صادرات ایران

صادرات ایران

صادرات ایران

مهمترین صادرات ایران شامل چه گروه کالایی است؟ این سوالی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده باشد. این نوشتار سعی کرده است با معرفی مهمترین کالاها و محصولات صادراتی ایران به این سوال پاسخ دهد و مخاطبان عزیز را با مهمترین صادرات ایران آشنا نماید.

در حالت کلی می توان صادرات ایران را به دو بخش عمده صادرات نفتی و صادرات غیر نفتی تقسیم کرد. دولت ایران همواره سعی دارد میزان صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد و خود را از وابستگی به صادرات نفتی برهاند. در زیر به برخی از مهمترین صادرات ایران اشاره خواهد شد.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

روش های پرداخت در تجارت بین الملل

ترخیص کالا از گمرک

اظهارنامه گمرکی

واردات ایران

مهم ترین صادرات ایران، محصولات و مشتقات نفتی و شیمیایی

از جمله مهمترین گروه کالایی صادرات ایران که سهم بیشتری نیز در میزان صادرات دارد، محصولات و مشتقات نفتی و شیمیایی می باشد.

میعانات گازی

میعانات گازی که در چهار ماهه نخست سال ۹۷ بیشترین میزان صادرات را داشته است، از مهمترین صادرات ایران می باشد. این محصول با سهمی بیش از ۱۷ درصد توانسته است رتبه اول را در صادرات ایران به خود اختصاص دهد.

روغن های سبک و فرآورده های آن به غیر از بنزین

روغن های سبک و فرآورده های آن به غیر از بنزین که از جمله مهمترین صادرات ایران محسوب می شود، با سهمی حدود ۸۱/۳ درصد از کل صادرات ایران توانسته است رتبه دوم را از میان کالاهای صادراتی ایران به خود اختصاص دهد.

پلی اتیلن گرید فیلم

از مهمترین صادرات ایران پلی اتیلن گرید فیلم است، که در سال ۹۷ با سهمی حدود ۶/۳ درصد از کل صادرات ایران توانست در جایگاه سوم محصولات صادراتی ایران قرار بگیرد.

پروپان مایع

رتبه چهارم در کالاهای صادراتی ایران متعلق به پروپان مایع، از مهمترین صادرات ایران به سایر کشورهای جهان است، که در میان کالاهای صادراتی ایران، دارای سهمی حدود ۳۲/۳ درصد است.

متانول

از جمله مهمترین صادرات ایران در سال ۹۷ متانول می باشد، که در میان کالاهای صادراتی ایران در جایگاه پنجم قرار گرفته است و سهمی حدود ۱۷/۳ درصد را از ارزش کل صادرات ایران به خود اختصاص داده است.

صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی

ایران در زمینه صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی فعالیت بسیار زیادی دارد و سالانه مقادیر بسیار زیادی سنگ آهن، خاک سرخ، سنگ مس، سنگ مرمر، سنگ روی، سنگ گچ، کرومیت، نمک طعام، سرامیک، شن و ماسه، سیمان، استرانسیوم و آجرهای تزئینی به کشورها دیگر صادر می کند و درآمد قابل توجهی از آن به دست می آورد. در سال ۹۶ ایران مقدار قابل توجهی از مصالح ساختمانی و کالاهای معدنی همچون سیمان، کاشی، سرامیک، آجر، کفپوش و سنگ کچ را به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، امارات و چین صادر کرده است.

صادرات محصولات کشاورزی و دامی

ایران یک کشور فعال در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به سراسر دنیا می باشد، کالاهای کشاورزی و دامی همچون میوه های تازه و خشک، مغز بادام، کشمش، سبزیجات، کتیرا، زیره، پسته، زعفران، انگور، هندوانه، سیب، خرما، انجیر، ماهی، خاویار، میگو، کرک، پوست و چرم، کراست و روده از جمله مهم ترین صادرات ایران به حساب می آید. از میان محصولات فوق، پسته، خرما، پوست و زعفران ایرانی از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند، بنابراین سود فراوانی را نصیب ایران می کنند.

کالاهای سنتی و صنایع دستی

از محصولات صادراتی که در دسته کالاهای سنتی و صنایع دستی قرار می گیرند و از مهمترین صادرات ایران می باشند می توان به فرش دستی، انواع گلیم، مسگری، گلابتون، سفالگری، قلمکاری و … اشاره کرد.

در این بخش فرش دستی ایرانی بیشترین رقم صادرات را به خود اختصاص داده است. از جمله کشورهایی که فرش ایرانی وارد می کنند عبارتند از آمریکا، آلمان، ایتالیا، امارات، لبنان، سوئیس، فرانسه، ژاپن، انگلستان و …

لازم به ذکر است ایران در این زمینه توانسته ۲۷۳ نشان یونسکو دریافت کند که از جمله آنها می توان کلاه نمدی، سراجی سنتی، دولچه دوزی، پارچه بافی، حوله بافی، مسگری، گلابتون سازی، قلمکاری، نساجی سنتی، عبا بافی، گلیم و … را نام برد.

حدود ۴۶۰ رشته در زمینه صنایع دستی در جهان وجود دارد که حدود ۳۷۰ رشته از آن در ایران وجود دارد. بنابراین می توان گفت ایران در زمینه صادرات صنایع دستی از پتانسیل فراوانی برخوردار است که می تواند با برنامه ریزی دقیق میزان صادرات آن را افزایش دهد.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

برگ سبز گمرکی

واردات لباس از چین

واردات از دبی

ثبت سفارش کالای وارداتی

صادرات ایران، کالاهای صنعتی

از جمله مهمترین صادرات ایران در بخش صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی

از مهمترین کالاهای صادراتی صنعتی می توان به رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی اشاره کرد که در سال ۹۶ این سه کالا از لحاظ میزان صادرات در جایگاه اول این بخش قرار داشتند.

کاغذ و محصولات کاغذی

صادرات کاغذ و محصولات کاغذی با رشد ۷۱ درصدی نیز از جمله کالاهای صنعتی هستند که به کشورهای مختلفی صادر می شوند.

مبلمان

صادرات مبلمان، دسته ای دیگر از کالاهای صنعتی در سال های گذشته با افزایش چشمگیری رو به رو بوده است.

صادرات توتون و تنباکو

توتون و تنباکو که در شهرهای همچون آذربایجان غربی، گیلان، کردستان، گلستان، مازندران و … کشت می شود، در کشورهای همجوار و همسایه ایران همچون روسیه، ترکیه، عراق، افغانستان و … دارای بازار مناسبی است. بنابراین بیشترین میزان صادرات آن نیز به این کشورها می باشد.

انواع بستنی، شیرینی و شکلات

صادرات شیرینی و شکلات در سال ۹۷ با رشدی ۲۳ درصدی رو به رو بوده است که این میزان از رشد نشان دهنده افزایش محبوبیت شیرینی و شکلات ایرانی در بین مردم سایر کشورهای جهان و در نتیجه افزایش صادرات آن بوده است.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

انواع خرمای صادراتی ایران

تولید خرما در ایران

صادرات انواع انجیر

نساجی و پوشاک

در زمینه نساجی و پوشاک نیز میزان صادرات در سال ۹۷ رشدی ۲۶ درصدی داشته است. این میزان از رشد نشان دهنده پتانسیل موجود در این زمینه است که باید با برنامه ریزی و آگاهی میزان آن را افزایش داد.

از جمله اقلام صادراتی دیگر که در سال های اخیر درآمدهای بالایی را نصیب ایران کرده است می توان به محصول نیمه تمام از آهن و فولاد، هیدروکربونهای گازی شکل مایع شده، اتیلن گلیکول، بوتان مایع شده، سایر گازهای نفتی و … اشاره کرد. این محصولات توانسته اند بخش قابل توجهی از صادرات ایران را به خود اختصاص دهند.

نحوه صادرات کالا

چگونگی و نحوه صادرات کالا شامل فرآیند ها و مراحل قانونی خاصی است که شخص یا شرکت صادرکننده ملزم به رعایت آن ها می باشد. نحوه صادرات کالا به صورت مرحله به مرحله است و مانند هر فعالیت تجاری دیگری باید با برنامه ریزی اصولی صورت گیرد و در کنار آن از علم روز دنیا نیز بهره مند بود تا توانست در بازار های خارجی که از حساسیت های خاص خود برخوردار است به موفقیت دست یافت.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه صادرات کالا را مطالعه کنید.

صادرات به روسیه

روسیه به دلیل قرار گرفتن در حاشیه‌ی‌ دریاچه‌ی خزر و نزدیک بودن به ایران از نظر مسافت، از ظرفیت مناسب و بالایی برای صادرات، خصوصاً صادرات خرما، محصولات کشاورزی و صادرات پسته برخوردار است. به منظور صادرات کالا به روسیه ، باید بر اصول مذاکرات تجاری و قواعد صادرات مانند بازاریابی بین المللی، توانایی در عقد قراردادهای بین المللی تسلط کامل داشت تا بهترین نتیجه برای طرفین حاصل گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به روسیه را مطالعه کنید.

صادرات به قطر

قطر یکی از کشورهای بسیار ثروتمند است که به دلایل سیاسی و کمبود زمین‌های زراعتی، سالانه کالاهای بسیار زیادی را از کشورهای همسایه وارد میکند، نزدیکی این کشور به ایران و پتانسیل بالای ایران در زمینه کشاورزی و صنعتی باعث شده که تاجران زیادی به دنبال صادرات به قطر باشند.

صادرات به ترکیه

کشور ترکیه یک کشور هدف صادراتی برای ایران محسوب می شود و در سال 2017 ، صادرات به ترکیه از کشور ایران با یک رشد خوب رو به رو بوده و می توان گفت بازرگانان ایرانی توانسته اند در برخی زمینه ها مانند صادرات صیفی جات و خشکبار موقعیت های خوب تجاری برای خود کسب کنند. از مهمترین کالاهای صادراتی به ترکیه می توان به صادرات خشکبار، سنگ، زعفران و پسته اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به ترکیه را مطالعه کنید.

صادرات به عمان

بسیاری از تولیدکنندگان و خدمات دهندگان ایرانی به دنبال یک شرکت صادرات به عمان مطمئن برای صادرات محصولات و خدمات خود هستند تا بتوانند به بازار این کشور همسایه دسترسی داشته باشند. بیشتر شرکت های فعال در زمینه صادرات به عمان در بندرعباس فعال هستند که به صورت هفتگی اقدام به صدور کالا با کشتی به این کشور می کنند.

صادرات به آذربایجان

کشور آذربایجان یکی از همسایگان ایران است و از مهمترین بازارهای صادراتی ایران نیز به شمار می‌‌رود. صادرات به آذربایجان در طی چند سال اخیر روبه پیشرفت بوده است، این کشور در طی این سالها با بررسی مشکلات و موانعی که وجود داشته اقدام به تغییراتی در قوانین بانکی و همچنین رفع موانع واردات کالا و تبدیل سازمان های دولتی به خصوصی نموده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به آذربایجان را مطالعه کنید.

صادرات به کویت

در کویت اگر اتباع خارجی قصد فعالیت کردن تجاری و صادرات به کویت را داشته باشند باید از طریق یک تابعیت کویتی روند صادرات کالاها را انجام دهند. یعنی در کل می توان گفت فقط شرکت های کویتی و شرکت هایی که در کشور کویت ثبت شده اند اجازه واردات کالا به این کشور را دارند.

صادرات به عراق

ایران به عنوان یکی از مهم ترین تامین کنندگان محصولات غذایی به عراق شناخته می شود و صادرات میوه به این کشور در ایران رواج بسیار زیادی دارد. از آنجا که ایران با این کشور مرزهای مشترک دارد، صادرات به عراق به یک گزینه عالی برای تجارت تبدیل شده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به عراق را مطالعه کنید.

صادرات به فرانسه

در واقع بهتر است بدانید که صادرات به فرانسه دارای مراحل خاصی است که روی هر یک از کالاها باید آن مراحل را به اجرا درآورید. شرکت های بازرگانی می توانند لیست کالاهای صادراتی ایران به فرانسه را به شما ارائه دهند تا بتوانید انواع کالاهای مناسب را برای صادرات به این کشور آماده کنید.

صادرات به پاکستان

لازمه ی موفقیت در زمینه ی صادرات به پاکستان، شناسایی محصولات پرطرفدار در این کشور است، به همین جهت بسیاری از بازرگانان و تاجران اقدام به صادرات کاشی و سیب درختی به پاکستان می کنند، چرا که سود حاصل از فروش و صادرات این دو کالا بسیار زیاد است و شما می توانید در حجم و تعداد بسیار بالا، آنها را به پاکستان صادر کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به پاکستان را مطالعه کنید.

صادرات به کانادا

ایران با تولید سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار تن خرما یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده خرما در جهان بوده و سالانه مقادیر زیادی از خرما را به کشورهای دیگر از جمله کانادا ارسال می کند. به صورت کلی میتوان گفت که ایران یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده محصولاتی مانند فرش، خرما، پسته و انجیر خشک به کانادا می باشد و این صادرات عمدتا از راه های دریایی و هوایی صورت می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به کانادا را مطالعه کنید.

صادرات به هند

کشور هند به دلیل جمعیت بسیار زیاد و وسعت بالای خود یکی از کشورهایی می باشد که به مواد اولیه و کالاهای بسیار زیادی نیاز دارد. بر همین اساس این فرصت خوبی برای تاجران و بازرگانان می باشد که سود خوبی از صادرات کالاهای خود به دست آورند. برای موفقیت در زمینه صادرات به هند شما باید اطلاعات کافی در خصوص لیست کالاهای صادراتی به این کشور داشته باشید، در حال حاضر صادرات زعفران، بادام و خرما به هند بسیار رایج است و بهترین انتخاب برای صادرات به حساب می آیند.

صادرات به اتریش

از نکات بسیار مهمی که در صادرات به اتریش باید در نظر گرفت این است که وارد کنندگان و مشتریان کالاهای گوناگون به دلیل اینکه سال ها واردات به اتریش انجام می شود به کالای با کیفیت آشنایی کامل پیدا کرده اند و قبل از ورود کالا به بازار این کشور به نوع بسته بندی و کیفیت آن توجه ویژه می شود.

صادرات به امارات

صادرات به امارات هیچ تفاوتی با صادرات به دبی ندارد، چرا که حرف اول پروسه ی صادرات و واردات به امارات را دبی می زند. این کشور با مساحتی برابر با  ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع، یکی از بزرگ ترین کشورهای دنیا معرفی می شود. آب و هوای این کشور بسیار بیابانی و در برخی مناطق کوهستانی و سرد است، به همین است که زمین ها، ظرفیت و قابلیت لازم را برای کشت انواع محصولات کشاورزی و تولید داخلی ندارند. از این رو برای تامین محصولات این چنینی به واردات روی می آورند

صادرات به گرجستان

صادرات گرجستان به ایران به نسبت صادرات از ایران به گرجستان کمتر است اما وجود دارد. گوشت، خودرو، دام زنده و چوب، از جمله مهم ترین کالاهای واردات از گرجستان است. در زمینه ی صادرات به گرجستان، می توانیم بگوییم که نهایتا موضوع به همین چند مورد ختم می شود و این در صورتی است که طرفیت اقتصادی این کشور برای تجارت با یکدیگر بسیار بالاتر از این محدوده است. اما چه کنیم که تحریم های جهانی، دست ایران را برای صادرات و واردات کاملا بسته و دسترسی به چنین موقعیت ویژه ای در گرجستان، برای ایران بسیار سخت امکان پذیر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به گرجستان را مطالعه کنید.

صادرات به ایتالیا

بدون شک کسب این عنوان باید به دلیل مزایایی باشد. یکی از مهم ترین مزایایی که سبب شد صادرات به ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی ﺁسان تر باشد کم بودن تعرفه های گمرکی و صادرات این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی است به همین دلیل بازار ایتالیا در حال حاضر به یکی از پرسودترین بازارهای تولیدات ایرانی در کل اروپا است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات به ایتالیا را مطالعه کنید.

صادرات به انگلستان

بر اساس گزارش هایی که در این زمینه آمده است مشخص شده که کشور ما فقط در عرض چند ماه توانسته میلیون ها دلار از طریق صادرات به انگلستان کسب درآمد کند. از جمله مهم ترین کالاهایی که از ایران به انگلستان صادر می شود می توان به صادرات کفپوش البته به غیر از گبه که از پشم یا موی نرم حیوان هستند، صادرات زعفران، صادرات خشکبار، صادرات خرما، صادرات پسته، صادرات محصولاتی از آهن و فولاد غیر ممزوج، پلی اتیلن گرید فیلم و پلی اتیلن گرید تزریقی، انواع فرش ها خصوصا فرش های دست بافت، سوماک کارامانی، انواع وسایل و سفال های شیشه ای زینتی مناسب برای روی میز و ﺁشپزخانه و توالت، انواع تابلوهای نقاشی اعم از سیاه قلم و تابلوهای نقاشی شده با مداد رنگی و همچنین کتیرا اشاره کرد.

صادرات به تاجیکستان

یکی از بهترین مزیت هایی که صادرات به تاجیکستان برای تجار ایرانی دارد، این است که مردمان این کشور با ایرانی ها هم زبان هستند و همین موضوع تاثیر بسیار زیادی بر روی بازاریابی و نهایتا اجرایی کردن ایده های تجاری در این کشور دارد. در واقع اگر روابط تجاری این دو کشور مانند قبل، گرم بود، صادرات به تاجیکستان، یکی از پرسودترین تجارت های تجار ایرانی محسوب می شد.

صادرات به افغانستان

در حال حاضر بخش مهمی از کالاها و نیاز مهم مردم افغانستان از طریق کشور ایران تامین می شود. به گونه ای که بر اساس آمارهای ارائه شده در این زمینه کشور ما حدود 17 تا 20 از واردات افغانستان را به خود اختصاص داده است. این گستردگی تجارت با افغانستان سبب شد که حتی در بسیاری از مواقع برای صادرات کالا از ایران، کشور افغانستان به عنوان اولین اولویت صادرات در نظر گرفته شود و از اصلی ترین مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی بشمار رود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات به افغانستان را مطالعه کنید.

صادرات به اسپانیا

صادرات به اسپانیا یکی از پرسودترین زمینه های تجاری ایران به حساب می آید. محصولاتی که در لیست صادرات به اسپانیا قرار می گیرند شامل چند مورد خاص هستند که با توجه به رتبه ی اقتصادی اسپانیا در سراسر دنیا، همین محصولات محدود نیز می تواند تاثیر مثبت خود را بر روی رشد اقتصادی و تجاری ایران بگذارد. زعفران و پسته، دو محصول بسیار مهم در صادرات به اسپانیا محسوب می شوند که به طور کلی در تجات ایران نیز ارزش خاصی برای این دو محصول قائل می باشند.

صادرات به ارمنستان

پسته یکی از مهم ترین محصولات صادراتی به ارمنستان محسوب می شود و اتفاقا طرفداران زیادی نیز در بازارهای داخلی ارمنستان دارد. موارد زیادی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت پسته در ارمنستان تاثیر بگذارند. یکی از این موارد نوع پسته است. همان طور که می دانید پسته انواع مختلفی دارد. پسته احمد آقایی، پسته علی اکبری، پسته کله قوچی و پسته فندقی از جمله مهم ترین پسته های صادراتی ایران می باشند که هر یک از آنها کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. علاوه بر این، کیفیت پسته نیز از جمله موارد موثر بر قیمت پسته در ارمنستان می باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ارمنستان را مطالعه کنید.

صادرات به اوکراین

محصولاتی که در لیست عمده صادرات ایران به اوکراین قرار می گیرند به طور کلی شامل مواردی همچون محصولات پتروشیمی، دارو، مواد غذایی مانند مرکبات، آجیل، سبزیجات و میوه، گوشت، لباس، زعفران، خرما و غیره می شود. البته که کشورهای دیگری نیز در مسیر صادرات به اوکراین قرار دارند و جزو قدرترین رقبای ایران در این زمینه محسوب می شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به اوکراین را مطالعه کنید.

صادرات به آمریکا

مطمئنا بسیاری از افراد با شنیدن جمله ی صادرات به آمریکا کمی تعجب می کنند چرا که بر این باورند که تجارت به این کشور غیر ممکن است. اما این باور کاملا اشتباه است. درست است ک این دو کشور روابط سیاسی مناسبی با هم ندارند اما بر اساس قانون اساسی داشتن روابط تجاری با ﺁمریکا ممنوع نیست. اما تمام تلاش دولت و کشور این است که حتی الامکان تعداد کالاهای وارداتی از این کشور محدود باشد و با توجه به آماری هم که در این زمینه وجود دارد نشان می دهد که در کل میزان کالاهای وارداتی از این کشور با توجه به محصولات صادراتی این کشور چندان زیاد نیست. البته کشور آمریکا نیز برخی از مرغوب ترین کالاهای ایرانی را خریداری می کند و واردات محدودی از کشور ما دارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به آمریکا را مطالعه کنید.

صادرات به کره جنوبی

صادرات به کره جنوبی برای ایران نمی تواند آن طور که به نظر می رسد سود آور باشد. چرا که این کشور به نسبت کشور کوچکی است و ظرفیت بازار داخلی آن، برای واردات از ایران، آنقدرها هم بالا نیست. با این تفاسیر چیزی که پروسه ی صادرات به کره جنوبی را برای ایران و تجار ایرانی جذاب نموده است، پیشرفت اقتصادی بسیار زیاد کره و همچنین فعالیت های انکارناپذیر آن در زمینه های مختلف فناوری می باشد. ایران با حفظ روابط تجاری خود با کره و گسترش این ارتباط می تواند از این کشور در جهت پیشبرد اهداف صنعتی خود در ابعاد جهانی کمک بگیرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به کره جنوبی را مطالعه کنید.

صادرات به تایلند

با اینکه ایران مرز مشترکی با تایلند ندارد اما صادرات به تایلند برای ایران بسیار پرسود است. چرا که اقلام مورد نیاز تایلند برای واردات، معطوف به انواع مواد معدنی می‌باشد و از آنجایی که ایران در زمینه وجود انواع مواد معدنی، کشور بسیار ثروتمندی است، می تواند به واسطه ی این موضوع، شریک تجاری خیلی خوبی برای تایلند باشد. البته لازم است بدانید که واردات از تایلند به ایران نیز جزو لاین های فعال تجارت بین دو کشور است و به هیچ وجه در ارتباط بین تایلند و ایران، شما شاهد نقل و انتقالات یکطرفه نخواهید بود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به تایلند را مطالعه کنید.

صادرات به ژاپن

صادرات انار به ژاپن یکی از فعالترین لاین های صادراتی ایران به این کشور است. انار ساوه یکی از معروف‌ترین انارهای ایرانی است که خوشبختانه تولیدات داخلی آن، علاوه بر اشباع بازار داخلی و تامین این نیازها، به صادرات کشورهای دیگر نیز می‌رسد. خوشبختانه ظرفیت بازار ژاپن برای دریافت انار ساوه ایرانی بسیار بالا بوده و این محصول در ژاپن دارای طرفداران مخصوص به خود است. خوشبختانه صادرات انار به ژاپن با توجه به اینکه جمعیت این کشور بسیار زیاد است، در حجم بسیار بالایی انجام می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ژاپن را مطالعه کنید.

صادرات به اندونزی

سهم ایران در واحدهای صادراتی به اندونزی بیشتر معطوف به مشتقات نفتی، محصولات کشاورزی و معدنی می شود. از این رو، مواردی همچون سوخت های فسیلی و مشتقات نفتی، خاک و مواد معدنی (سیمان، گچ، آهک، گوگرد) فولاد، آهن، روی، میوه، مرکبات، خشکبار، مواد شیمیایی معدنی، فلزات گرانبها، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، فرش و کفپوش، مواد آلی و سبزیجات بیشترین میزان صادرات از ایران به اندونزی را به خود اختصاص می دهند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به اندونزی را مطالعه کنید.

صادرات به استرالیا

یکی از جالب ترین محصولاتی که در لیست صادرات ایران قرار می گیرند، صادرات سنگ به استرالیا می باشد. بله! کیفیت تولید انواع سنگ های ساختمانی در کارگاه ها و کارخانه های داخلی به حدی بالا می باشد که مورد توجه اکثر کشورهای خارجی از جمله استرالیا واقع شده است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به استرالیا را مطالعه کنید.

صادرات به قزاقستان

در بین اقلامی که در لیست صادرات به قزاقستان قرار میگیرند، محصولاتی مانند میوه و خشکبار از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این به این معناست که بازار قزاقستان، طرفداران زیادی برای میوه و خشکبار ایرانی در خود دارد. بعد از میوه و خشکبار ایرانی، نوبت به انواع مواد معدنی مانند سیمان، گچ، آهک و خاک می رسد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به قزاقستان را مطالعه کنید.

صادرات مواد پتروشیمی

تولیدات و صادرات محصولات شیمیایی طیف گسترده ای از مواد غذایی تا انواع مواد شیمیایی را شامل می شود و از آنجایی که ایران یک کشور نفت خیز است، می تواند به گونه ای موفقیت آمیز در زمینه ی صادرات مواد پتروشیمی به کل دنیا، ظاهر شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات مواد پتروشیمی را مطالعه کنید.

صادرات به لبنان

با توجه به اینکه کشور لبنان دارای صنعت و اقتصاد فعالی نیست کشورهای زیادی تمایل به صادرات به لبنان دارند و این موضوع سبب می شود بسیاری از محصولات و کالاهای اساسی در این کشور فروخته شود. درآمد سالانه این کشور نشان دهنده این مطلب است که رفاه در آن در حد متوسط روبه بالا می باشد؛ در نتیجه قدرت خرید مردم بالا است و می توان انواع کالا و محصولات را در بازارهای آن به فروش رساند.

صادرات به مصر

صادرات به مصر یکی از اهداف مهم تجاری کشور ایران در زمینه کالاهای غیرنفتی می باشد و این کشور از ظرفیت بالایی برای تجارت برخوردار است. اقتصاد این کشور از منابع متنوع و گوناگونی تامین می شود که نمونه آن در کشورهای آسیایی و خاورمیانه پیدا نخواهد شد.

صادرات به ازبکستان

صادرات به ازبکستان و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای این کشور به هیچ عنوان پیچیده و مشکل نیست؛ چراکه ما ایرانیان مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی با مردمان این سرزمین داریم. در نتیجه بسیاری از کالاها و محصولات ایرانی به راحتی و بدون نیاز به تبلیغات خاصی در این کشور به فروش خواهند رسید و همواره تحت هر شرایطی مشتری های مخصوص به خود را حفظ خواهند کرد.

صادرات به ونزوئلا

صادرات به ونزوئلا در سال جدید به طرز چشمگیری افزایش یافته است؛ به طوری که در دو ماهه اول سال جاری رشدی برابر با یک هزارو هفتاد برابری از لحاظ ارزشی داشته است. این رشد فوق العاده سبب شد تا این کشور در میان ۲۰ کشور مورد هدف ایران از لحاظ صادرات مقام ششم را کسب کند. نکته جالب توجه این است که این جهش خرید از ایران تنها طی دو ماه صورت گرفته است؛ به طوری که در این دو ماه فروش انواع کالا به این کشور به ۱۰۷ میلیون دلار رسیده است.

مهمترین کشورهای وارد کننده کالاها و محصولات ایرانی کدام کشورها هستند؟

از جمله مهمترین مقاصد صادراتی ایران و به عبارت دیگر مهمترین خریداران کالاها و محصولات ایرانی می توان به ترتیب کشورهای عراق، چین، امارات و افغانستان را نام برد. البته به جز کشورهای نام برده فوق، کشورهای بسیاری نیز محصولات و کالاهای ایرانی را خریداری می-نمایند که از جمله آنها می توان به ترکیه، پاکستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و غیره اشاره کرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا