صادرات پسته به روسیه

صادرات پسته به روسیه

صادرات پسته به روسیه

صادرات پسته به روسیه در حجم و اندازه ای وسیع و گسترده صورت می گیرد. این کشور که در شمال ایران قرار دارد یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که به شدت به وارد کردن این محصول خوشمزه و لاکچری تمایل نشان داده است. کشور ما میزان بالایی پسته به تمام کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می کند. در این میان سهم روسیه از این صادرات از سایر هدف های تجاری ایران بیشتر است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به روسیه را مطالعه کنید.

انواع پسته صادراتی به روسیه

برای صادرات پسته به روسیه گزینه های متنوعی در دسترس است. اما مهم ترین آن ها شامل انواع فوق می باشند که در دو نمونه خندان و آب خندان در بازار عرضه می شوند.

بهترین نوع پسته برای صادرات به روسیه

با وجودی که سطح معیشتی شهروندان روسی بالا می باشد و اکثر مردم در یک موقعیت رفاهی عالی به سر می برند اما روسیه یک کشور قیمت محور است و تجار و بازرگانان روسی اغلب به دنبال محصولی ارزان قیمت هستند. بنابراین نوع احمد آقایی آب خندان و همچنین کله قوچی و فندقی آب خندان را بیشتر می پسندند و اولویت آن ها در خرید این نوع پسته ها می باشد. زیرا به نسبت پسته خندان از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و مشتری های خاص خود را در بازارهای این کشور دارد. ناگفته نماند که نوع آب خندان از هر لحاظ چه ظاهری و چه از لحاظ مغز از کیفیت پایین تری نسبت به نوع خندان برخوردار است.

بهترین مکان های خرید پسته صادراتی به روسیه

با توجه به حجم بالای صادرات پسته به روسیه مکان ها و مراکز زیادی در داخل کشور وجود دارند که اقدام به خرید این محصول از کشاورزان و تولید کننده ها خواهند کرد و محصول را برای فروش و ارسال آن به این کشور، در اختیار صادر کننده ها قرار خواهند داد. ترمینال های جمع آوری کننده پسته و مراکز معتبر بهترین و مطمئن ترین مکان هایی هستند که می توان از آن ها محصول صادراتی را تهیه کرد. در این راستا می توانید از بازار باسکول نیز کمک بگیرید.فروشندگان معتبر حاضر در باسکول می توانند به شما در زمینه خرید پسته صادراتی کمک کنند.

چگونگی صادرات پسته به روسیه

مرحله اول صادرات پسته به روسیه، مذاکره دو طرف معامله در خصوص چگونگی فرآیند صادرات می باشد.‌ بعد از بحث و گفتگو درباره قیمت و نحوه تحویل و همچنین کیفیت محصول باید قراردادی را به امضاء برسانند. در قدم بعدی صادر کننده ها باید مدارک لازم برای بستن قرارداد را آماده و ارائه نمایند. ترابری و چگونگی حمل محموله محصول مورد نظر متفاوت است. استفاده از راه آهن، راه زمینی، دریایی و هوایی از جمله راه های حمل بار به این کشور می باشند. حفظ کیفیت محصول و تازه ماندن پسته ها از جمله موارد مهمی است که باید تا زمان ارسال آن به طور جدی مورد توجه قرار گرفته شود. در همین راستا لازم است انبارها و مکان های ذخیره سازی مناسب و تجهیزات پیشرفته ای در نظر گرفته شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

یک نکته اساسی که در رابطه با ارسال این محصول وجود دارد این است که طرف های روس بر سر تحویل به موقع و زمان بندی دقیق بسیار حساس و سخت گیر می باشند. بنابراین بهتر است این کار در یک زمان مشخص و از پیش تعیین شده انجام بگیرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب چگونگی حمل بار به روسیه را مطالعه کنید.

نکات قابل توجه در رابطه با صادرات پسته به روسیه

هر چند صادر کردن این محصول خوش طعم باعث سود آوری زیادی برای اقتصاد کشور خواهد شد اما لازم است تجار و صادر کننده ها درباره قوانین و مقررات این کار اطلاعات کافی و جامعی داشته باشند، زیرا این کشور یکی از سختگیرانه ترین قوانین مربوط به صادرات را وضع کرده است و سالیان مدیدی است که بازرگانان و وارد کنندگان روس ملزم به رعایت آن می باشند.‌ همچنین هر صادر کننده خارجی نیز بالاجبار باید این قوانین را مد نظر داشته باشد. تا این جای کار تنها قوانین هستند که تعیین کننده خواهند بود اما رعایت آن ها به تنهایی کافی نیست. بلکه موارد دیگری وجود دارند که باید به طور جدی مد نظر گرفته شوند. این موارد عبارتند از:

  1. با توجه به لاکچری بودن این محصول باید از یک بسته بندی زیبا و شکیل برای آن استفاده شود.
  2. برای ارسال آن باید مناسب ترین راه را انتخاب کرد تا در طول مسیر کیفیت محصول حفظ شود.
  3. باید در حد امکان زمان بین بسته بندی و تحویل محموله را کنترل کرد.
  4. برای جلب رضایت مشتری در حد توان انتظارات و توقعات او را برطرف کرد.
  5. قیمت را باید به گونه ای تعیین کرد که در عین سود آوری متناسب با وضعیت بازار این کشور باشد.
  6. باید بتوان مدت زمان ارسال را به حداقل رساند.
  7. درج اطلاعات این محصول بر روی بسته بندی آن به دو زبان روسی و انگلیسی.
  8. جلوگیری از ارسال محصول بی کیفیت.
  9. ثبت یک شرکت و یا تاسیس یک دفتر در روسیه.
  10. تعیین حاشیه سود.

قیمت پسته در روسیه

کشور ما بزرگترین و اصلی ترین صادرکننده پسته به روسیه بوده است. این امر به دلیل کیفیت بالای این محصول و تنوع آن در ایران است.‌ با توجه به این که کشور روسیه محصولی مرغوب اما ارزان را بیشتر می پسندد. بنابراین در هیچ جای دنیا نمی تواند محصولی با چنین خصوصیاتی را پیدا کند مگر در ایران. تنوع این محصول سبب شده است تا کشور ما به راحتی بتواند این انتظار را برآورده نماید. یعنی یک محصول با کیفیت را با قیمتی مناسب ارائه دهد. هر چند شاید پایین آوردن قیمت میزان سود را پایین بیاورد اما سبب خواهد شد تا رقبایی مانند آمریکا و ترکیه نتوانند در بازارهای رقابتی گوی سبقت را از کشورمان بگیرند. صادر کننده های ایرانی راه های کاهش هزینه ها را به خوبی دریافته اند بنابراین تحت هر شرایطی سود مد نظر خود را دریافت خواهند کرد.‌ راه هایی مانند استفاده از مسیرهای کم هزینه مانند استفاده از مسیر کشور قزاقستان. خریداری پسته ارزان اما با کیفیت از تولید کننده های داخلی و کاهش هزینه های ترخیص در کشور روسیه.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا