واردات قهوه

واردات قهوه

واردات قهوه

واردات قهوه به ایران یک مبادله پررونق محسوب می شود. انواع قهوه در بازار ایران در بسته بندی های مختلف وجود دارد. قهوه خام، قهوه سبز، دانه قهوه برشته شده و پودر قهوه از برندها و نام های مختلف در بازار قابل تهیه هستند. کشورهای صادر کننده انواع قهوه به ایران در تمام جهان شناخته شده هستند. 

 دانه های قهوه اغلب در مناطق گرمسیری کره زمین رشد می کنند، بنابراین کشور هایی که در نزدیکی خط استوا یا مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری قرار دارند، بهترین منابع برای پرورش و تولید قهوه را در اختیار دارند.

 واردات قهوه از کشورهای اندونزی، برزیل، کلمبیا، هندوستان و ویتنام به کشور ایران انجام می‌گیرد. البته سایر کشورها نظیر ایتالیا، فرانسه، ایرلند، سوئیس و ترکیه هم انواع قهوه را به ایران صادر می کنند. بازار خرید و فروش انواع قهوه در ایران یک بازار پر رونق و پر طرفدار است. بر همین اساس می توان تعرفه واردات قهوه را برای هر کشور مبدأ به صورت مجزا تعریف کرد.

 تعرفه واردات قهوه از هر یک از کشورها با توجه به بندر تخلیه محموله، متفاوت است. حجم زیادی از قهوه های وارداتی به کشور ایران از کشور امارات ارسال می شود. کشور امارات یک مرکز مبادله کالاهای صادراتی به ایران به شمار می رود، بنابراین انواع قهوه از سایر کشورها ابتدا وارد کشور امارات می‌شود و از آنجا برای ایران صادر می گردد.

 تعرفه واردات قهوه چگونه محاسبه می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟

ممنوعیت واردات قهوه از برخی از کشورها باعث می شود هزینه های واردات و خرید و فروش در داخل کشور  بسیار تغییر پیدا کند. تنظیم مقررات و قوانین واردات انواع قهوه و مقررات گمرکی برای ترخیص کالا عوامل دیگری هستند که تعرفه واردات قهوه را تحت تاثیر قرار می دهند.  

به هزینه ها باید چند درصد حقوق گمرکی اضافه شود. شرکت های بازرگانی قهوه، درصدی را هم به عنوان سود تجارت برای خود در نظر می گیرند. مالیات بر ارزش افزوده به کل هزینه ها اضافه می گردد و سپس قیمت قهوه وارداتی برای ارائه به بازار تعیین می شود.

 قیمت فروش قهوه به صورت فله ای یا به صورت بسته بندی، متفاوت است. همچنین تعرفه واردات قهوه به شکل برشته شده یا رست شده، واردات دانه قهوه و پودر قهوه از کشورهای مختلف، متفاوت است. با نگاهی بر آمارها و نتایجی که از تجارت قهوه در بازارهای جهانی به ثبت رسیده می توان هر بخش را به صورت مجزا بررسی کرد.

 در منابع خبری این گونه عنوان شده است که بیشترین حجم واردات قهوه به ایران از کشورهای امارات، اندونزی، ویتنام و هندوستان بوده است. قهوه برزیل و قهوه کلمبیا هم طرفداران زیادی در ایران دارد.

عرضه و تقاضا در بازار ایران به طور غیرمستقیم در تعرفه واردات قهوه تاثیرگذار است. قهوه یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در کافی شاپ ها و رستوران ها است. همه ما کم و بیش با مزایای نوشیدن یک فنجان قهوه داغ آشنایی داریم. مصرف این نوشیدنی در سال های اخیر در ایران افزایش داشته است که از مهم ترین دلایل آن می توان به تغییر سبک مصرف و استفاده بیشتر در کافی شاپ ها و مراکز فروش انواع نوشیدنی اشاره کرد.

 قهوه های وارداتی از نظر مقدار کافئین با یکدیگر تفاوت دارند. از نظر قیمت نیز قهوه عربیکا و  قهوه روبوستا با توجه به کیفیت دانه های قهوه، متفاوت است. با توجه به سلیقه و تقاضای بازار مصرف کشور، حجم قابل توجهی از وارد شدن قهوه به ایران به همین دو نوع اختصاص دارد.

 نگاهی بر بزرگترین تولیدکنندگان قهوه در جهان

کشور برزیل، بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان می باشد. پس از آن کشورهای ویتنام، کلمبیا، اندونزی، هندوستان، اتیوپی، هندوراس، پرو، گواتمالا و مکزیک قرار دارند. کشورهای برزیل، کلمبیا، اتیوپی و هندوراس، چهار کشور برتر در جهان در تولید قهوه عربیکا هستند. همچنین کشور ویتنام، برزیل، اندونزی و هندوستان به ترتیب رتبه اول تا چهارم را در تولید قهوه روبوستا در جهان به خود اختصاص داده اند. 

 حجم زیادی از قهوه وارداتی عربیکا و قهوه روبوستا از این کشورها به ایران انجام می گیرد. این آمار در چند سال اخیر بیشتر از یک میلیون دلار ثبت شده است. 

قهوه برزیل و قهوه ویتنام در بازار ایران طرفداران قابل‌توجهی دارد. قهوه وارداتی از کشور هندوستان هم سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. نتایج ثابت کرده است حجم زیادی از واردات قهوه به صورت دانه خام و دانه رست شده می باشد. این حجم وارداتی، افزایش نسبی داشته است.

نکات مهم در واردات قهوه، بازاریابی و فروش انواع قهوه

 واردات قهوه و خرید و فروش انواع آن به صورت دانه خام، دانه های رست شده و پودر قهوه به صورت فله ای یا در بسته بندی های خاص انجام می‌گیرد. برخی از انواع قهوه وارداتی در کیسه‌ های ۶۰ یا ۷۰ کیلوگرمی بسته بندی می شوند. همچنین امکانن حمل و نقل فله ای قهوه ها هم از طریق کانتینرها یا مخازن وجود دارد. 

 یکی از مهمترین نکات در واردات قهوه این است که بر روی کیسه های محموله باید تمام اطلاعات کشور صادر کننده، مجوزهای بهداشتی، وزن محموله، شماره صادراتی، لوگوی شرکت و موارد دیگر درج شده باشد. در صورت ممنوعیت واردات قهوه از یک کشور، موارد قانونی به پایانه های گمرکی اعلام می شود تا در صورت مشاهده محموله از ورود آن به کشور خودداری کنند.

 کیفیت قهوه وارداتی تأثیر زیادی در حجم فروش در داخل کشور دارد. از آنجایی که ماندگاری دانه های قهوه بیشتر از قهوه به صورت پودر است، معمولاً محموله های وارداتی شامل قهوه خام یا قهوه رست شده هستند. پس از وارد شدن به کشور، دانه های قهوه به صورت پودر به نظر می‌آیند و سپس در اختیار مشتری قرار می گیرند.

 شرکت های بازرگانی وارد کننده انواع قهوه پس از اینکه محموله به کشور وارد شد، آن را در اختیار توزیع کنندگان قرار می‌ دهند تا مراحل فروش انجام شود. برخی از شرکت ها دانه های قهوه رست شده را به پودر تبدیل می کنند و پس از بسته بندی استاندارد و بهداشتی، با برند مخصوص به بازار ارائه می دهند.

انواع قهوه وارداتی

 تعرفه واردات قهوه برای انواع قهوه خام قهوه بو داده یا رست شده و قهوه کافئین دار به صورت مجزا در نظر گرفته می شود. از آن جایی که دانه های قهوه در یک مدت زمان خاص، کیفیت اصلی خود را حفظ می‌کنند باید پس از ورود به پایانه گمرکی برای ترخیص آن اقدام گردد. در غیر این صورت تمام محموله، فاسد خواهد شد. رطوبت زیاد و هوا وارد کیسه های قهوه می شود و می تواند کیفیت و طعم واقعی دانه‌های قهوه را از بین ببرد.

خرید و فروش انواع قهوه در بازار ایران یک کسب و کار پرسود است اما متاسفانه برخی از سودجویان، قهوه های تاریخ گذشته را با قیمت روز بازار به فروش می رسانند. هنگام خرید قهوه وارداتی یا قهوه خام و پودر شده حتماً به تاریخ مصرف قهوه ها توجه کنید. سعی کنید انواع دانه قهوه یا پودر قهوه را از مراکز معتبر تهیه کنید.

شرکت های بازرگانی که واردات قهوه را انجام می ‌دهند با کارگاه ها یا کارخانه های بسته بندی قهوه به صورت مستقیم در ارتباط هستند؛ به این ترتیب، محموله به سرعت به کارگاه منتقل می شود و بسته بندی می گردد. حفظ کیفیت دانه های قهوه بسیار اهمیت دارد.

 برای تجارت دانه های قهوه یا پودر قهوه، کسب مجوزها از سازمان غذا و دارو، سازمان صنایع و استاندارد اهمیت دارد. 

 قهوه یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در جهان محسوب می ‌شود، بنابراین خرید و فروش قهوه در تمام کشورها یک کسب و کار پر سود است. برای خرید قهوه می توانید با فروشندگان عمده قهوه در بازار باسکول به صورت مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا