اطلاعاتی در مورد ثبت پته گمرکی

اطلاعاتی در مورد ثبت پته گمرکی

ثبت پته گمرکی

در ارتباط با ثبت پته گمرکی باید به این مطلب اشاره کرد که تمامی کالاهای وارداتی به کشور را نمی توان ارزش گذاری کرد، به عبارت یکسری از کالاهای وارداتی تجاری نیستند و این گونه کالا ها را برای یکسری شرکت ها و سازمان های بخصوص سفارش می دهند، این چنین کالا ها را که تجاری نیستند به عنوان پته گمرکی معرفی می کنند و با کالاهای تجاری دیگر متفاوت هستند از جمله مهم ترین تفاوت میان کالاهای تجاری با پته گمرکی ارزش تجاری آنها است.

ثبت پته گمرکی به منظور اجازه خروج یکسری از این کالاها از گمرک انجام می گیرد، در ابتدا کالا قیمت گذاری می شود و ارزش مالی آن مشخص می شود، انواع مختلفی از کالاهای وارداتی برای خروج از گمرک به ثبت پته گمرکی نیاز دارند، با داشتن تمامی شرایط و دریافت رسید انبار به راحتی می توان ثبت پته گمرکی را به انجام رساند و سپس در هر زمان که بخواهید می توانید کالاهای وارداتی خود را از گمرک خارج نمایید، پته گمرکی اسامی دیگری نیز دارد، بسیاری از افراد آن را با نام پته ی مسافری نیز می شناسند و برای صادر کردن مجوز خروج کالاهای خود از گمرک به ثبت پته گمرکی نیاز دارند و باید در جهت تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

پته گمرکی چیست؟

برای خروج کالاهای مختلف وارداتی و سفارشی موجود در گمرک به سند و مجوز تایید شده نیاز داریم، این سند ها به دو دسته تقسیم می شوند، یکسری از این سندها مربوط به گرفتن برگه سبز است و نوع دیگر این سند ها مربوط به پته گمرکی می باشد، خب حالا باید به این نکته توجه کرد که هر کدام از این سندها و مجوز ها برای کدام نوع از کالاهای وارداتی مناسب است، به طور کلی باید گفت که ثبت پته گمرکی برای یکسری از کالاهای نیاز است که به اصطلاح تجاری نیستند، و نمی توان آنها را به عنوان کالاهای تجاری از گمرک خارج نمود، این مدل از کالا ها برای اینکه بتوانند از گمرک به صورت موقت و یا دائم خارج شوند نیازمند به ثبت پته گمرکی هستند، ولی برگه سبز برای کالاهایی استفاده می شود که ارزش تجاری دارند، بنابراین هنگامی که کالاهایی به گمرک فرستاده می شوند در ارتباط ارزش تجاری آنها مشخص می شود، اگر به عنوان کالای تجاری شناخته شوند از طریق برگه سبز از گمرک خارج می شوند و اگر کالای تجاری نباشد از طریق پته گمرکی از گمرک خارج می شوند.

نکته قابل توجه در مورد تفاوت بین پته گمرکی و برگه سبز این است که ثبت پته گمرکی نسبت به برگه سبز اندکی آسان‌تر است، زیرا برگه سبز برای تایید شدن به اظهار نامه دارد و از طرفی ثبت سفارش نیز باید انجام شود تا که بتوان مراحل دریافت برگه سبز را به درستی سپری کرد، پس به همین خاطر می توان گفت که پته گمرکی خارج کرد کالاهای وارداتی شما از گمرک سریع ترین و راحت ترین روش محسوب می شود.

مزایای ثبت پته گمرکی

ثبت پته گمرکی از جنبه های مختلفی برای کارفرما و یا شخص صاحب بار مناسب تر است، زیرا کارفرما از این طریق می تواند کالاهای خود را سریع تر از گمرک خارج کند، و دردسر های ثبت این مجوز نسبت به برگه سبز کمتر است و فرد می تواند مراحل آن را سریع تر انجام دهد، هر زمان که گمرک غیر تجاری بودن این کالا را تایید کند آن وقت می توان جهت پیگیری مراحل پته گمرکی اقدام کرد و مجوز خروج کالا را بدست آورد، لازم به ذکر است که به کالاهایی که غیر تجاری شناخته می شوند، به اصطلاح کالاهای مسافری گفته می شود که شامل استفاده از پته گمرکی هستند.

امروزه دیگر کارهای مختلف مربوط به ورود و خروج کالا از گمرک به صورت کاملا آنلاین و مجازی انجام می گیرد، یکی از کارهایی که به صورت آنلاین انجام می گیرد استعلام پته گمرکی است که دیگر مثل گذشته نیست و کارفرما برای استعلام پته گمرکی دچار مشقت و دشواری نخواهد شد، بلکه براحتی می تواند در یک بازه زمانی بسیار کوتاه آن را با ثبت اطلاعاتی بدست آورد، در استعلام پته گمرکی، به رمز پروانه نیاز داریم، و اظهارنامه باید تا مرحله ثبت صدور رسیده باشد، آن هم به صورت الکترونیکی، سپس با مراجعه به سایت و ثبت اطلاعات می توانید جهت گرفتن استعلام اقدام کرد و هیچ گونه نگرانی در مورد  استعلام پته گمرکی وجود نخواهد داشت.

نمونه پته گمرکی

اما در ادامه برای پیگیری کارهای مربوط به ثبت پته گمرکی، به دریافت شماره پته گمرکی نیاز داریم تا که بتوان کارهای ثبت آن را بهتر و سریع تر طی کرد، به طور کلی پته گمرکی برای خارج کردن کالا از گمرک بسیار مناسب است، در زمان کمی می توان کارهای مورد نظر را به راحتی از گمرک خارج کرد، دریافت شماره پته گمرکی نیز یکی از مراحلی است که می توان به صورت آنلاین به انجام رساند، در گذشته تخلفات زیادی مبنی بر صدور پته گمرکی انجام می رسید به همین خاطر امروزه دیگر سختگیری های بیشتری را اعمال می کنند تا که بتوانند از هرگونه کلاهبرداری و یا انجام روند غیر قانونی برای خروج کالا از گمرک پیشگیری کنند. به صورت کاملا قانونی و در حداقل زمان می توان پته گمرکی را به راحتی بدست آورد.

نمونه پته گمرکی شامل ثبت اطلاعاتی در مورد نوع کالا و ارزش تجاری آن و مجوز خارج کردن کالا از گمرک است در سایت های مختلفی نمونه پته گمرکی موجود است که می توان ظاهر این برگه مجوز را نیز مشاهده کرد، همواره واردات کالا برای کارفرما و شرکت های مختلفی بسیاری اهمیت دارد به همین خاطر مسئله خارج کردن کالاها از گمرک نیز اهمیت خاص خود را دارد و گاهی به دلیل بروز مشکل کالاها تا مدت زمان زیادی به دلیل عدم داشتن مجوز و یا عدم پرداخت مالیات در گمرک سپری می کنند و تمامی این مسائل باعث می شود تا که کالا دیرتر به دست کارفرما و شرکت مورد نظر برسد و باعث بروز مشکلات زیادی برای صاحب بار می شود، به همین خاطر پته گمرکی می تواند بهترین راه حل برای خارج کردن سریع بار از گمرک باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا