صادرات گردو به ترکیه

صادرات گردو به ترکیه

صادرات گردو به ترکیه

صادرات گردو به ترکیه، یکی از لاین های تجارت ایران با ترکیه است. در واقع بازار داخلی ترکیه، هر ساله ظرفیت بسیار بالایی را برای واردات گردوی ایرانی به این کشور دارد. صادرات گردو به ترکیه با توجه به کارایی مختلف این محصول می تواند بسیار متنوع انجام شود که صادرات پوست گردو، مغز گردو، گردو با پوست و غیره از جمله لاین های مختلف صادرات گردو به ترکیه را شامل می شوند.

همانطور که اطلاع دارید ترکیه یکی از همسایگان بسیار نزدیک ایران است و این کشور سال های زیادی است که رابطه ی تجاری، اقتصادی و سیاسی بسیار قوی با ایران دارد. البته این روابط حسنه در تجارت، اقتصاد و سیاست می تواند از وجود یک مرز مشترک طولانی بین ایران و ترکیه نیز ناشی شود، همان مرزی که زمینه را برای یک تجارت راحت با ترکیه فراهم می کند. تجار ایرانی، صادرات گردو به ترکیه را معمولا به صورت فله انجام می دهند تا محموله ی گردو به صورت فله وارد خاک ترکیه شود و سپس در این کشور، با توجه به استانداردهای تعریف شده در ترکیه، بسته بندی و روانه بازار گردد. این کار باعث می شود که هزینه ناشی از بسته بندی برای صادرات محصول، بر روی دوش تجار ایرانی نیفتد و سود بیشتری در این مسیر به این بازرگانان داخلی تعلق گیرد.

گردو محصولی است که از قسمت های مختلف آن می توان در زمینه های متنوع استفاده کرد و این موضوع باعث شده تا از این محصول فرآورده های مختلفی نیز استخراج و صادر گردد. برگ، پوست، میوه، ریشه، ساقه و چوب گردو، همگی از مواردی هستند که به تنهایی می توانند یک محصول جداگانه محسوب شده و در مقادیر عمده صادر شوند. در واقع گردو علاوه بر ارزش تغذیه ای بسیار بالا و خوش خوراک بودن، در زمینه های مختلف داروسازی، منبت کاری، رنگ رزی و طب سنتی کاربردهای فراوانی دارد و تنها با هدف قرار گرفتن در سبد تغذیه خانوار صادر نمی شود. ایران به عنوان یکی از سه کشور تولید کننده ی انبوه گردو در دنیا، سالانه مقدار زیادی از این محصول را به کشورهای همسایه همچون ترکیه، عراق، ایالات متحده عربی و غیره صادر می کند. استان های کرمان، کرمانشاه، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی و غیره از جمله فعال ترین استان هایی می باشند که در زمینه تولید گردو فعالیت دارند. در ادامه این مقاله درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت گردو و شرایط صادرات گردو بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قیمت گردو در ترکیه

گردو دارای انواع مختلفی است و هر یک از انواع این محصول با توجه به درجه کیفی که دارند می توانند بر روی قیمت گردو در ترکیه تاثیر بگذارند. از جمله ارقام داخلی گردو می توانیم به گردوی پوست کاغذی، سوزنی، سنگی، ضیاء آبادی، همدانی و ارقام پیوندی جمال و دماوندی اشاره نماییم؛ اما علاوه بر این انواع یک سری انواع خارجی نیز وجود دارند که ایران در زمینه ی صادرات آن ها نیز فعالیت می کند. از جمله این ارقام خارجی می توانیم به چندلر، هارتلی، پدرو، روند، فرانکت و فرنت اشاره کنیم که اکثر آن ها از آمریکا، اسپانیا و ایتالیا وارد می شوند.

علاوه بر نوع گردو و کیفیت آن موارد دیگری هستند که می توانند بر روی قیمت گردو در ترکیه تاثیر بگذارند که یکی از این موارد مسافت بین ایران و ترکیه است. با توجه به مسافت کوتاهی که بین این دو کشور وجود دارد صادرات به ترکیه، سودآوری خوبی برای بازرگانان ایرانی دارد. تا جایی که برخی از بازرگانان ایرانی برای اینکه بتوانند از قِبَل صادرات گردو به ترکیه سود خوبی را به دست آورند، اقدام به تاسیس شرکت های تجاری در این کشور نموده اند تا از پرداخت خیلی از هزینه های متفرقه مربوط به صادرات گردو در امان باشند. علاوه بر این جهت صادرات گردو به ترکیه، نیاز به طی کردن مسافت طولانی جهت بازاریابی توسط تجار نیست؛ بلکه این افراد می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن برای حضور در جلسات تجاری در این کشور حضور یابند.

قیمت مغز گردو در ترکیه

قیمت مغز گردو در ترکیه با توجه به عوامل متعددی دستخوش تغییرات می شود و اینکه مغز گردوی مورد نظر برای خوراک عادی ارائه شده و یا تنها برای مصارف پخت و پز، یکی از عوامل تعیین کننده قیمت مغز گردو در ترکیه است. معمولا مغزهایی که برای خوراک عادی و به عنوان آجیل ارائه می شوند با کیفیت تر هستند و نمونه های خورشتی اصولا کیفیت پایین تری دارند. با توجه به این موارد قیمت مغز گردوی آجیلی بالاتر از قیمت مغز گردوی خورشتی است. علاوه بر این، این موضوع که گردوها در بسته بندی هایی چند کیلویی و یا چند گرمی ارائه شوند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هر چقدر مقدار گردوی موجود در این بسته بندی ها بیشتر باشد به مراتب قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود؛ پس دلیل دیگری که می تواند بر روی قیمت مغز گردو در ترکیه تاثیر بگذارد، مقدار گردوی موجود در بسته بندی ها است.

قیمت پوست گردو در ترکیه

یکی دیگر از لاین های صادرات گردو به ترکیه، صادرات محموله های پوست گردو می باشد. پوست گردو یکی از محصولات مربوط به گردو است که در کشوری مانند ترکیه، مصارف بسیار زیادی دارد و این محصول به عنوان سوخت مورد نیاز شرکت های تولیدی به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت پوست گردو در ترکیه نیز با توجه به عواملی مانند کاربردها، نوع بسته بندی، مقدار هر بسته، هزینه های حمل و نقل بین المللی، هزینه های گمرکی و غیره متغیر است.جالب است بدانید که علاوه بر ترکیه، صادرات پوست گردو به کشوری مانند روسیه نیز در حجم خیلی بالایی از جانب ایران انجام می شود. قیمت پوست گردو در ترکیه به نسبت روسیه بسیار پایین تر است؛ چرا که روسیه از این محصول به عنوان سوخت مستقیم و مصارف خانگی نیز استفاده می کند و همین موضوع باعث می شود که تقاضا برای خرید پوست گردو در این کشور بسیار بالا باشد. با توجه به این موضوع هر کجا تقاضا بالاتر باشد قیمت محصول نیز بالاتر خواهد بود. اما در ترکیه این موضوع صدق نمی کند و از پوست گردو برای مصارف خانگی و گرم کردن منازل استفاده نمی شود؛ با این حال ترکیه نیز در کنار روسیه یکی از کشورهای مقصد برای صادرات پوست گردوی ایرانی قرار میگیرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا