راهنمای صادرات خشکبار به اروپا

راهنمای صادرات خشکبار به اروپا

راهنمای صادرات خشکبار به اروپا

ایران یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده پسته، انجیر خشک، خرما و کشمش در جهان است و با استفاده از توان تولیدی خود توانسته است در زمینه ی صادرات خشکبار به اروپا مانند صادرات پسته و صادرات خرما، رقیبی بزرگ برای سایر کشورهای تولید کننده است.

راهنمای صادرات خشکبار به اروپا به شما کمک می کند تا بازار بسیار بزرگ صادرات به اروپا را بهتر بشناسید و بتوانید با قدرت بیشتری فعالیت اقتصادی و صادراتی داشته باشید. خشکبار ایران از پرفروش ترین محصولات ایران در دنیا است، و 5 درصد از میزان کل صادرات مربوط به صادرات خشکبار می باشد؛ بر اساس آمار موجود، صادرات خشکبار ایران سالانه بیش از دو میلیارد دلار است.

برای خرید و فروش بهترین کالاهای صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکول استفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صندوق ضمانت صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

آمار صادرات خشکبار و مصرف در اروپا

اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین بازار خشکبار دنیا است؛ و بیش از ۴۰ درصد کل واردات جهانی را تشکیل می‌دهد . حجم واردات خشکبار به اروپا به طور پیوسته در حال افزایش است. چشم انداز صادرات ميوه خشك در اروپا در مدت طولانی مثبت بوده است و انتظار می رود که در سالهای آتی همچنان رشد داشته باشد.

از سال 2012 واردات خشکبار در سال از جهت مالی  10 درصد افزایش داشته است و در سال 2016 به 11 میلیارد دلار در سال رسیده است. در همان بازه زمانی واردات اروپا به لحاظ کمیت سالانه 5 درصد افزایش داشته است و 2.7 میلیون تن رسیده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قانون صادرات و واردات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

دسته بندی انواع محصولات در صادرات خشکبار به اروپا

آجیل های خوراکی و میوه های خشک دو گروه مختلف از محصولات هستند که معمولاً توسط شرکت های بازرگانی در تجارت بین المللی مورد معامله قرار می گیرند. دلیل این امر، ماندگاری بیشتر آنها در مقایسه با میوه و سبزیجات تازه و همچنین شرایط ذخیره و نگهداری راحتتر است. آجیل های خوراکی و میوه های خشک بیشتر به عنوان میان وعده استفاده شده و یا به عنوان مواد اولیه در نانوایی یا شیرینی پزی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آجیل معمولا مغز میوه ای است که از یک پوسته سخت و یک دانه تشکیل شده است ، که مصرف خوراکی دارد. اما به صورت کلی ، به طیف گسترده ای از دانه های خشک شده نیز آجیل گفته می شود و شامل تعدادی دانه بدون پوسته سخت (به عنوان مثال مغز بادام)می باشد.
میوه خشک اما میوه ای است که طی فرآیندی مقادیر زیادی آب از آن حذف شده است. این کار یا به صورت طبیعی ، از طریق تمیز کردن ، یا با استفاده از خشک کن های تخصصی یا کم آب انجام می شود.
این مطالعه شامل اطلاعات کلی در مورد بازار آجیل و میوه های خشک در اروپا است که مورد علاقه تولید کنندگان کشورهای در حال توسعه است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قراردادهای بین المللی  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

میزان واردات خشکبار و میوه های خشک به اروپا از سایر کشورها

بسته بندی میوه خشک در اروپا

سهم بالای واردات و وجود بازارهای بزرگ مانند هلند، آلمان، فرانسه و بریتانیا ، فرصت‌هایی را برای توسعه کشورهای صادر کننده  فراهم می‌کند. هلند، آلمان، انگلستان و فرانسه فرصت هایی را برای صادرات خشکبار فراهم کرده اند؛ در حالی که انگلستان بزرگترین وارد کننده آجیل است، آلمان بزرگترین وارد کننده میوه خشک است. در کنار این بازار های بزرگ، در بازار های رو به رشد اروپای مرکزی هم می توان  فرصت هایی برای ورود خشکبار صادراتی را یافت. بسته بندی میوه در اروپا به دلیل وجود ساختارهای صنعتی بسیار قوی بسیار پیشرفته است که از اتلاف حجم زیادی از منابع جلوگیری کرده و باعث حفظ و ماندگاری بسیار بالا در محصولات می شود. از کشورهای پیشگام در بسته بندی میوه در اروپا می توان به کشور هلند اشاره کرد که از بزرگترین صادرکنندگان میوه در اروپا به شمار می رود و با روش های بهینه توانسته است مقدار قابل توجهی از تولید ناخالص ملی خود را از این حوزه بدست آورد. 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت بازرگانی ترخیص کالا   را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

بسیاری از اقسام میوه خشک و خشکبار وارداتی به اروپا به صورت فله است که بعد از طی کردن پروسه های قانونی و بهداشتی به کارخانه های فرآوری و سورتینگ منتقل می شوند. بسته بندی میوه خشک در اروپا در کارخانه های مواد غذایی صورت می گیرد و سپس راهی بازار می شود. استفاده از شیوه های نوین فرآوری و همچنین بسته بندی های جذاب راه را برای رقابت سایر کشورها در اروپا سخت کرده است مگر با رعایت تمامی اصول و قواعد بازار اروپا.

مطالب مرتبط:

خرمای خاصویی
خرمای برهی
خرمای زاهدی
صادرات انجیر به چین
خرما کبکاب
صادرات محصولات کشاورزی به چین
صادرات به قطر
صادرات پسته ایران
انواع خرمای صادراتی ایران
صادرات محصولات کشاورزی به روسیه
صادرات به عراق
صادرات به کویت
صادرات به کانادا

صادرات به ترکیه

انواع خشکبار صادراتی مورد توجه در کشورهای اروپایی

تولید پسته اتحادیه اروپا برای تامین تقاضای کشورهای عضو کافی نیست و به همین دلیل از کشورهای آمریکا و ایران وارد می کند؛ در واقع اتحادیه اروپا به علت تولید بسیار محدود، وارد کننده خالص پسته است و تقریبا صد درصد از کل این بازار را از طریق خرید عمده پسته از ایران و امریکا تامین میکنند و آمریکا بزرگترین رقیب ایران در زمینه تولید و صادرات پسته است. محصولاتی که با افزایش تقاضا رو به رو هستند عبارتند از بادام، آجیل برزیلی، فندق و آلو خشک.

قیمت پسته در اروپا

یکی از مهم ترین نکات در هنگام صادرات خشکبار توجه قیمت محصول در کشور مقصد است به همین دلیل برای صادرکنندگان ایرانی قیمت پسته در اروپا برای انجام صادرات بسیار مهم است. قیمت انواع و اقسام پسته در اروپا به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نوع پسته و کیفیت بار اشاره کرد. از آن جا که بیشتر بار به صورت فله و در گونی به اروپا صادر می شود قیمت جهانی پسته برای این کشورها نیز صادق است و از 4.5 تا 8 یورو متغییر می باشد. البته استفاده از بسته بندی های مناسب و کوچک همچنین فرآوری، ارزش افزوده ی بالایی برای محصول ایجاد می کند و قیمت محصول را حتی تا 20 یورو بالا می برد. 

تجارت خشکبار در اروپا

با توجه به شرایط اقلیمی ایران و کیفیت مناسب محصولات کشاورزی، خرما و خشکبار، و زمینه های مستعد آن، می توان موقعیت بسیار خوبی در زمینه صادرات خشکبار به بازارهای اروپا فراهم کرد. طبیعی بودن محصولات، قند پایین و سالم بودن، از عوامل موثر بر گرایش و افزایش مصرف میوه و خشکبار در اروپا است. آجیل و میوه های خشک دو گروه مختلف از خشکبار صادراتی هستند که به دلیل شرایط کار و نگهداری مشابه آنها و همچنین طول عمر طولانی آنها در مقایسه با میوه و سبزیجات تازه معمولا توسط یک شرکت در تجارت بین المللی معامله می شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب  اینکوترمز  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

قوانین صادرات میوه خشک اروپا

کیفیت خشکبار صادراتی

برای گرفتن مجوز صادرات خشکبار محصولات باید کیفیت مرغوب و خوبی داشته باشد؛ به همین دلیل  بر روی خشکبار صادراتی باید نام کامل کشور مبدا نوشته شود؛ محصولاتی که استاندارد خاصی را کسب نکرده باشند باید استاندارد عمومی را  داشته باشند.

شیوع مایکوتوکسین ها در آجیل بادام زمینی نسبت به سایر محصولات زراعی مانند آجیل یا ذرت کمتر است. منابع اکثر اما نه همه اینها را قبول دارند که آفلاتوکسین مشکلی در تولید آجیل بادام زمینی نیست زیرا پوسته های آنها حاوی کاردول است و این مانع از ایجاد آفلاتوکسین ها می شود. با این حال ، آجیل بادام زمینی باید با قوانین سختگیرانه اروپا در مورد حداکثر میزان مجاز آلاینده ها مطابقت داشته باشد.

وجود مقادیر بسیار کمی سالمونلا و E. coli در غذاهای آماده یا فرآوری شده ، از جمله بادام زمینی ، عامل مهم بیماریهای ناشی از غذا است. فروشندگان آجیل درختان باید در برنامه های تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی (HACCP) خود ، سالمونلا و E. coli را به عنوان عمده خطرات بهداشت عمومی در نظر بگیرند.

رایج ترین الزامات مورد نیاز برای صادرات خشکبار به اروپا، در زیر آورده شده است:

  • میزان رطوبت (حداکثر آن برای انواع محصولات تعریف شده است)

  • اندازه (برای انواع میوه های خشک و آجیل ها متفاوت است)

  • میزان و نوع مواد نگهدارنده

  • رتبه کیفیت

برچسب خشکبار صادراتی

در تجارت خشکبار برچسب های زیر باید بر روی محصولات وجود داشته باشد.

  • نام محصول بایداعلام شود؛ در صورتی که به صورت طبیعی خشک شده است و یا شکر به آن اضافه شده است(برای برخی از میوه های خشک) باید مشخص شود.

  • اطلاعات در مورد آجیل ها باید حاوی مشخصات باشد به ویژه اگر در پوست باشند.
  • برای برخی از میوه های خشک که دارای دانه یا هسته هستند؛ برچسب باید این ویژگی را اعلام کند.
  • علاوه بر درجه بندی، مشخصات و سال تولید محصول باید بر روی برچسب مشخص شود.

مشکلات صادرات میوه خشک در اروپا

از مهم ترین مشکلات صادرات میوه خشک ایران می توان به رعایت نشدن معیارهای مناسب بهداشتی برای کشورهای پیشرفته همچون اروپا و آمریکا و بسته بندی مناسب محصولات اشاره کرد. پروسه های سنتی تولید در ایران و عدم توجه به نکات بهداشتی باعث کاهش کیفیت محصولات می شود. به عنوان مثال استفاده خارج از دوره کود ها و سموم شمیایی باعث باقی ماندن مواد شیمیایی در محصول می شود که در آزمایشات کیفی قبل از ورود کالا در کشورهای پیشرفته باعث رد شدن محصول و برگشت خوردن کالا می شود. از مهم ترین مشکلات صادرات میوه خشک به اروپا مسئله ی باقیمانده سموم و آفت کش ها و همچنین میزان آفلاتوکسین محصول است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات موفق  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

راهنمای صادرات به اروپا

به منظور صادرات خشکبار به اروپا می بایست قوانین وضع شده از سوی اتحادیه اروپا برای بسته بندی، شرایط ورود و اخذ مجوز صادرات کالا و همچنین قوانین گمرکی کشور وارد کننده و صادر کننده مورد بررسی قرار بگیرد. در اتحادیه اروپا تعرفه هایی برای گمرک کالا در نظر گرفته شده است و در مورد کالاهایی که در کشورهای اتحادیه اروپا تولید نمی شود تعرفه صادرات متفاوت است.

صادرات مواد غذایی به اروپا

اهمیت بالای کشورهای اروپایی برای سلامت شهروندان خود و جلوگیری از بروز بیماری ها باعث شده است که برای صادرات مواد غذایی به اروپا قوانین سخت گیرانه ای وجود داشته باشد که تمامی وارد کننده های مواد غذایی به اروپا ملزم به اجرای دقیق آن ها هستند و در غیر این صورت اجازه ورود مواد غذایی فاقد استاندارد های لازم به آنها داده نمی شود. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در دهه های گذشته برای صادرات مواد غذایی به اروپا از سوی ایران به وجود آمده بود مشکل درصد بالای آفلاتوکسین پسته صادراتی ایران بود که تا مدت زیادی ورود این کالا به اتحادیه ی اروپا را دچار مشکلات زیادی کرد.

قوانین صادرات خشکبار به اروپا

  • گواهی امنیت غذا یک درخواست رایج توسط اتحادیه اروپا است؛ رایج ترین گواهی ها عبارتند از BRC/FSSC22000/ IFS
  • گواهی های محصولات ارگانیک و حفاظت از محیط زیست، از گواهی هایی هستند که در حال رواج می باشند. برای محصولات ارگانیک می توان گواهی IFOAM را در نظر گرفت.

  • محصولات ارگانیک از کشورهای صادرکننده ای که قواعد تولید و کنترل محصولات ارگانیک آنها معادل کشورهای اروپایی است می توانند به آسانی صادر شوند؛ مانند آرژانتین، استرالیا، کانادا، سوئیس

کشورهای وارد کننده غیر اروپایی می توانند برای محصولات ارگانیک خود، از سازمان های مستقل خصوصی که مورد تائید اروپا باشند گواهی دریافت کنند و صادر کنند.

کیفیت محصولات و داشتن استاندارد های لازم و ضروری اتحادیه اروپا در بخش مواد غذایی از مهمترین الزامات صادرات به اروپا است.

مراحل صادرات خشکبار به اروپا

پسته ،کشمش ، انجیر و خرما از جمله محصولات اساسی در صادرات خشکبار هستند . بهترین بازار برای صادرات خشکبار اروپا می باشد و ۴۰ درصد از صادرات کل دنیا به این منطقه می باشد . خشکبار ایرانی به دلیل کیفیت بالا و تنوع زیادی که دارد در بین کشور های اروپایی محبوب تراست . صادرکننده های ایرانی به صورت فله خشکبار را به کشور های اروپایی ارسال میکنند تا سود بیشتری داشته باشند . در این مقاله قصد داریم شما را با صادرات خشکبار و مراحل صادرات خشکبار آشنا کنیم.

امروزه یکی از مهمترین برنامه های صادرات کشور بر روی صادرات خشکبار می باشد و سعی دارند که از صادرات نفتی کم کنند و از دیگر محصولات کشور که یکی از آنها صادرات خشکبار می باشد استفاده کنند . ایران با توجه به پهناوری و داشتن انواع محصولات کشاورزی از تنوع زیادی در زمینه خشکبار برخوردار می باشد . از طرفی در مراحل صادرات خشکبار، نیروهای انسانی زیادی باید مشغول به کار شوند که این نوعی اشتغال زایی می باشد.

مهم ترین خشکبار صادراتی ایران به اروپا

خشکبار ایران در دنیا طرفداران زیادی دارد و برای تامین نیازهایشان از واسطه ها خرید می کردند دولت سعی دارد که این واسطه ها را از میان بردارد . در اصل صادرات محصولات خشکبار بر پایه پسته، کشمش و خرما می باشد البته محصولات دیگر به نسبت کمتر این سه محصول اصلی صادر می شوند . خشکبار ایران بیشتر به کشورهای اروپایی ، چین ، روسیه ، ژاپن ، عراق ، برزیل ، استرالیا ، کانادا و دیگر کشورها صادر می شود . چهار محصول اساسی خشکبار برای صادرات پسته ، کشمش ، انجیر خشک و خرما است که هدف اصلی آنها کشورهای اروپایی می باشد. در سال نود و پنج ۴۷۴ هزار تن به ارزش یک میلیارد هشتصد دلار صادر شده است این در حالی است که در سال نود وشش ۵۱۷ هزار تن می باشد که ارزشی معادل یک میلیارد و نهصد صادر شده است . پیش بینی ها نشان می دهد که این روند در سال ۹۷ کاهش چشمگیری خواهد داشت . 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب  کد بین المللی کالا  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

مشکلات مراحل صادرات خشکبار به اروپا

پیش بینی ها نشان می دهد که صادرات خشکبار امسال با مشکل روبرو شود زیرا درختان در اول سال صدمه دیدن و محصولات کشاورزان به شدت کاهش یافت . در سال گذشته پسته ۲۵۰ هزار تن صادر شده است ولی امسال حدود ۱۸۰ هزار تن بوده است . در زیر به مشکلات مراحل صادرات خشکبار می پردازیم.

تحریم ها و مشکلات ارزی صادرات خشکبار به اروپا

از طرف دیگر صادرات خشکبار با مشکل اساسی تحریمات بانکی مواجه است و از طرف دیگر بیشتر مشتریان خشکبار ایران کشورهای اروپایی هستند از این رو صادرات به صورت چشمگیری کاهش یافته است . مشکل بزرگ بعدی نوسانات ارزی است مثلا در اول سال ۹۶ پسته کیلو ۲۸ هزار تومان بوده است این در حالی است که قیمت پسته در حال حاضر ۷۵ هزار تومان میباشد یعنی حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است و هیچ باغداری محصول خود را با قیمت مناسب به فروش نمی رسانند .

چندی پیش اداره دارایی بیانیه داده که صادرکنندگان باید مالیات بدهند که با اعتراض شدیدی از سوی صادر کنندگان مواجه شد و این موضوع را با دیوان عدالت مطرح کردند و حق با صادر کننده داده شد اما باز هم اداره مالیات مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد میکند . 

راهکارهای پیشنهادی برای مشکلات مراحل صادرات خشکبار به اروپا

بهتر است که دولت راهکارهای صادرات در دولت های پیشرفته بررسی کند و به صادر کننده در این امر کمک کند همچنین برای به مشکلات تحریم که در خارج از کشور برای صادر کننده پیش آمده است مرحم باشد و در داخل کشور محدودیت هایی برای صادر کننده ایجاد نکند . 

سود صادرات خشکبار به اروپا

تولید خشکبار مرغوب ایرانی فرصت خوبی برای تجارت با سایر کشورها و بازار های جهانی به وجود آورده است و بسیاری از بازرگانان از سود صادرات خشکبار به عنوان محل اصلی درآمد خود یاد می کنند. البته باید خاطر نشان کرد که امر بازرگانی و تجارت خشکبار بسیار کار دقیقی است و نیاز به تجربه بسیاری دارد. استفاده از اصول تجارت بین الملل، بازاریابی بین المللی و نکات معاملات برون مرزی از مهم ترین نکاتی است که صادرکننده باید به آن ها عمل کن تا سود صادرات خشکبار به حداکثر خود برسد. اکنون کشورهای در حال توسعه و حتی کشورهای همسایه محل مناسبی برای فروش محصولات ایرانی به شمار می روند. از کالاهایی که در این کشورها بسیار طرفدار دارد خشکبار ایرانی است که فرصت مناسبی برایب ورود بازرگانان ایرانی به وجود آورده است. توجه به تمامی هزینه های ارسال و قیمت کالا در مبدا از نکات اصلی در سود صادرات خشکبار به شمار می روند.

موانع صادرات خشکبار به اروپا

موانع موجود در صادرات خشکبار قطعا تاثیری مستقیمی را بر روی قوانین صادرات خشکبار گذاشته است که این موضوع معادله دو طرفه بوده چرا که وجود قوانین صادرات خشکبار پیچیده نیز از مهم ترین موانع در صادرات خشکبار می باشد و این دو مقوله رابطه بسیار نزدیکی به هم دارند که شما با مطالعه قوانین صادرات خشکبار می توانید به این موضوع پی ببرید. از مهمترین موانع موجود در واردات خشکبار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          کمبود محصولات تولید شده

–          تحریم های به وجود آمده در سال های اخیر

–          وجود تعرفه های بسیار سنگین

–          رقابت سرسختانه ایران با دیگر کشورهای صادرکننده خشکبار از جمله آمریکا

–          تحویل ارز حاصل از صادرات به دولت

–          افزایش قیمت محصولات تولید شده و تمایل کمتر باغداران و کشاورزان برای فروش محصولات خود به قیمت پایین تر

قوانین صادرات خشکبار به اروپا

از قوانین صادرات خشکبار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

–          بسته بندی استاندارد محصولات صادراتی

–          لیبل زنی تمام بسته بندی های قابل صادرات

–          اخذ و دریافت گواهی بهداشت از سازمان مربوطه که از مهم ترین مراحل و قوانین صادرات خشکبار می باشد.

–          تسلیم محصولات خود به شرکت های لجستیک معتبر و قابل اطمینان

–          دریافت بارنامه از شرکت مربوطه و انجام تمام تسویه حساب های مالی

–          انجام بازاریابی های لازم در کشورهای مقصد، این مرحله نقش اصلی را در میزان فروش و سود به دست آمده شما خواهد داشت و از مهم ترین قوانین صادرات خشکبار می باشد که شما می توانید قبل از انجام هرگونه صادراتی، بازار خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به صادرات خشکبار داشته باشید. 

بسته بندی خشکبار جهت صادرات به اروپا

از دیگر نکاتی که باید دقت بسیار بالایی در آن داشته باشید بسته بندی خشکبار جهت صادرات است که بسته به نوع کشور مقصد و قوانین و مقررات متفاوت است. به عنوان مثال برای صادرات فله خرما به کشورهایی نظیر پاکستان از کارتن های 10 کیلوییی استفاده می شود اما برای صادرات همین کالا با کیفیت بالاتر به اروپا از بسته بندی های استاندارد بهداشتی با وزن های کمتر مانند 500 و 1000 گرمی استفاده می شود. بسته بندی خشکبار جهت صادرات مرحله ای بسیار مهم برای تجار ایرانی است که در رقابت با کالاهای مشابه از دیگر کشور ها بتوانند نظر خریداران خارجی را به خود جلب کرده و باعث فروش بیشتر و صادرات بیشتر شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اخذ مجوز صادرات را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

منابع:
http://www.unece.org/trade/agr/standard/dry/ddp-standards.html
https://cbi.eu/market-information/processed-fruit-vegetables-edible-nuts/edible-nuts-dried-fruits/europe/

صادرات خشکبار به اروپا به چه صورت انجام می شود؟

اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین بازار خشکبار دنیا است؛ و بیش از ۴۰ درصد کل واردات جهانی را تشکیل می‌دهد . حجم واردات خشکبار به اروپا به طور پیوسته در حال افزایش است. چشم انداز صادرات ميوه خشك در اروپا در مدت طولانی مثبت بوده است و انتظار می رود که در سالهای آتی همچنان رشد داشته باشد.

بیشترین میزان صادرات خشکبار ایران به اروپا مربوط به چه محصولی بوده است؟

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در هفت ماهه اول سال 1396 ،صادرات پسته ایران و مغز پسته به وزن 38535.123 تن و به ارزش 530623294 دلار، در صدر محصولات صادرات خشکبار ایران بوده است.

مهم ترین قوانین صادرات خشکبار به اروپا چیست؟

گواهی امنیت غذا یک درخواست رایج توسط اتحادیه اروپا است؛ رایج ترین گواهی ها عبارتند از BRC/FSSC22000/ IFS

بهترین خشکبار ایرانی مناسب برای صادرات به اروپا چه محصولاتی هستند؟

با توجه به شرایط اقلیمی ایران و کیفیت مناسب محصولات کشاورزی، خرما و خشکبار، و زمینه های مستعد آن، می توان موقعیت بسیار خوبی در زمینه صادرات خشکبار به بازارهای اروپا فراهم کرد.

قیمت آنلاین خرما
قیمت خرمای کبکاب
قیمت خرمای مضافتی
شرکت بازرگانی مواد غذایی
اخذ مجوز صادرات

30 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای صادرات خشکبار به اروپا»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا