صادرات زعفران به عمان

صادرات زعفران به عمان

صادرات زعفران به عمان

حجم تولیدی زعفران در ایران بیش از 200 تن می باشد. سهم بیشتر ی از این میزان تولید شده برای صادرات استفاده می شود. این محصول اصطلاح طلای سرخ را به خود اختصاص داده است و علت آن ارزش بالای این محصول می باشد. صادرات زعفران به عمان صرفا برای مصرف داخلی این کشور نمی باشد و عمان را می‌توان یک کشور واسط برای صادرات به دیگر نقاط مانند کشورهای آفریقایی دانست.

تعرفه صادرات زعفران به عمان چقدر است؟

همانطور که می دانید ایران یکی از تولید کنندگان اصلی زعفران در جهان می باشد و می توان گفت بین 80 تا 90 درصد زعفران جهان را تولید می کند. حجم تولیدی زعفران در ایران بیش از 200 تن می باشد. سهم بیشتر ی از این میزان تولید شده برای صادرات استفاده می شود. این محصول اصطلاح طلای سرخ را به خود اختصاص داده است و علت آن ارزش بالای این محصول می باشد.

کشور عمان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران بازار مناسبی برای کالای ایرانی بوده و صادرات به این کشوردر حوزه های مختلفی مانند صادرات میوه به عمان و همچنین صادرات خرما به عمان از سوی ایران انجام می شود. صادرات زعفران به عمان صرفا برای مصرف داخلی این کشور نمی باشد و عمان را می‌توان یک کشور واسط برای صادرات به دیگر نقاط مانند کشورهای آفریقایی دانست.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

هزینه های صادرات زعفران به عمان

هزینه های صادرات زعفران به عمان و یا کشورهای دیگری مانند امارات به مسایل مختلفی بستگی دارد. برخی از هزینه ها به مجوز ها و دریافت استاندارد های صادرات محصولات کشاورزی بستگی دارد و در نهایت به مقدار بار و کشوری که قرار است صادرات به آن صورت گیرد ارتباط دارد.

تعرفه صادرات که از سوی هر کشوری برای زعفران صادراتی ایران در نظر گرفته می شود بستگی به موافقت آن دولت برای ورود کالا به کشورش داشته باشد. مثلا در صادرات زعفران به عمان  تعرفه نسبتا کمی در نظر گرفته می شود زیرا دولت عمان و یا هر کشور  دیگری در صورت تمایل به واردات زعفران هزینه های گمرکی آن را در حد معقولی نگه خواهد داشت ولی اگر با ورود یک محصولی مخالفت داشته باشد تعرفه ترخیص کالا از گمرک آن را زیاد خواهد کرد مثلا در چین که تولید زعفران را دارند تعرفه گمرکی را بالا نگه می دارند تا برای حمایت از تولید کننده داخلی واردات کمی به داخل چین داشته باشند.

نحوه صادرات زعفران به عمان چگونه است؟

صادرات زعفران به عمان به شکل های مختلفی انجام می شود مثلا می توان به شکل های سرگل و نگین زعفران را صادر نمود. برای فروش زعفران در عمان و مجوز فعالیت نیاز به ثبت شرکت در عمان دارید و پس از آن می توانید به راحتی در بازار عمان به فعالیت بپردازید.

صادرات زعفران به عمان به این دلیل پررونق است که در صنایع غذایی و دارویی و بهداشتی و آرایشی  استفاده می شود. صادرات زعفران به صورت فله به دیگر کشور ها از ایران ممنوع شده زیرا زمانی که بسته بندی و فرآوری روی آن صورت نمی گیرد سود چندانی عاید تاجران ایرانی نمی شود، مثلا اسپانیا با فرآوری کردن زعفران در زمینه صادرات این محصول سود فراوانی نموده است. زعفران ترکیبات بسیار مفیدی مانند کروسین و پیکروکروسین و سافرانال دارد که خاصیت  ها آنتی اکسیدانی دارد و در تولید دارو از زعفران زیاد استفاده می شود.

چگونه زعفران را صادر کنیم ؟

در صادرات زعفران به عمان و یا هر کشور دیگری بهتر است به مواردی هم چون طعم ،‌رنگ و کیفیت و نوع بسته بندی صادراتی دقت کافی داشته باشیم  در این صورت است که تداوم در نگهداری بازار های تجاری برای صادرات خواهیم داشت. صادرات را به صورت سرگل و نگین انجام می دهند زیرا از نظر ظاهر  بسیار جذب کننده مشتریان می باشد. سر گل و نگین رنگ قرمز بسیار زیبایی دارد و  مشتری پسند است.

هزینه صادرات زعفران به عمان و دیگر کشور ها به عوامل گوناگونی بستگی دارد مثلا تعداد گواهی ها و مجوز هایی که برای کشور مقصد باید آماده شود و یا استاندارد‌هایی که بازار هدف به آن توجه می کند. در کنار این هزینه ها مسافتی که بار از ایران باید به مقصد برسد نیز در مقدار هزینه ها تاثیر خواهد گذاشت. اگر مقدار و حجم بار زعفران کم باشد از طریق مسیر های هوایی این بار ارسال خواهد شد و در غیر این صورت با کمک شرکت های بازرگانی این صادرات انجام خواهد شد. از نمونه گواهی و مجوز‌هایی که باید برای صادرات زعفران به عمان داشته باشیم  می توان به کارت بازرگانی صادر کننده زعفران، معرفی نامه اظهار کننده زعفران به گمرک، گواهی موسسه استاندارد، گواهی اداره بهداشت و گواهی قرنطینه دامی اشاره نمود.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران
شرکت های بازرگانی مواد غذایی
برگ سبز گمرکی

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%86
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D9%88_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا