واردات دستگاه از چین

واردات دستگاه و ماشین آلات از چین

واردات دستگاه از چین

یکی از بیشترین کالاهای وارد شده به کشور ایران دستگاه ماشین آلات صنعتی است، به همین دلیل در این مقاله به موضوع واردات دستگاه از چین تمرکز کرده ایم و تعاریف و ویژگی های مربوط به این مساله را توضیح داده ایم. پس شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

سهم بیشترین کالاهای وارداتی به کشور، از دستگاه های صنعتی تشکیل شده است. یکی از مهم ترین کشورها برای واردات دستگاه، چین می باشد، به همین دلیل واردات دستگاه از چین، اهمیت خاصی برای تاجران و شرکت های تولیدی در این حوزه دارد.

بر اساس آمار رسمی توسط شرکت بازرگانی و صادرات، سهم دستگاه های وارداتی در سال ۸۴، هفت میلیارد و پانصد و پنجاه و نه هزار دلار بوده است، و بیشترین سهم مربوط به آن توسط واردات دستگاه از چین بوده است.

در سال ۹۵ تعیین شده که از ۹۸ کشور مختلف، واردات دستگاه به کشور داشته ایم که کشورهایی مانند چین، ایتالیا و آلمان در این میان بیشترین سهم را داشته اند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا از گمرک  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

واردات دستگاه از چین
واردات دستگاه از چین

نکات واردات ماشین آلات از چین

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، واردات ماشین آلات از چین دارای بیشترین سهم از میان کشورهای تولید کننده این دستگاه ها بوده است. آمار حاکی از آن است که سهم واردات در سال ۹۵ حدود ۳۴ درصد از کل مبالغ پرداختی برای واردات دستگاه از کشورهای مختلف بوده است و همین آمار نشان می دهد که کشور چین بزرگ ترین تامین کننده صنعتی برای کشور ایران به حساب می آید و در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهم ترین کشورهای صادرکننده دستگاه و ماشین آلات به ایران

بعد از کشور چین، این امارات است که دارای بیشترین سهم را در میان دستگاه های صادراتی به ایران دارد، اما نکته ای که از اهمیت زیادی برخوردار است این می باشد که اکثر دستگاه های خریداری شده از کشور امارات، خود از کشورهای دیگر تامین می شود و کشور امارات به عنوان یک تولید کننده برتر در زمینه دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی شناخته نمی شود.مواردی دیگری برای واردات از چین وجود دارداز جمله :

مهم ترین نکته که در خصوص واردات از چین و هر کشور دیگری برخوردار است، شناسایی کد تعرفه مخصوص به آن دستگاه و ماشین آلات صنعتی است به طوری که به وسیله این کد تمامی هزینه های مربوط به گمرک و حمل و نقل کالا محاسبه می شود و اگر وارد کننده و یا شرکت بازرگانی فعال، در زمینه شناسایی کد تعرفه با مشکل مواجه شود مطمئنا تبعات جبران ناپذیری منتظر وی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب نمایشگاه های چین  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

هم چنین در زمینه مربوط به واردات دستگاه از چین، شرکت های تولیدی و خدماتی از پرداخت هزینه های اضافی معاف می شوند به شرط این که وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص دهد که این دستگاه برای توسعه خط تولید کارخانه خریداری شده و این که یکی از نیازهای اصلی مربوط به تولید محصولات یک شرکت تولیدی است.

یکی دیگر از شرط های اصلی وزارت صنعت و معدن و تجارت برای معافیت هزینه های پرداختی از جانب شرکت برای واردات دستگاه از چین، عدم ساخت آن دستگاه در داخل کشور ایران است. اگر به هر دلیلی این وزارت مشاهده کند که در داخل کشور ایران دستگاهی شبیه به این دستگاه ساخته می شود، مسلما معافیت های لازم را برای شرکت تولیدی مورد نظر صادر نمی کند و شرکت موظف به پرداخت کلیه هزینه های گمرکی است.

دستگاه مربوطه باید نو بوده و خرید هر نوع دستگاه دست دوم غیر قانونی محسوب می شود و این وزارت با خریداری دستگاه های دست دوم برخورد می کند، هم چنین این دستگاه باید به عنوان یکی از نیازهای اصلی مربوط به خط تولید شناخته شود وگرنه تاییدیه های لازم برای ورود این دستگاه به داخل کشور صادر نمی شود.”

هم چنین به دلیل تنوع و گستردگی در دستگاه و ماشین آلات صنعتی لازم است که از مشورت و راهنمایی کارشناسان مشاور بهره بگیرید، تا بتوانید مناسب ترین و بهترین برند موجود در این زمینه را خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

شناخت تامین کنندگان و تولید کنندگان دستگاه های صنعتی در کشور چین کاری سخت و زمان بر است. به همین دلیل با کمک شرکت های بازرگانی در این زمینه می توانید این مسیر سخت را ساده کنید، یکی از نکات مهم که در این زمینه وجود دارد عدم آشنایی تاجر و یا شرکت تولیدی در زمینه های مربوط به خدمات گمرکی و بازرگانی است، به همین حتما لازم است در زمینه واردات دستگاه از چین، با همکاری و کمک یک شرکت بازرگانی فعال و با تجربه در این زمینه تمامی کارها را انجام دهید.

معمولا واردات از چین به کشور ایران به صورت دو مسیره انجام می پذیرد، یعنی ابتدا محموله به دبی می رسد و سپس از دبی به خاک کشور ایران می رسد و این مورد می تواند هزینه های گمرک را بسیار افزایش دهد به همین دلیل در این راستا حتما با یک شرکت بازرگانی فعال در کشور ایران ارتباط داشته باشید تا بتوانید انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی را با حداقل هزینه به کشور ایران وارد کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اتاق بازرگانی ایران و چین  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

دومین نکته معاف شدن شما از پرداخت برخی از هزینه های گمرکی است که توانایی تشخیص این معیار هم بر عهده شرکت های بازرگانی و تجاری فعال در این زمینه است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا