صادرات زعفران به هند

صادرات زعفران به هند

صادرات زعفران به هند

تجارت بین هند و ایران به چندین هزار سال پیش باز می گردد، از زمانی که تنها وسیله نقلیه ای برای انجام سفر و پیمودن راه چهار پایانی مانند اسب و شتر بوده است تا به امروز این مراوده و همکاری ادامه داشته است. در این میان صادرات زعفران به هند از قدیمی ترین تجارت ها بوده است. استفاده از این چاشنی فوق العاده در عطر و طعم دادن به انواع غذا ها و همچنین بکارگیری آن در درمان بیماری هایی مانند درد مثانه و بیماری های گوارشی و استفاده برای مصارف آرایشی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به هند را مطالعه کنید.

مراحل صادرات زعفران به هند

صادرات زعفران به هند مراحل و راه هایی دارد که باید یک به یک و مطابق قوانین پیموده شوند. این مراحل از این قرار می باشند:

  1. بازاریابی مناسب در این کشور، اولین قدم برای انجام این کار بازاریابی است. شناخت نکات مثبت و منفی بازارهای مصرفی این کشور و همچنین راه های وارد شدن به آن ها و شناخت سلیقه مشتری کمک زیادی به صادر کننده خواهند کرد تا بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. این شناخت را باید از کجا به دست آورد؟ این سوال مهم ترین سوالی است که ممکن است از خود پرسیده باشید. برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید که شرکت در نمایشگاه ها و فستیوال های بین المللی، توجه و بررسی اعداد و ارقام آماری، رایزنی و مذاکره با خریداران قدیمی از جمله مهمترین راه های مهم در بازاریابی هستند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب بازاریابی صادراتی را مطالعه بفرمایید.

  1. خرید و تولید زعفران مرغوب، هندوستان خود یکی از تولیدکنندگان این ادویه است اما به دلیل جمعیت زیاد و همچنین استفاده بالای این محصول در میان هندی ها این کشور قادر به تامین کل نیاز مصرفی خود نمی باشد. بنابراین درصدی از نیازش را از طریق کشور ما تامین می کند. اگر صادر کننده ها و شرکت ها بخواهند این محصول را در بازارهای این کشور به فروش برسانند باید در کیفیت آن دقت لازم را داشته باشند. اگر خود تولید کننده هستند نیز باید تمام نکات کشت یک زعفران مرغوب را به کار بگیرند تا در اصطلاح محصول برداشت شده صادراتی باشد اما اگر خریدار هستند باید سعی کنند بهترین و مرغوب ترین محصول را انتخاب و برای صادر کردن به این کشور آماده نماید. در واقع باید فاکتورها و مشخصه های یک زعفران مرغوب را در هنگام خرید در نظر داشته باشد.
  2. بسته بندی زیبا و حرفه ای، مرحله بسته بندی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراحل در صادرات زعفران به هند می باشد. زیرا درصد بالایی از مصرف آن به بخش آشپزی تعلق دارد. بنابراین بسته بندی های مناسب و زیبا تا حد زیادی در فروش آن تاثیر گذار خواهد بود و سبب خواهند شد تا محصول مورد نظر خواهان زیادتری در بازار این کشور پیدا کند. علاوه براین نباید از بسته بندی های فله ای نیز غافل شد. زیرا بسته های ۳۰ گرم به بالا که جزء بسته بندی فله ای محسوب می شوند در عطاری های این کشور به شدت طرفدار دارند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

  1. اخذ گواهی های استاندارد و بهداشت، اخذ این دو گواهی و همراه کردن آن ها با محصول صادراتی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشند. زیرا در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری در سراسر جهان، میزان صادرات زعفران به هند بسیار کم شده بود که با رایزنی های متعدد و همچنین رعایت استانداردها و موارد مد نظر اداره بهداشت این کشور میزان صادرات در حال بازگشت به کانال چند سال گذشته می باشد.
  2. انجام تشریفات گمرکی، این مرحله درست بعد از ترخیص محموله باید انجام بگیرد. تهیه گواهی و اسناد از قبل اینویس، پکینگ لیست، گواهی بهداشت نباتی، گواهی مبدا و همچنین بارنامه را باید به هند ارسال کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات زعفران را مطالعه کنید.

قیمت زعفران در هند

قیمت گذاری زعفران صادراتی باید با یک استراتژی مناسب همراه باشد تا علاوه بر سوددهی بالا مشتری نیز از خرید خود راضی و تمایلی به ادامه همکاری در آینده داشته باشد. قیمت زعفران در هند، باید بر اساس معیارهای زیر انجام بگیرد:

  1. ارزش و بهای محصولی که جهت صادرات آماده شده است.
  2. هزینه های بیمه محموله صادراتی.
  3. نوع و هزینه بسته بندی های درنظرگرفته شده برای محصول.
  4. هزینه های افتتاح حساب در هند.
  5. هزینه های صرف شده برای حمل و نقل محصول. برای صادر کردن زعفران به این کشور معمولا از حمل و نقل دریایی و هوایی استفاده خواهد شد.
  6. نوع علامت تجاری.
  7. حق استفاده از امتیاز نقشه و سایر هزینه های جانبی.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

نکات مهم صادرات زعفران به هند

موارد و نکات زیادی وجود دارند که با رعایت آن ها صادرات زعفران به هند را سود آور و مقرون به صرفه خواهد کرد. شرایط فروش، قیمت گذاری، انتخاب روش پرداخت ارزش کل محصول صادر شده، ارائه لیست کامل و دقیق از تمام هزینه ها و البته انتخاب و خریداری یک زعفران با کیفیت به مناسب ترین قیمت از مهم ترین موارد سودآوری این محصول در صادرات به کشور هند می باشند.

ضعف ها و موانع صادرات زعفران به هند

اگر ضعف ها و کمبودهای خود را در این زمینه برطرف کنیم، قطعا خواهیم توانست نبض بازارهای مصرفی این کشور را در دست بگیریم و رقبای سرسختی همچون اسپانیا و افغانستان را از میدان تجاری بدر کنیم. متاسفانه در حال حاضر انجام این کار با موانع و مشکلاتی همراه است که هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد. اولین مشکل و مانع ایجاد تعرفه های بالای ۳۰ درصدی برای واردات این محصول از طرف هندی ها می باشد. این تعرفه بالا سبب دلسرد شدن تجار و صادر کننده های ایرانی شده است.

دومین مانع در نوع بسته بندی این محصول در کشورمان است. زعفران اعلای ایرانی بدونه شک شایان بهترین بسته بندی است، اما متاسفانه تا به امروز برای این مشکل چاره اندیشی نشده است. قرار دادن زعفران در قوطی های خاتم کاری شده جوابگوی سلیقه مشتری نخواهد بود، بنابراین لازم است از ظروف و جعبه های متنوع تر و زیباتر استفاده شود. مانع بعدی انجام ندادن یک بازاریابی مناسب و اصولی از طرف کشور ما است. با وجودی که مرغوبترین و باکیفیت ترین زعفران جهان در کشور ما کشت و تولید می شود اما متاسفانه دولت هیچ گونه حمایتی در جهت شناساندن آن به جهان ننموده است. برای مثال زعفران مشهد یک محصول بی نظیر و منحصر به فرد است که هیچ گونه تبلیغاتی برای شناساندن آن انجام نگرفته است. ضعف سیستم بانکی به دلیل وضع تحریم های گسترده، پا به میدان گذاشتن رقیبی همانند اسپانیا از دیگر موانع بر سر راه انجام این کار می باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا