آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند   

با توجه به قرار گرفتن ایران در ناحیه گرم و خشک امکان آبیاری غرقابی محصولات کشاورزی وجود ندارد و به همین دلیل بهترین روش آبیاری به صورت هوشمند می باشد. سیستم آبیاری هوشمند به واسطه برنامه از پیش تعیین شده این فرآیند را انجام می دهد که می توان با توجه به موقعیت جغرافیایی، نوع گیاه، شرایط زمین و غیره میزان آبیاری را تغییر داد. سالانه حجم زیادی از آب شیرین کشور صرف امور کشاورزی می شود که با توجه به شرایط کنونی و خشکسالی های پیاپی تقاضا برای راه اندازی سیستم آبیاری هوشمند بیشتر شده است.

سیستم آبیاری هوشمند با استفاده از امکانات مدرن میزان مصرف آب را کاهش می دهد و در صرفه جویی در هزینه ها تاثیر زیادی دارد. سیستم آبیاری هوشمند به شما این امکان را می دهد که به صورت آنلاین آبیاری را کنترل نمایید و امکان مدیریت این سیستم در بخش های مختلف وجود دارد. این سیستم دارای یک فناوری هوشمند می باشد که امکان شناسایی نشتی در نقاط مختلف را می دهد. درواقع این سیستم دارای حسگرهای مختلفی است که امکان بهینه سازی در مصرف آب را به وجود می آورد.

نحوه عملکرد سیستم آبیاری هوشمند 

این سیستم به گونه ای است که فرآیند آبیاری باغ را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و امکان مدیریت زمان آبیاری از راه دور برای شما وجود دارد. با توجه به کاربرد این سیستم نمونه های مختلف آن به بازار عرضه می شود که دارای ویژگی های متعددی بوده و بر اساس این قابلیت ها دارای قیمت متفاوتی می باشند. عملکرد این سیستم به گونه ای است که آب توسط لوله و اتصالات موجود به گیاهان می رسد و توسط حسگرهای موجود امکان کنترل آن به راحتی وجود دارد.

نحوه عملکرد سنسورها به گونه ای است که امکان تعیین دما و رطوبت در آن وجود دارد و با رسیدن و دما و رطوبت مورد نیاز این سیستم فعالیت خود را آغاز می کند. سنسور و کنترلر موجود در این سیستم به گونه ای که روند پخش آب را به خوبی مدیریت می کند و هرگونه اختلال از جمله انسداد لوله، جاری نبودن و غیره را به فرد اطلاع می دهد که امکان مدیریت این سیستم به راحتی توسط تلفن همراه وجود دارد. توسط این سیستم امکان تعیین بهترین زمان آبیاری وجود دارد که این موضوع موجب افزایش راندمان کشاورزی می گردد.

انواع سیستم آبیاری هوشمند

به صورت کلی انواع سیستم آبیاری هوشمند مبتنی بر آب و هوا یا مبتنی بر رطوبت عرضه می شوند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند و افراد می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به راه اندازی سیستم دلخواه خود نمایند.  

سیستم آبیاری مبتنی بر آب و هوا 

این سیستم میزان تبخیر و تعرق خاک و گیاهان را بررسی می کند و بر اساس داده های هواشناسی آبیاری را تنظیم می کند. در این حالت بر اساس اطلاعات دریافتی حجم و زمان آبیاری تنظیم می شود و به این ترتیب میزان آبیاری گیاهان به اندازه لازم انجام می شود. در نظر داشته باشید که وضعیت هواشناسی بر اساس چهار فاکتور باد، دما، تابش خورشید و رطوبت سنجیده می شود که به طور منظم اندازه گیری شده و فرآیند آبیاری شروع می شود.

سیستم آبیاری مبتنی بر رطوبت

این سیستم بر اساس سنسورهایی که دارد رطوبت خاک را در ناحیه ریشه بررسی می کنند و اطلاعات را به کنترلر ارسال می کند. سنسور رطوبت به کار رفته در این سیستم در دو نوع مورد استفاده قرار می گیرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • سیستم آبیاری چرخه معلق: این سیستم با بررسی خاک در صورت برخورداری از رطوبت کافی آبیاری بعدی را متوقف می کند.
  • سیستم آبیاری متناسب نیاز: این سیستم با بررسی خاک در صورت نداشتن رطوبت کافی آبیاری را آغاز می کند.

هزینه سیستم آبیاری هوشمند

با توجه به کاربرد گسترده این سیستم و افزایش تقاضا خرید آن افراد زیادی می خواهند از قیمت سیستم آبیاری هوشمند اطلاع کسب کنند. هزینه سیستم آبیاری هوشمند با توجه به فاکتورهای مختلفی فرق دارد که از جمله آن می توان به متراژ زمین، نوع تجهیزات، نوع محصول و غیره اشاره کرد. امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید این سیستم فعالیت دارند که بر اساس نام برند سازنده هزینه سیستم آبیاری هوشمند نیز دستخوش تغییرات می شود؛ هرچه برند سازنده از اعتبار بیشتری برخوردار باشد هزینه خرید سیستم هم افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر مواردی که بر روی هزینه سیستم آبیاری هوشمند نقش دارد می توان به هزینه نصب اشاره کرد. چگونگی نصب سیستم بر روی عملکرد آن تاثیر زیادی دارد و باید توسط کارشناسان مربوطه راه اندازی شود که این موضوع بر روی هزینه کلی تاثیرگذار است. بسیاری از افراد هنگام راه اندازی به دلیل بالا بودن هزینه سیستم آبیاری هوشمند از انجام این کار منصرف می شوند ولی باید گفت که راه اندازی این سیستم در افزایش راندمان کاری شما تاثیر چشمگیری دارد.

یکی از مواردی که جهت راه اندازی اتوماسیون آبیاری هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است برقراری ارتباط با تامین کنندگان اصلی است که این موضوع بر کاهش هزینه های فرد تاثیر زیادی دارد. امروزه به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه ها بسیاری از افراد ترجیح می دهند با تامین کنندگان از طریق بازارهای آنلاین ارتباط برقرار کنند. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه محسوب می شود که در دو نسخه وب و اپلیکیشن ارائه شده است. حضور صدها خریدار و فروشنده عمده این سیستم در باسکول امکان ارتباط مستقیم و خرید و فروش آن را در کمترین زمان ممکن فراهم کرده است.

نتیجه گیری

با کمبود منابع آب شیرین در تمامی جهان به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده از سیستم های آبیاری هوشمند افزایش یافته است. انواع سیستم آبیاری هوشمند با قابلیت های مختلف توسط برندهای متعددی وارد بازار می شود که افراد می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید سیستم با ویژگی و برند دلخواه خود نمایند. انواع این سیستم با سنجش رطوبت و نیاز گیاه آبیاری را در فواصل منظم و به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود و امکان کنترل از راه دور آن توسط تلفن همراه  به راحتی وجود دارد. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا