کارگو از ایران به انگلیس

کارگو از ایران به انگلیس

کارگو از ایران به انگلیس

انگلیس از کشورهای پرقدرت جهان از نظر سیاسی و اقتصادی است و یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تجاری در جهان شناخته می‌شود. به همین علت بسیاری از تجار کشور انگلیس را به عنوان یک مقصد تجاری بسیار قوی برای توسعه تجارت و کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر آن شمار بسیار زیادی از افراد کشور انگلیس را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی خود در نظر می‌گیرند. اغلب افراد برای انتقال بارهای خود به انگلیس هنگام مهاجرت به این کشور، از روش فریت بار وارد عمل می‌شوند.

کارگو روش موثر دیگری برای حمل بار از ایران به انگلیس می‌باشد. سوال اصلی ما در این مقاله این است که هزینه کارگو از ایران به انگلیس چقدر است؟ پیش از این که به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم، بیایید مفهوم کارگو را با هم مرور کنیم. کارگو روشی بسیار کاربردی برای حمل و نقل بین المللی است که برای انتقال بارهای تجاری از طریق هواپیماهای مخصوص غیرمسافربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع روش و مسیر اصلی که ایرانیان برای کارگو انتخاب می‌کنند، مسیر هوایی می‌باشد. می‌دانید که حمل بار از مسیر هوایی از جمله روش‌های بسیار ایمن و سریع برای حمل و نقل بین المللی می‌باشد. در عین حال و با وجود این مزایا، انتقال بار از مسیر هوایی به نسبت سایر مسیرهایی دیگری که برای حمل بار استفاده می‌شوند هزینه‌ای بیشتری را به دنبال دارد.

با این حال نمی‌توان نرخ ثابتی را برای هزینه کارگو از ایران به انگلیس در نظر گرفت، چرا که عوامل مختلفی وجود دارند که در تعیین این هزینه تاثیر می‌گذارند و برای محاسبه هزینه کلی باید کارگو از ایران به انگلستان باید به این عوامل مهم توجه داشت. از جمله این عوامل تعیین کننده می‌توان به نوع کالا و محموله‌ی مورد نظر، ابعاد و وزن این محموله، قوانین و سیاست‌های تعیین شده توسط کشورهای ایران و انگلیس برای کارگو و در نهایت مسیر انتقال و فاصله‌ای که بین مبدا و مقصد وجود دارد. در ادامه هر یک از عوامل تعیین کننده هزینه کارگو از ایران به انگلیس را به شکل دقیق تحت بررسی قرار می‌دهیم.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب کارگو چیست را مطالعه کنید.

عوامل تعیین کننده هزینه کارگو از ایران به انگلیس

فاکتورهای متعددی بر روی هزینه کارگو از ایران به انگلیس تاثیر دارند، که تمامی این موارد را برای شما در این بخش بررسی خواهیم کرد:

  • نوع محموله:

نوع کالایی که قصد دارید از طریق کارگو انتقال دهید، از جمله عوامل مهم و اصلی است که در تعیین هزینه کارگو از ایران به انگلیس تاثیر می‌گذارد. باید بدانید که انتقال بعضی محموله‌ها به بعضی کشورها با هزینه بیشتری امکان پذیر است. برای مثال محموله‌ها و کالاهایی همچون ست مبلمان که نسبت وزن آن‌ها به حجمی که دارند زیاد می‌باشد، بیشتر است. همچنین باید بررسی ‌کنید که قابلیت محموله مورد نظر شما چقدر است و در مسیر انتقال تا چه مدت می‌تواند سالم و به دور از نقص و آسیب باقی بماند. باید بررسی کنید که آیا محموله مورد نظر قابلیت حمل آسانی دارد و امکان بارگیری و بسته بندی این محموله‌ها به راحتی وجود دارد؟ در آخر باید بررسی کنید که آیا برای انتقال محموله نیاز به بیمه کردن آن و اخذ بیمه بار برای کارگو دارید یا نه. به طور کلی باید با بررسی قوانین تعیین شده از طرف کشورهای ایران و انگلیس برای کارگو از این موضوع مطلع شوید که هزینه‌ای که برای کارگو یک محموله خاص باید پرداخت شود چقدر است. باید بدانید که کالاهای آسیب پذیر که برای انتقال و کارگو نیاز به بیمه نامه دارند و در واقع در دسته کالاهای آسیب پذیر قرار می‌گیرند، به طور معمول به هزینه بیشتری برای کارگو نیاز دارند. البته هزینه‌ی زیادی که برای کارگو این نوع محموله‌ها پرداخت می‌شود با توجه به قوانین کشورهای مبدا و مقصد و با در نظر گرفتن سیاست‌های حمل و نقل تعیین شده در این کشورها مشخص خواهد شد. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب قوانین حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

  • وزن و اندازه:

از جمله عوامل اصلی بسیار مهم دیگری که لازم است برای محاسبه هزینه کارگو از ایران به انگلیس مد نظر داشته باشید، وزن و اندازه محموله مورد نظر است. طبیعی است که هنگام انجام تمامی امور مرتبط با حمل و نقل کالاهای مختلف به نقاط گوناگونی از جهان، در ابتدا وزن محموله اندازه گیری می‌شود. به طور کلی هر چه وزن محموله‌ی مورد نظر شما بیشتر باشد، هزینه‌ای که لازم است برای کارگو آن پرداخت شود نیز بیشتر خواهد بود و در صورتی که کالایی سبک و کم وزن را کارگو کنید، نیاز به پرداخت هزینه زیادی نخواهید داشت. در کنار وزن محموله، باید به ابعاد آن نیز توجه داشته باشید. مسلما به میزانی که ابعاد یک محموله خاص بزرگ‌تر باشد، بسته بندی و بارگیری آن سخت‌تر خواهد بود. تاثیر ابعاد و اندازه محموله‌ها بر روی هزینه کارگو از ایران به انگلیس، درست مانند تاثیر ناشی از وزن در تعیین این هزینه می‌باشد و به میزانی که ابعاد یک محموله بیشتر باشد، لازم است که هزینه بیشتری برای کارگو پرداخت شود. البته باید توجه کنید که هر یک از شرکت‌ها و مراجع حمل و نقل بین المللی، نرخ متفاوتی را برای کارگو محموله‌ها با اندازه و وزن مختلف تعیین می‌کنند. پس بهتر است شیوه کاری هر یک از این شرکت‌ها را تحت بررسی قرار داده و در نهایت شرکتی را که خدماتی عالی را برای کارگو ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

  • مسیر کارگو:

به طور کلی برای کارگو در سراسر نقاط جهان از دو مسیر مختلف اقدام می‌شود؛ مسیر دریایی و هوایی. برای کارگو در ایران بیشتر از مسیر هوایی استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد مسیر هوایی از جمله سریع‌ترین مسیرهایی است که می‌توان برای کارگو انتخاب کرد و در مقابل هزینه کارگو بار از این روش نیز بالا می‌باشد. نکته‌ای که برای محاسبه هزینه کارگو از ایران به انگلیس مد نظر قرار گیرد، طول مسافت مسیر هوایی بین این دو کشور می‌باشد. هر چه طول این مسافت بیشتر باشد، هزینه‌ای که لازم است برای کارگو پرداخت شود نیز بیشتر خواهد بود. لذا پیش از این که برای کارگو محموله مورد نظر خود اقدام کنید، باید به طول مسیر نیز توجه داشته باشید و بدانید که با توجه به طولانی بودن مسیرهای هوایی، هزینه‌ای که باید بپردازید زیاد خواهد شد.

نکاتی درباره هزینه کارگو از ایران به انگلیس

سوالی که ممکن است به وجود بیاید این است که اگر هزینه کارگو از ایران به انگلیس زیاد شود چگونه می‌توان این هزینه را به حداقل مقدار کاهش داد؟ موضوعی که باید بدانید این است که مسیر انتقال در تعیین هزینه مورد نیاز برای انتقال محموله تاثیر می‌گذارد. انتقال بار از مسیر هوایی با سرعت بالایی صورت می‌گیرد و در نهایت به بیشترین میزان هزینه برای انتقال بار از این مسیر نیاز است. پس در صورت انتخاب سریع‌ترین راه انتقال، هزینه کارگو برای شما بیشتر می‌شود. از عوامل تعیین کننده هزینه کارگو از ایران به انگلیس، قوانین تعیین شده توسط این دو کشور برای کارگو می‌باشد؛ در واقع هر یک از کشورها برای کارگو یک سری کالاها و محموله‌های خاص قوانین مشخصی را تعیین می‌کنند و ورود بعضی کالاها را تنها با اخذ مجوز مقدور می‌سازند. در صورتی که تمامی امور مربوط به کارگو محموله مورد نظر خود را با توجه به این قوانین انجام داده و در واقع برای کارگو پیرو این قوانین اقدام کنید، همه چیز درست پیش خواهد رفت و ملزم به پرداخت جریمه یا خسارتی نخواهید بود و در نتیجه می‌توانید هزینه‌های کلی کارگو را کاهش دهید. در نهایت این که با انتخاب شرکت‌های حمل و نقل بین المللی که خدمات کارگو و حمل و نقل را با کیفیتی بالا و هزینه‌ای مناسب ارائه می‌دهند، امکان صرفه جویی در هزینه‌های کارگو برای شما به وجود می‌آید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات به انگلستان را مطالعه کنید.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا