انواع خرمای صادراتی ایران

انواع خرمای صادراتی ایران

انواع خرمای صادراتی ایران

در این مقاله ما قصد داریم تا انواع خرمای صادراتی ایران را به شما معرفی کنیم. پیش از آن توضیحاتی مختصر در مورد میزان تولید جهانی خرما و سهم ایران در تولید خرمای جهانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای ارتباط با فروشندگان عمده خرما محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5898,5897,5896,5895″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

ایران با داشتن 240 هزار هکتار سطح زیر کشت خرما و تولید سالانه بیش از یک میلیون تن به عنوان دومین تولید کننده این محصول پس از کشور مصر، در جهان شناخته می شود. بعد از ایران،  کشورهای الجزایر، عربستان، عراق، امارات و پاکستان از مهم ترین تولید کننده های خرما در دنیا به شمار می روند.


انواع خرما

برای خرید و فروش انواع خرما صادراتی ایران و همچنین اطلاع از قیمت خرمای صادراتی در ایران می توانید از بازار باسکول استفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

 

خریدار

برای خرید عمده خرمای صادراتی می توانید از فروشندگان حاضر در بازار محصولات کشاورزی باسکول استعلام قیمت بگیرید، از طریق پیام رسان باسکول با آن ها چت کنید و بدون واسطه خرید کنید:

 

بهترین خرما کدام است؟

در رتبه بندی جهانی صادرات خرما، ایران با صادرات خرما سالانه به میزان بیش از 400 هزار تن در رتبه  سوم صادرات خرما در جهان قرار گرفته است.

برای بازرگانان حوزه ی محصولات غذایی شاید اولین سوال این باشد که در صادرات بهترین خرما کدام است؟

ایران از نظر سطح زیر کشت خرما در جهان مقام اول را دارد و سالانه مقادیر زیادی از این محصول تولیدی به بازار های دیگر کشورها راه پیدا  کرده و صادرات خرما بسیار پر رونق می باشد.

از این رو ایران با تولید انواع خرمای مرغوب صادراتی مانند ارقام مضافتی، پیارم و… از کشورهای مهم تولیدکننده ی خرما به شمار می رود.

بر اساس آمار گمرک ایران، مهمترین مقاصد صادرات خرمای ایران کشور های زیر هستند:

  1. امارات

  2. پاکستان

  3. روسیه

  4. ترکیه

  5. هند

از کشورهای بالا، صادرات خرما به امارات با میزان 17% از کل آمار صادرات خرما، دارای بیشترین مقدار است و پس از آن صادرات خرما به پاکستان با میزان 11% در رده دوم است و صادرات خرما به روسیه با میزان 9% در جایگاه سوم بزرگترین مشتریان خرمای ایران قرار می گیرد.

خرید عمده خرما
صادرات-خرما-ایران

بهترین خرمای ایران

از میان تمامی ارقام خرما که در ایران کشت می شوند می توان بهترین خرمای ایران را ارقامی مانند پیارم، مجول، مضافتی و زاهدی نام برد که درارای بیشترین تقاضا در عرصه ی بازارهای جهانی هستند.

بیشترین میزان تولید خرما در ایران مربوط به استان های خوزستان، فارس، هرمزگان، کرمان، بوشهر و سیستان بلوچستان است که با توجه به نوع اقلیم، واریته های گوناگون خرما کشت می شوند.

انواع خرمای صادراتی ایران به تفکیک استان:

استان خوزستان: خرمای سایر (استعمران)

استان فارس: خرما زاهدی و خرما کبکاب

استان هرمزگان: خرمای پیارم (خرما مریمی)

استان کرمان: خرمای مضافتی

استان سیستان و بلوچستان: خرمای مضافتی

استان بوشهر: خرمای کبکاب

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

از مهمترین انواع خرما در ایران می توان به اقلام زیر اشاره کرد:

خرما صادراتی ایران

از میان انواع ارقام خرما که در ایران کشت می شوند، پنج نمونه دارای بیشترین اقبال جهانی و شناخته شده ترین انواع خرمای صادراتی ایران می باشند:

خرما مضافتی صادراتی ایران (رطب مضافتی)

خرید-خرمای-مضافتی-بم
خرمای-مضافتی-بم

خرمای مضافتی که با نام خرمای مضافتی بم شناخته شده است در شهرستان بم استان کرمان و شهر های همجوار کشت می شود که بیشترین تولید را در انواع خرمای صادراتی ایران را دارد دارای بافت نرم، اندازه متوسط، رطوبت 20% با پوست نازک و سیاه رنگ است  که دارای طعم بسیار خوب می باشد.

سالانه بیش از 100000 صد هزار تن خرما مضافتی در استان کرمان تولید می شود.

قیمت خرما مضافتی با توجه به بازار صادرات آن از دیگر انواع خرما بجز خرما پیارم بالاتر است.

خرما پیارم صادراتی ایران (خرما مریمی)

خرید-خرما-پیارم
خرمای-پیارم

خرمای پیارم یکی از بهترین و گران ترین ارقام و انواع خرمای صادراتی ایران می باشد که در حال حاضر به دلیل شرایط مناسب برای کشت خرما پیارم فقط در ایران  و به صورت گسترده در منطقه حاجی آباد استان هرمزگان کشت می شود.

بهترین خرما

این خرما به عنوان بهترین خرما در ایران شناخته می شود که به نسبت سایر انواع خرما صادراتی ایران از قیمت بالاتری برخوردار است.

اندازه خرما پیارم متوسط رو به درشت با رنگ فهوه ای است و به عنوان میان وعده مصرف می شود، رطوبت خرما پیارم در حدود 15% و در دسته ی خرماهای نیمه خشک، دارای پوسته نازک چروکیده می باشد. خرما پیارم  برای افراد دیابتی بسار مناسب است.

تفاوت خرمای مجول و پیارم

خرما پیارم در مقابل خرما مجول آمریکایی دارای کیفیت قابل قبولی است و می تواند به عنوان یک رقیب در عرصه جهانی برای خرما مجول باشد.

بهترین خرمای جهان

خرمای مجول یکی از انواع خرما است که در بازارهای بین المللی بسیار شناخته شده می باشد و به عنوان بهترین خرمای جهان شناخته می شود که دارای قیمتی برابر با 20 دلار برای هر کیلوگرم در بازار های مصرف عرضه می شود. این رقم خرما به دلیل طعم بسیار خاص خو شمزه ی خود مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. سایز بزرگ و نسبت مناسب گوشته به هسته باعث شده است بهترین مارک خرما از آن این رقم در جهان شود و بهترین خرمای جهان شناخته شود.

قیمت خرما پیارم در ایران در مقایسه با دیگر انواع خرماهای تولیدی بسیار بالاتر است.

خرما کبکاب صادراتی ایران

خرید-خرمای-کبکاب صادراتی
خرمای-کبکاب-صادراتی

خرمای کبکاب یکی دیگر از انواع خرما صادراتی ایران است که به صورت گسترده در منطقه دشتستان استان بوشهر و منطقه کازرون استان فارس پرورش داده و سالانه بیش از 50000 تن از این نخلستان ها برداشت می شود . خرما کبکاب یکی از بهترین انواع خرما برای مصرف مستقیم و استفاده صنعتی می باشد که در صنایع غذایی به صورت گسترده استفاده می شود.

انواع خرمای بوشهر

این رقم خرما جز انواع خرمای بوشهر می باشد که از نظر صادرات بسیار بازار پسند بوده و در سال های اخیر به کشورهایی مانند روسیه، هند، پاکستان و… صادر می شود.

خرما کبکاب  دارای سایز درشت، بافت نرم و شیرین، رطوبت 18% ، طعم بسیار مناسب، دارای رنگ قهوه ای روشن و دارای شیره بسیار بالا است.

خرما سایر صادراتی ایران

خرید-خرما-سایر-استعمران
خرما-استعمران-سایر

خرمای سایر یکی از انواع خرمای صادراتی ایران است که آمار صادرات سالانه بالایی دارد و به صورت وسیع در نخلستان های استان خوزستان پرورش داده می شود و از نظر ارزش غذایی و قند موجود در جهان منحصر به فرد است.

خرما سایر( استعمران) دارای رنگ فهوه ای روشن، رطوبت نسبی 18% نیمه خشک، طعم خوب و سایز متوسط است.

برداشت سالانه خرما سایر در ایران بیش از 50000 تن می باشد.

خرما زاهدی صادراتی ایران

خرید-خرمای-زاهدی-صادراتی
خرمای-زاهدی-صادراتی

خرمای زاهدی یکی از انواع خرمای صادراتی ایران با ارزش صادرات بالاست که در استان های فارس و بوشهر به صورت گسترده کشت می شود. خرمای زاهدی از انواع خرمای خشک است که دارای رنگ زرد متمایل به قهوه ای با میزان قند بالاست که دارای مشتریان خاص خود در کشورهای خاورمیانه، پاکستان و هند می باشد.

بهترین نوع خرمای زاهدی در منطقه پشت کوه استان بوشهر و شهرستان قیروکارزین استان فارس تولید می شود.

قیمت خرما زاهدی معمولا با رقم خرما کبکاب برابری می کند.

 

انواع خرمای خشک

از میان برترین خرماهای صادراتی ایران دسته انواع خرمای خشک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. انواع خرمای خشک به دلیل سهولت در بسته بندی و نگهداری و همچنین امکان ماندگاری بیشتر در مقایسه با سایر انواع خرما، امکان صادرات بیشتری دارند. در دسته ی انواع خرمای خشک صادراتی ایران می توان به رقم پیارم، زاهدی و مجول اشاره کرد که به دلیل داشتن رطوبت پایین تر به صورت خشک و بدون شیره بسته بندی می شوند. کشور پاکستان از بزرگترین مشتریان انواع خرمای خشک ایران است به طوریکه بخش زیادی از رقم زاهدی تولیدی در ایران به این کشور صادر می شود.

خرمای شیرازی یا شاهانی

از دیگر انواع خرمای صادراتی ایران خرمای شیرازی یا همان شاهانی است که بیشترین مقدار آن در استان فارس و شهرستان جهرم تولید می شود و به نام خرمای شیرازی شهرت یافته است. این رقم به علت قیمت پایین در مقایسه با سایر انواع خرما بیشتر به کشور هند و پاکستان صادر می شود.

انواع خرمای عربستان

کشور عربستان یکی از تولیدکنندگان انواع خرما در جهان است که به دلیل  فرهنگ اسلامی مصرف این میوه در این کشور نیز بالاست. مهم ترین انواع خرمای عربستان شامل خرمای عجوه سیاه، قطیفی، سکری و مجول است که از پر طرفدارترین انواع خرمای عربستان به شمار می روند. خرمای سکری همانند رقم زاهدی می باشد با سایزی کوچکتر و شکلی متمایزتر.

برای ارتباط با فروشندگان عمده خرما محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5898,5897,5896,5895″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

دانلود اپلیکیشن باسکول


خرمای مجول
قیمت آنلاین خرما
قیمت خرمای کبکاب
خرما کبکاب
خرمای مضافتی
صادرات به قطر
صادرات پسته ایران
راهنمای صادرات خشکبار به اروپا
صادرات محصولات کشاورزی به روسیه
صادرات به عراق
صادرات به کویت
صادرات به کانادا

صادرات به ترکیه


قیمت آنلاین خرما
قیمت خرمای کبکاب
قیمت خرمای مضافتی
شرکت بازرگانی مواد غذایی
اخذ مجوز صادرات

4 دیدگاه دربارهٔ «انواع خرمای صادراتی ایران»

  1. وجيهه شيرزادى

    سلام من شيرزادى هستم سكن سارى بدون اغراق يكساله ميخوام دو كيلو خرماى مجول تهيه كنم جون خيلى دوست دارمولى فروشنده اى بيدا نكردم انكار همه جيزهاى خوب رو بايد خارجيها بخورن بهانه هم اينه كه ارز اورى ميكنه
    بس كو ارز ما كه مالمان هم ميرود ارز هم نداريم رفتم انكليس ديدم بهترين جيز ها را براى مردم ميخوان. ولى ما كمكشون ميكنيم و براشون ميفرستم خودمون هرجى كه انها نخواستن ميخوريم خوشا به غيرتتون

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا