صادرات به استرالیا

صادرات به استرالیا

صادرات به استرالیا

صادرات به استرالیا می تواند به عنوان یک سکو برای رسیدن به موفقیت برای تجار ایرانی محسوب شود. همانطور که می دانید هر بازرگان و شرکت بازرگانی که بتواند با کشورهای خارجی ارتباط تجاری برقرار کند، می تواند به موفقیت بیشتری دست پیدا کند. به همین دلیل استرالیا نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای دنیا، می تواند مقصد بسیار مناسبی برای تجارت ایران باشد. برای صادرات به استرالیا نیاز است بدانید که اصلا نیازهای داخلی این کشور چیست و چه چیزهایی می تواند به عنوان یک چالش در مسیر صادرات به استرالیا قرار بگیرد. استرالیا در نیمکره ی جنوبی دنیا قرار دارد و این کشور پنجمین کشور بزرگ دنیاست. استرالیا در زمینه ی انواع معادن طبیعی بسیار ثروتمند است و خوشبختانه در ارتباط با بهره وری از این منابع نیز به خوبی ظاهر شده است.

نکته ی جالب درباره ی استرالیا این است که این کشور هیچ مرز مشترک خاکی با هیچ کدام از کشورهای دنیا ندارد و توسط چند اقیانوس، دریا و خلیج محدود شده است. از این رو صادرات به استرالیا و یا واردات از استرالیا تنها از طریق مرزهای آبی و هوایی امکان پذیر می باشد. این موضوع به تنهایی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روابط تجاری این کشور با سایر کشورهای دنیا نیز داشته باشد چرا که راه های هوایی برای حمل و نقل محموله های صادراتی، جزو راه های با هزینه های خیلی بالا محسوب می شوند و راه های دریایی نیز از جمله راه هایی هستند که به مدت زمان زیادی برای جابجایی نیاز دارند. از این رو، برای صادرات به استرالیا نیاز است که شما محصولات و کالایی را انتخاب کنید که ظرفیت افزایش قیمت برای راه های هوایی و ظرفیت ماندگاری بالا برای راه های دریایی را داشته باشند.

استرالیا یک کشور در حال رشد است و در تمامی این سال ها توانسته اقتصاد خود را در پایدارترین حالت ممکن، حفظ نماید. این قدرت استرالیا در کنترل اقتصاد و سایر عوامل مملکت داری، باعث شده تا بستر مناسب و جذابی برای اکثر کشورهای دنیا برای صادرات و واردات به حساب بیاید که ایران نیز از این دسته جدا نیست. هر چند که دست ایران برای صادرات به استرالیا باز نیست و آن طور که باید نمی تواند در روابط تجاری با این کشور ظاهر شود، اما باز هم، ظرفیت بالای بازار استرالیا، می تواند حکم یک راه امیدواری را برای تجار ایرانی داشته باشد. البته استرالیا در ارتباط با تجارت با کشورهایی مانند ایران، بسیار هوشمندانه رفتار می کند. در واقع استراتژی استرالیا برای واردات محصولاتی از ایران این است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی خودش، به صادرات دوباره ی آن محصولات با برند و بسته بندی کشور خودش بپردازد و توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند. طبیعتا با توجه ارزش پول ایران در دنیا، تجارت با کشور ما برای کشوری مانند استرالیا می تواند یکی از پرسودترین تجارت ها محسوب شود. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف صادرات به استرالیا خواهیم پرداخت، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

صادرات زعفران به استرالیا

حتما می دانید که یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران، زعفران است که خوشبختانه لاین صادرات زعفران به استرالیا نیز مانند سایر لاین های صادراتی این محصول، فعال است. با اینکه خود استرالیا تلاش دارد تا زمینه ی کشت زعفران، رتبه ی خوبی را در بازار جهانی به خود اختصاص دهد اما هنوز نتوانسته به این مرتبه دست پیدا کند و تا به امروز، جزو متقاضیان هر ساله ی زعفران ایران می باشد.

یکی از دلایلی که باعث شده تا صادرات زعفران به استرالیا، بر قوت خود باقی باشد این است که این ادویه ی گران قیمت مدت ماندگاری بسیار بالایی دارد و طی حمل و نقل، آسیب نمی بیند و خراب نمی شود. به همین دلیل زعفران یکی از بهترین گزینه های است که برای صادرات به استرالیا وجود دارد. بازار زعفران در استرالیا از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. اصلا استرالیا یکی از کشورهایی است که زعفران وارد و سپس با برند و بسته بندی کشور خودش صادر می کند. صادرات زعفران به دو صورت عمده و جزئی انجام می شود. قیمت زعفران صادر شده به استرالیا تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود. مهم ترین فاکتورری که بر روی قیمت نهایی زعفران در استرالیا تاثیر میگذارد، کیفیت خود زعفران است و طبیعتا هر چقدر کیفیت یک زعفران بالاتر باشد، قیمت نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر کیفیت، نوع بسته بندی نیز تاثیر زیادی بر روی قیمت زعفران دارد. در کل زعفران های فله ای قیمت کمتری نسبت به زعفران های بسته بندی دارند. البته با اینکه استرالیا در فاصله ی نسبتا دوری از ایران قرار دارد، اما باز هم قیمت زعفران در استرالیا در رنج قیمتی معقولی قرار دارد.

صادرات سنگ به استرالیا

یکی از جالب ترین محصولاتی که در لیست صادرات ایران قرار می گیرند، صادرات سنگ به استرالیا می باشد. بله! کیفیت تولید انواع سنگ های ساختمانی در کارگاه ها و کارخانه های داخلی به حدی بالا می باشد که مورد توجه اکثر کشورهای خارجی از جمله استرالیا واقع شده است. صادرات سنگ به استرالیا می تواند زمینه های زیادی را برای دسترسی به بازار جهانی برای ایران فراهم کند. مهم ترین فاکتوری که در صادرات سنگ به استرالیا، در ارجحیت قرار دارد، کیفیت سنگ های تولید شده است. در واقع نه تنها برای سنگ ها، بلکه استرالیا از جمله کشورهایی کیفیت محور است و برای واردات، این کیفیت محصول است که در رده ی اول برایش قرار دارد.

مهم ترین شهرهایی که در زمینه ی تولید انواع سنگ در ایران فعالیت می کنند، لرستان، اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان غربی و قم می باشند. عموما تولیدات سنگ در مناطقی انجام می شود که در نزدیک ترین فاصله تا معادن سنگ قرار داشته باشند. در نهایت باید بدانید که صادرات سنگ نه تنها به استرالیا بلکه به خیلی از کشورهای دنیا، یک تجارت بسیار پرسود برای تجار ایرانی است که به واسطه ی آن، چرخ اقتصاد کشور می تواند پرقدرت تر از هر وقت دیگری بچرخد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات سنگ ساختمانی را مطالعه کنید.

صادرات خرما به استرالیا

به دلیل وجود روابط ضعیف بین المللی ایران با کشور استرالیا، صادرات خرما به استرالیا از طریق کشورهای واسط انجام می شود و بازرگانان ایرانی با استفاده از کشورهایی مانند مالزی و امارات، این محصول را به استرالیا صادر می کند. ارقام خرمای عجوه، خرمای مجول، خرمای پیارم و خرمای برهی پرطرفدارتری ارقام خرما در استرالیا به حساب می آیند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا