ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا از گمرک بوشهر یکی از دغدغه های است که معمولا هر تاجری حداقل یک بار هم که شده با آن روبرو شده است. بندر بوشهر یکی از مهم ترین و معروف ترین قطب های تجاری در ایران می باشد. همه می دانیم که بوشهر در جنوب ایران بوده و این بندر زیبا با طولی برابر چهارده کیلومتر، یکی از بزرگ ترین معروف ترین بنادری است که در آن تجارت و ترخیص کالا انجام می شود. مگر می شود کسی تاجر باشد و ترخیص کالا از گمرک بوشهر به گوشش نرسیده باشد؟ در ادامه شما را با راه ها و روش های مربوط به ترخیص کالا از گمرک بوشهر آشنا خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر

تاجران معمولا به دلیل موقعیت جغرافیایی بوشهر، با ترافیک زیادی در ترخیص کالا از بوشهر مواجه می شوند. دلیل این حجم از ترافیک برای ترخیص کالا بوشهر این است که به یک سری از بارها و کالا تخفیف گمرکی تعلق میگیرد و دلیل این تخفیف چیزی نیست جز عدم توقف و ماندن کشتی در دبی!

دلیل دیگری که باعث ایجاد ترافیک در بندر بوشهر میشود این است که ترخیص کالا از بوشهر معمولا به صورت بیست و چهار ساعته انجام شده و فقط در یک سری ساعات خاصی متوقف میشود. خوب! تخفیف بر روی کالاها ، ترخیص بیست و چهار ساعته و موقعیت جغرافیایی عالی ؛ تقریبا یک پکیج کامل برا تاجرینی است که قصد ترخیص کالا از گمرک بوشهر را دارند. در واقع بهتر است بگوییم کدام گمرک وسوسه انگیزتر از گمرک بوشهر سراغ خواهید داشت؟

اما رسیدیم به مراحل ترخیص کالا از گمرک؛  ترخیص کالا از بوشهر مانند هر بندر دیگری تحت نظارت و بر طبق قوانین صادرات و واردات ایران انجام می شود. در واقع میتوان گفت که ترخیص بوشهر هیچ ویژگی عجیب غریب دیگری نسبت به بقیه ی بنادر نداشته و ندارد. در ادامه به شرح مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر خواهیم پرداخت :

اولین قدم در ترخیص کالا بر طبق قوانین صادرات و واردات، وارد کردن اطلاعات با استفاده از سیستمی با نام ELP میباشد. مرحله ی دوم شامل پرینت گرفتن از اظهار نامه گمرکی، مرحله ی سوم تعیین مسیر و دریافت کوتاژ، مرحله ی چهارم ارزیابی کالاهای مورد نظر، مرحله ی پنجم دریافت مجوزهای مورد نیاز، مرحله ی ششم کارشناس سرویس، مرحله ی هفتم صندوق، مرحله ی هشتم انبارداری و پرداخت ده درصد از کرایه ی حمل، مرحله ی نهم درب خروج و نهایتا خروج کالا خواهد شد.

ترخیص کالا از گمرک بوشهر چه مزیت هایی دارد؟

با توجه به ویژگی هایی که درباره ی بندر بوشهر ذکر کردیم، مزیت های مختلفی در زمینه ی ترخیص کالا از بوشهر شامل حال تجار و بازرگانان خواهد شد. مزیت های ترخیص کالا از بوشهر موارد زیر را دربر میگیرد.

  • ترخیص کالا از بوشهر بدون هیچ گونه ثبت سفارش انجام شده و کمترین تشریفات گمرکی شامل حال کالاهای ترخیصی خواهد شد.
  • ترخیص کالا در این بندر به صورت بیست و چهار ساعته انجام میشود، بنابراین هیچ اتلاف وقت و ماندگاری برای ترخیص کالاها اتفاق نخواهد افتاد.
  • نکته ی جالب درباره ی بندر بوشهر این است که معمولا برای کالاهایی که داخل همان منطقه تولید و عرضه میشوند، هزینه های گمرکی تعلق نخواهد گرفت.
  • ارائه ی تخفیف های ویژه بر روی یک سری از کالاهای گمرکی
  • در بندر بوشهر معمولا دپو و نگهداری کالا هزینه ی کمتری به نسبت سایر بنادر دارد.
  • نزدیک بودن منطقه ی اقتصادی پارس به منطقه ی اقتصادی بوشهر از دیگر مزیت های این بندر می باشد.
  • ارائه تخفیفات بیست و سه درصدی گمرکی بر روی کالا
  • در این بندر تمامی کالاهای صادر شده قابلیت واردات جدید را دارند.
  • میسر بودن امکان ترانزیت سریع برای انواع محموله های هوایی، زمینی و دریایی

امتیازات و مزیت های بنادر بوشهر

همان طور که گفتیم بوشهر یک منطقه ی ویژه ی اقتصادی است. از طریق بندر بوشهر امکان رفت و آمد با تمامی کشورهای که در اطراف و حاشیه ی خلیج فارس قرار دارند وجود دارد. در واقع شرایط برای تجارت با کشورهایی مانند قطر، کویت، بحرین و عربستان به راحتی مهیا خواهد شد.

بندر بوشهر بزرگ ترین پایانه ی دریایی و مسافری در خاورمیانه را داراست. یکی دیگر از امتیازات بندر بوشهر دارا بودن سالن ها و سوله هایی با متراژ سی و هفت هزار متر می باشد. بندر بوشهر یکی از ارزانترین راه ها ترانزیتی کشور است. سرعت بالای صادرات کالا از بندر بوشهر بسیار معروف بوده و این بندر دارای معافیت گمرکی نیز میباشد.

هزینه ی ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا از گمرک بوشهر می تواند هزینه های زیادی در موارد مختلفی را شامل شود. به عنوان مثال هزینه های مربوط به انبارداری، باربری کالا، تخلیه ی کالا، تعرفه های آزمایشگاه، بارگیری کالا، کارشناسی کالا، بدرقه ی کالا و … همگی جزو مواردی هستند که صد در صد بخش زیادی از هزینه های مربوط به ترخیص کالا از گمرک بوشهر را به خود اختصاص خواهند داد. تمامی هزینه های ذکر شده توسط صاحب اصلی کالاها و یا نماینده ای که از طرف صاحب کالا فرستاده شده، دریافت می گردد.

چه کشورهایی بیشترین تبادلات تجاری را با گمرک بوشهر دارند؟

در گذشته های نه چندان دور، بیشترین مبادلات مربوط به گمرک و بندر بوشهر با کشورهای هند و انگلیس انجام میشد. اما با رونق روز افزون این بندر و گسترده شدن فعالیت آن، زمینه ی ارتباطات و تبادلات تجاری این بند تا هفتاد کشور افزایش یافت که این عدد، نشان دهنده ی شهرت و اعتبار گمرک بوشهر در بین بنادر بازرگانی میباشد. کشورهایی مانند ایالات متحده ی عربی، چین، هند، فیلیپین،کره ی جنوبی و سریلانکا در راس این تبادلات و ارتباطات تجاری قرار گرفته اند.

سخن آخر

یکی از زمینه های پیشرفت اقتصادی هر کشوری همین واردات و صادراتی است که به راحتی از آن ها سخن میگوییم. تجار و بازرگانان هر کشور، در راس فعالیت های اقتصادی آن کشور قرار دارند . توسعه و گردش مالی هر جامعه در گرو همین نقل و انتقالات و ترخیص های گمرکی است. با علم بر اینکه بندر بوشهر یکی از بهترین بنادر ترخیص کالا شناخته شده، امید بر این داریم تا چرخ اقتصادی کشورمان بر پایه همین نقل و انتقالات با قدرت هرچه تمام تر بچرخد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا