تعرفه صادرات

تعرفه صادرات

تعرفه صادرات

با توجه به تولید محصولات خاص مانند پسته ، زعفران و همچنین خرما که از پتانسیل های بسیار خوب صادراتی ایران هستند باید نسبت به تعرفه صادرات هرکدام از آن ها اطلاعات دقیق داشت تا در فرآیند صادرات آنها مشکلی ایجاد نشود. ایران در صادرات پسته، صادرات خرما و صادرات انجیر خشک از کشورهای پیشرو می باشد و به صورت سالانه از محل صادرات این اقلام، درآمد ارزی بسیار خوبی نصیب بازرگانان ایرانی می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

کالاها و خدمات مختلفی در کشورهای مختلف صادر و وارد می شود که هر کدام از کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول قوانین مختلفی از جمله تعرفه ها می باشند . تعرفه کالا هم از طرف گمرک هردو کشور مبدا و مقصد و هم به صورت یک طرفه از طرف کشور وارد کننده آن کالا وضع می گردد.

صادرات هر کشور به کشور دیگر یعنی ارسال مازاد بر مصرف مصرف کنندگان داخلی و واردات یعنی وارد کردن آن کالاهایی که آن کشور نیاز دارد . کالاهایی که یک کشور صادر یا وارد می نماید مشمول قوانین و مقررات خاصی می باشند . تعرفه کالای صادراتی به تعرفه ای اطلاق می شود که معمولا از طرف کشور وارد کننده آن کالا وضع می گردد و هدف از آن حمایت از تولیدکنندگان داخلی آن کشور می باشد . در این مقاله به بررسی بیشتر تعرفه کالا و نحوه وضع آن برای هر کالا می پردازیم .

تعرفه کالا و تعرفه صادرات

مقررات مربوط به تعرفه گمرکی کالا صادراتی

به طور کلی هم کالاهای صادراتی و هم وارداتی در سه گروه قابل تقسیم می باشند که به شرح زیر می باشند

1 . کالاهای مجاز :کالاهایی که به لحاظ قانونی برای وارد یا صادر شدن مجاز می باشند و به وضع قوانین سفت و سختی نیازی ندارند و وضع تعرفه کالای صادراتی برای آن ها بسیار چشمگیر نمی باشد.

2 . کالاهایی که با رعایت شروط و طبق قوانینی ، صادرات و واردات آن ها انجام می گیرد.

3 . دسته سوم شامل کالاهایی که به هیچ عنوان مجاز به صادر یا وارد شدن نمی باشند.

تعیین تعرفه و ارزش گمرکی

در مورد کالاهای صادراتی و تعرفه صادرات قوانینی وجود دارد

1 . تعرفه کالای صادراتی بر طبق قوانین و مقررات تعریف شده در وزارت صنعت و معدن متنوع می باشد .
2 . برای وضع تعرفه کالای صادراتی ، کالاها را در دسته های مختلفی تقسیم بندی می نمایند که این تعرفه صادرات برای هر کدام متنوع می باشد .
انواع کالاهای صادراتی :
کالاهای صادراتی در انواع مختلفی دسته بندی می شوند که به صورت زیر قابل بیان می باشند.

تعرفه صادرات خرما

خرما مانند دیگر کالاهای صادراتی مشمول تعرفه گمرکی کالا صادراتی می باشد . وضع تعرفه صادرات  آن به این گونه است که بر حسب نوع خرما و براساس هر کیلو تعرفه وضع می گردد

تعرفه صادرات میلگرد

میلگرد از دیگر کالاهای صادراتی ایران می باشد که مشمول تعرفه گمرکی کالا صادراتی می باشد و میزان مالیات و تعرفه ای که بر آن وضع می گردد به میزان نه در صد می باشد که در محاسبه آن میزان وزن میلگردها در نظر گرفته می شود

تعرفه صادرات فرش

از جمله کالاهای صادراتی ایران ، فرش های دستی و ماشینی می باشد که تعرفه صادرات از طرف کشور وارد کننده و گمرک بر آن وضع می گردد و مانند دیگر کالاها مشمول تعرفه کالای صادراتی می باشد . این کالا یکی از پرسودترین کالای صادراتی ایران به کشورهای مختلف همسایه و اروپایی محسوب می گردد

صادرات یونجه

ایران یکی از بزرگترین پرورش دهندگان و تولید کنندگان یونجه محسوب می شود که این نوع کالا را به کشورهای مختلف صادر می نماید و مشمول تعرفه صادرات می باشد

صادرات زالو

زالو یکی از کالاهای صادراتی می باشد و ایران یکی از پرورش دهندگان این نوع گونه درمانی می باشد و تعرفه کالای صادراتی برای این کالا نیز قابل محاسبه می باشد. در صادرات زالو باید به نکاتی مانند اندازه هر زالو ، سالم و بهداشتی بودن آن ها و … توجه نمود . علاوه بر این که ایران به کشورهای دیگر زالو صادر می نماید در بعضی موارد اقدام به وارد کردن این گونه نیز می نماید .

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

تعرفه واردات کالا

واردات کالا نیز همچون صادرات آن نیازمند پرداخت عوارض می باشد . تعرفه گمرکی کالا صادراتی بر اساس نوع کالا و ویژگی های آن ها تعیین می گردد . تعرفه این کالاها مانند تعرفه کالای صادراتی می باشد و هدف اصلی این نوع تعرفه ، حمایت از تولیدکنندگان داخلی یک کشور می باشد .

تعرفه کالاهای صادراتی

تعرفه کالای صادراتی و وارداتی در انواع مختلفی قابل تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند

تعرفه کالای صادراتی از نظر هدف

این نوع تعرفه ها خود در انواع مختلفی مانند تعرفه مالی ، حمایتی و ارشادی می باشند . تعرفه صادرات مالی با هدف تامین مخارج مالی صورت می گیرد . تعرفه حمایتی با هدف فراهم آوردن شرایط رقابتی برای کالاهای داخلی در مقابل کالاهای وارداتی می باشد و تعرفه کالا صادراتی ارشادی با هدف هدایت نمودن تقاضا و تغییر انتخاب مصرف کننده از کالاها صورت می گیرد.

تعرفه از نظر مقام وضع کننده

این نوع تعرفه خود شامل تعرفه مستقل ، قرار دادی می باشد که منظور از تعرفه گمرکی کالا صادراتی مستقل به صورت یک طرفه و از طرف کشور وارد کننده آن کالاها انجام می گیرد و به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی می باشد ، تعرفه گمرکی کالا صادراتی قرار دادی به تعرفه هایی اطلاق می گردد که به صورت دوجانبه می باشد و برای مدت مشخصی تعیین می شود.

تعرفه از نظر شکل

این نوع تعرفه شامل انواع تعرفه واحد ، تعرفه مرکب می باشد که تعرفه واحد برای کالاهایی که وارد یک کشور می شوند و تعرفه مرکب نوعی تعرفه دو طرفه یعنی هم صادرات و هم واردات وضع می گردد.

تعرفه از نظر ماهیت

این نوع تعرفه ها شامل انواع تعرفه های عمومی ، تعرفه ترجیحی می باشند که تعرفه صادرات عمومی برای کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی اعمال می شود . تعرفه ترجیحی به عنوان تعرفه کالای صادراتی و وارداتی وضع می گردد.

تعرفه از نظر نحوه و چگونگی محاسبه

این نوع تعرفه شامل تعرفه های ارزشی ، مقداری و مرکب می باشد که تعرفه ارزشی را باتوجه به ارز کالاها می سنجند یعنی نرخ تعرفه را در ارزش کالا ضرب می نمایند ، تعرفه ی مقداری را با توجه به مقدار کالاهای صادراتی و وارداتی تعیین می نمایند و تعرفه مرکب ، ترکیب دو روش دیگر می باشد.

تعرفه گمرکی کالا

هم بر کالاهای وارداتی و هم صادراتی تعرفه هایی وضع می شود که هر کدام از آن ها بر طبق قوانین و مقررات خاصی انجام می گیرد . تعرفه گمرکی کالا صادراتی معمولا براساس ویژگی های کالاهای صادراتی ، نوع آن ها ، میزان وزن و سلامت کالاها ، میزان صنایع و تولیداتی که در کشور وارد کننده آن کالاها وجود دارد و بسیاری اصول دیگر وضع می گردد . کشوری که کالاها به آن صادر می گردد ، به منظور حمایت از تولیدکننده های داخلی خودش به ویژه اگر آن تولید کننده ها کالاهای مشابه آن کالا ها را تولید نمایند ، تعرفه گمرکی کالا صادراتی وضع می نماید .همچنین علاوه بر کشور وارد کننده کالای صادراتی نیز گمرک دو کشورهای صادرکننده و وارد کننده نیز بر کالاها تعرفه وضع می نمایند که بیشتر به این منظور انجام می گیرد که در زمینه های بهداشتی و استانداردها موارد مختلفی رعایت گردد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا