قوانین و مقررات صادرات و واردات

قانون صادرات و واردات

قانون صادرات و واردات

امروزه صادرات و واردات یکی از جذاب ترین و پر سودترین کار هایی است که اشخاص مختلف از سرتاسر جهان مایل هستند در این زمینه به فعالیت بپردازند بازرگانانی که قصد دارند به صادرات و واردات در زمینه های مختلف بپردازند. باید توجه داشته باشند که این فعالیت ها را باید در چارچوب های خاصی انجام دهند و گفتنی است که قانون صادرات و واردات چندان هم دشوار نیست و تجار باید در وهله اول دانش خود را در زمینه قانون واردات و صادرات افزایش دهند چرا که این کار نه تنها باعث می شود در روند کاری خود پیشرفت کنند بلکه از این که در مراحل تجارت خود دچار مشکلی شوند جلوگیری می کند ما در این مقاله قصد داریم قانون صادرات و واردات را برای شما ذکر کنیم پس از شما می خواهیم در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

قانون صادرات و واردات چیست ؟

همان گونه که در متن بالا اشاره کردیم برای صادر کردن و وارد کردن کالا ما نیاز داریم یکسری قوانین خاص پیروی کنیم، چرا که برای تجارت سالم و بدون دردسر نیاز هست در یک چارچوب خاص حرکت کنیم که در آینده کاری خود دچار هیچ گونه مشکل خاصی نشویم .

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

برای این کار در ابتدا لازم است به معرفی یکسری کالاهایی که صادر یا وارد کردن آن‌ها مستلزم یکسری قانون ها می باشد را برای شما معرفی کنیم کالاهای صادراتی و وارداتی به سه گروه مختلف تقسیم می شوند

کالاهای مجاز، کالاهای ممنوع و کالاهای مشروط

کالاهای مجاز: کالاهایی هستند که برای وارد یا صادر کردن آن ها نیاز نیست که مجوز کسب کنید و تنها با رعایت یکسری ضوابط تاجران می توانند به واردات ویا صادرات این کالا ها بپردازند.

کالاهای مشروط: این ها کالاهایی هستند که برای ورود یا خروج آن ها نیاز است که مجوز گرفته شود یعنی اگر تاجری قصد صادر کردن و وارد کردن کالای مشروطی را دارد در ابتدا باید مجوز لازم را از مقاماتی که در این زمینه در حال فعالیت هستند را اخذ کنند.

کالاهای ممنوع: این ها کالاهایی هستند که در اسلام و کتاب قانون استفاده از آن‌ها ممنوع و حرام است و وارد کنندگان نمی توانند نه این موارد را وارد کنند و یا حتی آن ها را به کشور های خارجی صادر کنند و اگر احیاناً بازرگانی تصمیم گرفت که این کار را انجام دهد بنا به قانون صادرات و واردات کار شکنی کرده است و کار او عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

قوانین و مقررات صادرات و واردات

قوانین و مقررات صادرات و واردات سال 1400

خب قابل گفتن است که دولت با توجه به شرایط می تواند از ورود برخی از کالا ها جلوگیری کند و واردات آن را برای بازرگانان کشور ممنوع کند. آیین نامه هایی وجود دارد که به وسیله وزارت بازرگانی تهیه می شود و یا حتی به تصویب هیئت وزیران می رسد و ملاک تجاری بودن کالا و یا چگونگی صدور کالاها و تمدید کارت بازرگانی همه این‌ها مطابق آیین نامه اجرا خواهد شد و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. وزارت بازرگانی وظیفه دارد که تغییراتی که در قانون صادرات و واردات در آیین نامه های اجرایی به وجود می آید را قبل از پایان یافتن هر سال پس از این که هیئت وزیران این قوانین را تصویب کردن را منتشر کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات ایران  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

تحقیق در مورد قانون صادرات و واردات

امروزه صادرات و واردات یک عنصر بسیار مهم در توسعه اقتصادی می باشد و برای اینکه کشور بتواند جهت توسعه یافتگی در حرکت باشد، زیر ساخت های فرهنگی را برای به‌کارگیری صادرات بنا کرده اند و در این حیطه قانون صادرات و واردات زیادی به وجود آمده است و شرایط زیادی برای آن وضع شده است که از جمله قانون صادرات و واردات این است که تاجر برمهارت های انسانی و ارتباطی با افراد خارجی تسلط فراوان داشته باشد تا از این طریق بتواند راحت تر با آنان ارتباط بر قرار کند و قرارداد های خاص و مهم را با سهولت بیشتری انجام دهد.

قانون بعدی این است تاجر باید در میدان رقابت بسیار زیرکانه عمل کند و دارای پشتکار فراوان باشد و قانون سوم هم این است که بازرگانان در واردات و صادرات باید هدف گرا باشند تا بتوانند به صورت موفق‌تری عمل کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

از قانون صادرات و واردات دیگری این است که تاجر برای حرفه ای شدن در زمینه صادرات و واردات باید بداند که در بازار هیچ چیز اثبات ندارد ، هیچ کس تکامل ندارد و هیچ چیزی هم مطلق نیست.

• برای حرفه ای شدن باید: تخصص کامل در رفتار و دانش درزمینهٔ صادرات و واردات داشته باشید

• باید نسبت به قانون صادرات و واردات تعهد کامل داشته باشید.

• به صادرات و واردات تعلق داشته باشید.

• در امر صادرات و نیز واردات تداوم داشته باشید .

قانون مقررات صادرات و واردات

برای حرفه ای شدن در این زمینه شما باید قدرت این را داشته باشید که در لحظه بهترین ها را شکار کنید یعنی هنگامی که بهترین فرصت برای شما ایجاد شد سریعاً تصمیم گیری کنید و نیز در عین سرعت عمل بهترین تصمیم گیری را نیز داشته باشید چرا که در جهان تجارت فرصت های خوب خیلی کم پیش می آید و خیلی زود هم از بین می رود و این که شما در این راه موفق عمل کنید یا نه فقط بستگی به خود شما داردکه چگونه عمل کنید و چگونه تصمیم بگیرید البته این ها همه به چگونگی انجام قانون صادرات و واردات توسط شما هم دارد اگر احیاناً بخواهید قانون را در این موارد دور بزنید و یا نادیده بگیرید احتمال اینکه در تجارت شما یک زیان جبران ناپذیر به وجود بیاید بسیار زیاد است پس ما به شما توصیه می‌کنیم تمام مراحل و قانون صادرات و واردات را به صورت کامل انجام دهید که در ادامه روند تجارت شما هیچ گونه خللی به وجود نیاید.

برای اینکه یک تجارت مناسب برای واردات و صادرات کالاهای مورد نظر راه اندازی کنید یک راه قانونی و هدفمند را در پیش بگیرید ما به شما پیشنهاد می‌دهیم حتماً قبل از اینکه وارد این کار شوید دانش و علم خود را در این زمینه ارتقا بخشید تا بتوانید عملکرد موفق‌تری داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات واردات ایران را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا