عوامل صادرات موفق

عوامل موفقیت صادرات

عوامل موفقیت صادرات

در حال حاضر صادرات به یکی از زمینه های فعالیتی پر سود در ایران تبدیل شده است و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، باید به خوبی عواملی که بر روی صادرات تاثیر دارند را شناسایی کنند تا روز به روز در زمینه صادرات موفق تر باشند، در ادامه برخی از مهم ترین عوامل موفقیت صادرات را برای شما بررسی خواهیم کرد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

در دنیای امروز برای قدرتمند بودن نیاز به داشتن تسهیلات نظامی و ارتش قوی نیست امروزه مبارزه کشورهای قدرتمند دنیا در میدان اقتصاد است و در این زمینه تمام کشورهای توسعه یافته با تمام قوا تلاش می کنند. توان اقتصادی هر کشور ارتباط مستقیم با توان صنعتی دارد ، صنعت در زمینه های مختلف و با تعاریف متفاوت و توان صنعت هم رابطه مستقیم با توان صادراتی یک کشور دارد.

داشتن استراتژی مناسب یکی از عوامل موفقیت صادرات

برای داشتن یک صادرات توانمند نمی توان فقط با برنامه های سنتی در تولید و صادرات حضور پیدا کرد برای داشتن یک اقتصاد پویا ضمن هماهنگ بودن با سیاستهای تجارت بین المللی باید استراتژی داشت.

ایران کشوری بزرگ دارای پتانسیلهای زیادی برای تولید، تبدیل و صادرات می باشد و نیاز به این نیست که ما در همه زمینه ها ورود کنیم ما باید با قدرت و در زمینه هایی که توان گسترش آن را در بازراهای هدف داریم تلاش کنیم . در جهت توسعه صادرات بدست آوردن بازار هدف، نگهداشتن بازار و گسترش آن اهمیت بسزایی دارد و برای رسیدن به این اهداف بزرگ زمینه هایی باید مهیا باشد و عواملی تاثیر گذار هستند .

عوامل موفقیت صادرات

گزینه های زیر را می توان از عوامل موفقیت صادرات بر شمرد:

  • نحوه دید و عملکرد مدیران در واحدهای مختلف تولیدی
  •  اهداف و منابع صادر کننده و بررسی و انتخاب بازارهای بین المللی و سیاست های قیمت گذاری و توزیع
  •  داشتن برنامه های تشویقی از جمله یارانه صادراتی و …
  • اعزام هیات های تجاری و شرکت درنمایشگاه های خارجی
  •  توسعه و حمایت از صنایع بسته بندی صادراتی

 

قیمت مناسب یکی از عوامل موفقیت صادرات

اکثر واحدهای تولیدی بدلیل نداشتن امکانات و اطلاعات دقیق در رابطه با بازارهای جهانی از تمام توان خود برای تولید استفاده نمی کنند. اما مواردی مانند: پایین بودن کیفیت بعضی از کالاها، بسته بندی نامتناسب، بالا بودن قیمت تمام شده کالا، ورود واسطه ها با نگاه سود جویانه از عوامل عدم موفقیت در عرصه صادرات است.

یکی از دلایل بسیار مهم که باعث شد کالاهای ایرانی نتوانند با کالاهای مشابه سایر کشورها رقابت کند قیمت تمام شده می باشد که در بیشتر موارد مجبور به سپردن بازار به دیگران شده ایم. از طرفی عدم اطمینان صادر کننده به بازار جدید باعث کندی کار شده ، اگر چه ورود به بازراهای جدید چنانچه مانند قبل بدون داشتن برنامه و شناخت باشد قطعا نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. باید با کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه های اقتصادی و دفاتر و مراکز تجاری قوی تر عمل کرده و مشکلات کمتری داشته باشیم .

بدست آوردن یک بازار هدف کار ساده ای نیست خصوصا در دنیای امروزی که همه چیز با سیاست کشور ها گره خورده و بازاریابی را برای بازرگانان و تولیدکنندگان مشکل نموده است. جدا از مشکلات ذکر شده بعضاهم متاسفانه نحوه عملکرد صادر کنندگان باعث شده که قادر به نگهداری بازار هدف به دلیل مختلف از جمله نوع و نحوه بسته بندی و حمل کالا نبوده و در رقابت با کشورهای دیگر بازنده شده ایم.

کالاهایی که قرار است بدون رعایت نمودن شرایط کیفی در زمینه های مختلف برای مقطع کوتاهی در بازار هدف بماند و برای مدت طولانی اعتبار را از کالاهای ایرانی بگیرد بهتر آن است که از ابتدای ورود پیدا نکند تا مجبور نشویم بازار را به کشورهای دیگر بسپاریم.


مطالب مرتبط:

موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران
استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی
صادرات خرما به عمان
انواع خرمای صادراتی ایران
خرمای مضافتی
خرمای کبکاب
صادرات انجیر به چین
صادرات محصولات کشاورزی به چین
صادرات به قطر
صادرات پسته ایران
راهنمای صادرات خشکبار به اروپا
صادرات محصولات کشاورزی به روسیه


بسته بندی مناسب یکی از عوامل موفقیت صادرات

فکر می کنید اینکه کشور همسایه ما، به راحتی بازارهای هدف را از ما می گیرد بخاطر کیفیت کالا می باشد؟

خیر این طور نیست کالاهای ایرانی به مراتب از نظر کیفیت بهتر است اما جاذبه اصلی این کالاهای در نوع بسته بندی می باشد که امیدوارم با بخشنامه اخیر ابلاغی گمرک بتوانیم سرو سامانی به وضعیت بسته بندی کالاها در این زمینه های مختلف باشیم.

یکی از دلایل بسیار مهم که باعث شد کالاهای ایرانی نتوانند با کالاهای مشابه سایر کشورها رقابت کند قیمت تمام شده می باشد که در بیشتر موارد مجبور به سپردن بازار به دیگران شده ایم و نیاز است که مسئولین در این خصوص ورود کرده و در جهت بالا بردن توان صادر کنندگان در بازارهای جهانی اقدام صورت پذیرد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا