نمایشگاه های چین

نمایشگاه های چین

نمایشگاه های بین المللی در چین  

چین میزبان انواع نمایشگاه های بین المللی در طول سال می باشد و مسافرین زیادی برای حضور در نمایشگاه ها به آن کشور سفر می‌کنند. نمایشگاه هایی با عناوین مختلف مانند نمایشگاه صادرات، نمایشگاه صنایع غذایی و نمایشگاه صنعت که هر کدام در شهرها و مکان های مختلفی بر گزار می شود. تورهای مختلفی صرفا برای رفتن به نمایشگاه های چین وجود دارد که راهنمای مسافرین در این سفر خواهد بود. ولی افرادی هستند که مایل به سفر به چین و بازدید از نمایشگاه چین 2020 آن به صورت انفرادی هستند برای این افراد راهنمایی وجود دارد که قدم به قدم  مسیر ورود به نمایشگاه را نشان خواهد داد. 

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

چه اقداماتی قبل از سفر به نمایشگاه های چین داشته باشیم؟

  • در سایت نمایشگاهی که قصد شرکت در آن را دارید، ثبت نام نمایید و کد رهگیری که سایت نمایشگاه بین المللی در اختیار شما قرار می دهد را نزد خود نگه دارید. زمانی که این کار را انجام می دهید به نام بازدید کننده VIP شناخته خواهید شد و دیگر نیاز نخواهد بود که در نمایشگاه  مجبور به ثبت نام حضوری شوید. از طریق سایت می توانید غرفه هایی که در نمایشگاه وجود دارد را بررسی نمایید و مشخصات غرفه داران و کسانی که کالای مورد نظر شما را عرضه می کنند را به ذهن بسپارید تا در نمایشگاه چین دچار سردرگمی نشوید. 
  • بهتر است قبل از رفتن به نمایشگاه بین المللی از طریق راه های ارتباطی با ایشان تماسی داشته باشید و خواسته های خود را بیان کنید تا پیش از رفتن با شما آشنایی داشته باشند  در این صورت برای ارائه خدمات به شما وقت بیشتری خواهند گذاشت.
  • بسیاری از سایت های گوگل، فیس بوک، اینستاگرام، تويتر، يوتيوب  و برخی شبکه های خبری در کشور چین فیلتر است پس یک فیلتر شکن مناسب آن کشور همراه خود داشته باشید تا در صورت دریافت اطلاعات با مشکل روبرو نشوید و حتما یک نقشه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی چین همراه خود داشته باشید.

اقدامات قبل از سفر به نمایشگاه های چین

  • لوازم ضروری که حتما به آنها نیازمند خواهید بود مثل تلفن همراه هوشمند، کارت بانکی و کارت ویزیت که برای معرفی خود به آن نیاز دارید به همراه بروشورهای لازم از کسب و کار خود و چند نمونه ساده از کار های خود را به همراه داشته باشید. اگر لازم دانستید از نمایشگاه های همزمان که برگزار می شوند و تا حدی به این نمایشگاه مربوط می شود، دیدن نمایید.
  •   به عنوان مثال یکی از انواع نمایشگاه های چین که در این کشور برگزار می شود، نمایشگاه صنایع غذایی است، این نمایشگاه از بزرگترین نمایشگاه نوآوری مواد غذایی در آسیا می باشد. در این نمایشگاه ها مواد اولیه غذایی و مواد غذایی فرآوری شده از کشورهای مختلف وجود دارد. این نمایشگاه های چین یک رویداد بزرگ جهانی محسوب می شود و حتی در مورد آینده صنایع غذایی و مبادلات جهانی نیز راهکار هایی ارایه می شود. 
نمایشگاه چین
نمایشگاه چین

نمایشگاه صنعت و صادرات چین 

در زمان بازدید از نمایشگاه های چین به چه نکاتی توجه نمایید.

  • اگر می خواهید که غرفه داران فرصت کافی برای گوش کردن به صحبت های شما را داشته باشند در ساعت های اولیه که نمایشگاه های چین هنوز از خریداران پر نشده است به آنجا مراجعه نمایید.
  • باید وقت خود را تنظیم کنید اگر با سوالی از غرفه دار متوجه شدید که کالای آن نیاز شما را تامین نمی کند زمان را از دست ندهید و به غرفه بعدی بروید.
  • سعی کنید در حین آشنایی با غرفه دار، با مدیر و یا فردی که مسوول اصلی است صحبت کنید. زیرا برای نتیجه گیری و تصمیم های اصلی باید با او صحبت کنید.
  • به یاد سپردن تمام کسانی که با آنها و یا خدماتشان آشنا شده اید کار بسیار سختی است .بهتر است جزییات کالاها و شرکت ها و مسوولین را در نمایشگاه های چین  یادداشت کنید.
  • زمانی که در نمایشگاه های چین شرکتی و یا غرفه ای را مشاهده کردید که برای کار شما مناسب بود و خدمات خوبی را ارائه می داد باید در لیستی که تنظیم کرده اید نام آنها را بیاورید اگر کارت ویزیت داشتند در کنار کارت ویزیت در صورت داشتن اطلاعات دیگر آنها را نیز یادداشت کنید.
  • به علت ازدیاد غرفه و افرادی که ملاقات می کنید بهتر است شماره غرفه را کنار اطلاعات یادداشت کنید که در صورت نیاز به مراجعه مجدد به راحتی غرفه را پیدا کنید می توانید از بنر و تابلویی که  در بالای غرفه نصب شده عکس بگیرید که راحت تر آن را پیدا کنید. 
  • به یاد داشته باشید که در حین مراجعه به غرفه و آشنایی با مسوولین و تامین کنندگان آن شرکت باید  مانند زمانی که به مصاحبه کاری می روید بسیار عالی باشید. در شناخت اولیه مسوولین اصلی غرفه در نمایشگاه های چین شما را به عنوان یک خریدار واقعی ارزیابی می کنند.

تولید کنندگان در نمایشگاه های چین چگونه شما را به عنوان خریدار واقعی می شناسند؟

مسلما اگر شما به عنوان خریدار  سفارش های بزرگ و پیاپی را داشته باشید  مورد علاقه و توجه شرکت های تولید کننده در نمایشگاه های چین خواهید بود. در هنگام معرفی باید رزومه کاری خود را به درستی بیان کنید به عنوان مثال فعالیت های خود را در زمینه کسب و کار بیان کنید زمانی که از قدرت خرید خود برای تولید کننده صحبت کنید و اگر بروشور و کاتالوگ از کالای خود دارید حتما همره خود داشته باشید و یا حداقل از کالای خود یک عکس در گوشی خود به همراه داشته باشید.

اگر بتوانید علاوه بر توانایی فروش و یا خرید یک ارتباط دیگری با صاحبان شرکت  برقرار کنید مثلا یک نیاز آنها را برآورده نمایید. اینکه برای یک شرکت منفعت داشته باشید، آنها را علاقمند به ارتباط با شما خواهد کرد. حتی می توانید در پیدا کردن بازار به آنها کمک کنید. مثلا برخی از تولید کنندگان می‌خواهند بازارهای جدید ی را برای صادرات بیابند و شما با توجه به تجربیات خود می توانید بازار‌هایی مانند بازار آنلاین را معرفی کنید. در ضمن حضور در نمایشگاه صادرات نیز می تواند اطلاعات شما را در زمینه صادرات کالا افزایش دهد.

ارتباط موثر با افراد حاضر در نمایشگاه های چین

در اولین گام از تولید کنندگان بپرسیم که کالا و خدمات را ارائه می کنند  در غیر اینصورت در غرفه نمانید.

آیا صاحب غرفه خود تولید کننده اصلی است یا به عنوان واسطه صاحب غرفه در نمایشگاه های چین است.

 در نمایشگاه های چین حتما سوال بپرسید که به کدام کشورها صادرات انجام می دهد کشور مقصد نشان دهنده میزان کیفی کالا خواهد بود اگر کشورهای آفریقا و یا خاورمیانه مقصد بود حتما از استاندراد های پایین تری برخوردار است. در این حالت باید متوجه باشید که کالای مور نظر شما در یک زنجیره تولید با استاندارد های بالایی تولید نمی شود. مسلما معامله برای ورود به چنین کالایی ریسک بالایی دارد زیرا مواد اولیه بی کیفیت و روش تولید غیر استاندارد و بسته بندی با کیفیت پایین نمی تواند محصولی باشد که برای فروش آن وقت و سرمایه بگذارید.

به سیستم کنترل کیفیت کالا  دقت کنید اگر ایزو 9001 بود احتمالا محصول چین است که نمی توان برای آن وقت و سرمایه گذاشت. 

در نمایشگاه بین المللی زمانی که به عنوان خریدار متبحر وارد عمل می شوید باید از صاحب غرفه سوال کند که آیا تولیدات خود را با لوگوی شخصی شما می زند یا خیر؟ قیمت اولیه را از تولید کننده دریافت کنید که در صورت نیاز بعد از نمایشگاه از طریق مکاتبه با ایشان وارد عمل شوید.

اگر غرفه داران چینی هستند حتما از زبان انگلیسی استفاده کنید زیرا زبان دوم آنهاست. زبان ساده و روان داشته باشید و مکالمات شما با کلماتی که در ارتباط با کشور های اروپایی دارید ساده تر باشد. 

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

نمايشگاه چين

همیشه لبخند داشته باشید و زبان بدن مناسبی از خود نشان دهید. لبخند زدن صمیمیت و ماندگاری ارتباط را بالا می برد.

برای ارتباط موثر در نمایشگاه بین المللی در چین باید قانون افراد اندک اساسی و افراد زیاد غیر اساسی را در نظر داشته باشید. قانون 20 درصد و 80 درصد به معنای 20 درصد تولید ناخالص داخلی توسط 20 درصد اشخاص ایجاد می شود. این قانون توسط اقتصاددان ایتالیایی بیان شد و در سال های بعد قانون پارتو نامیده شد. این قانون عنوان می کند که 80 درصد تغییراتی که در هر سیستم بزرگی اتفاق می افتد از 20 درصد متغیر های آن سیستم بوجود آمده است و به زبان ساده 80 درصد از محصولات  را 20 درصد از مشتریان می خرند. و 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از در آمد را برای شما تولید می کنند.

بنابراین زمان را برای مشتریان بهتر بگذارید. در زمان محدود از حداکثر غرفه های بازدید کنید و تولید کنندگان مورد نظر را با برنامه و دقت بیابید زیرا نمایشگاه های چین بسیار وسیع است و در مورد هر موضوعی مانند نمایشگاه صادرات و یا نمایشگاه صنعت و یا نمایشگاه مواد غذایی که باشد باید توانایی یافتن مشتریان خود را داشته باشید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا