صادرات به کره جنوبی

صادرات به کره جنوبی

صادرات به کره جنوبی

یکی از مقاصد تجاری ایران می تواند صادرات به کره جنوبی در نظر گرفته شود. چرا که ایران و کره، سال هاست که در یک مسیر و با اهداف مشترک بسیار زیادی قدم گذاشته اند. کره ی جنوبی را به بخش جنوبی شبه جزیره ی کره میشناسند که خود این شبیه جزیره نیز در شرق آسیا قرار دارد. مرکز تمام فعالیت های تجاری و صنعتی این کشور، سئول است که این شهر را به عنوان پایتخت کره ی جنوبی نیز برگزیده اند.  این کشور به عنوان یکی از ابر قدرت های جهانی در ابعاد بسیار گسترده به فعالیت می پردازد و برای اینکه به این جایگاه برسد از بحران های اقتصادی بسیار زیادی گذشته است.

صادرات به کره جنوبی برای ایران نمی تواند آن طور که به نظر می رسد سود آور باشد. چرا که این کشور به نسبت کشور کوچکی است و ظرفیت بازار داخلی آن، برای واردات از ایران، آنقدرها هم بالا نیست. با این تفاسیر چیزی که پروسه ی صادرات به کره جنوبی را برای ایران و تجار ایرانی جذاب نموده است، پیشرفت اقتصادی بسیار زیاد کره و همچنین فعالیت های انکارناپذیر آن در زمینه های مختلف فناوری می باشد. ایران با حفظ روابط تجاری خود با کره و گسترش این ارتباط می تواند از این کشور در جهت پیشبرد اهداف صنعتی خود در ابعاد جهانی کمک بگیرد.

فناوری پیشرفته ی موجود در کره جنوبی و فعالیت شرکت های بسیار موفق مانند ال جی، هیوندای-کیا و سامسونگ در این کشور، کره جنوبی را به یکی از بزرگ ترین کشورهای صادرکننده در کل دنیا معرفی می کند. تجارت بین ایران و کره جنوبی، اهداف بلند مدتی را دنبال می کند و در واقع هر دو کشور می دانند که این تجارت فی مابین تنها به ورود و خروج یک سری کالا و محصول محدود نخواهد شد. خودتان نیز می دانید که ایران دارای منابع طبیعی انرژی بسیار زیاد است، از این رو همین قابلیت ایران می تواند در تامین نیازهای وارداتی کره، نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

علاوه بر این موارد، ایران در ارتباط تجاری با کشورهای همسایه، با توجه به موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد، بسیار موفقیت آمیز عمل نموده است. همین موضوع می تواند زمینه را برای توسعه ی روابط تجاری کره جنوبی با سایر کشورهای منطقه نیز فراهم آورد. سوخت ها و روغن های معدنی، ماشین آلات و تجهیزات برقی مربوط به محصولات صوتی تصویری، دیگ های بخار، وسایل مکانیکی، راکتورهای هسته ای، سنگ آهن، آهن و فولاد، مواد شیمیایی آلی، پلاستیک، محصولات دارویی، مواد شیمیایی معدنی، آلومینیوم، مس، گوشت، ماهی و مواد غذای دریایی، مروارید و انواع اکسسوری، همگی مواردی هستند که در لیست موارد صادرات به کره جنوبی می توانند قرارگیرند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید.

صادرات ایران به کره شمالی

صادرات ایران به کره شمالی تنها راه ارتباطی نیست که از طریق ایران به سمت این کشور روانه شده است. ایران و کره ی شمالی از ابتدای پیدایش جمهوری اسلامی ایران تا به امروز، همیشه روابط خوبی را در ابعاد مختلف با یکدیگر داشته و دارند. نکته ی جالب در راستای این ارتباط حسنه، این است که کره ی شمالی نسبت به برنامه های هسته ای ایران نیز متعهد بوده و نقش بسزایی را ایفا می کند.

با این حال کشورهایی که در راس صادرات به کره شمالی قرار دارند شامل مواردی مانند چین، روسیه، هند، آلمان، سوئیس و پرو می شوند. این به این معناست که صادرات ایران به کره ی شمالی از رونق چندانی برخوردار نیست. اما این مسئله وجود ارتباطی دوستانه و همیشگی بین دو کشور را کتمان نمی کند. از طرفی، ارتباط کره شمالی با کشورهای دیگر آنقدر محدود است که اکثر روابط تجاری این کشور با دنیای بیرون به صورت قاچاقی انجام می شود. به همین دلیل است که ارائه ی یک آمار و ارقام دقیق از صادرات و واردات این کشور، تقریبا پایه و اساس مبتنی بر حقیقت نخواهد داشت.

صادرات کره شمالی

همه می دانیم که کره شمالی یک کشور منزوی بوده و در ارتباطات جهانی آن چه در زمینه ی تجاری و چه در زمینه ی اقتصادی، هرگز با توسعه و گسترش خاصی مواجه نبوده است. با این حال راه های زیادی وجود دارند که به واسطه ی آن ها صادرات کره شمالی شکل می گیرد. البته لازم به ذکر است که اکثر این راه ها، قاچاقی هستند و مراحل سفت و سخت قانونی در پی آن ها وجود ندارد. خیلی ها گمان می کنند که کره شمالی کشور فقیری است اما در باطن ماجرا چنین چیزی صحت ندارد و درآمد ناشی از صادرات کره شمالی آن هم به صورت قاچاق، ظاهرا ارقام بسیار درشتی را شامل می شود.

با این حال می توانیم نمونه هایی مانند محصولات نساجی، محصولات متالوژی، محصولات کشاورزی، محصولات دریایی و مواد معدنی را در راس لیست صادرات کره شمالی قرار دهیم. البته این موارد صادرات ناچیزی هستند که خط مشی کاملا قانونی را طی می کنند. اما در پشت پرده ی این صادرات قانونی می توانیم به مواردی همچون تولید و فروش انواع موشک، مجسمه، انواع مواد مخدر و حتی جعل اسکناس نیز اشاره نماییم.

صادرات کره جنوبی

این روزها، کره جنوبی به عنوان یک کشور موفق و توسعه یافته، الگوی بسیاری از کشورهای در حال توسعه می باشد. یکی از مهم ترین موارد ارزآور برای این کشور، شامل تراشه های حافظه می شود که بخش وسیعی از صادرات کره جنوبی را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از محصولات مهم که در صادرات کره جنوبی نقش بسزایی را ایفا می کند، صادرات خودرو می باشد.

رشد اقتصادی کره جنوبی آنقدر سریع اتفاق افتاده که این کشور در زمره ی قدرترین کشورهای صادرکننده ی کل دنیا قرارگرفته است. کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد گسترده در آسیا، فعالیت چشمگیری در صادرات منطقه دارد. جالب است که کره جنوبی در زمینه ی برخورداری از منابع و معادن طبیعی، بسیار محدود است و تولیدات این کشور حتی کفاف نیازهای داخلی را نمی دهد اما با این اوصاف، کره جنوبی در مسیر تامین نیازهای داخلی خود به واسطه واردات، آنقدر هوشمندانه برخورد کرده که حتی می تواند در زمینه ی صادرات دوباره ی انواع محصولات وارداتی، فعالیت های چشمگیری داشته باشد. بگذریم از این که رشد اقتصادی کره، هیچ جوره حول محورهایی همچون صادرات مواد معدنی و صادرات محصولات کشاورزی و غیره، نخواهد چرخید! با این حال هنوز هم صادرات به کره جنوبی یکی از اهداف بسیار پررنگ ایران به شما می آید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا