صادرات خیار

صادرات خیار

صادرات خیار

صادرات خیار، یکی از منابع درآمدزا برای بسیاری از کشورهای جهان است. صادرات انواع گونه های خیار را در بازار سبزیجات و میوه های تازه در جهان شاهد هستیم. هر ساله، میلیون ها تن خیار تازه در گونه های مختلف در بازارهای جهانی مبادله می شوند. انواع خیار گلخانه ای، خیار بومی و حتی خیار دریایی که جزو گونه‌های خاص از جانداران آبزی است، در خرید و فروش و صادرات و واردات خیار مبادله می شوند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

فرآیند صادرات کالا و فروش انواع خیار را می توان یک منبع تامین کننده املاح و ویتامین ها برای سبد غذایی خانواده ها دانست. از آنجایی که تقاضا برای خرید خیار در بازار جهانی بسیار زیاد است، پرورش‌دهندگان این میوه صیفی جات سعی می ‌کنند آخرین فناوری های کاشت و پرورش خیار را به کار بگیرند تا محصولات مرغوب تر به دست آید.

صادرات خیار

عوامل موفقیت صادرات خیار سبز

عواملی که می توانند حجم صادرات خیار را افزایش دهند شامل تامین زمین مناسب برای کاشت و پرورش خیار است. انواع خیارها می توانند در گلخانه پرورش داده شوند یا در زمین زراعی کاشته شوند. آنچه مهم است اینکه باید شرایط مناسب برای رشد آنها فراهم شود؛ به طور مثال لازم است شرایط خاک فراهم شود؛ شرایط دمایی تنظیم گردد و از همه مهمتر، برنامه‌ریزی برای کنترل آفت های گیاهی با دقت و حساسیت بالا انجام گیرد.

کاشت و پرورش انواع خیار، هم در مزرعه و هم در گلخانه طبق یک سری استانداردها انجام می شود. محصولات برداشت شده با کیفیت بسیار بالا برای صادرات خیار مناسب هستند.

عامل دیگری که در فرایند صادرات خیار تاثیر زیادی دارد، انتخاب خیارهای سالم، هم اندازه و هم وزن است که باید حتماً در بسته بندی های زیبا و استاندارد چیده شوند. خیارهایی که همه شرایط مناسب برای آنها فراهم شده طعم بهتری دارد. در کشور ایران برخی از مناطق، خیار بومی پرورش می دهند که علاوه بر اینکه طعم بسیار عالی دارند، هنگام خوردن خیار، عطر دلپذیری به مشام می رسد.

صادرات خیار می تواند منبع غذایی را برای تهیه انواع سالاد یا انواع دسر و پیش غذا فراهم کند. تولید خیال در کنار تولید و پرورش انواع صیفی جات در ایران بسیار قابل توجه است و به همین دلیل، کشور ایران از نظر تولید خیار در جهان در رتبه سوم قرار می گیرد.

صادرات خیار دریایی و نگاهی بر اهمیت  این جاندار خاص

صادرات خیار دریایی، یکی از خاص ترین مبادلات در گروه جانداران آبزی است. خیار دریایی از نظر شکل ظاهری، تفاوت های جزئی با خیار معمولی دارد؛ اندازه و ابعاد آن همانند خیار که در مزرعه پرورش داده می شود، بلند و کشیده است اما می‌تواند قطر کوچک یا بزرگ داشته باشد. گونه های مختلف خیار دریایی دارای یک سری تیغه هایی بر روی سطح بیرونی خود هستند به همین دلیل، این جاندار آبزی را جزو خانواده خارتنان دسته‌بندی کرده‌اند.

از نظر علم آبزی شناسی، برخی، خیار دریایی را به گروه خارتنان و ستاره دریایی نسبت داده‌اند. خیار دریایی در حقیقت، یک گیاه نیست و یک جانور آبزی است که ارزش تغذیه ای شناخته شده‌ای دارد.

صادرات خیار دریایی در بسیاری از کشورها در راستای صادرات ماهی میگو، صدف، خرچنگ و انواع جلبک بسیار اهمیت دارد. در کشور ایران هم در سال‌ های اخیر علاوه بر جلبک و میگو، به صادرات این جاندار آبزی اهمیت داده شده است.

علاوه بر ارزش تغذیه ای خیار دریایی، کاربرد این جاندار به همراه کاربرد جلبک ها در صنایع مختلف نظیر داروسازی، آرایشی و بهداشتی صنعت مواد غذایی و غیره رو به گسترش است.

محققان اعلام کرده‌اند که عصاره یا برخی از سموم استخراج شده از بدن خیار دریایی می تواند به صنعت داروسازی کمک کند. این ترکیبات، خاصیت ضد ویروسی دارند و می توانند به مبارزه با تومورهای سرطانی کمک کنند. به همین دلیل است که صادرات خیار دریایی از نظر کاربردهای دارویی، بسیار رونق پیدا کرده است.

عاملی که می تواند آمار صادرات خیار دریایی را افزایش دهد، سرمایه‌گذاری مناسب برای افزایش پتانسیل پرورش و تولید خیار دریایی، میگو و صدف و جلبک است. توجه به این عامل در صنعت آبزی پروری و شیلات به اشتغال زایی و ارز آوری کشور بسیار کمک می کند.

صادرات خیار

نگاهی بر صادرات خیار گلخانه‌ای و اهمیت آن در بازارهای جهانی

در کنار صادرات خیار معمولی و خیار دریایی، گونه دیگری از انواع خیار وجود دارد که در گلخانه ها پرورش داده می شود. خیار گلخانه‌ای از نظر شکل ظاهری، عطر و طعم، تفاوت های قابل توجهی با خیار پرورش داده شده در مزرعه دارد.

انواع گونه های خیار را میتوان در گلخانه پرورش داد، به شرطی که شرایط گلخانه به طور کامل کنترل شده باشد. صادرات انواع خیار از ایران می تواند حجم قابل توجهی از درآمد بخش صادرات صیفی جات و میوه تازه را تامین کند.

عمده ترین حجم صادرات خیار گلخانه‌ای از ایران به کشور روسیه انجام می شود. صادرات انواع خیار گلخانه‌ای به کشورهای عراق، کشور عمان، امارات و کشورهای حاشیه دریای خزر با حجم قابل توجه در حال انجام است. خوشبختانه ایران از نظر تولید و پرورش خیار گلخانه‌ای به استقلال رسیده و علاوه بر اینکه بازارهای داخلی را پوشش می‌دهد، می‌تواند هر ساله چندین هزار تن را به کشورهای  همسایه صادر کند.

یکی از معروف ترین گونه های خیار گلخانه‌ای، خیار خاردار نام دارد که یکی از خاص ترین گونه های خیار است؛ چرا که بوته های خیار به صورت بالا رونده رشد می کنند و گاهی ارتفاع آن به حدود ۳ متر می رسد.

شرایط نگهداری خیار خاردار در گلخانه، اندکی خاص است و اگر بخواهید در صادرات خیار خاردار فعالیت کنید باید حساسیت بیشتری در انتخاب خیارها داشته باشید. خیار خاردار در مقایسه با خیار معمولی، طول بلندتری دارد و بر روی سطح بیرونی خود دارای ناهمواری های خاردار می باشد.

فعالیت ایران در صادرات خیار به بازارهای جهانی

کشور ایران، هم از نظر کاشت خیار در مزرعه و هم از نظر پرورش خیار گلخانه ای جزو پنج کشور اول جهان قرار دارد. استان یزد و اصفهان در کشور ایران، عمده‌ترین تولید کنندگان انواع خیار مزرعه و خیار گلخانه‌ای هستند. خیار بومی اصفهان در تمام کشور شناخته شده است و طعم بسیار عالی دارد. گلخانه های پرورش خیار گلخانه ای در شهرهای مختلف ایران فعالیت می کنند که از این گلخانه ها هر ساله چندین هزار تن خیار برداشت می شود.

کشور ایران در صادرات خیار به کشورهای روسیه و عراق نقش بسزایی دارد. شرایط آب و هوایی در کشور روسیه به گونه‌ای است که نمی‌تواند میوه و سبزیجات تازه را پرورش دهد و در تمام فصل ها در اختیار داشته باشد. خیار صادراتی ایران بازار خوبی در روسیه دارد.

استان فارس، ورامین، بندرعباس، دزفول، سایر مناطقی هستند که رتبه خوبی در پرورش خیار گلخانه‌ای دارند. خیار صادراتی ایران به بازارهای اروپایی و برخی کشورهای آمریکایی هم صادر می شود. کشورهای جنوب شرق آسیا هم متقاضی خرید انواع خیار صادراتی از ایران هستند.

صادرات خیار

برخی نکات مهم در صادرات خیار

نحوه بسته بندی خیار در صادرات آن بسیار مهم است. خیار، پوسته ای بسیار آسیب پذیر دارد، بنابراین باید جعبه هایی که برای بسته بندی در نظر گرفته می شوند، از جنس مقوای محکم باشد و در لا به لای هر ردیف، خیارهای چیده شده از کاغذ مخصوص بسته بندی میوه و صیفی جات استفاده شود.

هرگونه حمل و نقل که باعث شود خیارها آسیب ببینند باعث‌ می شود محموله خیار از بین برود و نارضایتی مشتری را به دنبال دارد.

انواع خیار صادراتی در داخل بسته بندی ها باید از نظر شکل ظاهری، هم اندازه و هم وزن باشد. کوچکترین لکه یا آسیب دیدگی روی پوست خیارها نباید وجود داشته باشد. این شرایط برای صادرات خیار گلخانه ای و خیار مزرعه باید رعایت شود.

قیمت عمده فروشی و خرده فروشی در صادرات خیار بسیار اهمیت دارد. طبق درخواست مشتری، سفارش فروش خیار صادراتی ثبت می شود و سپس برای نحوه بسته بندی باید حتماً با مشتری مذاکره های لازم صورت گیرد. قیمت حمل و نقل از مزرعه یا مرکز تولید خیار صادراتی تا کشور مقصد به قیمت فروش اضافه خواهد شد. تمام معاملات باید از طریق شرکت بازرگانی معتبر انجام گیرد تا اطمینان حاصل شود که مراحل قانونی و استانداردها رعایت شده است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا