اصول مذاکره تجاری

اصول مذاکرات تجاری

اصول مذاکرات تجاری چیست؟

چکیده: زمانی که برای یادگیری اصول مذاکرات تجاری اقدام می کنید در واقع به فکر موفقیت در کسب و کارتان می باشید. مذاکرات مختلفی در طول شبانه روز انجام می دهید، ولی مذاکره تجاری به وضعیت اقتصادی شما تاثیر خواهد گذاشت. از اولین اصول مذاکرات تجاری نحوه صحبت کردن می باشد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

فعالین اقتصادی و تجاری برای پیشبرد اهداف تجاری خود باید توانایی انجام مذاکره برای منافع خود را داشته باشند، به خصوص در بحث انجام صادرات کالا و معاملات بین المللی که داشتن این توانایی بسیار مهم و حیاتی است.

در مراحل مختلف زندگی یک فرد عادی و یا فردی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند مذاکره صورت می‌گیرد و فرد به فکر کسب هدف خود و یا مصالحه در پایان این مذاکره می باشد. زمانی که از یک مذاکره به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم منفعت اقتصادی به فرد برسد مذاکره عنوان تجاری به خود می گیرد. مذاکره کنندگانی که در این زمینه تبحر دارند در زمینه های بین المللی فعالیت می کنند مانند مذاکره کنندگان اتحادیه ای، مذاکره کنندگان صلح و… که تحت عنوان قانونگذار و یا کارگذار کار می‌کنند. اصول مذاکرات تجاری آموختنی است فنون آن را می توان از  کتاب اصول مذاکرات تجاری مطالعه و یا از تجربیات افراد موفق استفاده کرد تا در این زمینه موفق بود.

مفهوم اصول مذاکرات تجاری چیست؟

زمانی که برای یادگیری اصول مذاکرات تجاری اقدام می کنید در واقع به فکر موفقیت در کسب و کارتان می باشید. مذاکرات مختلفی در طول شبانه روز انجام می دهید، ولی مذاکره تجاری به وضعیت اقتصادی شما تاثیر خواهد گذاشت. زمانی که برای امور ساده با شخصی صحبت می کنید ولی حرف خود را به درستی بیان نکرده اید فرد مقابل شما حرف شما را نخواهد فهمید، هر دو طرف به خواسته اصلی تان نخواهید رسید. از اولین اصول مذاکرات تجاری نحوه صحبت کردن می باشد. اگر مذاکرات تجاری در سطح بین المللی باشد  و شما به زبان طرف روبروی خود آشنایی نداشته باشید نیاز به یک مترجم خواهید داشت که در واقع نقش مترجم در پیشرفت مذاکره بسیار زیاد خواهد بود.      

اصول مذاکرات تجاری

 

اصول مذاکرات تجاری و قراردادهای تجاری چیست؟

یکی از مهمترین اصول مذاکرات تجاری آمادگی می باشد، داشتن اطلاعات کافی از شرکت و یا فردی که می خواهید با او مذاکره انجام بدهید در اولویت قرار دارد، در گام بعدی باید طبق برنامه ریزی که از قبل انجام داده اید پیشنهادها و نظر های خود را بدهید. بهتر است کلیاتی از حرفهایی که مد نظرتان است را یادداشت کنید تا نکته ای را فراموش نکنید.

مذاکره برای اثبات حرف یک طرف نیست بلکه به معنای توافق طرفین می باشد. گوش کردن نیز کنار حرف زدن در مذاکره جایگاه خاص خود را دارد خوب گوش کردن در پیشبرد مذاکره نقش دارد. برای اینکه در یک مذاکره تجاری موفق باشید باید یک سری قواعد را رعایت کنید، از اصول مذاکرات تجاری ارتباط درست با طرف مقابل است زمانی که قصد تجارت داشته باشید و طرف مذاکره شما ایرانی و هم زبان با شما نباشد کار سخت تر می شود بسیاری از بازرگانان وکسانی که همزبان با طرف قرارداد نیستند به دلیل نداشتن درکی از زبان مقابل و یا مترجمینی که به درستی مفاهیم را بیان نمی کنند در اجرای قرارداد دچار مشکل می شوند.

نقش زبان در مذاکرات و قراردادهای تجاری بین المللی

بسیاری از بندهای اصول مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی به درک مفاهیم و بیان درست مطالب مربوط می باشد. در روابط تجاری و بازاریابی بسیاری از کشورهای زبان دوم انگلیسی است و بسیاری از افراد در مقابل فردی که به زبان آن آشنایی ندارند  از زبان انگلیسی استفاده می کنند تا نیاز های خود را در بیان خواسته هایشان برآورده سازند.

ولی مساله اینجاست که اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت است و این مساله کار را سخت می کند بنابراین صرفا دانستن چند کلمه انگلیسی نمی تواند مشکل را حل کند این از اصول مذاکرات تجاری است که شما با حرف زدن نباید طرف مقابل خود را سردرگم کنید.

اگر با زیاد حرف زدن هم بخواهید مفهوم حرف خود را بهتر برسانید باز هم موجب احساس نارضایتی طرف مقابل شما می شود و از اصول مذاکرات تجاری زیاد حرف زدن نیست و اینکه با حرف زدن زیاد بخواهید مفاهیم را بهتر برسانید ولی باعث خسته شدن طرف مقابل شوید و یا حرف های زده شده موجب سوء تفاهم شود و اصل مذاکره دچار مشکل شود. برای اینکه پیشنهاد خود را درست بیان کنید باید جزییات را نیز به درستی بگویید در این شرایط نیاز به مترجمی که با اصطلاحات مناطق مختلف در زبان های مختلف نیز آشنایی دارد، بسیار واجب و ضروری است زمانی که با این فرد در روابط بین المللی حاضر شوید، تفاوت نتایج کارهای خود را خواهید دید.

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

اصول مذاکره تجاری

آمادگی تیم مذاکره کننده و مترجم  از اصول مذاکرات تجاری

  • حتما قبل از شروع مذاکره باید مترجم را از مسائل کاری و تجاری خود آگاه کنید، باید دقیقا به مترجم بگویید که چه نتیجه ای برای شما مهم است و از طرف مذاکره کننده خود چه انتظاری دارید و این یکی از اصول مذاکرات تجاری است.
  • مترجم حرفه ای را وارد تیم خود کنید شخصی که روان صحبت کند و تلفظ های صحیحی داشته باشد و اصطلاحات  کاری و تجاری را نیز به خوبی بداند. از اصول مذاکرات  تجاری توانایی مترجم و حرفه ای بودن آن است در غیر اینصورت تمام تلاش شما از بین  می رود.
  • مترجمی که انتخاب می کنید باید در این راه کار کشته باشد و در صورتیکه صحبت های طرفین با سرعت بیشتری انجام شود باید توانایی فهم و درک صحبت ها را در شرایط مختلف داشته باشد و شما هم باید در حین صحبت کردن بر رفتار خود مسلط باشید تا مانع عملکرد درست مترجم نشوید. این هم یکی دیگر از اصول مذاکرات تجاری است.

از اصول و فنون مذاکرات تجاری آشنایی با قوانین کشورهای مختلف است. برای یک ارتباط درست لازم است با  فرهنگ کشورهایی که می خواهید با آنها مذاکره داشته باشید آشنا باشید. تنها کسی که در این زمینه مطالعه داشته و تجربه کاری فراوانی داشته است می تواند در مذاکرات موفق باشد. در ضمن مترجم هم زمان در وجود دارد که بیشتر در مذاکرات سیاسی از آن استفاده می شود و به طور همزمان با صحبت طرفین ترجمه نیز صورت می گیرد و نیز به تجهیزات بالایی نیز دارد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا