اتاق بازرگانی ایران و چین

اتاق بازرگانی ایران و چین

اتاق بازرگانی ایران و چین را بهتر بشناسیم 

اتاق بازرگانی ایران و چین نیز مانند اتاق بازرگانی دیگر کشورها برای بهبود روابط تجاری و بعد موافقت شورای توسعه خارجی چین در سال 1380 فعالیت خود شروع نمود.سال هاست که چین در کنار قدرت های بزرگ جهان به عنوان یک کشور قدرتمند نقش مهمی را در اقتصاد جهان دارد و از نظر اقتصادی توانسته است پیشرفت زیادی داشته باشد. ایران نیز تمایل دارد با کشورهایی که از نظر اقتصادی پیشرفته و یا در حال پیشرفت می باشند، روابط تجاری داشته باشند و چین نیز یکی از این کشورهاست.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 اتاق بازرگانی ایران و چین  مانند سایر اتاق های  مشترک بازرگانی با پیشنهاد تاجران و افراد فعال در حوزه تجارت و اقتصاد به اتاق بازرگانی شکل می‌گیرد. اتاق‌های بازرگانی‌ فعالیت های زیادی را سازماندهی می کنند تا روابط تجاری بین بازرگانان دو کشور افزایش یابد، به عنوان مثال با برگزاری سمینار و نمایشگاه ارتباطات را گسترش می‌‌دهند. در اساسنامه‌‌ای که برای اتاق بازرگانی ایران و چین تنظیم شده است این تشکل موسسه ای غیر تجاری و غیر انتفاعی است که صرفا برای افزایش روابط تجاری و توسعه اقتصادی تشکیل می شود. اتاق بازرگانی ایران و چین طبق قانون اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران در سال 69 وابسته به اتاق ایران است. 

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

محل اتاق مشترک ایران و چین

این تشکل تابعیت ایرانی دارد و مرکز آن تهران و ایران است. مکان این تشکل می تواند توسط هیئت مدیره تغییر نماید و از طریق روزنامه های کثیر الانتشار آگهی شود. اتاق بازرگانی ایران و چین از تاریخ تشکیل تا مدت نا‌‌محدودی امکان فعالیت دارد. ایجاد شعبه دیگر غیر از ایران با توجه به قوانین جمهوری اسلامی  و این کشور امکان پذیر می باشد و در صورت وجود ضرورت و نیاز  با تصویب هیات مدیره  نمایندگی و یا نمایندگی هایی از اتاق بازرگانی ایران و چین تاسیس خواهد شد. مهری که برای اتاق چین و ایران استفاده می شود به دو زبان می باشد.

انواع شخصیت حقیقی و حقوقی می توانند در این تشکل عضو شوند .اعضای که تابعیت ایرانی داشته باشند باید سه سال در اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران عضو باشند و یا کارت بازرگانی صنایع و معادن ایران را داشته باشند. از مهمترین فعالیت های اتاق بازرگانی ایران و چین می توان به شناسایی شرکت های چینی و ایرانی به یکدیگر می باشد و هر گونه ابهام و سوالی در مورد تجارت با این کشور از طریق اتاق مشترک ایران و چین پاسخ داده خواهد شد.  مسئولین این تشکل مسیر هایی که بتوان از طریق آن روابط تجاری را گسترش داد به اعضا نشان خواهند داد.  

اتاق بازرگانی ایران و چین

اتاق بازرگانی ایران و چین چه وظایفی را به عهده دارد؟

مشاورین و متخصصانی که در اتاق بازرگانی ایران و چین فعالیت می کنند اطلاعات دقیقی از شرکت ها و تجار و بازرگانانی که در حوزه های مختلف مشغول به کار هستند جمع آوری می نمایند و در اختیار اعضای این تشکل قرار می دهند. از دیگر وظایف این تشکل کمک به افزایش تبادلات صنعتی و اقتصادی بین دو کشور می باشد.

اتاق بازرگانی ایران و چین توانایی همکاری با مراکز دولتی ایران و این کشور  را دارند و می توانند از این طریق مسئولین را به توسعه روابط بازرگانی تشویق نمایند. از طریق این تشکل می توان سمینار ها و سخنرانی ها و نمایشگاه هایی برای افزایش توسعه روابط بازرگانی و صنعتی بین دو کشور برگزار شود تا آشنایی با شرکت ها و صنایع و همچنین انتقال این صنایع  با سرعت بیشتری  انجام شود و رشد در صنایع کشورها با سرعت بیشتری انجام گیرد.

اهداف اتاق مشترک ایران و چین

از دیگر اهداف این تشکل می توان به فراهم آوردن زمینه های سرمایه گذاری اشاره نمود و در کشور به افراد حقیقی و حقوقی برای نمایش و عرضه کالاهای خود از طریق نمایشگاه ها کمک خواهد شد. اگر در زمینه ای بین تاجران و بازرگانان اختلافی رخ بدهد اعضای اتاق بازرگانی ایران و چین می توانند این مشکل را حل نمایند. تمام وقایع و خبرها که در زمینه های اقتصادی و صنعتی در کشور اتفاق می افتد از طریق نشریه ای که اتاق بازرگانی ایران و چین منتشر می کنند به اطلاع اعضا و علاقمندان می رسد.

در برخی از شرایط هیات مدیره می تواند به عضویت اعضا خاتمه دهد به عنوان مثال اگر حق عضویت خود را پرداخت نکرده باشند و یا شرکتی منحل گشته باشد و یا فردی فوت نموده باشد. از دیگر دلایل پایان یافتن عضویت افراد رعایت نکردن قوانین اساسنامه می باشد و اگر کارت عضویت خود تمدید نکند و یا مقامات قضایی اعلام رسمی برای فرد و یا شرکت داشته باشند که از این تشکل خارج شود.

 

قسمت های تشکیل دهنده اتاق بازرگانی ایران و چین  چیست؟

  • مجمع عمومی عادی و فوق العاده وجود دارد که مجمع عمومی به صورت سالانه و مجمع فوق العاده در شرایط لزوم به صورت فوق العاده تشکیل می شود.
  • از دیگر بخش های این تشکل  هیات مدیره می باشد که به مدت سه سال توسط مجمع عمومی انتخاب می شود و دارای 11 عضو می باشد که نه عضو آن اصلی و دو عضو علی البدل دارد.
  • بازرس توسط مجمع عمومی انتخاب می شود و هر سال یک نفر برای اینکار در نظر گرفته می شود. وظیفه بازرس این است که اقدامات مالی این تشکل  را ظرف حداکثر 45 روز از پایان سال مالی در مجمع عمومی به هیات مدیره تحویل می دهد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا