صادرات به آمریکا

صادرات به آمریکا

صادرات به آمریکا

همانطور که می دانید کشور آمریکا یک غول اقتصادی در سطح دنیا است و از نظر تولید ناخالصی داخلی این کشور به عنوان بزرگترین کشور اقتصادی دنیا شناخته می شود. طبیعتا این گستردگی و عظمت اقتصادی سبب می شود که این کشور با بسیاری از کشورهای دنیا روابط تجاری نزدیکی داشته باشد. حتی این کشور به دلیل رونق اقتصادی بسیار بالایی که دارد از بسیاری از کشورهای در حال توسعه نظیر هند حمایت می کند. این حمایت آمریکا به کشورهای در حال توسعه مزایای زیادی دارد که یکی از مهم ترین این مزایا معاف شدن صادرکننده ها از تعرفه های گمرکی است.

البته درست است که آمریکا یک کشور پیشرفته و یک غول اقتصادی است ولی با توجه به جمعیت 324 میلیونی خود به عنوان یک کشور مصرف کننده هم شناخته می شود. این مسئله  سبب شد که امروزه کشورهای زیادی اقدام به صادرات به آمریکا نمایند که یکی از این کشورها ایران است. درست است که از نظر سیاسی روابط بین دو کشور ایران و آمریکا مناسب نمی باشد اما از آنجایی که برخی از کالاهای ایرانی در سطح دنیا بی نظیر هستند و مثل آن ها را در هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد این امر طبیعی است که کشوری مثل آمریکا هم خریدار و وارد کننده ی این محصولات باشد. از مهم ترین و خاص ترین کالاهای ایرانی که به آمریکا صادر می شوند می توانند به فرش های اصیل ایرانی و زعفران مرغوب ایرانی اشاره کرد.

بزرگی و عظمت بازار آمریکا می تواند سند موفقیت هر شرکت و تاجری باشد به همین دلیل اغلب تجار خواهان دسترسی به این بازار هستند تا موفقیت خود در عرصه ی صادرات کالا را تضمین کنند. علاوه بر این دسترسی تجار به منابع پولی و بانکی آمریکا می تواند سبب گسترش تجارت و کسب و کارشان شود. برای محقق شدن این امر تجار حتما باید با قوانین و اصول صادرات به آمریکا ﺁشنا باشند. پس اگر سودای تجارت و صادرات به آمریکا را در سر دارید حتما باید بدانید که طی کردن مراحل زیر برای موفقیت در این عرصه الزامی است:

  • تعیین و مشخص کردن استراتژی های مناسب
  • آنالیز بازار آمریکا و ﺁشنایی با نیاز بازار این کشور
  • ﺁشنایی با فرﺁیند صادرات به آمریکا
  • بازاریابی صادراتی

علاوه بر این عوامل دیگری هم وجود دارند که سبب موفقیت بیشتر شما در امر صادرات به آمریکا می شوند. یکی از مهم ترین این عوامل زمان است در واقع یک تاجر حرفه ای باید بداند که یک کالا را در چه فصلی به چه کشوری صادر کند. مثلا ماه رمضان بهترین فرصت و زمان برای صادرات مواد قندی نظیر خرما به کشورهای مسلمان است. در واقع یک صادرکننده ی حرفه ای باید مناسب ترین زمان برای صادرات کالا به یک مکان مناسب را بداند. حال اگر شما نیز قصد صادرات به آمریکا دارید و می خواهید بدانید چه کالاهایی به آمریکا صادر می شوند و صادرات چه کالاهایی موفق تر و درآمدزاتر است می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات خرما به آمریکا را مطالعه کنید.

صادرات به آمریکا

مطمئنا بسیاری از افراد با شنیدن جمله ی صادرات به آمریکا کمی تعجب می کنند چرا که بر این باورند که تجارت به این کشور غیر ممکن است. اما این باور کاملا اشتباه است. درست است ک این دو کشور روابط سیاسی مناسبی با هم ندارند اما بر اساس قانون اساسی داشتن روابط تجاری با ﺁمریکا ممنوع نیست. اما تمام تلاش دولت و کشور این است که حتی الامکان تعداد کالاهای وارداتی از این کشور محدود باشد و با توجه به آماری هم که در این زمینه وجود دارد نشان می دهد که در کل میزان کالاهای وارداتی از این کشور با توجه به محصولات صادراتی این کشور چندان زیاد نیست. البته کشور آمریکا نیز برخی از مرغوب ترین کالاهای ایرانی را خریداری می کند و واردات محدودی از کشور ما دارد.

در واقع درست است که نسبت واردات کالا از آمریکا نسبت به صادرات به آمریکا قابل قیاس نیست و واردات از آمریکا در مقایسه با صادرات به این کشور بسیار زیادتر می باشد اما باید این نکته را هم بدانید که کشور آمریکا از مشتری های پر و پا قرص و دائمی برخی از کالاهای ایرانی است که نمونه ی این کالاها و محصولات در دنیا بی نظیر است. بر اساس آماری که در این زمینه ارائه شده آمریکا یکی از بزرگترین مشتری ها و خریدارهای محصولات غیر نفتی ایرانی است. از مهم ترین کالاهای غیر نفتی که کشور ما به کشور ایالات متحده آمریکا صادر می کند می توان به فرش و میگو اشاره کرد. بر اساس آماری که در این زمینه ارائه شده مشخص شده که کشور آمریکا فقط در 6 ماهه ی نخست امسال 22 تن میگو از کشور ما خریداری کرده که ارزش آن حدود 100 هزار دلار است. علاوه بر این این کشور حدود 600 تن فرش اصیل ایرانی خریداری کرده است که ارزش آن حدود 200 هزار دلار است.

صادرات به آمریکا فقط محدود به این موارد نمی شود. بر اساس فهرست و ﺁماری که از سوی سازمان ها در خصوص صادرات غیر نفتی ایران به آمریکا ارائه شده است زعفران یکی دیگر از محصولات محبوب و پرفروش ایران به آمریکا است. از دیگر محصولاتی که از کشور ما به آمریکا صادر می شود می توان به گل و غنچه های گل که این محصولات جنبه ی زینتی دارند اشاره کرد. بر اساس آماری که در خصوص صادرات این محصول ارائه شده کشور آمریکا حدود یک تن از این محصول را از کشور ما خریداری کرده است. علاوه بر این مبلمان و اجزا و قطعات مبلمان از دیگر کالاهایی هستند که آمریکا از کشور ما خریداری کرده است.

شرایط صادرات به آمریکا

در صورتی که قصد صادرات به آمریکا را دارید باید به برخی نکات و مراحل توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • بازاریابی در کشور آمریکا

طبیعتا یکی از مهم ترین اصول موفقیت صادرات به آمریکا، بازاریابی در این کشور است. در این راستا باید بدانید که در حال حاضر ضریب نفوذ و تاثیرگذاری اینترنت در بازار این کشور بسیار زیاد است به گونه ای که شبکه های اجتماعی و بازار خرید مستقیم و آنلاین و تبلیغات بر بازار آمریکا بسیار تاثیر گذاشته اند. لذا برای اینکه در این بازار پر از رقابت موفق باشید حتما باید با تولیدکننده های بزرگ و مطرح و فروشگاه ها ارتباط و همکاری داشته باشید. اگر محصولات و کالاهای شما سود خوبی برای فروشگاه ها داشته باشد به سرعت می تواند سبب نفوذ محصول شما در این بازار شود. از آنجایی که آمریکا یک کشور مهاجرپذیر است و تقریبا بخش عمده ای از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند لذا این فرصت برای انواع کسب و کارها به وجود آمد تا بتوانند شانس خود را در این بازار بزرگ امتحان کنند.

  • قیمت گذاری در بازار کشور آمریکا

نکته ی مهم دیگر این است که کشور آمریکا به عنوان یک ابر قدرت جهانی در حال حاضر توافقنامه های تجاری زیادی با اکثر کشورهای دنیا بسته است. به همین دلیل این کشور به عنوان اولین مقصد صادرات اکثر تجار در جهان شناخته می شود. طبیعتا با این اوصاف شما باید بدانید که با رقبای قدرتمند زیادی روبرو هستید. وجود رقبای زیاد یعنی توجه داشتن به سیاست های قیمت گذاری. به همین دلیل امروزه سیاست قیمت گذاری در این بازار بسیار سخت و رقابتی است. حال اگر کشور ما از نظر تجاری با امریکا توافق نامه ای امضا کرده باشد سبب می شود که تعرفه های صادراتی برای تجار کم شود. علاوه بر این قیمت گذاری باید بر اساس معیارهایی چون هزینه ی حمل و نقل، بازاریابی و همچنین مالیات بر فروش در آمریکا تعیین شود. علاوه بر این تمام تجار باید با قوانین صادرات به آمریکا آشنا باشند و در زمان صادرات حتما این قوانین را در نظر بگیرند.

صادرات زعفران به آمریکا

همان طور که اشاره نمودیم یکی از مهم ترین و باکیفیت ترین و پرفروش ترین محصولات ایرانی که به ایالات متحده آمریکا صادر می شود زعفران است. زعفران گران ترین ادویه ی حال حاضر دنیا است به همین دلیل صادرات آن به دنیا برای تجار بسیار سودآور می باشد. از آنجایی که زعفران ایران در دنیا بی نظیر است و هیچ زعفرانی کیفیت و مرغوبیت زعفران ایرانی را ندارد لذا در حال حاضر کشور آمریکا یکی از مشتری های دائمی زعفران ایرانی است. این مسئله  سبب شد که تجار زیادی به فکر صادرات زعفران به آمریکا بیفتند. حال اگر شما هم قصد صادرات به آمریکا را دارید باید بدانید که صادرات زعفران به آمریکا تابع قوانین و مقرراتی است که حتما باید آن را رعایت کنید.

یکی از مهم ترین نکات برای صادرات زعفران به آمریکا اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان های بهداشت و استاندارد و غذا و دارو است. از دیگر قوانین صادرات زعفران به آمریکا داشتن کارت بازرگانی، داشتن و تکمیل کردن اظهارنامه های مالیاتی، طی کردن امور گمرکی و پرداخت کردن تعرفه صادرات می باشد. لازم به ذکر است با توجه به تحریم هایی که در کشور ما حاکم است و همچنین وجود برخی قوانین گمرکی و صادراتی، در حال حاضر صادرات مستقیم زعفران به آمریکا امکان پذیر نمی باشد و به همین دلیل تجار از طریق سایر کشورها زعفران را به این کشور صادر می کنند. این مسئله  سبب شد که امروزه برای فروش زعفران و صادر کردن آن به کشور آمریکا شرکت هایی در کشورهای همسایه تاسیس شوند تا بتوانند این محصول را به آمریکا صادر کنند. شهرت جهانی زعفران ایرانی سبب شد که در حال حاضر مشتری های زیادی از سرتاسر جهان از اروپا و آفریقا گرفته تا کشورهای جنوب شرق ﺁسیا و آمریکا خواستار خرید این طلای گرانبهای ایرانی باشند. در حال حاضر صادرات زعفران به آمریکا به صورت بسته بندی های کوچک و جذاب 50 تا 10 گرمی انجام می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید.

قیمت زعفران در آمریکا

مطمئنا قیمت زعفران در آمریکا مهم ترین فاکتور تجار برای صادرات این محصول است. این امر طبیعی است که قیمت زعفران در آمریکا نسبت به ایران بسیار بیشتر می باشد. در واقع همین مسئله  سبب شده که صادرات به آمریکا برای تجار سودآور باشد. چرا که تجار با قیمت ارزان تری این محصول را خریداری می کنند و با بسته بندی کردن زعفران آن را به قیمت بالاتری در آمریکا به فروش می رسانند. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های بزرگ و مطرح آمریکایی هستند که انواع زعفران ایرانی را در بسته بندی های شیک و جذاب و در وزن های مختلف و با قیمت های بالا به مشتریان ارائه می دهند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

اما باید این نکته را بدانید که صادرات زعفران به آمریکا با قیمت های مختلفی انجام می شود. قیمت هر زعفرانی بسته به نوع زعفران و نوع بسته بندی و وزن بسته بندی متفاوت است. همانطور که می دانید در حال حاضر در کشور ما زعفران در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که زعفران های سرگل و نگین از مرغوب ترین و باکیفیت ترین زعفران های ایرانی می باشند که در خارج از کشور بسیار طرفدار دارند. این مسئله  سبب شد که این زعفران ها بهترین گزینه برای صادرات به آمریکا باشند. همان طور که اشاره نمودیم با توجه به تحریم ها و برخی قوانین گمرکی، امکان صادر کردن مستقیم زعفران به آمریکا غیرممکن است و لذا تجار از طریق کشورهای همسایه اقدام به صادرات این محصول می کنند. بر اساس آماری که در این زمینه ارائه شده است حدود 11 تن زعفران ایرانی به صورت قانونی و رسمی به کشور افغانستان صادر شده است تا تجار بتوانند بدون هیچ مشکلی این کالا را از این کشور به آمریکا صادر کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

اگر می خواهید به این صورت زعفران را به آمریکا صادر کنید یا اگر قصد صادرات چمدانی زعفران به آمریکا را دارید باید بدانید که قیمت زعفران در ایران ثباتی ندارد چرا که عوامل و فاکتورهایی چون نوسانات ارز در داخل کشور، مقدار صادرات زعفران، نوع زعفران و میزان عرضه و تقاضای زعفران بر نرخ این محصول تاثیر می گذارند. علاوه بر این نوع و درجه ی زعفران از دیگر عوامل موثر بر قیمت زعفران هستند. لذا اگر می خواهید بدانید قیمت زعفران در آمریکا چند است باید بدانید که زعفران صادراتی زعفران درجه 1 یا درجه 2 یا درجه 3 است. قیمت زعفران در آمریکا بر اساس نوع و درجه ی ﺁن به ترتیب از ارزان به گران شامل زعفران دسته و پوشال و سرگل و نگین می باشد. از دیگر عاملی که سبب متفاوت شدن قیمت زعفران در آمریکا می شود خرید زعفران عمده و جزئی است. عموما قیمت زعفران عمده پایین تر از قیمت خرید زعفران جزئی است.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا