قیمت زعفران در ترکیه

قیمت زعفران در ترکیه

قیمت زعفران در ترکیه

همان طور که می دانید زعفران ایران، بهترین و مرغوب ترین زعفران حال حاضر دنیا است. از آنجایی که این گیاه مخصوص هواهای گرمسیری است و فقط در این مناطق رشد می کند و به دلیل اینکه اکثر مناطق ایران گرمسیری می باشد لذا حدود 90 درصد زعفران جهان را ایران تامین می کند. تولید این حجم انبوه زعفران سبب شد که ایران مهم ترین و بزرگترین صادرکننده ی زعفران به سرتاسر دنیا باشد. مهم ترین کشورهایی که در در حال حاضر از خریداران اصلی و عمده ی زعفران ایرانی هستند کشورهای اسپانیا و چین و امارات متحده ی عربی و ایتالیا و قطر و سوئد و ترکیه می باشد.

صادرات زعفران به سایر کشورهای دنیا یکی از بهترین و سودآورترین صادرات غیر نفتی ایران بشمار می رود. طبیعتا قیمت این محصول در کشورهای اروپایی و آسیایی چندین برابر قیمت زعفران در ایران است و همین مسئله بر ارزش این محصول می افزاید. در واقع زعفران نوعی ادویه ی خاص است که قیمت آن در همه جای دنیا از سایر ادویه ها بالاتر می باشد. در حال حاضر به دلیل تحریم ها و کاهش ارزش پولی ایران، افراد زیادی اقدام به صادرات زعفران نموده اند که یکی از بهترین مقصدهای صادرات، کشور ترکیه است.

افزایش صادرات زعفران به ترکیه به چند دلیل مهم صورت می گیرد. اولا اینکه ترکیه از نظر جغرافیایی فاصله ی کمی با ایران دارد و بسیار نزدیک می باشد. دوما اینکه سفر به ترکیه نیازمند ویزا نمی باشد لذا اکثر افرادی که قصد فروش و صادرات این محصول را دارند به راحتی می توانند به این کشور سفر کنند. سوما اینکه ترکیه بدون هیچ محدودیتی با سایر کشورهای دنیا در ارتباط است و برای تجار ایرانی یک پل صادراتی به سایر نقاط دنیا بشمار می رود.

حال افرادی که قصد صادرات زعفران به ترکیه را دارند می خواهند اطلاعات خود در مورد قیمت زعفران در ترکیه، قیمت زعفران در استانبول ترکیه، قیمت روز زعفران در ترکیه، فروش زعفران در ترکیه، قیمت زعفران به دلار در ترکیه، قیمت زعفران در وان ترکیه، قیمت هر گرم زعفران در ترکیه، خریداران زعفران در ترکیه و فروش زعفران در وان ترکیه افزایش دهند. در این راستا باید بدانید که قیمت زعفران در ترکیه و سایر نقاط جهان بر اساس معیارهای کلی تعیین می شود اما به طور کلی معیاری که در بازارهای جهانی قیمت این محصول را تعیین می کند بر اساس مذاکره ای است که بین طرفین قرارداد انجام می گیرد و عموما کیفیت و مرغوبیت زعفران تعیین کننده ی قیمت نهایی زعفران می باشد.

حال اگر می خواهید بدانید قیمت زعفران در ترکیه چند لیر است و با فاکتورهای تعیین قیمت زعفران ترکیه آشنا شوید می توانید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

قیمت زعفران در استانبول ترکیه

کشور ترکیه یکی از مهم ترین خریداران زعفران ایرانی می باشد و در بین شهرهای ترکیه، شهر استانبول به دلیل اینکه بزرگترین شهر اقتصادی کشور ترکیه است و مرکز اقتصادی این کشور بشمار می رود بیشترین خرید زعفران ایرانی را به خود اختصاص داده است. استانبول دارای انبوهی از هتل های بین المللی و توریست های فراوان و انواع و اقسام رستوران ها است لذا یک مصرف کننده ی بزرگ زعفران محسوب می شود. در واقع انواع رستوران های بین المللی عربی و ترکی و هندی و ایرانی که در این شهر اقتصادی وجود دارند مهم ترین مشتری های زعفران ایرانی می باشند.

علاوه بر این اکثر توریست های کشور ترکیه و شهر استانبول توریست های حوزه ی خلیج فارس هستند که این توریست ها علاقه ی زیادی به زعفران ایرانی دارند. بر اساس گفته های ادویه فروش های استانبول این توریست ها مهم ترین خریداران زعفران ایرانی در ترکیه هستند. تمام این مسائل دست در دست هم دادند تا استانبول یکی از مهم ترین مقاصد صادرات زعفران ایرانی باشد. افزایش استقبال از سوی کشور ترکیه از یک طرف و افزایش تعداد صادرکننده های زعفران به ترکیه از سوی دیگر سبب شد که حتی بسیاری از ایرانیانی که خواهان سفر گردشی و تفریحی به ترکیه را دارند به این فکر بیفتند که با خود زعفران ایرانی به این کشور ببرند و در آنجا بفروشند.

طبیعتا این افراد کم تجربه در زمان فروش زعفران در ترکیه می خواهند از شرایط تعیین قیمت در شهرهای ترکیه مثل قیمت زعفران در استانبول ترکیه و قیمت زعفران در وان ترکیه و آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه باخبر شوند. در این راستا این افراد باید به یک نکته ی مهم توجه کنند که مهم ترین عامل تعیین قیمت زعفران در استانبول ترکیه یا هر شهر دیگری، بستگی به نتایج مذاکره ی خریدار و فروشنده ی زعفران بستگی دارد. در واقع قیمت زعفران در ترکیه و شهر استانبول بر اساس مقدار آن یعنی کیلو یا گرم بودن و همچنین میزان تقاضای مشتریان متفاوت است.

از دیگر عواملی که بر قیمت زعفران در ترکیه تاثیر می گذارد میزان کاربرد آن نوع زعفرانی است که قصد فروشش را دارید. طبیعتا هر چه زعفران شما کاربردی تر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. از این رو به طور کلی می توان گفت قیمت زعفران در استانبول ترکیه بر اساس عوامل زیر تعیین می شود:

  • مقدار زعفرانی که قصد خرید و فروش آن را دارید
  • انواع خدماتی که شرکت تان ارائه می دهد
  • نوع زعفران

قیمت روز زعفران در ترکیه

یکی از راحت ترین راه های تجارت زعفران، صادرات آن به کشور ترکیه است چرا که نه نیاز به کارت بازرگانی دارد و نه مجوزهای لازم برای امور گمرکی و بارگیری. همین مسئله سبب شد که اغلب تجار حتی در سفرهای خود به ترکیه مقدار مشخصی از زعفران را داخل چمدان های خود بگذارند و برای فروش به این کشور ببرند. از مهم ترین مزایای صادرات چمدانی زعفران به ترکیه این است که در این روش نیازی به ارائه ی ارزهای صادراتی نمی باشد.

اما نکته ای که در این زمان برای تجار مهم است اطلاع از قیمت روز زعفران در ترکیه است. در این راستا باید متذکر شویم که زعفران انواع مختلفی دارد که شامل زعفران پوشال و دسته و سرگل و نگین می باشد. لذا نوع و مرغوبیت و کیفیت زعفران یکی از مهم ترین عوامل تعیین قیمت زعفران در ترکیه است. علاوه بر این قیمت زعفران بسته به این که قصد فروش کلی یا جزئی زعفران را دارید هم متفاوت می باشد. عموما قیمت زعفران جزئی بیشتر از قیمت زعفران کلی و فله ای است. عامل مهم دیگری که بر قیمت روز این محصول تاثیر می گذارد این است که خریدار زعفران این محصول را در داخل کشور خریداری می کند یا در ترکیه. چرا که اگر خرید زعفران در ایران باشد قیمت آن بر اساس تومان محاسبه می شود و اگر تحویل آن در ترکیه باشد بر اساس قیمت عمده فروش زعفران در ترکیه و استانبول و بر اساس دلار یا لیر محاسبه می شود.

بر اساس تجربیات به دست آمده معمولا مردم ترکیه زعفران ایرانی را به صورت فله ای و عمده خریداری می کنند. چنانچه قصد فروش زعفران در ترکیه دارید باید بدانید که خرید و فروش این محصول در ترکیه یا با دلار است و یا لیر و لذا قیمت زعفران به دلیل نوسانات ارزی که در بازار زعفران داخل کشور وجود دارد کمی متفاوت است. لذا اگر می خواهید از قیمت روز زعفران در ترکیه باخبر شوید بهتر است با فروشگاه ها و مراکز معتبر فروش این محصول در ترکیه تماس حاصل نمایید.

فروش زعفران در ترکیه

اگر قصد فروش زعفران در ترکیه را دارید باید بدانید که پرفروش ترین زعفران های ایرانی در ترکیه زعفران های سرگل و نگین می باشند. لازم به ذکر است بدانید که خود این دو نوع نیز بسته به درجه ی کیفیت خود دارای انواع مختلفی هستند. نکته ی دیگر که در زمان فروش باید آن را رعایت کنید بسته بندی زعفران است. امروزه به دلیل افزایش افراد سودجو و ورد کلاهبرداران در این بازار و فروش زعفران های تقلبی، اکثر خریداران خرید زعفران های بسته بندی شده را ترجیح می دهند لذا بسته بندی زعفران یکی از مهم ترین اصول در زمان صادرات آن است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

بسته بندی زعفران نشاندهنده ی شرکت و برند محصول است و از آنجایی که در شرکت ها مجهز به آزمایشگاه هستند و در آنجا درجه خلوص و کیفیت زعفران سنجیده و بر روی بسته بندی درج می شود لذا خرید بسته بندی از سوی مشتریان پسندیده تر است. علاوه بر این بسته بندی کردن زعفران سبب می شود که کیفیت و مرغوبیت زعفران حفظ شود.

نکته ی دیگری که باید آن را رعایت کنید و به آن آگاه باشید آگاهی از مقدار استاندارد خروج زعفران از کشور است. در واقع اگر قصد تجارت چمدانی زعفران و فروش آن در ترکیه را دارید باید بدانید که شما فقط می توانید مقدار مشخصی از زعفران را به صورت چمدانی با خود حمل کنید. در واقع بر اساس قوانینی که در این زمینه تصویب شده است هر شخص فقط می تواند 100 گرم زعفران را به صورت چمدانی با خود به ترکیه ببرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قوانین گمرک ترکیه را مطالعه کنید.

از دیگر نکات مهم فروش زعفران در ترکیه آگاهی از قیمت زعفران در ترکیه است لذا فروشندگان زعفران برای اطلاع از قیمت زعفران در ترکیه باید کمیسیون های نرخ گذاری مراجعه کنند تا از قیمت روز این محصول آگاه شوند. و قیمت نهایی زعفران صادراتی را تعیین کنند.

قیمت زعفران به دلار در ترکیه

اگر قصد تحویل زعفران در ترکیه را دارید قیمت زعفران یا به دلار حساب می شود و یا به لیر. از آنجایی که ارزش دلار در کشور ما بسیار بالا است لذا فروشندگان زعفران در ترکیه می خواهند بدانند که قیمت زعفران به دلار در ترکیه چقدر است؟ در واقع یکی از مهم ترین و جذاب ترین قسمت های صادرات زعفران به ترکیه این است که فروش این محصول به دلار هم امکان پذیر است. در حال حاضر کشور ما به دلیل تحریم ها و محدودیت هایی که در صادرات دارد با افت شدید ارزش پولی کشور مواجه شده است به همین دلیل فروش زعفران به دلار هم برای تجار و هم اقتصاد کشور بسیار به صرفه است.

در واقع با ارزش بودن و فروش خوب زعفران در کشور ترکیه با دلار سبب افزایش تجارت های چمدانی زعفران در چند سال اخیر شده است. قیمت زعفران در کشور ترکیه بسته به پارامترهای مختلف متغیر می باشد اما با شما با بکار بردن درایت لازم می توانید این محصول را با بالاترین قیمت ممکن به فروش رسانید. ولی اگر می خواهید بدانید که قیمت زعفران به دلار در ترکیه چند می شود باید این نکته را یادآوری کنیم در این زمان قیمت زعفران بسته به نوع زعفران شما دارد. یعنی زعفران شما بسته به اینکه سوپر نگین، نگین، سرگل و پوشال باشد از قیمت های مختلفی برخوردار است.

اگر به دنبال این است که با فروش زعفران در بازار ترکیه به سود بالایی برسید بهتر است زعفرانی بفروشید که بازار ترکیه و بازار ادویه ی این کشور متقاضی و طرفدار زیادی دارد. عامل دیگری که بر قیمت زعفران به دلار تاثیر می گذارد نوع فروش است. در واقع اگر قصد فروش عمده ی زعفران را دارید باید بدانید که مقدار زعفران عمده و نوع قراردادی که بین طرفین معامله صورت گرفته است بر قیمت نهایی این محصول تاثیر می گذارد.

قیمت زعفران در وان ترکیه

به طور کلی کشور ترکیه و تمام شهرهای آن خصوصا استانبول و وان از مهم ترین مراکز و بازارهای خرید و فروش زعفران ایرانی می باشند. شهر وان ترکیه یک شهر مرزی با ایران است و به همین دلیل بسیار نزدیک کشور ما است. این شهر به قدری به شهرهای مرزی ایران نزدیک است که بسیاری از مرزنشینان از طریق این شهر به تجارت چمدانی زعفران به ترکیه مشغول هستند. این نزدیکی سبب شده که رفت و آمد به این شهر برای تجار زعفران هم آسان تر باشد و لذا اغلب تجار برای فروش این محصول راهی این شهر می شوند. قیمت زعفران در وان ترکیه هم بمانند سایر شهرهای ترکیه است.

به طور کلی اگر بخواهیم یک جمله ی کلی در خصوص قیمت زعفران در ترکیه و شهرهای این کشور بگوییم این است که قیمت زعفران بسته به خرده فروشی یا عمده فروشی متفاوت است. قیمت زعفران در ترکیه به صورت خرده فروشی بیشتر از قیمت زعفران عمده است. فروش خرده فروشی زعفران در ترکیه در مقایسه با عمده فروشی سود بالاتری دارد اما طبیعتا سختی ها و مشکلات و دردسرهای آن هم بیشتر است. چرا که در خرده فروشی زعفران حتما باید مجوزهای لازم و گواهی بهداشت و ثبت شرکت را داشته باشید. در این صورت شما اجازه پیدا می کنید که در ترکیه به فروش زعفران بپردازید.

در واقع همین دردسرها سبب شدند که اکثر تجار تمایل به عمده فروشی زعفران داشته باشند تا خرده فروشی در ترکیه. اما اگر دوست دارید که عمده فروشی زعفران در ترکیه به سود بالایی برسید و مانند خرده فروشی زعفران سود کنید باید تلاش کنید که واسطه های ترک را کنار بگذارید و با مشتری های نهایی مثل توریست های عربی که در ترکیه هستند معامله کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

قیمت هر گرم زعفران در ترکیه

همان طور که اشاره نمودیم قیمت خرده فروشی زعفران در ترکیه نسبت به عمده فروشی بیشتر است و سود بیشتری نصیب تجار می شود. اما این روش تجارت نیازمند ثبت شرکت و اخذ گواهی ها و مجوزهای لازم همچون اخذ کارت بازرگانی، مجوز بهداشت دامی و نباتات، مجوز استاندارد و معرفی نامه و غیره می باشد. امروزه شرکت های مختلفی تاسیس شده اند که به خرده فروشی زعفران در ترکیه مشغول هستند. این شرکت ها زعفران ها را در بسته بندی ها خاص و با آرم و برند خود در بازار ترکیه عرضه می کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اخذ مجوز صادرات را مطالعه کنید.

پس یکی از بهترین راه ها برای آگاهی از قیمت هر گرم زعفران در ترکیه تماس گرفتن با این شرکت های معتبر است. این شرکت ها زعفران های اصیل ایرانی را به صورت بسته بندی های یک گرمی و مثالی در بازار ترکیه به فروش می رسانند. این شرکت ها دارای دفاتر نمایندگی رسمی در کشور ترکیه هستند. در رابطه با قیمت زعفران در ترکیه باید متذکر شویم که قیمت خرید این محصول در ترکیه بسته به نوسانات قیمت این محصول در ایران دارد.

خریداران زعفران در ترکیه

طبیعتا به دلیل پایین بودن ارزش تومان در برابر دلار، خرید زعفران از ایران برای بسیاری از کشورها مقرون به صرفه است. کشور ترکیه به دلیل اینکه همسایه ی ایران است و از نظر جغرافیایی نزدیک کشور ما است و هم به این دلیل که بازرگانان و تجار ایرانی برای رفتن به ترکیه نیاز به ویزا ندارند این فرصت را در اختیار تجار و بازرگانان قرار داده است تا بتوانند این طلای سرخ ایرانی را در بازارهای جهانی معرفی و به فروش برسانند. از آنجایی که کشور ترکیه مراودات زیادی با کشورهای اروپایی دارد بازرگانان ایرانی با صادر کردن زعفران به این کشور می توانند این محصولات را در کشورهای اروپایی به فروش رسانند.

این مسئله سبب شد که در حال حاضر بازار ادویه ی ترکیه به عنوان محل ترانزیت زعفران اصیل ایرانی به سایر کشورهای اروپایی شناخته شود. مطمئنا افرادی که قصد صادرات و فروش زعفران در ترکیه را دارند علاوه بر اطلاعات از قیمت زعفران در ترکیه می خواهند بدانند که خریداران زعفران در ترکیه چه کسانی هستند؟ در واقع خود مردم ترکیه چندان آشنایی با زعفران ندارند و کمتر از این محصول استفاده می کنند مهم ترین خریداران زعفران در ترکیه رستوران های بین المللی عربی و ایرانی و ترکی و هندی هستند که سالانه توریست های زیادی را جذب خود می کنند.

عمده ترین مصرف زعفران در ترکیه به این گروه اختصاص یافته است. از آنجایی که توریست ها خصوصا توریست های حوزه ی خلیج فارس علاقه ی زیادی به زعفران های مرغوب ایرانی دارند لذا رستوران دارهای ترکیه برای جذب این مشتری ها سالانه بیشترین زعفران را تجار ایرانی خریداری می کنند. علاوه بر این کشورهای اروپای به دلیل اینکه ترکیه عضو اتحادیه اروپا می باشد از مهم ترین و عمده ترین خریداران زعفران ایرانی در ترکیه می باشند. کشور اسپانیا و ژاپن و امارات متحده عربی و کویت و بحرین مهم ترین خریداران زعفران ایرانی می باشند.

قیمت زعفران ترکیه

قیمت زعفران ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد به عنوان مثال یک زعفران صادراتی باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد. اینکه خوش رنگ باشد، فاقد چسبیدگی باشد و کلاله های آن کاملا از هم جدا باشد و رنگ آن کاملا قرمز باشد و خال یا سفیدی نداشته باشد. لازم به ذکر است بدانید قیمت زعفران ترکیه که زعفران های صادراتی ایران هستند بسته به برندهای صادرکننده ی زعفران و نوع و مقدار بسته بندی متغیر است.

از آنجا که زعفران گران ترین ادویه ی دنیا محسوب می شود لذا قیمت آن برای تمام خریداران در سطح دنیا مهم است. در بازار ترکیه می توانید این محصول را به صورت خرده و فله خریداری کنید که قیمت های مختلفی دارند. اگر می خواهید از قیمت دقیق زعفران در ترکیه آگاه شوید می توانید به وب سایت های شرکت های معتبر فروش این محصول در ترکیه مراجعه کنید.

قیمت زعفران در ترکیه چند لیر است؟

واحد پولی کشور ترکیه لیر است و مطمئنا بسیاری از خریداران این محصول در ترکیه تمایل دارند که زعفران را به واحد پولی خود خریداری کنند. لذا افرادی که قصد فروش این محصول را دارند می خواهند بدانند قیمت زعفران در ترکیه چند لیر است؟ برای آگاهی دقیق تر باید ذکر کنیم که قیمت زعفران در ترکیه چه به دلار و چه لیر اولا یک قیمت توافقی است که باید خریدار و فروشنده روی قیمت نهایی آن به توافق برسند. ثانیا قیمت زعفران بسته به فله یا جزئی بودن متفاوت است. از دیگر عواملی که تعیین می کند قیمت زعفران در ترکیه چند لیر است عبارتند از:

  • نوع زعفران مورد نظر
  • کیفیت و مرغوبیت و عیار زعفران
  • نوع کاربرد زعفران
  • میزان تقاضا و طرفداران زعفران
  • قدرت و توانایی و معروفیت برند عرضه کننده ی زعفران و میزان فروش این شرکت

فروش زعفران در وان ترکیه

با توجه به افزایش تجار فروش زعفران در وان ترکیه شما می توانید به راحتی و حتی به صورت آنلاین اقدام به خرید انواع زعفران های ایرانی هم به صورت فله و هم جزئی نمایید. مهم ترین مزایای خرید و فروش زعفران در وان ترکیه به صورت آنلاین این است که خریداران می توانند با حذف واسطه ها و به صورت مستقیم و با نازلترین قیمت بهترین و مرغوب ترین زعفران اصیل ایرانی را خریداری کنند و در سریع ترین زمان ممکن محصول خود را دریافت کنند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا