واردات کود

واردات کود

واردات کود

کود یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی می باشد که کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی تا حد زیادی به آن وابسته است. کودها بر اساس عناصر موجود در آنها و نحوه تولید دارای انواع گوناگونی می باشند و به صورت کلی می توان آنها را به سه دسته شیمیایی، حیوانی و ارگانیک تقسیم کرد که کشاورزان می توانند با توجه به نیاز خود از ارقام مختلف این محصول استفاده کنند. کود شیمیایی همانطور که از نام آن مشخص است دارای درصد خاصی از مواد شیمیایی می باشد و از مواد معدنی تشکیل شده است؛ با استفاده از آن در زمان مشخص می توان بازدهی گیاهان را تا حد زیادی افزایش داد ولی استفاده بی رویه از این محصول می تواند خطرات زیست محیطی را در پی داشته باشد. کودهای حیوانی از فضولات حیوانی به دست می آید و حاوی مواد آلی است که در بین کشاورزان پرطرفدار است. همچنین کود ارگانیک از مواد طبیعی به دست می آید و می تواند توسط فضولات حیوانی یا گیاهان به دست بیاید.

درختان و زمین های کشاورزی در کنار آبیاری، هرس کردن و غیره نیاز به کود دهی دارند تا با تغذیه مناسب خاک باردهی آنها افزایش پیدا کند. افزودن کود به خاک سبب افزایش کیفیت و حاصلخیزی آن می شود و می تواند کمبود مواد غذایی که در اثر افزایش جمعیت پیش می آید را جبران کند. با توجه به اهمیت استفاده از انواع کود جهت افزایش عملکرد گیاهان در صورت کمبود آن، نیاز بازار از طریق واردات تامین می شود. امروزه واردات کود از کشورهای مختلفی مانند چین، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و غیره انجام می شود که واردات این محصول ملزم به رعایت شرایط و قوانین واردات کود است که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

شرایط و قوانین واردات کود

با توجه به اینکه این محصول به صورت مستقیم در چرخه تولید نقش دارد واردات آن دارای شرایط ویژه می باشد؛ شرایط و قوانین واردات کود به کشور از طریق دولت تعیین شده است و تمامی شرکت های واردکننده این محصول ملزم به رعایت این موارد می باشند. در نظر داشته باشید که شرکت های وارد کننده جهت واردات تنها می توانند برخی از انواع این محصول را وارد کنند که شامل کودهای حیوانی یا نباتی، آلی یا ارگانیک، شیمیایی، گیاهی، کمپوست، گرانوله و غیره است. در نظر داشته باشید که جهت واردات این محصولات باید ابتدا نسبت به ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت اقدام کنید و سپس تعرفه گمرکی مربوط به آن پرداخت شود. یکی از موارد مهمی که در هنگام واردات این محصول ارائه می شود پیش فاکتور یا پروفرما است، یعنی شما باید از تمامی کودهایی که قصد واردات آنها را دارید پیش فاکتور تهیه کنید که شامل نام و آدرس خریدار و فروشنده، وزن، نوع وسیله حمل و نقل، کشور مبدا و غیره است.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا