صادرات کاهو

صادرات کاهو

صادرات کاهو 

آخرین داده های ثبت شده برای تجارت و صادرات کاهو، در سال 2019 نشان می دهد که فروش کاهو با کل معاملات 2.93 میلیارد دلار، 640 اُمین محصول معامله شده در جهان است. بین سال های 2018 و 2019، صادرات سبزی کاهو با 2.52 درصد رشد، از 2.85 دلار به 2.93 میلیارد دلار رسید. تجارت کاهو، 0.016٪ از کل تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

صادرات کاهو

نگاه کلی بر تجارت جهانی کاهو: در سال 2019، بزرگ ترین صادر کنندگان کاهو شامل کشورهای اسپانیا (856 میلیون دلار)، ایالات متحده (523 میلیون دلار)، مکزیک (320 میلیون دلار)، ایتالیا (274 میلیون دلار) و هلند (256 میلیون دلار) بودند.

نگاه کلی بر واردات کاهو: در سال 2019، بیشترین وارد کننده کاهو برای کانادا (451 میلیون دلار)، آلمان (434 میلیون دلار)، ایالات متحده (373 میلیون دلار)، فرانسه (206 میلیون دلار) و انگلستان (178 میلیون دلار) ثبت شده است.

تعرفه های صادرات کاهو: در سال 2018، میانگین تعرفه کاهو، 20.7٪ بود که با استفاده از طبقه بندی محصولات، 103 اُمین سبزی با تعرفه پایین است.

کشورهایی که بالاترین تعرفه واردات کاهو را دارند عبارتند از: قبرس (73.3٪)، باربادوس (70.1٪)، جامائیکا (70٪)، نروژ (54.2٪) و آنگولا (50٪). کشورهایی که کمترین تعرفه را دارند شامل موریس (0٪)، آفریقای جنوبی (0٪)، امارات متحده عربی (0٪)، هنگ کنگ (0٪) و کویت (0٪) هستند.

رتبه بندی: کاهو در شاخص پیچیدگی محصول (PCI) در رتبه 765 قرار دارد.

مهم ترین کشورهای جهان در صادرات کاهو

در سطح جهانی، تجارت کاهو توسط کشورها در سال 2019، بالغ بر 2.92 میلیارد دلار آمریکا بوده است. این مقدار، منعکس کننده سود 20.2 درصدی برای کلیه مبادله کنندگان کاهو در طی پنج سال، از سال 2015 است. فروش کاهو صادراتی در سراسر جهان، 2.7 درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافته است.

در میان قاره ها، تأمین کنندگان در کشورهای اروپایی، بالاترین ارزش دلاری کاهو صادراتی را طی سال 2019، با محموله هایی به ارزش 1.8 میلیارد دلار یا تقریباً سه پنجم (60.8 درصد) از کل معاملات جهانی در صادرات کاهو داشته اند.

در جایگاه دوم، صادرکنندگان آمریکای شمالی با 30.8٪ بودند و 6.9٪ برای محموله های تجارت کاهو از آسیا است. درصد کمتری از آفریقا (0.8٪)، اقیانوسیه (0.3٪) شامل استرالیا و سپس آمریکای لاتین (0.3٪) به استثنای مکزیک شامل کارائیب می باشد. پیشوند کد 4 رقمی سیستم تعرفه هماهنگ صادراتی برای کاهوی تازه یا کاهوی منجمد، 0705 است.

رتبه بندی مهم ترین کشورهای جهان در صادرات کاهو:

در قسمت زیر، 15 کشوری که بالاترین ارزش دلاری کاهو را در سال 2019 صادر کرده اند، آورده شده است:

  • اسپانیا: 897.2 میلیون دلار آمریکا (30.7 درصد از کل صادرات کاهو)
  • ایالات متحده: 538.5 میلیون دلار (18.4٪)
  • مکزیک: 308.8 میلیون دلار (10.6٪)
  • هلند: 268.5 میلیون دلار (9.2٪)
  • ایتالیا: 247.6 میلیون دلار (8.5٪)
  • چین: 139.1 میلیون دلار (4.8٪)
  • بلژیک: 89.4 میلیون دلار (3.1٪)
  • فرانسه: 73 میلیون دلار (2.5٪)
  • آلمان: 61 میلیون دلار (2.1٪)
  • کانادا: 53.7 میلیون دلار (1.8٪)
  • لهستان: 27.9 میلیون دلار (1٪)
  • انگلستان: 18.8 میلیون دلار (0.6٪)
  • سوئد: 18.7 میلیون دلار (0.6٪)
  • مالزی: 18.2 میلیون دلار (0.6٪)
  • مصر: 13.9 میلیون دلار (0.5٪)

 

نکات مهم در صادرات کاهو

صادرات کاهو همانند صادرات سبزی تازه باید با حساسیت و دقت بیشتری دنبال شود. برگ های کاهو بسیار ترد، نرم و آسیب پذیر هستند. اگر حمل و نقل استاندارد انجام نشود، ممکن است محموله ‌های کاهو تا زمان رسیدن به کشور مقصد، آسیب ببینند. بهترین بسته بندی برای کاهو صادراتی از ایران در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر، صادرات کاهو از ایران به کشورهای روسیه، ترکیه، امارات، قطر، عمان و آذربایجان انجام می‌گیرد. صادرات گونه ‌های مختلف کاهو در کنار صادرات انواع کلم، بازارهای پر تقاضایی را در کشورهای همسایه ایران به خود اختصاص داده است.

استانداردهای تجارت کاهو به شما می گوید حداکثر وزن جعبه های بسته بندی، ۸ کیلو گرم است. اگر بسته بندی ها، بزرگ تر در نظر گرفته شود، تا ظرفیت ۱۰ کیلوگرم هم جای دارد؛ اما ممکن است فشرده کردن کاهوها داخل بسته به آنها صدمه وارد کند.

به طور استاندارد، وزن بسته بندی های کاهو صادراتی بین ۶ تا ۸ کیلوگرم است. معمولاً کاهوها را باید در دو یا سه ردیف روی هم قرار دهید. اگر اندازه کاهو بزرگ است، دو ردیف، کفایت می کند.

برای تجارت کاهو می توانید کاهوهایی که روی زمین کشاورزی کاشته شده را انتخاب کنید یا کاهو گلخانه‌ای را برای صادرات در نظر بگیرید. در هر صورت، برگ های سبز کاهو، ارزش تغذیه ای بالایی دارند و باید سالم به مقصد برسند.

مهمترین کشورهای هدف برای صادرات کاهو از ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. کشور عمان و امارات، بازارهای خوبی برای کاهو دارند. همچنین کشور عراق هم در سمت غرب برای صادرات انواع کاهو گلخانه‌ای و کاهو مزرعه ای پیشنهاد می شود. قیمت فروش عمده انواع کاهو برای صادرات نسبت به کشور مقصد، نحوه بسته بندی و نوع کاهو متفاوت خواهد بود.

صادرات کاهو به روسیه

یکی از بزرگ ترین کشورهای هدف برای صادرات کاهو، کشور روسیه است. روسیه در قاره اروپا قرار دارد و به دلیل اینکه بخش بزرگی از سرزمین روسیه، سردسیر است، امکان کاشت سبزی ها و صیفی جات تازه وجود ندارد. بخصوص، سبزی های برگ سبز در روسیه به ندرت پرورش داده می شوند. به همین دلیل است که اگر برنامه ‌ریزی دقیقی برای صادرات سبزی کاهو به روسیه داشته باشید می توانید بازارهای خوبی را در شهرهای مختلف این کشور پیدا کنید.

صادرات کاهو به روسیه برای تهیه انواع غذا یا تهیه سالاد، سهم بزرگی از بازار را تامین می کند. برای صادرات این سبزی تازه به روسیه باید حساسیت زیادی را در بسته بندی کاهوها به خرج بدهید. کاهوها باید سالم و بدون آسیب دیدگی یا فاسد شدن به مقصد برسند.

روش های حمل و نقل کاهو صادراتی به روسیه از مرز زمینی و مرز دریایی امکان پذیر است. برای اینکه کاهو صادراتی برای صادرات آماده و بسته بندی شود، ابتدا باید از گلخانه یا زمین کشاورزی تا محل بسته بندی، حمل گردد. در این مدت زمانی، سعی کنید تمام روش های حمل و نقل و جابجایی کاهوها استاندارد باشد؛ در غیر این صورت، محموله از بین می‌ رود و مشتریان روس از خرید کاهوها خودداری می کنند!

مهمترین کشورهای تولید کننده کاهو در جهان

اگرچه کشور ایران در تولید و صادرات کاهو جایگاه مناسبی در منطقه دارد اما طبق ارزیابی ها و بررسی های آماری، کشورهای تولید کننده کاهو در جهان بر اساس میزان صادرات و فروش دسته بندی می شوند. طبق آخرین گزارش ‌های منتشر شده از صادرات سبزی کاهو که در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است، کشورهای چین، آمریکا، هندوستان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، ایران، ترکیه، مکزیک، آلمان، فرانسه، نیجریه، استرالیا، انگلستان و هلند به ترتیب رتبه بندی شده اند.

سهم کشور چین در تولید کاهو صادراتی، حدود ۵۷ درصد از تولید جهانی است. تجارت کاهو از چین به کشورهای مختلف انجام می ‌شود. آمارهای صادراتی در سال های مختلف، این گزارش ها را ثابت می ‌کنند.

در حال حاضر، مرغوب ترین کاهو صادراتی در ایران در شهریار و دزفول پرورش داده می شود. این کاهو برای تهیه سالاد مناسب است و به عنوان سبزیجات درجه یک برای تجارت کاهو بسته بندی می شود. صادرات سبزیجات و میوه های تازه برای ایران یک منبع درآمدزای غنی به شمار می ‌رود. اگر ترفندهای تجارت با کشورهای اروپایی را بیاموزید، بازارهای خوبی برای این مواد غذایی وجود دارند که می توانید از آنها درآمد کسب کنید.

در سراسر دنیا تعداد زیادی شرکت صادرات کاهو وجود دارد. سهم صادرات کاهو به طور کلی با کد تعرفه ی ۰۷۰۵۱ در بازار جهانی بیش تر از ۲٫۷۹ میلیارد دلار می باشد. در حال حاضر بزرگ ترین کشورهای صادر کننده ی کاهو کشور اسپانیا، کشور امریکا و کشور هلند می باشند.

صادرات کاهو در سال های اخیر دارای رشد چشم افزونی بوده و در سراسر دنیا بسیار رواج یافته است. رشد صادرات کاهو در ۴ سال اخیر بیش تر از ۱۳٫۵ درصد می باشد که این درصد، رشد مناسبی می باشد. بکارگیری اصول صحیح بازاریابی و بسته بندی محصول و استفاده از تکنولوژی روز دنیا توانسته اند تا به راحتی، به بیش تر بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند. اگر شما هم علاقه مند به صادرات این محصول هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

صادرات کاهو

قبل از هر چیزی برای تشکیل شرکتی برای صادرات کاهو، باید موارد زیر را در نظر گرفته و رعایت کنید.

زمان کاشت محصول کاهو صادراتی

بهترین زمان برای کاشت کاهو اوایل فصل بهار می باشد بنابراین باید در روزهای ابتدایی فصل بهار بذر کاهو را در زمین خود بکارید. دقت داشته باشید که بذرافشانی را هر دو هفته یکبار تکرار کنید. این کار باعث می شود تا کاشت کاهو شما بازدهی بسیار بهتری داشته باشد. کاشت کاهو اولین اقدام در شرکت صادرات کاهو می باشد. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که اگر دمای بالای ۲۴ درجه سانتی گراد در محیط کاشت کاهو ها وجود داشته باشد، کاهوها پیش از موعد خود زرد شده و تخم می دهند که این موضوع سبب هدر رفتن زحمات شما می شود. بنابراین حتما در روزهای ابتدایی بهار برای کاشت این محصول اقدام کنید تا با دمای بالا مواجه نشوید.

برای اینکه در فصل های سردسیر سال نیز کاهو تولید کنید و به فعالیت شرکت صادرات کاهو خود ادامه دهید، در اواخر فصل تابستان که هوا خنک می شود و یا در فصل پاییز دوباره اقدام به بذرافشانی کاهو کنید. در این زمان از سال خاک زمین سرد می باشد و در نتیجه کاهو به خوبی رشد می کند. شما حتی در نیمه ی فصل زمستان نیز می توانید اقدام به کاشت بذر کاهو کنید.

زمین کشاورزی کاهو صادراتی

برای تشکیل و ثبت چنین شرکت صادراتی ای، شما نیاز به زمین های زیادی با متراژ بسیار بالایی هستید تا بتوانید این محصولات را به بهترین شکل تولید کرده و برای مصارف داخلی کشور و همچنین صادرات آن نیز آماده کنید. البته شما می توانید با زمینی کوچک تر این کار را شروع کنید و پس از گذشت زمان کار خود را توسعه بخشیده و شرکت صادرات کاهو ایده آل خود را به ثبت برسانید. پس از کاشت بذر کاهو و مراقب و رسیدگی به آن نوبت به برداشت این محصولات می رسد. برای برداشت محصولات کاهو خود همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که یک روز قبل از برداشت کاهو بارندگی و یا آبیاری ای وجود نداشته باشد و همچنین در هنگام برداشت محصول نیز روی کاهوها شبنمی وجود نداشته باشد، چرا که در غیر این صورت به علت ترد بودن شدید برگ های کاهو خسارت های زیادی به محصولات کاهو شما در اثر شکسته شدن برگ های آن وارد می شود. این کار تمامی زحمات شرکت صادرات کاهو شما را هدر داده و خسارت بالایی برای شما به بار می آورد.

بسته بندی کاهوهای صادراتی

حتما دقت کنید که در هنگام بسته بندی محصولات تولیدی خود حداکثر وزن بسته بندی ها نباید بیش تر از ۸ کیلوگرم باشد. اگر به منظور بارگیری حداکثری و سریع در کانتینر و همچنین صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل، اقدام به ارسال محصولات کاهو به حالت فله ای (بسته بندی های بالای ۱۰ کیلوگرم) کنید، درصد دور ریز و خرابی های محصولات شما در مقصد داخلی و یا صادراتتان بیش تر از ۲۰ درصد خواهد شد. بسته بندی صحیح یکی از نکات بسیار مهم در موفقیت شرکت صادرات کاهو می باشد.

همچنین ارسال محصولات کاهو با بسته بندی های بسیار سنگین باعث فشار بر روی کاهوها و در نتیجه خفگی آن ها شده و کالا و محصول شما را با سرعت بالایی خراب می کند. درصد دور ریز این نوع بسته بندی گاهی اوقات حتی به بیش تر از ۵۰ درصد نیز می رسد پس باید این کار را با دقت بالایی انجام داد. برای صرفه جویی های چند صد دلاری در حمل و نقل های محصولات کاهو، ضرر چند هزار دلاری را در صورت این گونه بسته بندی نا مناسب خواهید داشت. در بهترین نوع بسته بندی برای کاهو آیسبرگ فقط به صورت کاهوهای تک ردیفه و در هر سبد حداکثر ۸ تا ۱۰ عدد آیسبرگ (بسته به وزن این آیسبرگ ها) که وزن هر سبد حداکثر ۶ کیلوگرم می باشد، باید بارگیری شود. همچنین در شرکت صادرات کاهو، بهترین نوع بسته بندی کاهو رومانو نیز حداکثر دارای بسته بندی ۲ ردیفه و با حداکثر وزن ۸ کیلوگرمی باید بسته بندی شود.

پس از برداشت این محصولات باید حتما دمای آن ها در سردخانه های مواد غذایی پایین آورده شود و سپس بارگیری و ارسال شوند.

مهمترین انواع کاهو صادراتی

شاید برایتان عجیب باشد اما ما در سراسر دنیا دارای ۱۶ نوع کاهو می باشیم که بهتر است برای تشکیل شرکت صادرات کاهو با آن ها آشنا یاشید. این ۱۶ نوع کاهو عبارتند از:

  •  کاهو برگ
  •  کاهو رومی
  • کاهو آیسبرگ
  •  کاهو بوستون
  • کاهو بیب
  • کلم کیل
  •  آروگولا
  •  اسفناج
  •  رادیکیو
  • کاسنی فرنگی
  •  فرسی
  •  کاهو باتاویا
  •  برگ های داوودی
  •  ماچه
  •  میزونا
  •  کاهو گوهر کوچک

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا