صادرات کشمش به ترکیه

صادرات کشمش به ترکیه

صادرات کشمش به ترکیه

کشمش یکی از اقلام مهم صادراتی به ترکیه است و با توجه به اینکه این محصول دارای انواع متنوعی است می توان آن را به سایر کشورها صادر کرد. کشور ترکیه یکی از مشتریان دائم خشکبار ایران است و با توجه به کیفیت بالا کشمش تولید شده در ایران سالانه حجم بالایی از این محصول به ترکیه صادر می شود. در حال حاضر کشور ما یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کشمش در جهان به شمار می رود. لازم به ذکر است که بیش از ۸۰ درصد از کل صادرات این محصول از کشورهای ایران، آمریکا، یونان، شیلی و ترکیه به سایر کشورها صادر خواهد شد. با وجود اینکه ترکیه یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده کشمش در جهان به حساب می آید به دلیل وجود تحریم ها و عدم صادرات کشمش از ایران به برخی از کشورها، ترکیه از کشمش ایران به عنوان صادرات مجدد استفاده می کند.  این محصول یکی از پر حجم ترین تولیدات است که از لحاظ میزان تولید در رده دوم و بعد از خرما قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ترکیه را مطالعه نمایید.

وضعیت صادرات کشمش در ایران

کشور ما به دلیل شرایط اقلیمی مناسبی که دارد یکی از حاصلخیز ترین کشورها برای تولید محصولات باغی مانند کشمش است. این ویژگی منحصر به فرد سبب شده است تا ایران به یکی از بزرگترین صادر کنندگان کشمش تبدیل شود. در اکثر نقاط ایران کشمش تولید می شود بد نیست بدانید ۸۵ نوع انگور در کشور تولید می شود که در میان آنها انگور سفید بی دانه برای صادرات این محصول استفاده خواهد شد.

صادرات کشمش آفتابی فله به ترکیه

صادرات کشمش به ترکیه یکی از هدف های بزرگ تجاری ایران است که اخیرا به شکل محسوسی رونق گرفته است. این کشور یکی از بزرگترین وارد کننده های کشمش از ایران بخصوص کشمش پلویی است؛ کشمش پلویی به دو صورت تیزابی و آفتابی تولید می شود که ترکیه تمایل به خرید نوع آفتابی دارد که این نوع در کشور ما با بهترین کیفیت تولید می شود. این محصول به صورت ارگانیک تولید می شود و پس از آن به صورت عمده و فله ای به کشورهای دیگر صادر خواهد شد. کیفیت بالای کشمشی که در ایران تولید می شود باعث شده تا اغلب بازارهای خارجی خواهان این محصول ایرانی باشند. کشور ترکیه بزرگترین خریدار کشمش است که خوشبختانه درصد بالایی از بازارهای آن در تصرف تجار ایرانی است. محصولی که در ملایر، تاکستان، مراغه و کاشمر تولید می شود بیشتر از هر نوع دیگر مورد توجه بازرگانان ترکیه ای قرار گرفته است.

مشخصات انواع کشمش صادراتی به ترکیه

صادرات کشمش به ترکیه یکی از پرسودترین تجارت ها برای ایران است؛ چراکه هم مرز بودن با این کشور و وجود زیر ساخت های حمل و نقل مناسب سبب کاهش هزینه های اضافی می شود. بنابراین برای حفظ این هدف صادراتی مهم و با ارزش باید از بهترین و مرغوب ترین نوع کشمش برای فروش به طرف های ترک استفاده کرد. یکی از باکیفیت ترین انواع کشمش صادراتی به ترکیه کشمشی است که از انگور کاشمر تولید می شود. کشمش های هسته دار به هیچ عنوان برای صادرات مناسب نمی باشند؛ زیرا دانه دار بودن آن تاثیر منفی بر روی روند صادرات آن خواهد داشت. تولیدکنندگانی که در شهر ملایر حضور دارند و از انگور آن برای تولید این محصول استفاده می کنند بزرگ ترین و مهم ترین صادر کنندگان کشمش به کشور ترکیه می باشند.

نحوه صادرات کشمش به ترکیه

صادرات کشمش به ترکیه مستلزم رعایت اصول و قوانین فراوانی است؛ زیرا بازارهای خریدار این محصول در کشور ترکیه استانداردهایی را در نظر گرفته اند و اگر محصول ارائه شده به آنان به سطح مورد نظر آنان نرسد هرگز آن را خریداری نخواهند کرد و اجازه وارد شدن آن را نخواهند داد. تجار ترک معمولا از نزدیک محصول را مشاهده و انتخاب خواهند کرد و بعد از عقد قرارداد آن را خریداری کرده و در ورودی مرزهای خود آن را تحویل خواهند گرفت. فرآیند بررسی و مشاهده این محصول در گمرک این کشور با وسواس و جدیت خاصی همراه است؛ به صورتی که امکان ندارد یک کشمش بی کیفیت وارد خاک این کشور بشود و به همین دلیل تجار ایرانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید از نحوه صادرات کشمش به ترکیه اطلاع داشته باشند.

رقبای اصلی ایران برای صادرات کشمش به ترکیه

کشور ما از هر لحاظ برتری های زیادی نسبت به سایر صادر کننده های کشمش در جهان دارد. کشورهای آلمان، عربستان سعودی، امارات و استرالیا مهمترین رقبای ایران در زمینه فروش این محصول به ترکیه به شمار می روند. بخش تجارت صادراتی ما باید این نکته را در نظر داشته باشد که کوچکترین کم کاری در این زمینه باعث می شود برای همیشه بازارهای بزرگ ترکیه را از دست بدهیم؛ چراکه این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد می تواند به راحتی از کشورهای نام برده کشمش بازارهای خود را تامین کند. بنابراین هوشیار بودن در زمینه تولید و فروش یک محصول با کیفیت باعث خواهد شد تا بازرگانان ترکیه ای به فکر خرید و وارد کردن این محصول از کشورهای دیگر نباشند. همچنین ثابت شده است که کشور ترکیه با کشورهایی علاقه مند به تجارت است که قیمت محصولات آن ها از پیش تعیین شده باشند و از ثبات بالایی برخوردار باشند. بنابراین اگر ایران خواهان حفظ و یا افزایش این تجارت پرسود با ترکیه هستید باید توجه خاصی نسبت به نوسانات قیمت کالاهای صادراتی خود داشته باشد و به سیاست ها و استاندارد های این کشور توجه نمایید.

قیمت کشمش در ترکیه

قیمت کشمش در ترکیه با بسیاری از کشورهای دیگر مانند امارات، روسیه و عراق که آنان نیز خریداران این محصول ایرانی هستند متفاوت است. در نظر داشته باشید که نوع محصول و نحوه تحویل آن در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهند بود. همانطور که توضیح داده شد این محصول دارای ارقام گوناگونی است و نوع طلایی آن که در ترکیه کم تولید می شود و اغلب از طریق ایران تامین خواهد شد نسبت به سایر محصولات مشابه گران تر است. با توجه به نزدیکی ایران و ترکیه هزینه حمل و نقل این محصول اندک است که این موضوع بر روی قیمت کشمش در ترکیه نقش دارد. با توجه به این عوامل قیمت این محصول خشک لذیذ در ترکیه تا حد مطلوبی اندک است. یکی دیگر از موارد موثر بر روی قیمت کشمش در ترکیه نوسانات دلار در این کشور است و با افزایش نوسانات ارزی قیمت این محصول هم دستخوش تغییرات می شود. توجه داشته باشید که کشمش هایی که بی دانه و درجه یک هستند اغلب از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه برخوردار می باشند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا