شرکت بسته بندی مواد غذایی

شرکت بسته بندی مواد غذایی

شرکت بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی مهمترین محصولاتی هستند که تمام مردم دنیا هر روز نیاز به استفاده از آنها دارند. اما آیا صرفا نوع مواد غذایی که تمایل به خرید آن وجود دارد برای مصرف کننده حائز اهمیت است، یا نوع بسته بندی مواد غذایی نیز از اهمیت برخوردار است؟ باید بگوییم در ایران شرکت بسته بندی مواد غذایی بسیاری مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند محصولی با کیفیت بالا و بسته بندی استاندارد به دست مصرف کننده برسانند. 

امروزه مصرف کنندگان به دنبال تهیه محصولاتی هستند که از بسته بندی سازگار با محیط زیست برخوردار باشد. از این رو بیشتر تمایل به خرید مواد غذایی در بسته بندی های یکبار مصرف داشته و ترجیح می دهند این نوع بسته بندی ها قابلیت تجزیه در محیط زیست را نیز داشته باشد. این نیاز مصرف کنندگان منجر شده است تا برخی از بزرگترین شرکت های بسته بندی در ایران، در زمان استفاده از بسته بندی ها به برخی متغیرهای مهم توجه کنند.

 بسته بندی هایی که برای مواد غذایی استفاده می شوند باید از ایمنی بالایی در برابر آلودگی ها، هوا، سموم، رطوبت و آسیب برخوردار باشند. تا در زمان حمل و نقل با آسیبی مواجه نشده و محصول در صحت کامل به دست مشتری برسد. از سوی دیگر ظروف بسته بندی شده باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند تا بتوان آنها را محکم مهر و موم کرد.

انواع کارخانه بسته بندی مواد غذایی در ایران

کارخانه های بسته بندی مواد غذایی بسیاری در ایران فعالیت می کنند که هر یک از این کارخانه ها، در زمینه تولید بسته بندی های متنوع فعالیت دارد. به طور کلی انواع کارخانه بسته بندی مواد غذایی در ایران را می توانیم چنین دسته بندی کنیم:

  • شرکت هایی که در زمینه بسته بندی کارتن فعالیت دارند
  • کارخانه ها و شرکت های چاپ بسته بندی 
  • تولید کنندگان و فروشندگان ماشین آلات برای بسته بندی مواد غذایی
  • واحدهای تولید کننده جعبه های بسته بندی 
  • تولید کنندگان بسته بندی های شیشه ای 
  • شرکت ها و کارخانه های تولید کننده ظروف پلاستیکی 
  • شرکت های تولید کننده ظروف فلزی 

هر یک از این شرکت ها و کارخانه های صنایع بسته بندی در استان های مختلف ایران مشغول به فعالیت هستند. از این رو می توان به راحتی بسته بندی های مختلف را از این شرکت ها در سراسر کشور تهیه کرد. در این میان باید به این مسئله اشاره کنیم که بیشتر کارخانه های بسته بندی مواد غذایی و بسته بندی های دیگر بیشتر در شمال کشور قرار دارند و مشغول به فعالیت هستند. تمام این کارخانه ها و شرکت های بسته بندی مواد غذایی به نوآوری و کیفیت توجه ویژه ای نموده و به دنبال تولید بسته بندی های با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. تا مواد غذایی با کمترین میزان هزینه بسته بندی به دست مصرف کنندگان برسد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

استان های پر رونق شرکت های بسته بندی مواد غذایی

معمولا این دسته از شرکت ها باید در منطقه ای باشد که کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و مواد اولیه در آنجا قرار دارند. تا شرکت های تولید کننده مواد غذایی بتوانند با کمترین میزان هزینه، به تجهیزات لازم جهت بسته بندی مواد غذایی خود دست یابند. استان های شمال کشور پر رونق ترین منطقه تولید بسته بندی های مواد غذایی در ایران به شمار می روند.

بیشتر استان های شمال ایران به مواد اولیه دسترسی دارند و از این رو شرکت ها و کارخانه های تولید کننده مواد غذایی بسیاری در این مناطق تاسیس شده اند استان های خراسان شمالی، استان های مجاور دریای خزر، استان های شمال آذربایجان و غیره همگی دارای معتبرترین شرکت بسته بندی هستند. البته باید به این مسئله اشاره کنیم که استان های شمال ایران از رطوبت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل روند بسته بندی این کارخانه ها کند پیش می رود.

استان های دیگر شمال ایران همچون استان های خراسان شمالی نیز به دلیل داشتن میزان زعفران زیاد به عنوان یکی از مواد غذایی، فرصتی برای فعالیت در زمینه بسته بندی دیگر مواد غذایی را ندارند. از این رو روند فعالیت آنها نیز آهسته است. در میان استان های یاد شده باید به استان های دیگری نیز اشاره کنیم، که تاسیس شرکت بسته بندی مواد غذایی در این استان ها می تواند آینده روشنی در پی داشته باشد. مثلا استان هایی که در بخش شمال غرب ایران واقع شده اند، به دلیل مجاورت با کشورهای دیگر و رونق صادرات به این کشورها، می توانند در زمینه بسته بندی مواد غذایی پیشرفت بیشتری داشته باشند و آینده روشنی در انتظار آنها باشد. 

اصول مهم بسته بندی شرکت های بسته بندی مواد غذایی

تمام شرکتهای بسته بندی مواد غذایی برای آنکه بتوانند نظر مشتری را به محصول جلب کرده و درآمد بیشتری به دست آورند، لازم است برخی اصول مهم را در بسته بندی مواد غذایی رعایت کنند. از جمله مهمترین این اصول باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • محافظت از مواد غذایی: 

شرکت بسته بندی باید بسته بندی را به گونه ای انجام دهد که محصول در برابر هر نوع آسیبی محافظت شود. مواد غذایی در زمان حمل و نقل، انبار کردن و جابجایی ممکن است دچار آسیب شوند. از سوی دیگر ممکن است رطوبت، گرما، نور و دیگر فاکتورهای محیطی منجر به آسیب رساندن به مواد غذایی شود. از این رو بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ای انجام شود که از سلامت مواد غذایی به خوبی محافظت کند. 

  • ارائه اطلاعات در خصوص مواد غذایی به مصرف کننده:

یکی دیگر از اصولی که باید شرکت های بسته بندی مواد غذایی رعایت کنند، ارائه اطلاعات لازم در خصوص مواد غذایی داخل بسته بندی است. این که این بسته بندی باید در چه شرایطی نگهداری شود و نحوه نگهداری آن باید به مصرف کننده توسط این شرکت ها اطلاع داده شود. مسلما محصولی که تمام اطلاعات لازم را به مصرف کننده ارائه نموده باشد کمتر دچار فساد شده و از این رو مشتری پسندتر نیز خواهد بود.

  • طراحی بسته بندی برای جذب مشتری: 

تمام شرکت های بسته بندی این نکته را می دانند که طراحی اصولی و شیک بسته بندی مسلما می تواند نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. در نتیجه این فرایند نظر مثبت مصرف کنندگان را به خود جلب کرده و فروش محصول مورد نظر نیز بیشتر خواهد شد. طبق نظرسنجی هایی که انجام شده است، بیش از دو سوم مصرف کنندگان تمایل به خرید مواد غذایی دارند که از بسته بندی جذاب و شیکی برخوردار است. پس لازم است این شرکت ها به این نکته توجه نموده و در زمان بسته بندی مواد غذایی از بسته بندی های جذاب و شیک استفاده کند. تا مشتری بیشتری به سمت محصول جذب شده و اقدام به خرید آن کند.

  • حمل و نقل آسان تر:

در صورتی که شرکت بسته بندی اصول لازم را برای بسته بندی مواد غذایی را رعایت نکرده باشد، مشتری در زمان حمل محصول خریداری نموده به مشکل بر خواهد خورد. از این رو لازم است بسته بندی به گونه ای استفاده شود که در زمان حمل و نقل دچار آسیب نشده و مشکلی برای مشتری به بار نیاورد. به دلیل همین حساسیت بالای بسته بندی، بیشتر مواد غذایی و خوراکی ها در بطری، قوطی و جعبه قرار داده می شوند.

اهمیت ثبت شركت بسته بندي مواد غذايي

مواد غذایی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از این رو لازم است برای بسته بندی و تولید این مواد غذایی حساسیت زیادی به خرج داد. پس شرکت هایی که در زمینه بسته بندی مواد غذایی فعالیت می کنند باید دارای مجوزهای رسمی باشند. این شرکت ها باید تمام نکات بهداشتی را برای بسته بندی مواد غذایی رعایت نموده و در نتیجه محصولی با طراحی خوب و بدون نقص به دست خریدار برسانند. پس این شرکت ها لازم است برای ثبت از ارگان های خاصی تاییدیه دریافت کند. تا پس از آن با خیال راحت بتواند بسته بندی مواد غذایی را انجام دهد. از جمله اداراتی که مجوز رسمی برای ثبت شرکت های بسته بندی مواد غذایی را تایید می کنند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اداره های گردشگری
  • اداره مربوط به معدن، صنعت و تجارت
  • اداره صنایع دستی 
  • اداره مربوط به جهاد کشاورزی 
  • اداره مجمع امور صنفی 
  • اداره های اتحادیه
  • اداره مشاغل خانگی 

مجوز ثبت شرکت بسته بندی باید توسط تمام این ارگان ها تایید شود. ارگان های زیادی وجود دارند که در زمینه ثبت شرکت ها به یکدیگر مرتبط هستند. از این رو کسب تاییده از یک ارگان می تواند دیگر ارگان ها را نیز برای تایید ثبت شرکت مصمم سازد. لازم به ذکر است که کسب تاییده مجوز ثبت شرکت برای بسته بندی مواد غذایی معمولا نسبت به دریافت مجوز ثبت شرکت تولید مواد غذایی آسان تر است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب شرکت های مواد غذایی را مطالعه کنید.

برترین شرکت بسته بندی مواد غذایی تهران

شرکت های بسته بندی زیادی در کشور وجود دارد که از جمله معروف ترین و معتبرترین این شرکت ها، در تهران قرار دارند. از جمله این شرکت ها باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • شرکت زبر زعفران: این شرکت در زمینه بسته بندی اقلام مواد غذایی غیر فرآوری شده از جمله حبوبات، غلات و شکر فعالیت دارد. 
  • شرکت تعاونی تولیدی آسان گوار: یکی دیگر از شرکت هایی که در زمینه بسته بندی اقلام فرآوری شده در تهران فعالیت می کند، باید به شرکت تعاونی تولیدی آسان گوار اشاره کنیم. در این شرکت اقلامی همچون ادویه جات، نبات، حبوبات، نمک، خشکبار و دیگر مواد غذایی بسته بندی می شوند. 
  • شرکت خشکبار 110: این شرکت در زمینه بسته بندی فرآوری های خشکبار و آجیل از جمله مغزها و پودر مغزها در تهران فعالیت می کند. 
  • شرکت بسته بندی خشکپاک: از شرکت های دیگری که در تهران مشغول فعالیت بسته بندی محصولات غذایی است می توانیم به شرکت بسته بندی خشکبار خشکپاک اشاره کنیم. 

برترین شرکت بسته بندی مواد غذایی اصفهان

از آنجایی که استان اصفهان یکی از قطب های تولید کننده مواد غذایی در ایران به شمار می رود، شرکت های بسته بندی بسیاری در این استان مشغول به فعالیت هستند. مهمترین شرکت های بسته بندی در استان اصفهان را می توانیم چنین معرفی کنیم: 

  • شرکت محصولات غذایی اسطوره: این شرکت در زمینه بسته بندی انواع خشکبار و آجیل، میوه خشک، سبزی ها و میوه های تازه، خلال مغزها، پودر مغزها و دیگر مواد غذایی فعالیت می کند. 
  • شرکت ممتاز کوثر: این شرکت که در شهرستان نجف آباد استان اصفهان واقع شده است، یکی از شرکت های معتبر در زمینه بسته بندی مواد غذایی غیر فرآوری شده در این استان به شمار می رود. ادویه جات، خشکبار، حبوبات، آرد و مواد دیگر در این شرکت بسته بندی می شوند. 
  • شرکت بسته بندی نم فل: این شرکت که در استان اصفهان مشغول به فعالیت است، در زمینه بسته بندی مواد غذایی فرآوری شده و دیگر محصولات غذایی فعالیت می کند. می توانید محصولاتی همچون ادویه، سویا، پودر ژله، حبوبات و دیگر محصولات غذایی بسته بندی شده با برند نم فل را از این استان تهیه کنید. 
  • شرکت  ایده آل آفرینان سبز: این شرکت از دیگر شرکت های بسته بندی مواد غذایی در اصفهان بود، که از سال 1399 غیرفعال شده است. 

شرایط دریافت مجوز شرکت بسته بندی مواد غذایی شیراز

همانطور که اشاره نمودیم تمام شرکت هایی که در زمینه بسته بندی مواد غذایی فعالیت می کنند، لازم است مجوز ثبت دریافت کنند. برای دریافت مجوز ثبت این شرکت ها باید شرایط لازم را داشته باشند. از جمله مهمترین شرایطی که شرکت ها باید برای دریافت مجوز ثبت داشته باشند باید به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. این شرکت ها باید پیش از درخواست ثبت محل کارخانه یا شرکت را تعیین کرده باشند.
  2. لازم است میزان فاصله شرکت تولید کننده مواد غذایی با کارخانه بسته بندی مناسب باشد. 
  3. متراژ کارخانه یا شرکت بسته بندی باید به درستی در درخواست ثبت شده باشد. 
  4. امور مالیاتی شرکت بسته بندی باید پیش از دریافت مجوز بررسی شود. 
  5. شرکت بسته بندی باید از استانداردهای بهداشتی برخوردار باشد. 
  6. شرکت و کارخانه بسته بندی باید از استاندارد مناسب برخوردار باشد. 
  7. منابع طبیعی شرکت تقاضا کننده برای بسته بندی و اخذ مجوز باید مورد تحلیل قرار گیرد. 

تمام این شرایط برای دریافت مجوز ثبت این شرکت ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و بسته به آن شرکت می تواند مجوز ثبت دریافت کند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا