعاد و حجم های متفاوت و همین طور برای کاربرد های متفاوت تولید کنند.

مشکلات صادرات به اذربایجان

فشارهای داخلی در کنار تحریم‌های خارجی، از مهم ترین موانع و مشکلات دلسرد کننده  تجار ایرانی در استفاده حداکثری از فرصت های موجود در اقتصاد و بازار های وارداتی آذربایجان بوده است

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C_%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86

http://www.ir-az.com/

 

پیمایش به بالا