آموزش صادرات و واردات

آموزش صادرات و واردات

آموزش صادرات و واردات

آموزش صادرات و واردات و یادگیری آن، هیچ وقت و در هیچ زمانی کار آسانی نبوده و نیست. با علم بر اینکه آموزش صادرات و واردات و با بهره گیری از دوره آموزشی صادرات و واردات، می توان تسلط بیشتری بر روی این پروسه داشت، اما باز هم این مجموعه جذاب و بی انتها، نیازمند بروزرسانی همیشگی اطلاعات و قوانین مربوط به حیطه ی صادرات و واردات می باشد. با اینکه یکی از جذابیت های صادرات و واردات، مسئله ی بین المللی بودن آن است، اما همین موضوع بر سختی و پیچیدگی این کار خواهد افزود.

در ادامه درباره ی یک سری گام های اولیه در زمینه ی آموزش صادرات و واردات برایتان توضیح خواهیم داد. لطفا ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید:

آموزش صادرات و واردات با نکات ساده

صادرات و واردات، شغلی بسیار وسوسه انگیزی است که معمولا کمتر کسی میتواند اذعان داشته باشد که تا حالا درباره ی آن فکر نکرده. برای آموزش صادرات و واردات، راه های بسیاری باید طی شود تا نتیجه ی دریافتی منطبق با همان نتیجه ای باشد که همیشه میخواهیم. مهم ترین بخش صادرات شامل آشنایی با قوانین بین المللی، زبان، قوانین و بازار کشورهایی است که قرار است کار صادرات کالا و یا واردات با آنها انجام شود.

گام های ابتدایی در آموزش واردات و صادرات

گام اول:

اولین چیزی که شما باید بدانید و به پروسه ی آن آگاهی کامل داشته باشید، این است که تمایل دارید کار صادرات و واردات را به صورت مجزا انجام دهید یا با هم. به بیانی ساده زمانی که کالایی از گمرک یک کشور عبور کرده و به کشور دیگری ارسال می شود، عمل صادرات و زمانی که یک کالا از گمرک یک کشور عبور کرده و وارد بازار می شود، واردات انجام می شود. شما باید به عنوان یک تاجر بدانید که تمایل دارید کدام کار را انجام دهید. خیلی از بازرگانان و تجار هستند به صورت تخصصی به کار صادرات و خیلی های دیگر هم به صورت تخصصی به واردات می پردازند. پس شما ابتدا باید بدانید که تخصصتان و فعالیتتان باید در کدام زمینه باشد.

گام دوم:

مورد دومی که بدون آن عملا نمی شود پروسه صادرات و واردات را انجام داد. دریافت کارت بازرگانی است که معمولا در گام های اولیه ی آموزش صادرات و واردات قرار دارد. اتاق بازرگانی و سازمان توسعه ی تجارت از جمله ارگان های مهم و موثر در دریافت کارت بازرگانی می باشند. در واقع این کارت حکم مجوز فعالیت برای بازرگانان و تجار را داشته و دارد.

گام سوم:

مورد سوم در آموزش صادرات واردات معمولا به تسلط بر قوانین صادرات و واردات، تعلق میگیرد. خیلی جدی و تخصصی احتیاج است که هر بازرگان و تاجر و اصلا هر کسی که تمایل به آموزش واردات و صادرات دارد، بر این قوانین اشراف داشته باشد و با کالاهای مجاز، کالاهای مشروط و کالاهای ممنوع نیز کاملا آشنا باشد.

گام چهارم:

مورد چهارم در آموزش صادرات و واردات این است که شما باید تمامی سازمان های مرتبط با کارتان را بشناسید. در واقع باید بدانید که هر مجوز و هر روال قانونی برای انجام پروسه ی صادرات و یا واردات، باید از جانب چه سازمانی صادر شود. یادتان باشد که درصد خیلی زیادی از پروسه های صادرات و واردات، درگیر عملیاتی است که در مجموعه ای از نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی، تعاونی و … انجام می شود. پس سعی کنید که روابط و اتصالات خود را با این سازمان ها تا حد زیادی حفظ کرده و تقویت کنید.

گام پنجم:

مورد پنجمی که در مراحل آموزش صادرات و واردات قرار می گیرد، این است که یک تاجر باید با تمامی زیر و بم کارهای گمرکی و ترخیص کالا اشنایی داشته باشد. مهم ترین بخش در صادرات و واردات زمان رسیدن کالاها به مقصدشان است. شما به عنوان یک تاجر باید بتوانید در سریع ترین حالت ممکن، کالاهای خود را ترخیص کنید و این موضوع، تجربه و دانش کافی در زمینه ی قوانین گمرکی و ترخیص کالا دارد.

گام ششم:

گام ششم در آموزش واردات و صادرات، آشنایی با انواع بیمه کالاهای وارداتی و صادراتی می باشد. تمامی کالاها با توجه به روش حمل و نقلی که دارند، ممکن است آسیب های جدی ببینند. یا به دلیل طولانی شدن پروسه ی ترخیص کالا، کلا از بین بروند. راه های زمینی، هوایی و دریایی هر کدام خطرات خاص خودشان را برای حمل و نقل کالا دارند. پس به دلیل اینکه تجار بتوانند به نوعی خیال خودشان را از بابت این نوع خطرات احتمالی درباره ی کالاها راحت کنند؛ نیاز است که به سمت بیمه ی کالاهای خود بروند. حالا بسته به نوع شرایط، این بیمه ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند.

گام هفتم:

گام بعدی یا همان گام هفتم در صادرات و واردات این است که  تاجر باید بدانید هر کالایی با چه روشی حمل و نقل شود. یعنی نمی توانیم بگوییم که همه ی کالا با یک روش قابل حمل و نقل هستند. بلکه نیاز است که تاجر با توجه به شرایط مختلفی که وجود دارد، بهترین روش حمل و نقل را برای کار خود انتخاب کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید صادرات واردات ایران را مطالعه کنید.

گام هشتم:

گام بعدی و گام آخر در پروسه ی صادرات و واردات، مسئله ی انتقال وجه است. با توجه به اینکه قوانین هر کشور برای بانک های فعال در آن کشور متفاوت است؛ نیاز است که یک بازرگان حرفه ای بر تمامی حقوق و قوانین بین المللی و بانکداری آشنا بوده و تسلط کافی بر روی آن ها داشته باشد.  با توجه به تحریم های موجود در حال حاضر برای کشور عزیزمان ایران، حقیقتا تسلط بر تبادلات ارزی، کاری بسیار پیچیده و سخت است. چرا که حساسیت تبادلات بانکی به تبع بسیار بیشتر خواهد بود. اما یک تاجر نیاز دارد که برای حفظ شغل و منفعتش، به صورت روزانه بر این نوسانات تسلط داشته و از پس آن برآید.

سخن آخر در دوره آموزشی صادرات و واردات

سعی کردیم که به گونه ای کاملا مختصر و مفید، تمامی مراحل و گام های صادرات و واردات را برای شما عزیزان شرح دهیم. امیدواریم که این اطلاعات توانسته باشد بخش خیلی کوچکی از دریای قوانین صادرات و واردات را در اختیار شما قرار داده باشد. نهایتا باید اعتراف کنیم که گستردگی و پیچیدگی امور وارداتی و صادراتی در کلمه و جمله و مقاله هرگز نخواهد گنجید و این فعالیت تنها با ریسک و تجربه و پشتکار است که ثمربخش خواهد بود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا