صادرات به ترکمنستان

صادرات به ترکمنستان

صادرات به ترکمنستان

چکیده: اولین مطلبی که در رابطه با صادرات کالا از جمله صادرات به ترکمنستان باید به آن توجه نمود  نوع حمل کالا به کشور مقصد می باشد  همانطور که گفته شد ترکمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته است و یکی از مرزهای خشکی آن ایران می باشد و از طریق خط آهن سرخس  به ایران وصل می شود و تا بندرعباس ادامه دارد.

نام ترکمنستان همیشه ما را به یاد همسایگان شمالی کشورمان ایران می اندازد این کشور از نظر جغرافیایی در آسیای میانه قرار گرفته است. نام این کشور در میان چهار کشور برتر تولید کننده گاز طبیعی و نفت قرار می گیرد. رشد اقتصادی در کشور ترکمنستان در سال2007 حدود 5/11 درصد بوده است که نشان دهنده رشد اقتصادی بالای آن می باشد. مردم این کشور اکثرا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و از نظر تولید پنبه معروف می باشند و از صنایع دستی مهم ترکمنستان قالی بافی است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صندوق ضمانت صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

این کشور علاوه بر واردات کالا از کشورهای  دیگر، به صادرات هم مشغول است و می‌توان گفت  بیش از 90 درصد صادرات این کشور در مورد نفت و گاز است و در رده های بعدی کشاورزی جای خواهد گرفت.  در متن پیش رو به صورت اختصاصی در مورد صادرات به ترکمنستان  مطالبی بیان خواهد شد.

خدمات باسکول

برای خرید و فروش بهترین کالاهای صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکولاستفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

راهنمای صادرات به ترکمنستان

اولین مطلبی که در رابطه با صادرات کالا از جمله صادرات به ترکمنستان باید به آن توجه نمود  نوع حمل کالا به کشور مقصد می باشد  همانطور که گفته شد ترکمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته است و یکی از مرزهای خشکی آن ایران می باشد و از طریق خط آهن سرخس  به ایران وصل می شود و تا بندرعباس ادامه دارد. از مهم ترین کالاهای صادراتی ایران در بخش کشاورزی به این کشور می توان به سیب زمینی و خرما اشاره کرد.

آشنایی با قوانین گمرکی برای ترخیص کالا 

در صادرات به ترکمنستان باید به این موضوع توجه کنید که قانون های زیادی در این مسیر قرار گرفته است و خطرات بالایی برای فردی که هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه ندارد وجود خواهد داشت. از قانون هایی که در گمرک وجود دارد احتمال پلمپ کالای صادراتی به این کشور می باشد. باید توجه داشته باشید اگر وسیله ای که با آن حمل کالا انجام می شود، دچار خطا شود کالایی که برای صادارت همراه آن می باشد پلمپ خواهد شد و حتی آزاد سازی آن هم یک سال طول خواهد کشید یا اصلا برگشت داده نمی شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا از گمرک  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

گرفتن ویزا هم جهت صادرات به ترکمنستان بسیار سختگیرانه است و فقط برای عشق آباد داده می شود، تعداد روزهای محدودی نیز می توان در آنجا تردد نمود. در ضمن ویزای آنها باید به نام ترکیه باشد  و گرنه مورد قبول نخواهد بود و برگشت داده خواهد شد. ویزای تجاری هم برای تاجران ایرانی صادر نمی شود. افرادی که در ترکمنستان فروشگاه احداث کرده اند و ثبت شرکت هم داشته اند برای  فروش کالا باید حتما با طرف ترکمنی قرارداد داشته باشند زیرا حق فروش را به صورت مستقیم ندارند.

 صادرات به ترکمنستان و آگاهی از قوانین بانکی                                               

از مشکلاتی که در بانک های این کشور برای جابه جایی پول حاصل از صادرات به ترکمنستان دارید، این است که برای برداشت پول از بانک ها باید قرار داد خرید کالا را ارائه کنید. بانک ایرانی که تحت نظارت بانک مرکزی ترکمنستان می باشد کمک چندانی نمی کند و تسهیلات مناسبی را ارائه نمی کند. واحد پول این کشور منات است و بانک ها با این واحد پول کار می کنند. برای جابه جایی پول در این کشور می توانید از صرافی های ایرانی حاضر در این کشور استفاده کنید.                           

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

تعرفه گمرکی برای ترخیص کالا در صادرات به ترکمنستان

تعرفه های گمرکی در ترکمنستان طبق قانون نیست و با توجه به قیمت گذاری گمرک انجام می‌شود. از مشکلات دیگر صادرات به ترکمنستان ،گمرک این کشور این است که به فاکتورهای ایران در طی صادرات بی توجه می باشند. ترکمنستان اجازه نمی دهد تا خودروهای ایرانی در آن کشور تردد کند مگر اینکه اقامت شش ماهه گرفته باشند ولی در ایران یک ترکمن می تواند به راحتی در جاده های ایران به مدت یک ماه تردد کند. حتی اگر کالای فاسد شدنی هم داشته باشید برای عبور از ترکمنستان باید  در گمرک معطل شوید و اگر کالای شما فاسد هم شود کسی پاسخگو نخواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

چه محصولاتی برای صادرات به ترکمنستان می باشد؟

از محصولاتی که برای صادرات به ترکمنستان ارسال می شود می توان به مواد غذایی، وسایل نقلیه، تجهیزات، وسایل خانگی، مواد شیمیایی و لوازم برقی و مصالح ساختمانی مانند انواع لوله و شینگ های پلی اتیلن  و سیمان سفید و عایق های ساختمانی اشاره کرد. صادرات سیب زمینی به ترکمنستان از جمله صادرات محصولات کشاروزی به این کشور است علاوه بر آن سیب، پیاز، موسیر نیز از دیگر اقلامی است که صادر می شود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا