بسته بندی خرمای صادراتی

بسته بندی خرمای صادراتی

بسته بندی خرمای صادراتی

کشور ایران هم اکنون یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده خرما و همچنین یکی از سه کشور با بیشترین میزان صادرات خرما در سطح جهان است که همین امر باعث اهمیت بیش از پیش توجه به بسته بندی خرمای صادراتی می باشد.به دلیل عرضه خرما در بسته بندی های نسبتا ضعیف، ارزش دلاری صادرات خرما در مقایسه با میزان حجم صادرات بسیار پایین است که از مهم ترین و عمده ترین دلایل آن عدم توجه کافی به بسته بندی خرما است. در صورتی که سایر کشورهای صادرکننده خرما که مقدار وزنی کمتری صادرات خرما دارند به واسطه ی بسته بندی مناسب ارزش افزوده ی بیشتری تولید کرده و درآمد بیشتری از این محصول کسب می کنند.

فقدان بسته بندی خرمای صادراتی برابر با از دست رفتن درآمد بیشتر

متاسفانه بسته بندی صادراتی خرما در ایران در سال های گذشته تغییر چندانی نکرده و همچون گذشته با همان مدل تکراری به بازار عرضه می گردد. در صورتی که کشورهای پیشرو در صادرات خرما همچون کشور مصر در این صنعت بسیار پیشرفت کرده و محصولاتشان در بازارهای اروپا و آمریکا عرضه می گردد. بسته بندی خرمای صادراتی ایران هم اکنون بیشتر با بازارهای کشورهای آسیای شرقی و هند سازگار است تا اروپا که همین امر باعث کاهش درآمد ارزی در این حوزه شده است.

انواع بسته بندی خرمای صادراتی

در دنیای رقابت محصولات غذایی در بازار های جهانی، بسته بندی به عنوان یک رکن اساسی در بازاریابی به شمار می رود که می تواند خریدار را مشتاق به خرید محصول کند و یا نگاه بی تفاوت او را در پی داشته باشد. رقابت در این حوزه بسیار بالا بوده و شرکت ها به طور مداوم در حال بهبود بسته بندی محصولات خود هستند تا بتوانند با سایرین رقابت کنند. محصول خرما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست و شرکت های تامین کننده مدام در حال بهبود بسته بندی صادراتی خود هستند تا بتوانند به فروش بالاتری دست یابند.

انواع بسته بندی خرمای صادراتی خلاقانه

مسئله ی مهمی که در انتخاب نوع بسته بندی خرمای صادراتی باید رعایت شود توجه به سلیقه مصرف کننده، فرهنگ و ملزومات آن در بازار هدف است. بسیاری از شرکت ها برای جلب توجه بیشتر مشتریان از طرح های خلاقانه استفاده می کنند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند.

ضرورت استفاده از بسته بندی صادراتی خرما در بازار جهانی

با توجه به رقابت شدید میان کشورهای تولیدکننده ی خرما برای افزایش سطح نفوذ خود در بازارهای جهانی، چاره ای جز بهبود بسته بندی نداریم کما اینکه کشور مصر با سطح زیر کشت و تولید کمتر خرما توانسته است گوی سبقت را در صادرات خرما و ارزآوری از ایران برباید و یکه تاز در صادرات خرما باشد.

بیشترین میزان خرمای صادراتی ایران به صورت کارتن های 10 کیلوگرمی بدون استفاده از بسته بندی های کوچکتر به خارج از کشور صادر می شود که در کشورهای مقصد دوباره در بسته بندی های کوچکتر و با لیبل همان کشور به سایر نقاط جهان صادر می شود. البته سهم برداشت و نگه داری غیر اصولی خرما را نیز باید در این امر در نظر گرفت.

مطالب مرتبط:

انواع خرمای صادراتی ایران
صادرات خرما به امارات
خرمای مجول
صادرات خرما
صادرات خرما به هند
صادرات خرما به اندونزی

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا