تولیدکنندگان مواد غذایی

تولیدکنندگان مواد غذایی

تولیدکنندگان مواد غذایی

بزرگترین صنعتی که می توانیم در کشورهای مختلف به آن اشاره کنیم، صنعت تولید مواد غذایی است. زیرا انسان ها برای زنده ماندن نیاز به غذا دارند و کشورها موظف هستند مواد غذایی مورد نیاز مردم کشور را تهیه کنند. تولیدکنندگان مواد غذایی معمولا تحت فشار زیادی قرار دارند تا بتوانند مواد غذایی با کیفیتی را تولید کرده و در دسترس مردم کشور قرار دهند.

البته در این میان شرکت های تولید کننده مواد غذایی نیز وجود دارند که به کیفیت مواد غذایی تولیدی اهمیت نمی دهند و تنها مسئله ای که برای آنها مهم است کسب سود از این کسب و کار است. اما برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی به سلامت مصرف کنندگان خود اهمیت می دهند و در راستای تولید مواد غذایی با کیفیت تمام تلاش خود را مبذول می دارند. می دانیم که امروزه دیگر روش تولید مواد غذایی به صورت سنتی انجام نمی شود و حتی این روش های سنتی دیگر پاسخگوی تولید مواد غذایی به میزان لازم نیستند. از این رو صنایع بزرگ به صورت مکانیزه و سرمایه بر اقدام به تولید مواد غذایی می کنند. تا بتوانند مواد غذایی مورد نیاز مردم را در اختیار آنها قرار دهند. از این رو شرکت های بزرگی در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت می کنند که در ادامه مطلب به بزرگترین و برترین این شرکت ها اشاره خواهیم کرد.

لیست تولیدکنندگان مواد غذایی

در تمام کشورها شرکت های تولید کننده مواد غذایی زیادی وجود دارند که با یکدیگر در حال رقابت هستند. برخی از این شرکت های تولید کننده مواد غذایی ممکن است مواد اولیه خود را از کشورهای دیگر وارد کنند، در حالی که برخی دیگر از شرکت ها مواد اولیه خود را از داخل کشور تهیه می کنند. به همین دلیل هزینه تولید محصولات توسط تولیدکنندگان مواد غذایی ممکن است متغیر باشد.

هر شرکتی که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت می کند، بسته به محصولی که تولید می کند ممکن است در یک استانی در ایران واقع شده باشد. برای آنکه بتواند به مواد اولیه آسانتر دسترسی داشته باشد. البته تاسیس و راه اندازی شرکت های تولید کننده مواد غذایی در سراسر کشور ممکن است، اما ممکن است برای دسترسی به مواد اولیه شرکت ها درگیر هزینه های اضافی زیادی شوند.

پس بهترین روش برای کسب سود توسط تولیدکنندگان مواد غذایی، این است که شرکت خود را در محلی نزدیک به مواد اولیه تاسیس کنند. مثلا برای تولید کنسروهای مختلف از جمله کنسرو ماهی لازم است شرکت تولید کننده در منطقه جنوب یا شمال کشور تاسیس شود. تا بتوان به راحتی و با کمترین میزان هزینه به مواد اولیه جهت تولید کنسرو دست یافت.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب کارخانه کنسروسازی را مطالعه کنید.

با این تفاسیر در لیست تولیدکنندگان مواد غذایی فعال ایران می توانیم نام شرکت های بزرگ و معتبری همچون شرکت بازرگانی کیاراد دوار، شرکت جام زرین فیروز ( تولید کننده سس کچاپ ترانه)، شرکت تولیدی صنایع غذایی پاپ سیلا، شرکت لانزا تولید کننده انواع طعم دهنده های گوشت و مرغ، شرکت طبیعت سبز یزد تولید کننده انواع ادویه جات، شرکت پگاه اصفهان تولید کننده مواد غذایی از جمله کنسرو و موارد دیگر بیان کنیم.

لیست شرکت های تولید کننده مواد غذایی برتر در ایران

در میان لیست شرکت های تولید کننده مواد غذایی برتر ایران، می توانیم نام 5 شرکت معتبر را بیان کنیم. این شرکت ها به ترتیب عبارتند از:

  • شرکت تولیدکنندگان مواد غذایی زر ماکارون:

شرکت تولید کننده مواد غذایی زر ماکارون که سالهاست در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت می کند، در سال 1399 به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. این شرکت صنعتی در کرج واقع شده است و در زمینه های مختلف تولید مواد غذایی از جمله بسته بندی، تهیه، تولید، خرید و فروش ماکارونی فعالیت می کند. البته لازم به ذکر است که شرکت تولید مواد غذایی زر ماکارون در زمینه صادرات و واردات نیز فعالیت دارد و دارای مجوز تولید بیش از 448 هزار تن مواد غذایی در سال است.

با این تفاسیر باید شرکت زر ماکارون را از جمله تولیدکنندگان مواد غذایی در ایران به شمار آوریم که  درصد زیادی از بازار پاستای ایران را به خود اختصاص داده است. این شرکت در طی سالها موفق شده است فاصله خود را با رقبا افزایش دهد و با راه اندازی 5 خط تولیدی، بیشترین تولیدات مواد غذایی را در کشور داشته باشد. در حال حاضر شرکت زر ماکارون در میان تولیدکنندگان مواد غذایی ماکارونی و پاستا، بیشترین سهم را در بازار در اختیار دارد. پیش بینی می شود که این شرکت موفق شود تا سال 1402 بیش از 70 درصد بازار کشور را به محصولات تولیدی خود اختصاص دهد.

  • شرکت تولید کننده مواد غذایی میهن:

دومین شرکت بزرگ و برتر ایران در زمینه تولید مواد غذایی، شرکت میهن است که از سال 1354 فعالیت خود را در بازار ایران آغاز نمود. این شرکت بخش وسیعی از لبنیات و بستنی مورد استفاده در کشور را تولید می کند. بیش از 11000 نفر در حال حاضر در بخش های مختلف شرکت میهن مشغول به فعالیت هستند و در فضاهای سرپوشیده در زمینه تولید مواد غذایی لبنی فعالیت می کنند.

بیش از 60 مرکز توزیع محصولات غذایی میهن در کشور وجود دارد که محصولات تولیدی این شرکت را به فروشگاه های سراسر کشور منتقل می کند. شرکت میهن از جمله تولیدکنندگان مواد غذایی برتر در ایران است که از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی برای تولید محصولات خود استفاده می کند. این شرکت موفق شده است در زمینه صادرات لبنیات نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

به گونه ای که محصولات تولیدی شرکت میهن به کشورهای همسایه از جمله امارات، عراق، عمان، کویت، روسیه، پاکستان، قطر و افغانستان نیز صادر می شود. این شرکت به دلیل به کار بردن بهترین و کارآمدترین روش های تولید مواد غذایی موفق شده است در میان دیگر تولیدکنندگان مواد غذایی به رتبه بالایی دست یابد و رضایت مشتریان خود را جلب کند.

  • شرکت تولید کننده مواد غذایی بهروز نیک:

سومین شرکت قدیمی در زمینه تولید مواد غذایی در ایران، شرکت بهروز نیک است که از سال 1356 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در زمینه تولید مواد غذایی مختلف از جمله رب گوجه فرنگی، انواع شور و ترشی، انواع سس، انواع مربا، کنسرو و موارد دیگر فعالیت می کند. افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده مواد غذایی بودند، در سال 1390 سهام این شرکت را تهیه نمودند.

شرکت بهروز نیک از جمله تولیدکنندگان مواد غذایی برتر در ایران است که تاکنون موفق شده است مواد غذایی متنوعی را تولید و وارد بازار کند. این شرکت در حال حاضر بهترین و با کیفیت ترین مواد غذایی را تولید و به بازار عرضه می کند.

  • شرکت تولید کننده مواد غذایی دلسا:

در میان تولیدکنندگان مواد غذایی، شرکت دلسا دارای سابقه فعالیت کمتری است و از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید مواد غذایی در کشور آغاز کرده است. این شرکت در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کند و بهترین و باکیفیت ترین فرآورده های غذایی را در دسترس مردم کشور قرار داده است. شرکت دلسا با استعدادهای ناب و افراد متخصص، از سرمایه های جوان برای موفقیت پشتیبانی می کند.

محصولات کنسروی تولید شده در شرکت دلسا دارای بسته بندی استاندارد هستند و با بیش از 25 سال سابقه در تولید مواد غذایی مصرف کنندگان را به سمت خود جذب کرده است. از این رو باید نام این شرکت را در میان تولیدکنندگان مواد غذایی برتر در ایران مطرح کنیم.

  • شرکت تعاونی تولیدی نویدکاران:

در میان تولیدکنندگان مواد غذایی برتر ایران، شرکت تعاونی تولیدی نویدکاران موفق شده است به شهرت و محبوبیت بالایی دست یابد. این شرکت فعالیت خود را از سال 1375 آغاز نموده و با نام تجاری ” برتر” در ایران محصولات خود را به مشتری عرضه می کند. تمام مواد غذایی که در این شرکت تولید می شوند از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و کاملا بهداشتی هستند.

یکی از ویژگی های خاص محصولات غذایی تولید شده در شرکت برتر، سبد کامل و متنوع مواد غذایی است که در دسترس مشتریان خود قرار می دهد. این شرکت بزرگترین و متنوع ترین سبد غذایی را دارد و مصرف کننده می تواند به تمام نیازهای خود دست یابد. از سوی دیگر کیفیت بالای محصولات تولید شده در شرکت برتر، دلیل دیگری است که منجر شده است تا این کمپانی در میان دیگر تولیدکنندگان مواد غذایی به محبوبیت دست یابد.

شرکت تولید مواد غذایی برتر، همیشه توجه به نیازهای مشتری و افزایش تنوع سبد مواد غذایی را در برنامه های خود قرار داده است. به همین دلیل این شرکت موفق شد در سال 1378 نشان ستاره طلایی کیفیت از سوی مجمع بین المللی کمپانی BID در شهر ژنو سوئیس را از آن خود کند. در نهایت نیز کسب گواهینامه انتخاب نخست مشتری از آلمان در سال 1395، منجر شد که افتخار دیگری برای این شرکت تولید کننده مواد غذایی در سطح جهان به دست آید.

لیست شرکت های تولید کننده ادویه جات در ایران

ادویه و چاشنی در غذاهای ایرانیان نقش بسیار مهمی دارد که نمی توان به سادگی از آن گذشت. البته این طبع مردم در بیشتر کشورهای دنیا است که در بیشتر غذاهای خود از انواع ادویه جات و چاشنی ها استفاده کنند. اما از آنجایی که ذائقه مردم در کشورهای مختلف متفاوت است، پس ادویه جات تولیدی و مورد استفاده در هر کشور نیز متفاوت خواهد بود.

در ایران برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی در زمینه تولید چاشنی های غذایی یا ادویه جات فعالیت می کنند. که لیست شرکت های تولید کننده ادویه جات در ایران را می توانیم چنین بیان کنیم:

  • شرکت یک و یک: این شرکت در زمینه تولید انواع چاشنی ها و ادویه جات فعالیت می کند و بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. می توانیم انواع ادویه جات، چاشنی های غذایی همچون آبلیمو، رب انار، روغن زیتون، سرکه، آبغوره، رب گوجه و موارد دیگر را از این کمپانی تهیه و مورد استفاده قرار دهید.
  • شرکت صیتی: این شرکت که فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده است از جمله شرکت های موفق در تولید انواع ادویه جات، انواع غلات و انواع چاشنی ها با بسته بندی های مناسب است. می توان بیشتر محصولات با کیفیت شرکت صیتی را در کشور تهیه نموده و مورد استفاده قرار داد.
  • صنایع غذایی مفید: یکی دیگر از تولیدکنندگان مواد غذایی و ادویه جات در ایران، شرکت صنایع غذایی مفید است. این شرکت با بالاترین کیفیت محصولات غذایی را تولید و به بازار عرضه می کند. می توانید محصولاتی همچون عسل، ادویه جات، انواع شربت ها و محصولات دیگر را از این کمپانی تهیه و مورد استفاده قرار دهید.
  • شرکت ترنم هشتدانه: این شرکت که در زمینه تولید ادویه جات، انواع چاشنی ها، ترشیجات و عرقیات فعالیت می کند، یکی از برندهای معروف ادویه جات در کشور به شمار می رود. شرکت ترنم هشتدانه در هشترود واقع شده است و محصولات تولیدی خود را در سراسر کشور عرضه می کند.تولید کنندگان مواد غذایی

دسترسی به اطلاعات از طریق بانک اطلاعات تولیدکنندگان مواد غذایی

بانک اطلاعات تولیدکنندگان مواد غذایی تمام اطلاعات لازم را در خصوص شرکت هایی که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارند، در اختیار مشتریان قرار می دهد. هر نوع اطلاعاتی که در خصوص نام واحد، محصول تولید شده، آدرس و شماره تلفن کارخانه تولید کننده مواد غذایی که بخواهید را می توانید از طریق بانک اطلاعات تولیدکنندگان به دست آورید.

در صورتی که پس از خرید محصولی از کیفیت آن راضی نبودید، یا آنکه تمایل داشتید از تولیدکنندگان مواد غذایی کشور قدردانی نمایید، می توانید از طریق مراجعه به بانک اطلاعات تولیدکنندگان به اطلاعات لازم در خصوص کمپانی تولید کننده محصول دسترسی داشته باشید. تمام بانک های اطلاعاتی اطلاعات خود را به روز رسانی می کنند، از این رو تمام اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده می شود صحیح است.

با مراجعه به بانک اطلاعات تولیدکنندگان مواد غذایی در صورت علاقه به سرمایه گذاری در شرکت های تولید مواد غذایی نیز می توانید مشاوره دریافت کنید. در اصل این بانک اطلاعات لازم را در هر زمینه ای در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید تصمیم درستی در زمینه فعالیت یا خرید محصولات یک شرکت خاص بگیرید. در اصل بانک های اطلاعاتی بخش زیادی از سوالاتی که مصرف کنندگان و سرمایه گذاران در ذهن دارند را، با اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار می دهد پاسخ می دهد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا