صادرات خرما به عمان

صادرات خرما به عمان

صادرات خرما به عمان

در این مقاله قصد داریم صادرات خرما به عمان را بررسی کنیم.
کشور عمان کشور عربی با حکومت پادشاهی است که از سمت غرب دارای مرز با کشور امارات و عربستان، از سمت جنوب با کشور یمن از جهت شمال و تنگه هرمز با ایران دارای مرز آبی می باشد. زبان رسمی کشور عمان عربی و پایتخت عمان شهر مسقط است.

کشور عمان دارای دو برون بوم است که بخش کوچکی از آن در جنوب تنگه هرمز به نام مسندم است. بندر خصب در این بخش از عمان قرار دارد که بخش عمده ای از صادرات ایران به عمان از طریق این بندر انجام می شود. کشور عمان بر اساس برآورد سر شماری سال ۲۰۱۸ در حدود 4.6 میلیون نفر جمعیت دارد که بخش قابل توجهی از این جمعیت را افراد مهاجر از کشورهای هند و پاکستان تشکیل می دهند.

مانند سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عمان نیز عمده درآمد عمان نیز از محل فروش نفت است، علاوه بر این گردشگری، ماهیگیری و کشاورزی نیز فعالیت اقتصادی مهم کشور عمان می باشد.

روابط تجاری ایران با عمان

براساس آمارهای گمرک، در چند سال اخیر، حجم تجارت (مجموع صادرات و واردات کالایی) ایران و عمان تقریباً رو به
افزایش بوده است. در سال 1385 حجم تجارت ایران و عمان معادل 87 میلیون دلار بوده و این رقم در سال 1395 تقریباً  7
برابر شده و به حدود 612 میلیون دلار رسیده است. به طور متوسط از سال 1385 تا 1395 ارزش صادرات ایران به عمان
سالانه حدود 24 درصد رشد داشته و ارزش واردات ایران از عمان نیز طی این دوره متوسط رشد سالانه 11 درصدی را تجربه
کرده است. تجارت میان دو کشور در زمینه ی صادرات میوه به عمان و همچنین صادرات زعفران به عمان رونق بسیار زیادی دارد.

به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان حجم مبادلات ایران و عمان سالانه بیش از 1.3 میلیارد دلار است که در سال های اخیر با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بیشترین صادرات ایران به عمان مربوط به گروه کالایی «چدن، آهن و فولاد» با ارزش حدود 222 میلیون دلار اختصاص داشته است. پس از آن « حیوانات زنده و انواع گوشت» و «سایر سوخت های معدنی» در رده های بعدی قرار دارند.

مطالب مرتبط:

انواع خرمای صادراتی ایران
خرمای مضافتی
خرمای کبکاب
صادرات انجیر به چین
صادرات محصولات کشاورزی به چین
صادرات به قطر
صادرات پسته ایران
راهنمای صادرات خشکبار به اروپا
صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

عمده ترین اقلام صادراتی ایران به عمان

  •  انواع میوه و سبزیجات
  • مس خام
  •  قیر و آسفالت
  • میلگرد
  • موادغذایی
  •  سیمان
  •  کلینکر

انواع خرمای صادراتی به عمان

سالانه مقادیر زیادی خرما مضافتی،  خرمای زاهدی، خرمای شاهانی و خرمای پیارم از طریق بندرعباس به عمان صادر شده  سپس به کشورهایی مانند هند، چین و کشورهای آفریقایی صادرات دوباره انجام می گیرد. برای هرگونه فعالیت اقتصادی در این کشور نیاز به ثبت شرکت در عمان دارید و شرکت های خارجی برای حضور فعال در بازار این کشور و همچنین استفاده از پتانسیل صادرات مجدد از عمان اقدام به ثبت شرکت های تجاری می کنند. کشور عمان خود یکی از تولید کنندگان عمده خرما در خاورمیانه می باشد. به دلیل وجود تحریم ها علیه ایران و ممنوعیت های صادراتی، بیشتر صادرات خرما به عمان به منظور سهولت در امور صادرات خرما به دیگر کشور ها صورت می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با عمان را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا