صادرات سیر به عراق

صادرات سیر به عراق

صادرات سیر به عراق

با توجه به اینکه در ایران بهترین و مرغوب ترین نوع سیر کشت می شود صادرات سیر به کشور عراق یکی دیگر از تجارت های پر سود برای کشور ما محسوب می شود. عوامل زیادی دست به دست هم داده اند تا این محصول ایرانی بهترین و مرغوب ترین نوع در جهان شناخته شود؛ مواردی مانند آب و هوای مناسب و سلیقه و پشتکار کشاورزان از جمله این عوامل می باشند.

فروش و صادرات سیر به عراق

یکی از دلایل فروش و صادرات سیر به عراق این است که این کشور شرایط لازم برای کشت این محصول کشاورزی را ندارد؛ بنابراین برای رفع نیاز بازارهای خود آن را از ایران خریداری و وارد می کند . چنین شرایطی باعث خواهد شد تا کشور ما این محصول را با قیمتی قابل قبول به تجار عراقی بفروشد. کشورهای زیادی وجود دارند که تمایل به خرید سیر از ایران را دارند و می توان این محصول را با قیمت مناسبی به آنها صادر کرد. از جمله این کشورها می توان به ویتنام، روسیه، ترکیه، مالزی و عراق اشاره کرد که مناطق مذکور مهمترین کشورهایی هستند که اقدام به خرید و وارد کردن این محصول کشاورزی از ایران کرده اند. در این میان استقبال تجار عراقی از این محصول مثال زدنی است و به همین دلیل بازار فروش و صادرات سیر به عراق از رونق بالایی برخوردار است.

شرایط و قوانین صادرات سیر به عراق

اصولا صادرات به عراق در محصولات گوناگون نیازمند رعایت شرایط و قوانین مخصوص به خود است. جهت صادرات سیر به عراق نیز باید از یک سری قوانین پیروی کرد تا تجارتی پر سود و موفق را تجربه کرد. این قوانین عبارتند از:

۱: ابتدا باید قیمت این محصول در بازار هدف مورد بررسی قرار بگیرد.

۲: با ارائه و عرضه محصولی با کیفیت جا پای خود را در بازار های هدف محکم کرده و رقبا را از میدان بدر کرد.

۳: امکانات و تجهیزات لازم را برای حمل و نقل و حفظ کیفیت آماده و به کار برد.

۴: از یک بسته بندی اصولی و استاندارد استفاده شود و تمامی مشخصات محصول روی آن درج شود.

۵: درج اطلاعات باید به دو زبان انگلیسی و عربی انجام شود.

۶: تبلیغات مناسب و گسترده ای در زمینه معرفی محصول به خریداران انجام شود.

۷: شرکت مداوم در نمایشگاه های داخلی و بین المللی محصولات کشاورزی.

ثبت سفارش برای صادرات سیر به عراق

زمانی که مشتری عراقی سفارش خود را ثبت می کند نماینده شرکت صادراتی موظف است یک نمونه از محصول خود را در اختیار آنان قرار دهد؛ مشتری نیز تمام جوانب را سنجیده و چنانچه کیفیت، نحوه بسته بندی و قیمت آن مورد تایید قرار بگیرد، قرارداد بین خریدار و فروشنده منعقد خواهد شد. همچنین پس از آن نحوه تسویه حساب و پرداخت وجه مشخص خواهد شد. با این تفاسیر به این نتیجه خواهیم رسید که کیفیت و نحوه بسته بندی یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در انجام صادرات موفق است.

نکته: برای برخی از خریداران عراقی ارگانیک بودن سیر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در کاشت و پرورش این محصول از کود های شیمیایی، آفت کش ها و سایر مواد خطرناک استفاده نشده باشد آن را با قیمت بسیار خوبی خریداری خواهند کرد. این دسته از تجار قبل از عقد قرارداد محصول را مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهند داد و اگر سلامت آن تایید شود اقدام به خرید خواهند کرد.

روش های صادرات سیر به عراق

صادرات سیر به عراق به دو شکل تازه و خشک انجام می شود و شرکت های بازرگانی اغلب برای نوع خشک این محصول بسته بندی زیبا طراحی و استفاده می کنند. برای سیر تازه این مسئله اندکی متفاوت خواهد بود؛ زیرا حمل و نقل و ذخیره آن نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری خواهد داشت. در هر صورت بسته بندی هر دو نوع محصول به صورت تازه یا خشک شده باید بهداشتی باشد. همچنین باید به گونه ای طراحی شوند که اندازه، ابعاد و شکل آن ها به کیفیت محصول صدمه ای وارد نکند. جهت صادرات سیر به عراق این محصول را به سه روش بسته بندی می کنند که شامل استفاده از جعبه های مقوایی، کارتون مقاوم و مستحکم، استفاده از جعبه های پلاستیکی به شکل سبد و استفاده از توری ضخیم می باشد. در نظر داشته باشید که از میان روش های بسته بندی گوناگون اغلب خریداران عراقی بسته بندی های توری و سبدی را بیشتر می پسندند؛ زیرا نگهداری و بسته بندی این محصول درون کارتون با توجه به شرایط آب و هوایی عراق کار عاقلانه ای نخواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت سیر در عراق با توجه به نوع بسته بندی متغیر است. در نظر داشته باشید زمانی که قرارداد تجاری بین هر دو طرف بسته شد حتما نوع و نحوه بسته بندی محصول نیز باید لحاظ شود تا قیمت نهایی بر همین اساس تعیین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه نمایید.

صادرات سیر خشک به عراق

این محصول علاوه بر این که یک چاشنی خوش طعم است یک داروی گیاهی قوی و مفید نیز محسوب می شود و به همین دلیل برای استفاده کردن از آن در تمام فصول سال اقدام به خشک کردن آن خواهند کرد؛ چراکه نوع خشک این محصول مانند نوع تازه آن پرطرفدار و محبوب بوده و می باشد. مزیت استفاده از این محصول به صورت خشک شده این است که می تواند تا حد زیادی خواص سیر تازه را حفظ کند. بنابراین کشور عراق هر ساله در کنار وارد کردن نوع تازه اقدام به خریداری مقادیر زیادی از نوع خشک شده سیر می کند و به همین دلیل بازار صادرات سیر خشک به عراق همواره داغ است. متاسفانه صادرات سیر خشک به عراق با قیمت بسیار پایینی انجام خواهد گرفت و تنها دلیل آن هم میزان بالای صادرات محصول مذکور به این کشور است.

قیمت سیر در عراق

قیمت سیر در عراق با توجه به شرایط و عوامل مختلف متفاوت است که برخی از این موارد را بررسی می کنیم. از آن جا که این محصول کشاورزی پر سود با قیمت پایینی به بازرگانان و تجار عراقی فروخته می شود در نتیجه قیمت آن نیز در بازارهای عراق در حد مناسب و مطلوب خواهد بود. به طور کلی قیمت سیر با توجه به عواملی مانند کیفیت، فصل برداشت، نوع بسته بندی و غیره متغیر است. یکی دیگر از عوامل موثر بر روی قیمت سیر در عراق تازه یا خشک بودن آن است؛ قطعا قیمت سیر تازه اندکی گران تر از نوع خشک آن است. همچنین قیمت سیرهایی با بسته بندی سبد یا توری به مراتب بالاتر از نمونه های کارتونی می باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا