صادرات سبزی

صادرات سبزی تازه

صادرات سبزی تازه و سبزی خشک 

صادرات سبزی تازه و سبزی خشک از ایران به کشورهای روسیه عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل امارات، قطر و عمان انجام می شود. سبزی تازه و سبزی خشک ایران در بازارهای این کشورها و همچنین برخی از کشورهای اروپایی بسیار پرطرفدار است. انواع سبزیجات تازه برای تهیه آش، انواع سوپ یا خوراک سبزیجات مصرف می شوند. سبزی مخصوص خوراک های دلمه یا خوراک های گوشتی هم جزو همین سبزیجات دسته بندی می شوند. واردات و صادرات انواع سبزی تازه و سبزی خشک در بازارهای جهانی رواج دارد و رشد مثبتی را در هر سال شاهد بوده است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 تغییرات فصلی، مسائل اقتصادی کشورها، وجود عوامل بیماری زا در مزارع یا گلخانه ها مواردی هستند که بر صادرات سبزی تازه و سبزیجات خشک به طور غیرمستقیم تاثیر می گذارند.

صادرات سبزی

اگر در پرورش سبزیجات در مزرعه یا گلخانه تمام موارد استاندارد کاشت و نگهداری رعایت شود سبزیجات، مرغوب بوده و با کیفیت عالی برای صادرات آماده می شوند.

در کنار صادرات سبزی تازه، صادرات انواع سبزیجات خشک هم حائز اهمیت است. خشک کردن سبزی کمک می‌ کند که تا در زمان طولانی تری، ماندگار شود. بسته به اینکه شرکت تولید کننده سبزی خشک از چه ماشین آلاتی برای خشک کردن سبزی ها استفاده می کند، کیفیت سبزی ها متغیر بوده و در وزن های مختلف بسته بندی می شود.

استفاده از سبزیجات خشک از حدود ۱۲ هزار سال قبل از میلاد در خاورمیانه، اروپا و آسیا رواج داشته است. بومیان این مناطق، سبزی ها را خشک می کردند و برای خوراک یا درمان از آنها بهره می بردند.

صادرات سبزی خشک در سال های اخیر به دلیل تقاضای روز افزون بازارهای جهانی در حال افزایش است. هم برای سبزیجات متداول و سبزی خشک و منجمد شده، فرآیند صادرات وجود دارد و هم برای صادرات انواع سبزیجات خاص از گونه‌ های نادر و کمیاب انجام می شود. سبزیجاتی نظیر قارچ، مارچوبه، گشنیز، جعفری، تره فرنگی و …، نمونه‌هایی از این کالاها هستند.

صادرات سبزی منجمد

در سراسر جهان، صادرات سبزیجات منجمد بر اساس کشور در سال 2019 بالغ بر 6/6 میلیارد دلار بوده که برای کل شرکت های صادر کننده سبزیجات منجمد از سال 2015، 14.2 درصد افزایش داشت. ارزش سبزیجات منجمد صادراتی در طول 3 سال، تا سال 2019، 3٪ کاهش یافته است.

با ارزش ترین نوع سبزیجات منجمد صادراتی، سبزیجات متفرقه است که 56.5٪ از کل سبزیجات منجمد را تشکیل می دهد. این شامل مارچوبه منجمد، کلم بروکلی ، گل کلم، قارچ، هویج، کنگر فرنگی و غیره است.

سایر زیرمجموعه های سبزیجات شامل سبزیجات مخلوط منجمد (11.7٪)، نخود فرنگی (7.3٪)، ذرت شیرین (6.4٪)، لوبیا (5.7٪)، اسفناج (4.8٪) است.

تأمین کنندگان در اروپا بالاترین حجم سبزیجات منجمد صادراتی را در طی سال 2019 با ارزش حمل 3.5 میلیارد دلار یا 53.5 درصد از کل معاملات جهان، به ثبت رساندند. در جایگاه دوم، صادرکنندگان آسیایی با 2/24 درصد قرار داشتند؛ در حالیکه 13.9 درصد از صادرات سبزی منجمد در سراسر جهان از آمریکای شمالی منشأ گرفته اند. درصد کمتری به آمریکای لاتین (5.1٪) اختصاص دارد و برای آفریقا (1.8٪) و اقیانوسیه (1.4٪) به رهبری نیوزلند، ثبت شده است.

**مهم ترین کشوری جهان برای صادرات سبزی منجمد:

  • بلژیک: 1.2 میلیارد دلار آمریکا (18.2 درصد سبزیجات منجمد صادراتی)
  • چین: 1.2 میلیارد دلار (17.8 درصد)
  • اسپانیا: 718.8 میلیون دلار (10.9٪)
  • مکزیک: 495.6 میلیون دلار (7.5٪)
  • لهستان: 353.5 میلیون دلار (5.4٪)
  • ایالات متحده: 273.4 میلیون دلار (4.1٪)
  • فرانسه: 265.1 میلیون دلار (4٪)
  • هلند: 261.9 میلیون دلار (4٪)
  • اکوادور: 147.5 میلیون دلار (2.2٪)
  • کانادا: 146.7 میلیون دلار (2.2٪)
  • تایلند: 120.3 میلیون دلار (1.8٪)
  • آلمان: 96.3 میلیون دلار (1.5٪)
  • نیوزیلند: 88 میلیون دلار (1.3٪)
  • ایتالیا: 86.3 میلیون دلار (1.3٪)
  • تایوان: 86.1 میلیون دلار (1.3٪)

 

 

 

 

 

صادرات سبزی

مهم ترین کشورهای جهان در صادرات سبزی تازه در سال 2018

در سال 2018، کشورهای برتر در صادرات سبزی تازه شامل چین، ایالات متحده آمریکا، آلمان، هلند و ژاپن است. یک رتبه بندی را به اختصار در زیر مشاهده می کنید:

  • چین
  • آمریکا
  • آلمان
  • هلند
  • ژاپن
  • فرانسه
  • انگلستان
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • هندوستان
  • کانادا
  • ویتنام
  • بلژیک
  • مکزیک
  • روسیه

مهم ترین کشورها در صادرات سبزی خشک

-چین

چین، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سبزیجات خشک است. این نتیجه گیری پس از چندین مطالعه ثبت شد. این کشور، انواع سبزیجات را صادر می کند که شامل قارچ، جوانه لوبیا، لوبیای سبز و شاهی است. تجارت صادرات سبزی خشک در سال های اخیر به دلیل تقاضای گسترده مصرف کنندگان رو به افزایش بوده است. این کشور سالانه 3.23 میلیارد دلار از فروش و صادرات سبزیجات خشک درآمد کسب می کند.

2-ایالات متحده آمریکا

آمریکا سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، لوبیا سبز، سیب زمینی شیرین، قارچ و گل کلم را به سایر کشورها صادر می کند. نرخ صادرات سبزیجات خشک افزایش یافته است، بنابراین، این کشور به عنوان دومین صادر کننده سبزیجات پس از چین رتبه بندی می شود. براساس تحقیقات، این کشور از صادرات انواع سبزیجات خشک، سالانه 221 میلیون دلار درآمد کسب می کند.

3-آلمان

شرکت های زیادی در آلمان در زمینه تولید سبزیجات خشک تخصص دارند، بنابراین باعث می شود این کشور محصولات زیادی را به سایر کشورها، به عنوان مثال آفریقا صادر کند. آلمان سومین تولید کننده و صادر کننده سبزیجات خشک در جهان است که سالانه 193 میلیون دلار از فروش خود، درآمد دارد.

بزرگترین صادر کنندگان سبزیجات خشک در جهان

1-چین: 3.23 میلیارد

2- ایالات متحده: 221 میلیون

3-آلمان: 193 میلیون

4-هند: 153 میلیون

5- هلند: 150 میلیون

مراحل صادرات سبزیجات تازه و سبزیجات خشک

در چند سال اخیر، تجارت سبزیجات به عنوان یکی از صنایع در حال توسعه و پرسود در نظر گرفته شده است. علت آن به دلیل تقاضای زیاد محصولات سبزیجات منجمد در سراسر جهان است. به دلیل تقاضای زیاد برای سبزیجات منجمد، ترشی، قارچ و سایر محصولات مشابه، فرصت برای سرمایه گذاری های بزرگ در صادرات سبزی وجود دارد.

هندوستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده بامیه و زنجبیل محسوب می شود و در تولید برنج، کلم، پیاز، سیب زمینی، گل کلم و …. در رتبه 2 قرار دارد. هندوستان از آب و هوای بسیار مناسبی برای تولید سبزیجات برخوردار بوده و از نظر موقعیت جغرافیایی در مکانی قرار گرفته است که در کشورهایی مانند ژاپن، مالزی، کره، خاورمیانه و ایران، فرصت صادرات گسترده ای دارد.

مهم ترین مراحلی که برای صادرات سبزی و صادرات سبزیجات خشک باید انجام دهید به صورت زیر خلاصه شده است:

1-اقدام کنید:

اولین کار برای صادرات سبزی، ثبت درخواست فروش و صادرات کالا است. برای ثبت درخواست صادراتی یا مذاکره با مشتری باید کارت بازرگانی داشته باشید و مجوزهای صادراتی را برای سبزی خشک و سبزی تازه دریافت کرده باشید.

2-همکاری با شرکت های معتبر:

صادرات را می توانید از شرکت بازرگانی صادرات و واردات دنبال کنید یا حتی می توانید یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید.

3-تأمین سبزی تازه و سبزی خشک برای صادرات:

برقراری تماس با تأمین کنندگان برای سبزیجات خشک و صادرات سبزی تازه بسیار مهم است. برای یافتن شماره تماس تجار خارجی می توانید با اتاق بازرگانی تماس بگیرید. به محض دریافت اطلاعات تماس، به تأمین کننده مراجعه کرده و مراحل بعدی را برای تأمین سبزی ها انجام دهید.

4-جستجوی مشتری خارجی:

جستجوی مشتری ها، یک مرحله بسیار مهم در صادرات سبزی است. سعی کنید مشتریان خارج از کشور را پیدا کنید. بسیار مهم است که رقبای خود را در آن کشور شناسایی کنید. قیمت گذاری برای صادرات انواع سبزیجات خشک و سبزی تازه اهمیت دارد.

5-کمک گرفتن از شرکت های بازرگانی:

از فروشندگان خرده، توزیع کنندگان و نمایندگان فروش برای تأمین سبزی صادراتی و انجام مراحل صادرات سبزی کمک بگیرید. برای داشتن امنیت و داشتن یک تجارت روان و بدون دردسر، توصیه می شود یک نماینده خارج از کشور را به صورت کمیسیونی استخدام کنید. شرکت های بازرگانی که در کشورهای خارجی، شعبه دارند، بهترین راهکار است.

6- بسته بندی و حمل و نقل محصول

این، مرحله نهایی برای تجارت و صادرات سبزی معرفی شده است. مهم است که قبل از ارسال محصول، بسته بندی و برچسب گذاری صحیح آن انجام شود. استفاده از خدمات یک شرکت حمل و نقل یا یک بسته بندی سبزیجات تازه و خشک برای صادرات، بسیار مفید خواهد بود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا