اتاق بازرگانی ایران و کانادا

اتاق بازرگانی ایران و کانادا

از اتاق بازرگانی ایران و کانادا بیشتر بدانیم

یکی از اتاق های بازرگانی که مشترک با کشور دیگر می‌باشد اتاق بازرگانی ایران و کانادا است. یکی از مزایا و دلایل اهمیت ارتباط تجاری با کانادا و داشتن اتاق بازرگانی ایران و کانادا، عضو بودن این کشور در سازمان اقتصادی و توسعه و همچنین گروه8 می باشد که این دو گروه از بهترین سیستم های تجاری می باشد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

یکی از اتاق های بازرگانی که مشترک با کشور دیگر می‌‌باشد، اتاق بازرگانی ایران و کانادا است. یکی از مزایا و دلایل اهمیت ارتباط تجاری با کانادا و داشتن اتاق بازرگانی ایران و کانادا، عضو بودن این کشور در سازمان اقتصادی و توسعه و همچنین گروه8 می باشد که این دو گروه از بهترین سیستم های تجاری می باشد.

اگر در مورد تاریخچه این تشکل جستجو کنیم  به آذر ماه سال 1371می رسیم که صاحبان برخی صنایع و تاجران  این تشکل را با همکاری رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و وزیر بازرگانی راه اندازی نمودند. اساسنامه اتاق بازرگانی ایران و کانادا  با حضور سفیر وقت کانادا در ایران  و نخستین مجمع عمومی با حضور موسسین در محل اتاق بازرگانی تشکیل شد.

هیات موسس به طور رسمی با تایید مجمع هیات مدیر را انتخاب نمودند و در سال 1372 این تشکل در ثبت شرکت ها به ثبت رسید و رسما فعالیت خود را آغاز نمود. اتاق بازرگانی ایران و کانادا بر اساس اهدافی که در اساسنامه ذکر شده بود فعالیت خود را آغاز نمودند. با کمک اتاق بازرگانی ایران و کانادا انواع محصولات و کالا ها بین کشور ها مبادله می گردد و صادرات و  واردات رونق فراوانی می گردد. همچنین از اعضای اصلی این تشکل، پیمانکاران و مهندسین مشاور و وکلایی به همراه نمایندگان شرکت های کانادایی و شرکت های مقیم ایران می توان نام برد.

اتاق بازرگانی ایران و کانادا

عملکرد اتاق بازرگانی چیست؟

اتاق بازرگانی در کشورهای مختلف تشکیل می‌شود تا بازرگانان و‌‌کسانی‌ که روابط تجاری با کشور دیگری را دارند، بتوانند برای ارتباط با صنایع مختلف و هماهنگی با سازمان های دولتی از این تشکل کمک بگیرند. اتاق های مشترک بین دو کشور در صورتی تشکیل می گردد که بازرگانان کشور از اتاق بازرگانی درخواست شورای اتاق بازرگانی را نمایند. هدف اصلی تشکیل اتاق های بازرگانی در کشورهای مختلف ایجاد روابط بهتر بین تاجران دوکشور می باشد و در صورت وجود مشکل در روابط تجاری بین دو کشور این تشکل ها روابط را تسهیل خواهند نمود.

زمانی که روابط تجاری مناسب باشد محصولات تولید شده در یک کشور می تواند بازارهای خوبی را در کشورهای دیگر بدست بیاورد. جلسات مکرری که تاجران و بازرگانان با مراکز و سازمان های دولتی برگزار می کنند می توان منشا برنامه ریزی برای تولید برخی محصولات و صادرات آنها باشد در واقع صادرات کالا به تمام مزایایی که برای تولید کنندگان دارد گسترش خواهد یافت و اتاق بازرگانی در کشورها این امر را بیشتر توسعه خواهند داد. اتاق بازرگانی ایران و کانادا نمونه ای از این تشکل ها می باشد که در توسعه روابط ایران و کانادا نقش بسیار زیادی دارد.

اتاق بازرگانی ایران و کانادا  باید چه خدماتی را ارائه بدهد؟

اتاق بازرگانی ایران و کانادا موظف است اطلاعات کاملی را در مورد انواع صادرات و واردات به بازرگانان  دو کشور ارائه بدهد. در این تشکل ایران بتواند هیئت های بازرگانی خود را به کانادا بفرستد. این اتاق موظف است نشریه ا یاز اخبار کامل  در این حوزه را به اعضا و دیگر افراد مرتبط با این کار ارسال نماید. اتاق بازرگانی ایران و کانادا موظف به برگزاری نمایشگاه ها و سمینار ها می باشد و باید اعضا این اتاق را در این فعالیت ها مشارکت دهد. اعضای این اتاق می تواند از ویزای تجاری در صورتی که دعوت نامه تجاری داشته باشند استفاده نمایند. اتاق بازرگانی ایران و کانادا کمیسیون هایی با عنوان های مبادلات، امور نمایشگاهی و حمل و نقل و توریسم، طرح و برنامه وکشاورزی و صنایع غذایی می باشد که اعضای علاقمند می توانند در این کمیسیون ها شرکت کنند.

صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا

روابط تجاری ایران و کانادا دوباره رونق گرفت

زمانی که ایران توسط بسیاری از کشورها تحریم گشت  کانادا نیز یکی از تحریم کننده بود ولی با گذشت زمان و بعد از دورانی به نام پسا تحریم مانند بسیاری از کشورها مجددا رابطه تجاری خود را با ایران آغاز نمود و سفیر تجاری کشور کانادا وارد ایران شد و روابط از سرگرفته شد. در پی ادامه مناسبات تجاری بین دو کشور و فعالیت اتاق بازرگانی ایران با کانادا اقلام وارداتی  از کشور کانادا به ایران شامل ذرت دامی، ماشین آلات معدن، محصولات آهن و لوبیای سبز و موز سبز و … می باشد و کالاهای صادراتی ایران عبارتند از آهن یا فولاد، گازهای نفتی، پروپان مایع شده و پلی اتیلن گرید فیلم می باشد که در سال بعد از تحریم ها یعنی سال 94 کانادا از 10 کشور وارد کننده محصولات ایران بوده است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا