صادرات قارچ

صادرات قارچ

صادرات قارچ ایرانی

 چند سالی است که با ایجاد شرایط مطلوب برای پروش و تولید قارچ فعالیت های زیادی در کشور اتفاق افتاده است و با تولید محصولات مرغوب صادرات قارچ نیز رونق گرفته است. این محصول کشاورزی مانند محصولاتی مثل زعفران و یا پسته که در بخش صادرات کالا بسیار موفق عمل کرده اند و برای کشور ارزآوری بالایی داشته است.

در هر متر مربع کشور به صورت میانگین 20 کیلوگرم قارچ تولید می شود. در تولید هر محصولی بخش بازارهای خارجی می تواند به بهبود کیفیت محصول کمک شایانی کند مثلا در صنعت تولید قارچ، صادرات به کشور های خارجی در بهبود  تولید سهم قابل توجهی را دارد. در ایران عمده قارچ خوراکی توسط تهران، اصفهان، البرز  تولید می گردد. در ایران مصرف سرانه قارچ یک کیلوگرم است در صورتی که در اروپا چهار کیلو گرم می باشد. در جهان 20 گونه قارچ پرورش می یابند که در بین کشورهای جهان‌ چین، آمریکا، هلند، فرانسه و کشور لهستان در برترین های تولید کننده قارچ می باشند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

از چه گونه ی قارچی برای صادرات قارچ استفاده می شود؟

معمولا قارچها به صورت سنتی و یا صنعتی پرورش می‌یابند که روش صنعتی معمولا محصولاتی با کیفیت بالایی تولید می کند که برای صادرات این محصول بسیار مورد توجه می باشد. معمولا قارچ کفیر از بین بقیه گونه های قارچ بسیار مورد توجه است و مخمرهایی که در آن وجود دارد دارای خواص بسیاری است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

قارچ سفید هم که بیشترین گونه از تولید کشور را به خود اختصاص داده است از مهمترین قارچ مصرفی در کل دنیا می باشد و اکثر صادرات نیز از این نوع از قارچ انجام می شود.  از شرایط صادرات قارچ به عراق ، توجه به فساد پذیری و سلامت آن است که البته با توجه به نزدیکی ایران به این کشور صادرات قارچ به عراق، در شرایط خوبی قرار دارد. وضعیت صادرات قارچ به روسیه نیز خوب برآورد شده  است. در میان همسایگان دیگر امارات مصرفی معادل شش هزار تن  و کویت سه هزار تن و بحرین دو هزار تن دارند و در واقع از کشورهای هستند که حجم بالایی از ارسال کالا به آنها انجام می‌شود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا