ترانشیپ چیست

ترانشیپ چیست

ترانشیپ چیست

شاید تا کنون واژه ترانشیپ به گوش شما خورده باشد و تمایل شما بر این باشد که بدانید ترانشیپ چیست و به چه شکل انجام می‌شود. حمل و انتقال محموله‌های مختلف به هر نقطه‌ای از جهان، تحت تاثیر عوامل و زیر شاخه‌های مختلفی قرار دارد که هر یک در این پروسه نقش دارند. در واقع برای انتقال یک محموله به یک نقطه مشخص، لازم است تا با تمامی عواملی که می‌تواند موفقیت شما را در به انجام رساندن کارتان بیشتر سازد آشنایی داشته باشید.

هنگامی که یک محموله خاص را به کشور یا منطقه دیگری ارسال می‌کنید، به علت وجود یک سری محدودیت‌ها ممکن است شرایط تغییر کند و در نتیجه امکان انتقال محموله مورد نظر به شکل مستقیم به مقصد مورد نظر شما وجود نداشته باشد و در نهایت برای انتقال محموله نیازمند پلن دوم باشید. در واقع در چنین شرایطی، لازم است محموله خود را به یک کشور دیگر ارسال کنید و سپس کارهای لازم برای انتقال محموله به مقصد نهایی را از این کشور انجام دهید. این کار معنا و مفهوم دقیق ترانشیپ کردن بار مورد نظر شما می‌باشد و راه حلی است که از طریق آن می‌توانید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را دور بزنید. اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم که ترانشیپ چیست، می‌توانیم از چنین اقدامی به عنوان یک زیر مجموعه از ترانزیت کالاها یاد کنیم. ترانشیپ بار از راه‌های مختلفی قابل انجام است که مرسوم‌ترین روش آن در چند سال گذشته، ترانشیپ از طریق دریا می‌باشد. در سالیان اخیر تلاش اکثر کشورها بر این بوده تا بتوانند ترانشیپ کالا را از راه‌های زمینی نیز انجام دهند.

هدف از ترانشیپ کالا چیست؟

سوال دیگری که مطرح است این است که هدف اصلی از ترانشیپ چیست؟ در پاسخ باید گفت که با ترانشیپ کالاها، می‌توانید از سد مشکلاتی که برای انتقال بار بر سر راه شما وجود دارد عبور کنید و محموله خود را بدون مشکل به مقصد مورد نظر انتقال دهید. اما دلیل انجام ترانشیپ چیست؟ در واقع وجود مشکلات و محدودیت‌های مختلف در بعضی کشورها، شرایط را بسیار دشوار کرده و باعث شده تا برای انتقال یک محموله نه چندان مهم نیز، به صرف سرمایه و وقت بیشتری نیاز پیدا کنیم.با توجه به این مورد می‌توان حدس زد که هدف اصلی از ترانشیپ کالا چیست و چه مزیتی پشت این اقدام است؛ ترانشیپ می‌تواند کار انتقال بارها را برای شما آسان‌تر سازد و هزینه و زمانی که برای ارسال موفقیت آمیز بار خود به منطقه‌ای مشخص صرف می‌کنید را کمتر سازد و در نهایت این که شما را به سود بیشتری برساند.

هنگامی که برای ترانشیپ یک کالا اقدام می‌کنید، در واقع برای آن، دو مقصد در نظر گرفته‌اید؛ کالای مورد نظر در ابتدا به یک مقصد میانی ارسال شده و در آخر ارسال نهایی می‌شود و به مقصد اصلی خود می‌رسد. شاید این مسیر کمی طولانی‌تر از حد عادی باشد، اما در مواقعی که هیچ چاره‌ای وجود نداشته باشد و برای انتقال بار خود به مقصد اصلی تنها راه حل ارسال به یک منطقه در بین مسیر باشد، ترانشیپ کردن کالا بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. علاوه بر این مورد می‌توان گفت که وقتی نیاز به تعویض وسیله حمل و انتقال بار وجود داشته باشد، لازم است که کالای خود را ترانشیپ کنید؛ به طور کلی همه چیز تحت تاثیر مسیر انتقال بار قرار دارد و بسته به آن شرایط ممکن است تغییر یابد. علاوه بر آن در هنگامی که نیاز به تغییر در محموله مورد نظر وجود داشته باشد و بخواهید بار خود را به همراه باری بزرگ‌تر ارسال کنید، ترانشیپ بار مورد نظر گزینه‌ای مناسب برای شما می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

تفاوت بین ترانشیپ و ترانزیت کالا در چیست؟

سوال دیگر این است که تفاوت بین ترانزیت و ترانشیپ چیست؟ پیش‌تر نیز گفتیم ترانشیپ می‌تواند یک زیرمجموعه از ترانزیت کالاها و محموله‌های مختلف باشد. در مواردی از این دو واژه به جای هم استفاده می‌شود، چرا که ماهیت اصلی آن‌ها مشابه است. اما با توجه به هدف اصلی بکار گرفتن هر یک از این روش‌ها، معنایی متفاوت برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. نهاد اصلی و بین المللی که فعالیت‌ها و امور مربوط به گمرک کشورها را کنترل می‌کند، ترانزیت کردن کالاها را انتقال یک بار از یک مبدا گمرکی به یک مقصد گمرکی که تحت نظارت گمرک و بر طبق قوانین تعیین شده در این جهت انجام می‌شود، معنی کرده است.در مقابل ترانشیپ کردن یک محموله به این شکل معنی شده است که محموله مورد نظر در ابتدا حکم یک محموله وارداتی را داشته و تحت نظارت گمرک بین المللی به منطقه گمرکی یک کشور وارد شده و پس از آن به شکل یک محموله صادراتی به مقصد گمرکی دوم در واقع مقصد نهایی خود، صادر می‌شود.

از این موارد می‌توان پی برد که تفاوت اصلی بین ترانزیت و ترانشیپ چیست و در واقع فهمید که در حین ترانزیت کالا، هیچ تغییری در ابزار حمل و نقل به وجود نیامده و کالا تا نقطه مقصد در یک وسیله انتقال اصلی باقی می‌ماند، در حالی که در حین ترانشیپ کالا امکان وقوع یک سری تغییرات وجود داشته و ممکن است وسیله حمل و نقل در مسیر انتقال تغییر پیدا کند. قوانین اعمال شده برای استفاده از هر یک از این روش‌های انتقال بار به نسبت سایر روش‌ها کمتر است. اما پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع هرگونه فعالیت‌های قاچاقی انجام شده است. برای جلوگیری از چنین اعمال غیر قانونی، تاکید اداره گمرک این است که مبدا ورودی و خروجی محموله حین انتقال بارها یکسان باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب تعرفه گمرکی را مطالعه کنید.

نکات مهم در رابطه با ترانشیپ کالا که باید بدانید

  • میزان ترانشیپ کالاها مختلف در سطح بین المللی بسیار زیاد است؛ چنین اقدامی باعث شده تا نظارت‌های گمرکی و هزینه‌های اضافی که برای انتقال بارهای مختلف باید پرداخته شوند، کمتر شود و پروسه انتقال بار با سرعت بیشتری انجام شود. در کل می‌توان از ترانشیپ کالاها به عنوان روشی قانونی برای انتقال بار یاد کرد، با این حال افراد سودجو همیشه در صحنه حاضر هستند و برای منافع خود از این روش بهره برد و به قاچاق و واردات غیر قانونی کالاها می‌پردازند. با این که اصلی‌ترین هدف از ترانشیپ کالاها کاهش و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌باشد، اما زمان لازم برای این اقدام بیشتر است.
  • با توجه به موارد ذکر شده می‌توان پی برد که زمان رسیدن یک محموله خاص به مقصد نهایی از طریق ترانشیپ کردن آن بیشتر می‌شود و امکان رخداد تاخیر در این پروسه زیاد است. از آنجایی که در حین ترانشیپ کردن یک محموله با رسیدن آن به مقصد میانی نیاز به تعویض وسیله انتقال وجود دارد، با توجه به زمانی که صرف جابه‌جایی محموله و انتقال آن به وسیله دوم می‌شود، زمان لازم برای ترانشیپ کردن کالاها بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود. احتمال این وجود دارد که تاخیر ایجاد شده در زمان ترانشیپ کالاها به چند هفته نیز برسد. پس بهتر است گزینه ترانشیپ کالا را به عنوان یک راه حل دوم در نظر داشته باشید.
  • یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های ترانشیپ کالاها این است که شما در حین انتقال محموله مورد نظر خود از این طریق، می‌توانید مسیر انتقال را دنبال کرده و در واقع از طریق ردیابی آنلاین، پروسه انتقال محموله را کنترل کنید. درست مانند رهگیری مرسوله‌های پستی با ورود به سامانه آنلاین شرکتی که وظیفه انتقال بارهای شما را بر عهده دارد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مرتبط با بار خود، در جریان تمامی نکات و اطلاعات مربوط به ترانشیپ محموله قرار بگیرید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا