صادرات عسل به عمان

صادرات عسل به عمان

صادرات عسل به عمان

عمان به عنوان یکی از قدرترین همسایگان جنوبی ایران به حساب می آید که صادرات عسل به این کشور تنها یکی از لاین های تجاری ایران به عمان می باشد. عمان یکی از کشورهای حاشیه ی خلیج فارس است که از موقعیت استراتژیکی خیلی ویژه ای نیز در کل دنیا برخوردار است. عمان در بخش های شمال و شمال شرقی خود، آب های آزاد خلیج فارس و تنگه ی هرمز را دارد . در قسمت جنوبی این کشور، یمن قرار گرفته و از سمت غرب با عربستان و امارات متحده ی عربی همسایه است. قرار گرفتن عمان در چنین موقعیتی و دسترسی زیاد آن به آب های آزاد، این کشور را  از جهات مختلف نظامی، تجاری، دریانوردی و غیره، بسیار حائز اهمیت کرده است. ساختار حکومتی عمان، یک ساختار پادشاهی است. وجود خلیج فارس در کنار کشورهایی مانند عمان و ایران، سایر کشورهای بزرگ و کوچک جهان را وسوسه می کند تا با این کشورها به تجارت بپردازند اما در این مسیر برای تجارت با ایران، سختی ها و مشقت های خاصی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

اینکه در ابتدای محتوا به این موضوع اشاره کردیم که صادرات عسل به عنوان تنها یکی از قرارهای تجاری ایران به سمت عمان است، کاملا به روابط دوستانه و همیشگی ایران و عمان باز می گردد. این دو کشور چه قبل از انقلاب ایران و چه بعد از آن روابط خوبی با یکدیگر داشتند و هرگز خدشه ای در روابط تجاری و سیاسی آن ها ایجاد نشده و هنوز هم این رابطه به قوت خود باقیست. در واقع می توانیم بگوییم که در بین تمام کشورهایی که در خلیج فارس قرار دارند، رابطه ی ایران با عمان، یکی از قوی ترین رابطه هاست. به عبارتی نیاز است بدانید که عمان دومین کشور بعد از امارات است که صادرات و واردات ایران به این کشور در ابعاد گسترده انجام می شود.

در کنار صادرات عسل به عمان، موارد دیگری نیز وجود دارند که طی محموله هایی صادراتی، از ایران به مقصد عمان خارج می شوند. از جمله ی این موارد می توانیم به انواع مواد غذایی و کشاورزی مانند سبزیجات و میوه‌ ها مانند سبزی خوراکی، کیوی، کاهو، گل کلم، هندوانه، لیمو، بادمجان، چغندر و برخی محصولات دیگر اشاره کنیم. همچنین انواع میلگرد های آهنی و فرآورده ‌های مختلف آهن، محصولاتی مانند انواع سنگ‌ ها، گچ و سیمان، مبلمان، صنایع دستی و انواع لوازم خانگی از جمله سایر مواردی هستند که در لیست صادرات ایران به عمان قرار می گیرند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با عمان را مطالعه کنید.

مراحل صادرات عسل به عمان

صادرات عسل به عمان نیز مانند صادرات هر محصول دیگری به سایر کشورها، دارای قوانین و نکات خاص خودش است. یک تاجر عسل در درجه ی اول باید بتواند عسل اصل را از عسل تقلبی تشخیص دهد. این مرحله مهم ترین مرحله ای است که نه تنها آینده ی صادرات عسل به عمان، بلکه تکلیف تمامی محصولات صادراتی طی آن مشخص می شود. در واقع در صادرات عسل به کشورهایی عربی پیشرفته و کشورهای اروپایی، کیفیت و مرغوبیت، حرف اول را می زند. بعد از این موضوع، برای صادرات عسل به عمان، هر مجموعه و یا شرکت تجاری، نیاز به یک گروه بازاریاب حرفه ای دارد که با تسلط بر زبان عربی، بتوانند مشتریان مطمئنی را برای صادرات پیدا کنند. در واقع بدون بازاریابی درست و پیدا کردن مشتری بالفعل، عملا صادرات عسل به عمان، امکان پذیر نخواهد بود.

یادتان باشد که یک تاجر، در وهله ی اول باید بر قانون صادرات و واردات کشور خود و کشور مقصد، تسلط کافی داشته باشد در غیر این صورت پروسه ی صادرات با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. برای صادرات عسل به عمان، شما باید برای دریافت مجوزهای لازم اقدام نمایید، مجوزهایی مانند گواهینامه ی استاندارد، گواهی بهداشت، گواهی سازمان غذا و داروی کشور و همچنین گواهینامه ای که ارزش تغذیه ای محموله ی عسل را تایید می کند، از جمله مهم ترین مجوزها و گواهی هایی است که ضمن صادرات عسل به عمان باید دریافت شوند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب اخذ مجوز صادرات را مطالعه کنید.

برای اینکه صادرات عسل به عمان و یا هر کشور دیگری بتواند به موفقیت آمیزترین حالت ممکن اجرا شود، شما نیاز دارید که علاوه بر کیفیت خود محصول به نوع بسته بندی های محصول و همچنین مهر و برچسب استاندارد موجود بر روی بسته بندی دقت نمایید. در تمامی مارکت های داخلی و خارجی، معمولا کشش مشتریان به سمت بسته بندی های شیک و زیبا به همراه برچسب های استاندارد، جلب می شود. درباره ی عسل نیز این موضوع کاملا صدق می کند. البته در برخی از موارد صادرات عسل به عمان به صورت فله ای انجام می شود که طبیعتا در شرایط صادراتی این چنینی، بسته بندی ها در خود عمان و با برچسب شرکت های خود این کشور، انجام شده و روانه ی بازار می گردد. البته که سیاست های ایران در زمینه ی صادرات فله ای محصولات پرطرفدار مانند عسل و زعفران، در حال تغییر است و تجار ایرانی تلاش دارند تا این محصولات در بسته بندی های داخلی و با نام خود ایران وارد بازار نمایند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

قیمت عسل در عمان

عوامل و موارد بسیار زیادی هستند که به نحوی می توانند بر روی قیمت عسل در عمان تاثیر بگذارند. مواردی مانند هزینه ی بسته بندی، هزینه ی حمل و نقل، هزینه ی ترخیص کالا از گمرک، هزینه واسطه گری ها و غیره، همگی مواردی هستند که می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت عسل در عمان تاثیر بگذارند. یکی از مهم ترین این موارد برای صادرات عسل به عمان و قیمت آن، مسئله ی حمل و نقل محموله است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب ترخیص کالا در عمان را مطالعه کنید.

ببینید؛ عمان در همسایگی ایران قرار دارد و جزو یکی از کشورهایی است که روابط تجاری ایران با این کشور سال ها بر قوت خود باقیست. معمولا صادرات محصولاتی مانند عسل به کشورهای همسایه برای تجار ایرانی بسیار پرسود است چرا که در این پروسه، مسئله ی مسافت که یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده ی قیمت نهایی محصول در کشور مقصد است، به دلیل نزدیکی، از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد. در نهایت بهتر است بدانید که با توجه به تحریم ها و نوسانات ارزی ناشی از آن در بازار ایران، قیمت عسل در عمان نیز می تواند دستخوش تغییرات خاصی شود که طبیعتا این تغییرات قیمت، خیلی خیلی کندتر از تغییرات قیمت عسل در بازار داخلی است. البته که با تمام این تفاسیر، تجارت عمان با ایران، به دلیل کم ارزش بودن واحد پول ایرانی در ابعاد جهانی، در زمینه ی هر محصولی، یک تجارت پرسود برای تجار عمانی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا