واردات تراکتور

واردات تراکتور

واردات تراکتور

تراکتور یکی از پرفروش ترین ادوات کشاورزی پیشرفته در جهان می باشد که از آن در زمینه های مختلفی از جمله باربری، سمپاشی، شخم زدن، درو کردن و غیره کمک گرفته می شود. به صورت کلی تمامی ارقام آن را می توان در سه دسته اصلی تراکتور شاسی، تراکتور چرخ دار و تراکتور زنجیری تقسیم بندی کرد. لازم به ذکر است که هر یک از این دسته ها دارای چندین رقم مختلف با کارکرد و توان قدرت موتور متفاوتی می باشند. با توجه به اینکه تراکتورها یکی از مهم ترین ابزارهای کشاورزی مکانیزه به حساب می آیند که از آن برای افزایش راندمان کاری باغدار و کشاورز کمک گرفته می شود، شرکت های متعددی فعالیت خودشان را در زمینه تولید تراکتورهای مختلف برای انجام امور مشخصی آغاز کردند. ایران نیز یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی می باشد که سالانه بخشی از نیاز بازار خود به تراکتور را از طریق واردات تامین می کند. متاسفانه ایران به دلیل تحریم های متعددی که با آن مواجه است، امکان تولید تراکتورهای سنگین و متوسط را در حجم بالا ندارد و به ناچار در راستای پاسخگویی به حجم بالای تقاضا برای خرید تراکتور، اقدام به واردات این محصول از کشورهای متعددی از جمله آلمان، بلاروس، چین، کره جنوبی و غیره می کند.

در حال حاضر قیمت تراکتور وارداتی نو در بازارهای داخلی ایران بسیار بالا می باشد، این موضوع سبب شده بسیاری از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی توانایی خرید رقم صفر این ماشین را نداشته باشند؛ این موضوع منجر به افزایش حجم واردات تراکتور دست دوم شده است. در حال حاضر واردات تراکتور دست دوم با رشد چند ده درصدی همراه بوده است. در نظر داشته باشید که واردات انواع تجهیزات کشاورزی از جمله تراکتور، نیاز به مجوز استاندارد دارد؛ در غیر این صورت امکان ترخیص کالا از گمرک برای واردکنندگان امکان پذیر نخواهد بود.

تراکتور وارداتی

تراکتورهای وارداتی به دلیل قدرت بالا و استحکام زیاد، طرفداران زیادی در کشور دارند. ارقام مختلف تراکتور وارداتی دارای قدرت بین 10 تا 500 اسب بخار می باشند. در نظر داشته باشید که هرچه قدرت اسب بخار تراکتور بیشتر باشد، می توان از آن برای انجام امور دشوارتری کمک گرفت. همچنین قیمت انواع تراکتور وارداتی با قدرت تراکتور ارتباط مستقیم دارد، در واقع بالا بودن قدرت تراکتور سبب افزایش قیمت این محصول در بازار خواهد شد. قیمت تراکتورهای وارداتی به مولفه های متعددی از جمله کشور سازنده، نام برند تولید کننده، نوسانات ارزی، نرخ تورم و حجم واردات بستگی دارد. در نظر داشته باشید که قوانین واردات تراکتور به نسبت سال ساخت و قدرت اسب بخار متغیر می باشد. معمولا تراکتورهای وارداتی دست دوم باید طبق شرایط خاصی وارد شوند. تراکتورهای واردتی دست دوم تنها در صورتی که بیش از 4 سال از سال ساخت آنها نگذشته باشد، امکان ترخیص از گمرک و وارد شدن به بازار ایران را دارند. همچنین تراکتورهای وارداتی بایستی جزء کالاهای تولید شده توسط شرکت های معتبر و بزرگ جهانی از جمله جاندیر، فرگوسن، نیوهلند و غیره باشند؛ در نظر داشته باشید که تمامی ارقام تراکتور وارداتی اعم از نو و دست دوم نباید مشمول ضوابط فنی واردات خودرو باشند. همچنین در صورتی که برند تولید کننده دارای نمایندگی خدمات پس از فروش در ایران نباشند، امکان واردات تراکتور وجود نخواهد داشت. قوانین ذکر شده برای واردات تمامی ارقام تراکتور جزء ضرورات به حساب می آید و واردکنندگان ملزم به رعایت تمام موارد ذکر شده می باشند.

واردات تراکتور جاندیر

جاندیر یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده تجهیزات کشاورزی می باشد که در سال 1837 توسط شخص جان دیر در ایالت متحده آمریکا تاسیس شد. با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا برای صادرات و واردات محصولات مختلف، معمولا واردات تراکتور جاندیر به ایران از طریق صادرات مجدد به انجام می رسد. معمولا این کالا از کشورهایی مانند آلمان که ممانعتی برای واردات ابزارآلات کشاورزی به ایران ندارد، به ایران صادر می شود. تراکتور جاندیر موجود در بازار ایران دارای ارقام مختلفی از جمله تراکتور جاندیر 3140، تراکتور جاندیر 3350 و غیره می باشد که این ارقام از نظر اندازه، کاربرد، قدرت موتور، مصرف سوخت و مشخصات ظاهری تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. با توجه به اینکه تراکتور جاندیر یکی از قدیمی ترین ارقام تراکتور موجود در بازار ایران به حساب می آید و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، همواره کشاورزیان و باغداران متعددی به دنبال خرید این رقم تراکتور می باشند. این موضوع سبب افزایش حجم واردات تراکتور جاندیر در چند سال اخیر شده است. به صورت کلی تراکتور جاندیر وارداتی را می توان به دو دسته نو و دست دوم تقسیم بندی کرد که هر یک از آنها دارای بازار فروش و مشتریان مختص به خودشان می باشند. در نظر داشته باشید که واردات تراکتور جاندیر در صورتی که مشمول ضوابط فنی واردات خودرو نباشد، امکان پذیر نیست.

حجم واردات تراکتور جاندیر به صورت مستقیم بر روی قیمت این محصول در بازارهای داخلی تاثیر دارد. ممکن است شما هنگام خرید تراکتور جاندیر با قیمت های متغیری مواجه شوید که این موضوع تا حدودی به دلیل اضافه کردن هزینه های جانبی و غیرضروری توسط واسطه های متعدد می باشد. برای اطلاع از قیمت واقعی و خرید تراکتور جاندیر می توانید از بازار باسکول کمک بگیرید. همچنین در صورتی که شما در زمینه فروش تراکتور جاندیر فعالیت می کند، این امکان را دارید که محصول خود را در سایت یا اپلیکیشن باسکول، آگهی کرده و از سراسر کشور مشتری جذب کنید.

تعرفه واردات تراکتور

تراکتور دارای ارقام مختلفی از جمله تراکتور چهار چرخ، تراکتور دو چرخ، تراکتور کمرشکن باغی، تراکتور زراعی، تراکتور 6 سیلندر و غیره می باشد. تعرفه واردات تراکتور براساس رقم آن مشخص می شود. در نظر داشته باشید که تعرفه واردت تراکتور دائما در حال تغییر است؛ بنابراین هنگام واردات این کالا بایستی از تعرفه گمرکی آن اطلاع پیدا کنید. در ادامه برخی از تعرفه های واردات تراکتور برای شما ذکر شده است. در نظر داشته باشید که تعرفه های ذکر شده ممکن است نسب به قدرت موتور دارای عواض و حق ورودی متغیری باشند. همچنین تراکتورهای کشاورزی با قدرت موتور بیش از 110 اسب بخار، مشمول پرداخت 9 درصد مالیات ارزش افزوده و 5 درصد حق ورودی می باشند.

  • تعرفه گمرکی واردات تراکتور (غیر از تراکتورهای مشمول شماره 09 87) (برحسب قدرت موتور دارای عوارض متفاوتی می باشد) : 8701
  • تعرفه گمرکی واردات تراکتورهای چرخ زنجیری : 870130
  • تعرفه گمرکی واردات تراکتور کشاورزی با قدرت بیشتر از 120 اسب بخار : 87013020
  • تعرفه گمرکی واردات تراکتور باغی کمرشکن : 87019120
  • تعرفه گمرکی واردات تیلر در صورتی که غیر قابل جداکردن از وسائل آماده سازی زمین باشد : 84328000

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا