واردات از ترکیه

واردات کالا از ترکیه

بهترین کالا برای واردات از ترکیه چیست؟

برخی از کالاها زمانی که از ترکیه وارد کشور می شوند در فرصت بسیار کمی به فروش می رسند و مسلما این نوع کالاها سود بالایی را برای وارد کننده به همراه خواهد داشت.  بیشترین کالاهایی که در لیست کالاهای وارداتی از این کشور به چشم می خورد انواع لباس می باشد. در واردات کالا از ترکیه انواع لباس به خصوص جوارب و ساپورت بسیار پرفروش می باشند، علاوه بر آن لباس های زنانه و مردانه با تنوع بالا از کالاهای وارداتی می باشند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

واردات کالا از این کشور در زمینه لوازم الکتریکی نیز دارای سود می باشد از این لوازم می توان به طور مثال به ژنراتورهای قوی برق و لوازم یدکی اشاره نمود. اگر به دنبال سود تجاری بالا هستید می توانید مواد اولیه نساجی را و پلاستیکی را وارد کنید و یا انواع چراغ و وسایل روشنایی نیز از محصولات با فروش بسیار مناسبی هستند. از دیگر اجناسی که با واردات کالا از ترکیه می توانید ز آن به سود خوبی برسید می توان به لوازم خانگی مانند انواع بلور و وسایل چدنی اشاره نمود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب  صادرات واردات ایران  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

در مقابل اقلام صادراتی ایران به ترکیه نیز می توان به صادرات خرما به ترکیه اشاره کرد که مقداری از آن به صورت صادرات مجدد راهی اروپا می شود و می تواند راهی مناسب برای صادرات خرما به بازار های مهم اروپایی باشد.

واردات کالا از ترکیه

مزایای واردات از ترکیه چیست؟

ترکیه از جمله کشورهایی است که از نظر واردات کالا سالانه مقادیر بالایی مروادات تجاری دارد. کشور ترکیه از قدیمی ترین همسایگانی  است که روابط تجاری با ایران داشته است و در حوزه های مختلف تجاری با یکدیگر داد و ستد داشته اند. بازرگانان بسیاری بر اثر روابط مناسب این دو کشور با یکدیگر بر روی واردات از ترکیه تمرکز کرده و فعالیت اقتصادی بسیار خوبی دارند. قبل از هر مطلبی باید بررسی دقیقی بر روی کالاهایی که برای واردات از این کشور مورد توجه هستند انجام شود و کالاهایی با بیشترین میزان تقاضا با بازاری مناسب مشخص شوند. به همین دلیل آشنایی با کشور ترکیه و انواع حوزه های اقتصادی و محصولات این کشور الزامی است. موقعیت جغرافیایی ترکیه به این صورت است که در میان کشورهای ایران و عراق، سوریه، بلغارستان،‌ آذربایجان، بلغارستان و یونان قرار گرفته است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت واردات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

محصولات کشاورزی با مزیت رقابتی

مرزهای زمینی بسیاری بین ترکیه و کشورهای دیگر است. هم چنین این کشور این کشور به دریای سیاه از سمت شمال و به دریای مدیترانه از سمت غرب راه دارد و از مزیت های بسیار خوب این کشور از نظر راه های ارتباطی می باشد و واردات از ترکیه با تمام این مسیرهای ارتباطی به ایران بدون هیچگونه مشکلی خواهد بود.  اقتصاد این کشور بیشتر از طریق کشاورزی جریان دارد و محصولات فراوانی در زمره تولیدات کشاورزی ترکیه وجود دارد که می توان به سیب زمینی، بادام، گیلاس، لیمو، چای و کتان و… اشاره نمود. تنوع محصولات بالای کشاورزی یکی از دلایل توجه تاجران به واردات از ترکیه می باشد.

ترکیه از جمل مهمترین وارد کننده انواع کالاها به ایران می باشد و در پنج ردیف اول قرار دارد. واردات از این کشور  معمولا از مسیر گمرک بازرگان انجام می شود. این گمرک در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است و شاه راه بین ترکیه و ایران می باشد. بیشترین کالاهای وارداتی از ترکیه که به ایران می آید می توان به پوشاک، طلا، انواع فلزات، کاشی و سرامیک و فندق و میوه اشاره نمود که از طریق گمرک بازرگان وارد کشور می شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب کارت بازرگانی  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

مراحل واردات کالا از  ترکیه چگونه است ؟

قوانینی که برای واردات کالا از ترکیه وجود دارد با دیگر کشور ها تفاوت چندانی ندارد این دو کشور در کنوانسیونی به نام تیر عضو هستند که به موجب آن واردات کالا از ترکیه و یا صادرات به ترکیه بسیار ساده خواهد شد. بر اساس این کنوانسیون پلیس در این کشور اجازه  بازکردن محموله بسته بندی شده را ندارد، فقط در صورتی که کالایی مشکوک باشد اجازه بررسی را پیدا خواهد کرد. واردات از این کشور  دارای سرعت بسیار خوبی است و در زمینه بستن قرارداد و واردات کالا  با سرعت زیادی عمل می کند. بیشترین واردات کالا از ترکیه توسط گمرک بازرگان در منطقه آزاد ماکو قرار دارد انجام می شود. این منطقه بیشترین واردات و صادرات  ایران و این کشور را به خود دیده است. انواع محصولات کشاورزی مانند فندق و میوه و انواع سبزی های از جمله مواد وارداتی از این کشور می باشد.

ترخیص کالا از کمرگ ترکیه چگونه انجام می شود؟

به دلیل مراحل طولانی ترخیص کالا اکثر کسانی که در واردات و صادرات کالا فعالیت می کنند این مرحله از کا را به دست شرکت های وارد کننده می سپارند تا به خاطر آشنایی با مراحل و قوانین به راحتی ترخیص کالا را انجام دهد. این کار اصلا سخت نیست و صرفا با تجربه و داشتن دقت این مراحل طی خواهد شد. در واردات کالا از ترکیه از مشاوران حرفه ای که سال هاست در این زمینه کار کرده اند کمک گرفته می شود تا تمام مسایل را رعایت کنند، مثلا برای جابجایی پول و تبدیل پول ها به یکدیگر در صورت اشتباه خسارت جبران ناپذیری وارد خواهد شد، مثلا باید برای جابجایی پول شاید نیاز به تبدیل پول به یورو  و یا لیر داشته باشید که بهتر است افراد آشنا این کار را انجام بدهند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا از گمرک  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

یکی از موارد هم دیگر در وارداتاین کشور و ترخیص کالا بازرسی آن می باشد که باید با استاندارد های لازم مقایسه شود و این کار نیاز به فرد متخصص دارد. باید بدانید از کدام مرز قصد ورود کالا را دارید زیرا گمرک ها دارای قوانین متفاوتی می باشد مثلا گمرک جلفا با مرز بازرگان تبریز کمی متفاوت از هم عمل می کنند. واردات کالا از ترکیه می تواند به سه حالت زمینی و دریایی و هوایی باشد و هزینه این جابجایی از طرف صادر کننده پرداخت می شود و اگر تبدیل پول نیز نیاز باشد انجام می شود.

علت افزایش واردات از ترکیه چیست؟

یکی از مهمترین دلایلی که دو کشور می توانند،  واردات و صادرات بالایی با یکدیگر داشته باشند  فاصله ای است که دو کشور با یکدیگر دارند، دو کشور ایران و ترکیه به دلیل همسایگی فاصله کمی با هم دارند و این از ویژگی های مثبت واردات از ترکیه می باشد. بازرگانان در ایران با واردات از این کشور به بازار اروپا نزدیکتر می شوند و این موضوع یکی از دلایل علاقه ایران به واردات می باشد. ایران بعد از تحریم های اقتصادی برای واردات بخشی از کالاهای مورد نیاز خود به صورت میان بر از کشورهای ثالث استفاده می کند که ترکیه یکی از این کشور هاست.

 کالاهای تخفیف دار برای واردات کالا از ترکیه  

قبل از انتخاب کالا برای واردات به کشور بهتر است، اقلام وارداتی از این کشور که دارای تخفیف می باشند را در نظر بگیرید مثلا کاغذ تیشو از جمله کالاهایی است که تخفیف 10 تا 30 درصد دارد. از اجناس تخفیف دار دیگری که برای واردات کالا از ترکیه می توان به آن اشاره کرد:

  • صفحات فولادی
  • مفتول به هم تنیده 
  • اجاق با سوخت گازی
  • رادیاتور حرارت مرکزی

برای وارد کردن لوازم آرایشی باید حتما مجوز بهداشت وجود داشته باشد و تعداد محدودی از کالاها و برند ها این مجوز را می گیرند. از بین محصولات کشاورزی زمانی لیمو ترش اجازه ورود را نداشت ولی به تازگی به مقدار محدود این محصول می تواند وارد بازار ایران شود. با بررسی های انجام شده می توان مدت زمان ترخیص کالا به ایران را از این کشور  به مدت یک هفته دانست. بهترین راه برای واردات کالا از ترکیه استفاده و مشاوره از شرکت های وارد کننده می باشد  که در این راه کاملا کار کشته می باشند. بهتر است به جای اینکه هزینه های اضافی در زمینه واردات کالا داشته باشید  یک مبلغی برای شرکت های وارداتی کنار بگذارید تا به راحتی کار را به ایشان بسپارید و از نتیجه کار مطمئن باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ثبت سفارش کالای وارداتی را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

قوانین واردات از ترکیه چیست؟

باید توجه داشته باشید که با توجه به قوانین واردات از ترکیه هر کالایی اجازه ورود به ایران را ندارد و بازرگانان نمی توانند هر کالایی را به ایران وارد کنند. در واقع در قوانین موجود برخی از محصولات و کالاهای تولید شده ترکیه ممنوع الورود می باشند و اجازه وارد شدن به کشور را ندارند به عنوان مثال مواد مخدر، مشروبات الکلی جز کالاهایی هستند که اجازه ورود را ندارند.

معمولا کالاها  بر اساس وارد شدن به کشور به چند دسته تقسیم می شوند مثلا برای واردات از ترکیه اگر کالایی مجاز به ورود باشد نیاز به هیچ مجوزی نخواهد داشت و بدون هیچ مشکلی وارد کشور می شود ولی اگر کالایی مشروط باشد به این معنی است که برای ورود به کشور باید از یک بخش یا سازمانی مجوزی دوباره بگیرد و بعد از ارائه به گمرک بتواند آن را وارد کشور کند. مثلا برای واردات از ترکیه در حوزه دارو حتما باید مجوزی از وزارت بهداشت نیز‌‌دریافت شود. در بحث واردات از ترکیه قرارداد‌هایی منعقد شده است که طبق آن باید واردات و صادرات را انجام دهند. معمولا اقلام وارداتی از ترکیه طبق دسته بندی زیر وارد کشور می شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب مشاوره واردات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

مهم ترین محصولات وارداتی از ترکیه

  • انواع لباس و کفش مردانه و زنانه، جوراب و ساپورت
  • لوازم الکترونیکی مانند سوئیچ کنترل موتور، لوازم یدکی و….
  • مواد اولیه برخی از صنایع مانند صنایع نساجی و صنایع پلاستیک 
  • برخی از تجهیزات ساختمانی مثل شیر آلات، پنجره فولادی و…
  • لوازم مورد نیاز خانه مانند وسایل چدنی، انواع بلور .

به طور کلی قوانینی که برای واردات از این کشور در نظر گرفته می شود با دیگر کشورها تفاوتی ندارد و طبق قوانین حاکم بر ایران است. البته استثنایی نیز وجود دارد و آن هم عضویت در کنوانسیون تیر می باشد که کشور ایران و ترکیه عضو آن هستند و طبق آن واردات و صادرات  طبق آن بسیار آسانتر می باشد و مراحل واردات کالا از ترکیه طبق این کنوانسیون واردات از این کشور آسان شده است و طبق آن در ترکیه کالاهایی که برای واردات به ایران آماده در گمرک هستند اجازه باز کردن پلمپ و بررسی کالا را ندارند و زمانی که ترخیص شده می تواند به ایران وارد شود از موارد استثنا سوء ظن پلیس است که در این صورت اجازه دخالت در بررسی کالا را دارند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات ایران را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87

http://www.tccim.ir/CommChambers.aspx?id=54&cn=%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D9%88%20%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87

https://iranturkeyjcc.com/

پیمایش به بالا