صادرات به امارات

صادرات به امارات

صادرات به امارات

صادرات به امارات در کنار صادرات به کشورهای چین، عراق و ترکیه، یکی از بزرگ ترین خطوط صادراتی ایران محسوب می شود. در واقع می توانیم بگوییم که امارات یکی از قوی ترین شرکای تجاری ایران است. البته که دبی یکی از مهم ترین قطب های صادرات ایران به امارات به حساب می آید. در واقع وقتی صحبت از صادرات به امارات به میان می آید، دبی به عنوان یکی از قطب های اصلی صادرات و واردات خاورمیانه عرض اندام می کند که با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر دبی، این موضوع امری بسیار طبیعی جلوه می کند. صادرات به امارات از جانب ایران، شامل موارد مختلفی می شود که این موارد می تواند انواع محصولات کشاورزی و یا کالاهای صنعتی را نیز دربر گیرد. یکی از دروازه های تجارت های خارجی ایران، صادرات به امارات متحده عربی است.

صادرات به امارات هیچ تفاوتی با صادرات به دبی ندارد، چرا که حرف اول پروسه ی صادرات و واردات به امارات را دبی می زند. این کشور با مساحتی برابر با  ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع، یکی از بزرگ ترین کشورهای دنیا معرفی می شود. آب و هوای این کشور بسیار بیابانی و در برخی مناطق کوهستانی و سرد است، به همین است که زمین ها، ظرفیت و قابلیت لازم را برای کشت انواع محصولات کشاورزی و تولید داخلی ندارند. از این رو برای تامین محصولات این چنینی به واردات روی می آورند. دبی یا همان امارات متحده ی عربی درباره ی صادرات بسیار هوشمندانه رفتار می کند، در واقع این کشور با جمع کردن بزرگ ترین وارد کنندگان جهانی در بازار خود، آنقدر خودش را در زمینه ی تامین محصولات و کالاهای مختلف، بی نیاز می کند که نهایتا از صادرات دوباره ی محصولات وارداتی، ارزآوری می نماید. محیط تجاری و زیرساخت های مدرن دبی، زمینه را برای صادرات به امارات آماده می کند. امارات متحده ی عربی یک مجموعه ی بسیار ثروتمند است و ظرفیت خرید در بازار این کشور آنقدر بالاست که نه تنها تجار و بازرگانان، بلکه شرکت ها و مردم عادی نیز از پس خرید محصولات با قیمت بالا برآیند.

ازدیاد بندرها و فرودگاه های بسیار در این کشور، صادرات به امارات را به آسان هر چه تمام تر عملی می کند. حمایت سفت و سخت دبی از تولید کنندگان و تجار خارجی، باعث می شود که صادرات به امارات به یک گزینه ی پرطرفدار با سود تجاری بالا تبدیل شود. البته که این حمایت از تولید کنندگان خارجی برای اقتصاد امارات متحده ی عربی علی الخصوص دبی، بسیار مفید است. چرا که ضمن این حمایت راه برای واردات زیاد و نهایتا تولید مجدد و صادرات دوباره ی محصول و در نهایت ارزآوری شگفت انگیز و تثبیت خود در بازار جهانی هموار خواهد شد. صادرات به امارات برای ایران همیشه در راس لیست قرار دارد. در ادامه درباره ی این گزینه بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد. از شما دعوت می کنیم که برای آشنایی بیشتر با زیر و بم صادرات به امارات تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

صادرات قرقاول به امارات

صادرات قرقاول به امارات یکی دیگر از خطوط صادراتی ایران به این کشور را تشکیل می دهد. بله! شاید خیلی ها گمان نمی کردند که صادرات قرقاول نیز از سود بسیار زیادی برخوردار باشد و جدای آن شاید صادرات قرقاول به امارات دور از تصور افراد عادی جلوه کند. با این حال صادرات قرقاول به امارات و یا هر کشور دیگری می تواند یکی از خطوط صادراتی بسیار پر سود باشد. تا حدی که این پروسه برای افرادی که قصد دارند تازه وارد دنیای تجارت شوند، معمولا پیشنهاد می گردد. سود صادرات قرقاول هم برای کسی که قرقاول را پرورش می دهد و هم برای تاجرانی آن را صادر می کنند، بسیار زیاد است.

پرورش قرقاول در سال های اخیر بسیار زیاد شده و دلیل آن هم چیزی نیست جز خاصیت زیاد گوشت قرقاول! خوشبختانه پرورش این گونه ی پرنده آنقدر زیاد است که بخشی از صادرات ایران را نیز در دست دارد. تا چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی کرد که صادرات قرقاول یکی از بخش های مهم و پردرآمد صادرات ایران را تشکیل دهد. البته که قرقاول تنها برای مصارف خوراکی استفاده نمی شود که خیلی از افراد  به منظور نگهداری در خانه به عنوان پرنده ی خانگی آن را می خرند که این نیز بخشی از اهداف صادرات قرقاول محسوب می شود. یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان گوشت قرقاول و صادرات آن، انگلیس است. این کشور هم قرقاول را به صورت عمده پرورش می دهد و به صورت زنده و یا گوشت قرقاول به سایر کشورها صادر نمی نماید.

صادرات قرقاول به امارات معمولا به دو صورت منجمد شده و زنده انجام می شود. البته که امارات یک کشور کیفیت محور است و کیفیت محصولی مانند گوشت قرقاول و سلامت نوع زنده ی آن برای گرفتن مجوز واردات به امارات، بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این چون این موجود زنده می تواند زمینه ساز بیماری های مختلفی باشد، مهر تایید سازمان بهداشت و تغذیه، بر روی آن در مسیر صادرات بسیار اهمیت دارد. با این حال با تمامی شرایط ذکر شده، پرورش قرقاول و صادرات آن، یکی از آسان ترین کالاهای صادراتی به امارات و سایر کشورها، محسوب می گردد.

صادرات زعفران به امارات

امارات یکی از بزرگ ترین خریداران زعفران ایرانی است. کیفیت، نوع، بسته بندی زعفران و نهایتا توافق بین فروشنده و خریدار، از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت صادرات زعفران به امارات است. قوانین که طی صادرات زعفران به امارات و هر کشور دیگری باید رعایت شود شامل مواردی همچون : اخذ گواهی استاندارد، اخذ گواهی بهداشت دامی نباتات، ارائه مجوز صدور زعفران، ارائه ی کارت بازرگانی و بسته بندی های شیک و تمیز زعفران، می شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

همان طور که در سطرهای قبلی هم به آن اشاره کردیم، امارات به کیفیت محصولات صادراتی کشور خود اهمیت زیادی می دهد. صادرات و واردات زعفران به این کشور نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت زعفران صادراتی در این کشور، بسیار مهم است. یک زعفران صادراتی باید ویژگی هایی مانند سالم و شکسته نبودن، درشت و ضخیم بودن کلاله ها، خوشرنگ بودن و تماما قرمز بودن زعفران و نداشتن خال های سفید، خوش عطر و بوی را حتما داشته باشد.

در کنار کشورهای امارات متحده عربی، کشورهایی مانند اسپانیا، ترکمنستان، فرانسه و ایتالیا، بزرگ ترین وارد کنندگان زعفران ایرانی محسوب می شوند. البته که نکته ی کار اینجاست که این کشورها از جمله خود امارات، زعفران ایرانی را به صورت فله وارد می کند و در بسته بندی های مختلف و با برند خود کشور، صادر می نماید. متاسفانه ایران در زمینه ی برند سازی زعفران اصلا قوی عمل نکرده است. با اندکی توجه به مراحل مختلف تولید زعفران و هزینه برای بسته بندی های شکیل برند سازی آن ها، ایران می تواند سود زیادی را از صادرات زعفران به امارات و سایر کشورهای متقاضی به دست آورد و بازار جهانی زعفران را به خود اختصاص دهد.

صادرات زعفران به امارات می تواند به روش های مختلفی انجام شود. صادرات هوایی، صادرات زمینی، صادرات دریایی و صادرات چمدانی. البته که صادرات چمدانی تا حدودی برای صادرات زعفران به امارات کاربردی نیست چرا که معمولا این کار برای کشورهایی با مرز مشترک انجام می شود. بهترین روش حمل و نقل برای صادرات زعفران به امارات، صادرات هوایی است. البته که راه های زمینی و دریایی نیز کاربردهای خاص خودشان را دارند اما به هر حال صادرات هوایی بهترین روش است.

صادرات فرش به امارات

امارات بزرگ ترین وارد کننده ی فرش ایرانی است. با بررسی وضعیت صادرات فرش به امارات در سال های آخری متوجه خواهید شد که حجم صادرات به این کشور تا حد خیلی زیادی افزایش یافته است. به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم امارات یکی از کشورهای بسیار ثروتمند است که رشد اقتصادی خیلی زاید را در سال های اخیر تجربه کرده است. در زمینه ی صادرات فرش ایرانی، آلمان رتبه ی دوم را بعد از امارات به خود اختصاص داده است.

فرش ایرانی در سال های گذشته به عنوان یک کالای ارزشی محسوب می شد، یعنی مانند طلا، هر چقدر که آن را نگه می داشتی به ارزش آن افزوده می شد تا اینکه طی کشمکش های خیلی زیادی که در زمینه های مختلف صادرات فرش ایجاد شد، این کالا ارزش خود را از دست داد و به یک کالای تقریبا مصرفی تبدیل گردید. متاسفانه این روزها چینی ها هم فرش دستباف دارند و آن را صادر می کنند اما هنوز کشورهایی هستند که ارزش فرش اصیل و دستباف ایرانی برایشان چیز دیگریست و آن را وارد می کنند که امارات متحده ی عربی، یکی از این کشورهاست.

فرش ایرانی یکی از ارزآورترین هنر و یا صنعت ‌های ایران است که متاسفانه بازار قبلی را ندارد. آمریکا یکی از بزرگ ترین متقاضیان واردات فرش ایرانی بد که بعد از اینکه این کشور از برجام خارج شد، تقریبا بازار صادرات فرش دچار رکود بسیار زیادی گردید. اما امروزه در کنار صادرات فرش به امارات، صادرات به کشورهای مانند آلمان،‌ ژاپن، لبنان و گاهی انگلستان نیز انجام می شود. متاسفانه در زمینه ی صادرات فرش ایرانی، چم انداز روشنی مشاهده نمی شود چرا که سیاست های داخلی و خارجی، کاملا برخلاف رشد بازار فروش این مدل فرش ها تعیین شده است. به منظور صادرات فرش ایرانی احتیاج است که ابتدا بازاریابی های قوی انجام شود و سپس صادرات آغاز گردد.

لیست کالاهای صادراتی ایران به امارات

ایران برای صادرات دارای ۸۴۹ قلم گروه کالای صادراتی می باشد. از بین این 849 قلم کالای صادراتی، 0 قلم کالا در لیست کالاهای صادراتی ایران به امارات قرار می گیرند. این ده قلم به شرح زیر می باشند:

روغن پایه معدنی، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده، پلی اتیلن گرید فیلم باچگالی کمتر از ۹۴ درصد، قیر نفت، محصولات از آهن یا فولاد غیر ممزوج تخت، هیدروکربورهای حلقوی غیر از سیکلانیکها، سایر روغن‌های سبک و فرآورده ها به جز بنزین، اکسلین ها، استیرن، اتیل بنزن، کیومن، سیکلیکها یا سیکلوترپنیک‌ها، بنزن، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیر ممزوج، تولوئن، فرآورده هایی که دارای ۷۰ درصد وزنی یا بیشتر نفت یا روغن های معدنی قیری دارند، پسته، میوه، زعفران، فرش، صنایع دستی،  سبزیجات و انواع صیفی‌ جات، سنگ‌ها ساختمانی و سرامیک، ماهی و انواع آبزیان، فلز روی.

یکی از مهم ترین مزیت های صادرات به امارات، مخصوصا دبی این است که این کار موجب می شود تا کشورهایی که ایران را تحریم کرده اند، بتوانند به راتی محصولات ایرانی را خریداری نمایند. از طرفی چون خود ایران نیز تحریم است می تواند با واردات کالا از امارات، محصولاتی را که به سبب تحریمات ایجاد شده علیه ایران، دسترسی به آن برای تجار ایرانی دشوار است را به راحتی وارد نمایند. با توجه به شرایط فعلی که در زمینه ی صادرات و واردات برای تجارت ایران پیش آمده، وجود کشورهایی مانند امارات متحده ی عربی، د راس صادرات ایران یکی از شانس های بسیار خوب است. چرا که این کشور به لحاظ صادرات و واردات، به مرحله ی خیلی پیشرفته ای نه تنها در سطح خاورمیانه، بلکه در کل دنیا رسیده است. همان طور که گفتیم، دبی به عنوان یکی از فعال ترین شهر های این کشور در زمینه ی انواع تجارت، دیگر تنها راه درآمد او به فروش نفت ختم نمی شود و راه های دیگری مانند صادرات و واردات اقلام غیر نفتی نیز، راهی هموار برای پیشرفت هر چه بیشتر این شهر در مسیر صادرات و واردات می باشند.

صادرات محصولات کشاورزی به امارات

صادرات محصولات کشاورزی به امارات و دبی، این روزها به یکی از پرسودترین صادرات ایران تبدیل شده است. در واقع با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که در کنار تمامی محصولات پرطرفداری که به امارات و دبی صادر می شوند، سبزیجات و انواع صیفی‌ جات کشاورزی نیز به چشم می آیند. در واقع صادرات محصولات کشاورزی به امارات در رتبه ی دوم بعد از صادرات مشتقات نفتی به این کشور قرار دارند. محصولاتی مانند خرما، برنج، هویج، کاهو، هندوانه، شلغم، کیوی، گوجه فرنگی و… از جمله مهم ترین محصولات کشاورزی ای هستند که به کشور امارات و دبی صادر می شوند.

دو مورد خیلی مهم در این موضوع که تجار ایرانی علاقه ی زیادی به صادرات محصولات کشاورزی به امارات دارند، دخیل است. اولین موردی که اتفاقا خیلی هم مهم است، بحث وضعیت خیلی خوب اقتصادی کشور امارات است. رشد اقتصاد در این کشور آنقدر سریع و درست انجام شده که اکثر تاجران در هر کجای دنیا، بازار امارات را همگام با بازار جهانی می شمارند. فعالیت انواع موسسات مالی و اعتباری، بانک ها، شرکت ها، افراد، تجار و…، سبب شده که این کشور بیش از پیش مورد توجه اکثر بازرگانان بزرگ دنیا، مخصوصا بازرگانان ایرانی قرار گیرد. همین فعالیت های مختلف راه را برای انجام فعالیت های اقتصادی مختلف هموارتر از قبل می نماید. پس اولین دلیلی که سبب شده تا ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به امارات، تمایل زیادی داشته باشد، اوضاع اقتصادی خیلی خوب این کشور است.

مورد بعدی وضعیت کشاورزی در این کشور می باشد. مناسب نبودن وضعیت کشاورزی و زراعت در امارات، شرایط را برای واردات انواع محصولات کشاورزی فراهم کرده است. در واقع کشورهایی مانند ایران که دارای آب و هوای بسیار خوبی هستند و زمین های زراعی خوبی برای پرورش انواع محصولات کشاورزی دارند، از این فرصت امارات در جهت سودآوری بهتر و بیشتر بر روی صادرات محصولات کشاورزی کمک میگیرند. آب و هوای گرم و مرطوب این کشور باعث شده است که تنها محصول مناسب در این کشور خرما باشد. بنابراین تقریبا 80 درصد از محصولات کشاورزی مورد نیاز امارات توسط واردات از کشورهای دیگر تامین میگردد.

مرزهای آبی بهترین گزینه برای صادرات محصولات کشاورزی به امارات می باشند. گمرکات منطقه ویژه شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی پارس، بندر امام خمینی، بندر لنگه، منطقه ویژه بوشهر، بندر باهنر و…. مهم ترین مرزها برای نقل و انتقال انواع محصولات کشاورزی می باشند. البته که کمک گرفتن از مرزهای آبی، یکی از مشکلاتی است که در مسیر صادرات محصولات کشاورزی به امارات قرار دارد. دلیل این مشکل هم این است که باغ های ایران معمولا در بخش‌ های غربی و شمال کشور واقع هستند و رساندن آن ها از طریق مرز آبی به امارات زمانبر است و ممکن است باعث پلاسیدگی و پوسیدگی گردد. علاوه بر این، حمل و نقل این محموله ها ابتدا باید از طریق مرزهای زمینی و سپس از طریق مرزهای آبی، انجام گیرد که پروسه ی بسیار هزینه بری خواهد بود.

صادرات ایران به امارات

بد نیست که در ادامه ی بحث صادرات محصولات کشاورزی به امارات به مشکلاتی که به طور کلی در مسیر صادرات به امارات قرار دارد نیز اشاره نماییم. یکی از همین مشکلات که در پاراگراف قبلی نیز به آن اشاره کردیم، بحث راه های حمل و نقلی بود که برای انتقال محموله های مختلف صادراتی در نظر گرفته می شد. معمولا راه ای آبی برای صادرات مشکلات خاص خودشان را دارند. پیگیر این موضوع از آنجایی که خیلی از محصولات صادراتی ایران به امارات شامل محصولا کشاورزی و میوه ها و .. می شوند، و از آنجایی که اکثر این نقل و انتقالات باید از طریق راه های جنوبی کشور انجام شود، هوای گرم جنوب می تواند تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی و کیفیت این محصولات بگذارد. در واقع این آب و هوای گرم، شرایط را برای ماندگاری انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی، غیر ممکن می سازد.

این شرایط آب و هوایی باعث می شود که محصولات این چنین تنها با کمک لنج های یخچالدار قابلیت نقل و انتقال پیدا کنند. پیدا کردن لنج های سردخانه دار یکی از سخت ترین کارهایی است که در زمینه ی صادرات محصولات کشاورزی و … به امارات باید انجام شود. چرا که این مدل لنج ها معمولا خیلی سخت پیدا می شوند. علاوه بر سختی کار و سخت پیدا شدن این دل لنج ها، معمولا هزینه ها زیادی باید صرف استفاده از این لنج ها شود که همین هزینه های گزاف ممکن است روی قیمت تمام شده ی محصولات کشاورزی تاثیر زیادی بگذارد.  بالا رفتن قیمت محصولات صادراتی نیز می تواند قابلیت رقابت این محصول در بازارهای جهانی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

مورد بعدی که ممکن است در کیفیت صادرات به امارات تاثیر خیلی زیادی بگذارد، مسئله ی هماهنگی با شرکت های حمل و نقل می باشد. برخی از محصولات صادراتی، باید به موقع به بازار و دست مشتری برسند وگرنه خراب و پوسیده می شوند و عملا ضرر صد در صد محسوب می گردند. بنابراین معمولا در این زمینه باید از شرکت ای حمل و نقل کمک گرفته شود که این کار خود به خود نیاز به طی شدن شرایط خاصی دارد. علاوه بر این کمک گرفتن از شرکت های حمل و نقل تا حدود خیلی زیادی باعث افزایش هزینه های محصولات صادراتی می شوند. این موضوع به شدن بر روی کیفیت صادرات تاثیر می گذارد.  هزینه بیمه و گمرک نیز دو عنصر بسیار مهم در صادرات به امارات هستند. هر چقدر واسطه های موجود در این زمینه بیشتر باشند، به همان مرتتب هزینه ها بیشتر شده و نهایتا کشورهای دیگر می توانند با هزینه های کمتر و قیمت کمتر و محصول با کیفیت تر، جای پای خود را در بازار پر سود امارات محکم نمایند.

صادرات به امارات متحده عربی

تقریبا درباره ی همه چیز در زمینه ی صادرات به امارات متحده عربی حرف زدیم و شما را با راه و چاه و مشکلات این مسیر آشنا کردیم. با تمامی مواردی که در زمینه ی مشکلات صادرات به امارات ذکر کردیم، باز هم امارات یکی از بهترین مقاصد صادرات ایران محسوب می شود و تقریبا تمام تجار ایرانی تلاش می کنند که رابطه ی تجاری خود را با این کشور پیشرفته تقویت کنند. اتصال به بازار پر رشد امارات متحده عربی ، می تواند تجارت ایران را در زمینه ی صادرات تا حدود زیادی پا برجا نگه دارد.

همان طور که می دانید وجود تحریم های مختلف، باعث شده تا دست ایران و تجارت آن از بهترین بازارهای جهانی برای صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی کوتاه بماند. نه تنها صادرات، بلکه ایران دیگر شرایط واردات محصولات مختلف با کیفیت عالی از بزرگ ترین صادرکنندگان جهانی را نیز نداشته و همین موضوع باعث شده تا صادرات امارات متحده عربی و حفظ بازار این کشور، به عنوان یکی از شانس های بسیار خوب تجارت ایران حساب شود. تمام تلاش تاجران ایرانی این است که در کنار حفظ ارزآوری بیشتر و سود خودف بتوانند تجارات ایران را سرپا نگه دارند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با دبی را مطالعه کنید.

صادرات عسل به امارات

عسل یکی از محصولاتی است که معمولا دیر فاسد می شود و همین موضوع باعث شده تا تاجران برای صادرات این محصول رغبت بیشتری داشته باشند. البته که مراحل فوق، تقریبا برای صادرات تمامی محصول ها یکسان است. با این حال، یکی از مهم ترین اصول صادرات عسل به امارات، بسته بندی استاندارد و شیک آن می باشد. چرا که امارات یکی از کشورهایی است که معمولا بر روی کیفیت و بسته بندی محصول، حساسیت های خاص خودش را داراست.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات عسل به امارات را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا