صادرات محصولات کشاورزی به چین

صادرات محصولات کشاورزی به چین

صادرات محصولات کشاورزی به چین

جمهوری خلق چین با جمعیت تقریبی ۱.۳ میلیارد نفر پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌باشد. این کشور در دو دهه‌ی اخیر توانسته‌است در بین ابرقدرت‌های جهانی قرار بگیرد. کشور چین توانسته‌ است تا محصولات خود را به تمام نقاط دنیا صادر کند. با توجه به حجم زیاد تولیدات، چین ناچار است تا بسیاری از مواد خام را از سایر کشورهای جهان خریداری کند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

یکی از این مواد، محصولات کشاورزی می‌باشد. کشور ما ایران، با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود، از ظرفیت‌های بالایی به منظور تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد. در نتیجه صادرات محصولات کشاورزی به چین می‌تواند سود زیادی به همراه داشته باشد. پیش از اقدام به صادرات محصولات کشاورزی به چین ، باید در ابتدا فضای اقتصادی این کشور را به خوبی بشناسید تا بتوانید به درستی در انتخاب نوع محصولات کشاورزی و چگونگی صادرات محصولات کشاورزی به چین تصمیم بگیرید.

در سال های اخیر مبادلات کشورمان ایران با سایر کشور ها در زمینه صادرات میوه و تره بار افزایش یافته است که از این میان می توان به صادرات میوه و تره بار به قطر و همچنین صادرات تره بار به روسیه اشاره کرد.

برای دیدن محصولات و ارتباط با فروشندگان بر روی محصول کلیک کنید:

 

 

با این وجود کشف بازارهای جدید و استفاده از ظرفیت تولید محصولات کشاورزی داخلی می تواند گام مهمی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری برای کشورمان داشته باشد که از نمونه های قابل ذکر می توان به بازار چین اشاره کرد.

به همین جهت اطلاعات مفیدی در چهارچوب راهنمای صادرات به چین در این مقاله گردآوری شده ‌است. در این مقاله قصد داریم راهنمای صادرات به چین را حول موارد زیر بررسی کنیم:

  • نکات کلیدی در صادرات محصولات کشاورزی به چین

  • صادرات میوه و تره بار به چین

  • صادرات خشکبار به چین

  • راهنمای صادرات به چین

نکات کلیدی در صادرات محصولات کشاورزی به چین

  • بازاریابی: بدون شک صادرات زمانی محقق می‌شود که در کشور مقصد (چین)، برای محصولاتی که از کشور مبدأ (ایران) صادر می‌شود مشتری وجود داشته باشد. در غیر این صورت صادرات انجام نخواهد گرفت. به منظور جذب مشتری و بررسی وضعیت بازار، در ابتدا باید عملیات بازاریابی به صورت دقیق انجام پذیرد. در بازاریابی محصولات کشاورزی در چین باید به مستندات و آمارهای سنوات گذشته به خوبی دقت کرد و نکات مهم موجود در آن را کشف و مورد بررسی قرار داد.

 

  • شریک تجاری: معمولاً تاجران و بازرگانان به جهت سهولت و افزایش سرعت انجام شدن مراحل و کسب اطلاعات دقیق از فعل و انفعالات بازار، با بازرگانان و تجار ساکن در کشور مقصد اقدام به همکاری و مشارکت می‌کنند.

 

  • توجه به نیازهای بازار مقصد: معمولاً رفتار مصرف‌کنندگان در کشورهای متفاوت دارای تفاوت می‌باشد. برخی از مشتریان نسبت به کیفیت واکنش نشان می‌دهند و برخی دیگر نسبت به کیفیت محصولات. توجه به این نکته می‌تواند در قیمت‌گذاری و تعیین حاشیه سود بسیار مؤثر باشد.

 

  • توجه به استانداردهای جهانی: با توجه به افزایش سطح رقابت در بازارهای بین‌المللی، محصولاتی که برای صادرات انتخاب می‌شوند باید مطابق با استانداردهای روز انتخاب و بسته‌بندی شوند. علاوه بر این، شرایط نگهداری محصولات کشاورزی، خصوصاً انواع میوه، پیش از صدور باید به گونه‌ای باشد که کیفیت محصولات بدون تغییر باقی بماند.

بازار تره بار چین
بازار تره بار چین

مطالب مرتبط:

صادرات انجیر به چین

خرما کبکاب

انواع خرمای صادراتی ایران

صادرات به قطر

صادرات پسته ایران

راهنمای صادرات خشکبار به اروپا

صادرات محصولات کشاورزی به روسیه


صادرات میوه و تره بار به چین

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی و امور روستاییان جمهوری خلق چین، در اولین فصل از سال ۲۰۱۷ این کشور در حدود ۲۹ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داشته‌ است. بر اساس مستندات ارائه شده توسط بانک جهانی، ۵ شریک تجاری برتز که صادرات میوه و تره بار به چین را بر عهده داشتند به شرح زیر می‌باشند:

  • ایالات متحده آمریکا با سهم ۲۷.۰۷ درصد به ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد دلار

  • برزیل با سهم ۲۵.۵۹ درصد به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار
  • اندونزی با سهم ۵.۸۹ درصد به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار
  • کانادا با سهم ۵.۶۶ درصد به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار
  • آرژانتین با سهم ۵.۶۶ درصد با ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار

همانطور که مشاهده می‌شود ایالات متحده دارای بیش‌ترین سهم صادرات میوه و تره‌ بار به چین می‌باشد.

 

 

ایالات متحده، برزیل، اندونزی، کانادا و آرژانتین از بزرگترین صادرکنندگان میوه و تره‌بار به چین میباشند.

صادرات خشکبار چین
صادرات خشکبار به چین

صادرات خشکبار به چین

همانطور که پیش‌تر گفته شد، کشور چین از ابرقدرت‌های اقتصادی جهان به شمار می‌آید که به همین دلیل مجبور است کالای اولیه و خام بسیاری از صنایع خود را از سایر کشورها خریداری نماید. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از صادرات خشکبار به چین، شاهد افزایش چشم‌گیر و پر شتاب صادرات این محصولات در بازه‌ی زمانی ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۵ خواهیم بود. مهم‌ترین دلیل افزایش صادرات خشکبار به چین را می‌توان در صنایع تولیدی ـ تبدیلی مرتبط با کالاهای وارداتی جست و جو کرد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، صادرات خشکبار به چین در پایان سال ۲۰۱۶ در حدود ۵ میلیارد دلار بوده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با چین را مطالعه کنید.

در حال حاضر تجار ایرانی در زمینه های زیر در بازار چین بسیار فعال هستند:

 

در ادامه نام کشورهایی که صادرات خشکبار به چین را بر عهده دارند به همراه سهم بازار و ارزش تقریبی آن‌ها ذکر شده ‌است:

  • شیلی با سهم ۲۱ درصد و ارزش تقریبی ۱.۲ میلیارد دلار

  • تایلند با سهم ۲۰ درصد و ارزش تقریبی ۱.۱ میلیارد دلار

  • ویتنام با سهم ۱۱ درصد و ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون دلار

  • ایالات متحده آمریکا با سهم ۱۰ درصد و ارزش تقریبی ۵۷۰ میلیون دلار

  • فیلیپین با سهم ۸.۵ درصد و ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار

 

شیلی، تایلند، ویتنام، ایالات متحده و فیلیپین از بزرگترین صادرکنندگان خشکبار به چین می‌باشند.

راهنمای صادرات به چین

با تحلیل آمار و مستندات موجود به راحتی می‌توان به ظرفیت بالای صادرات محصولات کشاوری به چین پی برد.

بر اساس این آمار، در ۱۰ سال اخیر حجم صادرات، خصوصاً صادرات میوه و تره بار به چین دارای افزایش چشمگیری بوده ‌است که می‌تواند نوید بخش بازاری مساعد برای صادرات میوه و تره بار به چین باشد. به منظور انتخاب محصول مناسب جهت صادرات می‌توانید آمار صادرات محصولات غذایی این کشور را مورد بررسی قرار دهید و با آمار مربوط به واردات آن مقایسه کنید.

به کمک این روش می‌توانید محصولات کشاورزی مورد استفاده در صنایع چین را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنید.

علاوه بر این موارد، به عنوان آخرین مورد از راهنمای صادرات به چین ، باید به کانال‌های صادراتی اشاره کرد.

کشور چین از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای مزایایی از جمله وجود بنادر و دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد می‌باشد. این کانال‌ها با توجه به نوع محصولات باید انتخاب شوند. به عنوان مثال، در صادرات محصولات کشاورزی به چین ، حمل و نقل محصولاتی نظیر انواع سبزیجات همانند حمل و نقل محصولاتی نظیر آجیل و پسته نخواهد بود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا